Ons zoontje werd geboren met een gewicht van 3980 gram na 4 weken woog hij 4510 en nu met 8 weken weegt hij 6100 gram. hij is dus in 4 weken 1,5 kilo aangekomen. Is dit niet teveel? Zou het komen omdat hij nog steeds een raar drink schema heeft of heeft hij afgelopen weken zo raar gedronken om zo aan te komen zodat het nu wat kan stabiliseren? Zijn schema ongeveer. 02.30 borst, vallen ondertussen in slaap dus geen idee hoelang tussen 5 en 7 uur borst slapen borst slapen 7,30 fles afgekolfde melk van 80-100 cc 8.30 borst (dit is wegzakken, drinken, wegzakken duurt een uur tot hij slaapt) 1030 borst, 1 kant 1130 borst andere kant en dan weer wegzakken drinken tot slaap 1500 borst, dit lijkt op clusteren met slaapjes van 15 minuten ertussen tot 1800 1930 borst 2 kanten dan slapen 2200 fles kv van 90 (laat meestal 20/30 staan) zodat ik kan kolven voor ochtend. Na de fles slaapt hij tot 02.30. Is dit een beetje normaal of gaat hij binnenkort iets minder vaak drinken omdat hij nu zo gegroeid is?
Van de borstvoeding heb ik niet zoveel verstand, maar mijn zoontje groeide de eerste maanden ook bijna 1kg per maand en woog met 3 maanden bijna 7kg! Daarom zou ik ook gewoon doorgaan zoals je nu doet, voeden op verzoek.
Nee hoor, geen zorgen maken over zijn gewicht! Mijn zoontje werd ook vlug zwaarder. Ik heb het even voor je opgezocht: Hij werd geboren met 3830 gram. 4 en een halve week woog hij 5250 gram. Met 9 weken woog hij 6180. Zijn lengtecurve zat bij het cb altijd precies gemiddeld, terwijl zijn gewichtscurve er dik boven zat. Is allemaal prima. Met borstvoeding kan een kindje niet teveel krijgen, wordt allemaal goed geregeld door de natuur. Rustig zo doorgaan. Inmiddels is de kleine man 11 maanden en weegt 11,6 kg. Het is een stevig mannetje, maar daar maak ik me echt geen zorgen over. Gaat er vanzelf een keer vanaf. Hij krijgt alleen borstvoeding, groente, fruit en brood eigenlijk en bepaalt zelf hoeveel hij eet. Hij is actief, kruipen, doen. Ik heb vertrouwen dat hij weet hoeveel hij moet eten.
Nee hoor niets raar. Klinkt als een gezonde jongen. Lekker aan de momenten toegeven. In het begin zijn het gewoon een heleboel voedingen per dag. Het kan zijn dat het over een tijdje minder voedingen zijn per dag. Drinkt hij in het begin wel effectief? Zuigt hij goed, je zou eens borstcompressie kunnen toepassen en hem wakker kunnen houden tijdens de voeding (kriebelen, sokjes uit ed) Van Bv kan je je nooit teveel geven. Wat is de reden dat je een flesje afgekolfde melk geeft in de ochtend? En dus ook in de avond een flesje kV geeft.
Ik probeer zoveel mogelijk toe tegeven aan baby. Wakker houden lukt echt niet, we hebben van alles al geprobeerd van luier verschonen tot natte washandjes tot extra boeren maar als hij slaapt slaapt hij. Borstcompressies lijkt tot nu toe ook net te helpen, ik ben in 2011 aan borsten geopereerd en verwachting was dat ik geen tot weinig borstvoeding kon geven vanwege littekenweefsel maar tot nu toe is het volledig bv op 1 fles kv na dan dus ben reuze trots op mn borsten maar compressies lijken niks te doen ook tijdens kolven niet. Als hij aanhapt drinkt hij prima, hij heeft de eerste 2 weken ook steeds netjes 15 minuten per borst volgehouden. Hij drinkt de eerst 5 minuten heel consequent en daarna wat rustiger tot hij na 10/15 minuten in slaap zakt. De reden van de kv is dat ik terwijl papa fles doet kan kolven zodat hij dat smorgens tijdens de spits kan drinken. Baby wordt smorgens wakker en wil dan het liefst van 7 tot 10 aan de borst maar zn broer en zus moeten naar school dus krijgt hij flesje gekolfde melk zodat ik de kinderen klaar kan maken. Helaas kolf ik te weinig (slechte tsr door littekenweefsel) om beide flessen te kunnen kolfen