sollicitatie gesprek

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door tascha, 12 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

sollicitatie gesprek, geef je toe dat je bezig bent met zwanger worden ja of nee.

1. ja

2. nee

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Hoi meiden,

Ik heb even een vraag.
    Aanstaande vrjdag heb ik een sollicitatie gesprek bij een buitenschoolse opvang.
    Moet ik daar vertellen dat ik bezig ben om zwanger te worden zeker omdat ik op dat moment ook al zwanger kan zijn, of moet ik wachten.
    mijn moeder zegt dat ik het niet moet benoemen.
    wie heeft er advies.

gr tascha

2. neeltje

neeltje Fanatiek lid

17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    ik zou het ook niet zeggen, mocht je zwanger zijn dan is 12 weken vroeg genoeg om het te vertellen

3. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Nee hoor ik zou het niet vertellen. Zelfs al ben je zwanger dan moet je er nog mee uitkijken. Ze mogen je dan wettelijk gezien niet afwijzen omdat je zwanger bent maar dat gebeurd in de praktijk maar al te vaak. Dus zeker in jouw geval zou ik niks zeggen.

Lotte.

4. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Nee hoor, niet vertellen! En ze mogen er ook niet naar vragen.

Het kan maar zo zijn dat het nog even duurt om zwanger te worden of dat het (en dat hoop ik niet natuurlijk) niet goed gaat.
    Bij mijn sollicitatiegesprek vorig jaar heb ik het ook niet gezegd. Kreeg wel zo'n vraag 'langs de neus weg' van Ga je nog op vakantie? (ja), en daarna Niet aan het hoogseizoen gebonden vanwege kinderen? (heb ik gewoon nee op gezegd en het zo gelaten).

Groetjes, Wendy

5. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Ik heb dinsdag een sollicitatiegesprek. Op dit moment in ronde 2 en we hopen natuurlijk dat het dit keer raak is. Ik meld het niet tijdens het gesprek, omdat ik of nog niet zwanger ben en het anders nog zeker een aantal maanden duurt voor het zover is of ik ben wel zwanger, maar weet het zelf nog niet. Voor het zelfde geld duurt het nog 10 maanden voor het ons gelukt is...

6. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    groot gelijk, niet zeggen dat jullie bezig zijn of misschien al zwanger zijn.
    de kans dat je wordt afgewezen als je eerlijk bent is heel erg groot. klinkt ook dubbel want je liegt niet je verteld het alleen niet. en volgens de cao of zoiets hoef je het niet eens te vermelden op een soll. gesprek!

veel succes met de baan!!!

7. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    tascha en Assepoester, heel veel succes met solliciteren!

Groetjes, Wendy

8. bianc

bianc Fanatiek lid

30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    je bent nog niet zwanger, of niet dat je weet in iedergeval...
    ik zou het dan niet vertellen, mag je nu naar een vervolg gesprek komen en je hebt dan positief getest zou ik het wel vertellen...
    eerlijkheid duurt het langst he...
    succes met je sollicitatie!

9. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Niet zeggen!
    Je bent nog niet zwanger en als je er mee bezig bent....mmm...ik vind dat wel erg persoonlijke informatie om te verstrekken!

10. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Als je nog niet zwanger bent moet je niets zeggen. Als je al 12 weken bent zou het wel zo eerlijk zijn. Overigens mag een werkgever er absoluut niet naar vragen op grond van de wet.

11. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    hey meiden

hartstikke bedankt voor jullie reacties.
    nou maar hopen dat ik zwanger ben en die baan krijg.

liefs tascha

12. Nemo

Nemo Niet meer actief

Nee hoor niet doen, ze mogen er ook niet naar vragen.

Ik ben ook net ergens aangenomen, en als ze er naar gevraagd hadden, had ik gelogen.
    Niet echt eerlijk dan van mij maar zij mogen er ook niet naar vragen.
    Maar gelukkig is er niet naar gevraagd :D

13. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Niet zeggen!!

Heb het gezien opmijn werk. Ik werk bij een grote bankinstelling.
    Een collega werd aangenomen ...kreeg een jaarcontract , maar bleek in haar 2 mnd proeftijd zwanger te zijn geworden.
    Ze heeft gewerkt, maar er was al heel snel duidelijk dat er 'daardoor' geen vaste aanstelling na het jaarcontract in zou zitten.
    Ze zeggen het niet/geven dat niet als reden, maar zoals al gez. werd...ze geven er een draai aan , maar de ware reden ligt vd hand (= me overigens ook vert toen ..in vertrouwen dat het zo werkt)

Succes met solliciteren!!

Mirre

14. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    aan de pol te zien zijn er ook mensen die wel vinden dat je het moet zeggen en ik ben heel erg benieuwd naar de redenen daarvoor. ik moet natuurlijk alle voors en tegens tegen over elkaar afwegen.

Liefs tascha

15. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    De enige + die ik zou kunnen opnoemen waarom je het wel zou moeten zeggen is om de eerlijkheid!!, maar eerlijkheid duurt het langste...gaat niet altijd op! (weet ik uit eigen ervaring)

16. Bloemie

Bloemie Bekend lid

7 jul 2006
    666
    0
    0
    Ik zit dus ook heel erg met dit dilemma! Op mijn werk heb ik het helmaal niet meer naar me zin. En het liefst wil ik veranderen van baan. Maar als ik zwanger ben is dit weer wel een mooië baan om te combineren met kinderen.

Ik hou dus ook erg van open en eerlijkheid, maar mijn verstand zegt ook: Niet vertellen! bij een sollicitatie. Ik weet dus niet of ik dit kan, waardoor ik nog niet aan het solliciteren ben.

17. Junto

Junto Lid

12 aug 2006
    7
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik zou het ook niet vertellen. Als je echt al drie maanden zwanger bent, dan is het wat anders misschien, maar nu weet je het niet en voor hetzelfde geldt duurt het nog heel lang. Ik heb overigens ook geen droombaan, maar wel eentje die straks leuk is voor bijvoorbeeld drie dagen, dus ik blijf nog lekker even zitten.

18. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    Ook ik wil jullie bedanken voor de tips. Ik had zelf al besloten om niets te zeggen al was het alleen al omdat ik zelf nog van niets weet, maar ze hebben inderdaad het recht niet om er naar te vragen. Ik vind het alleen wel erg moeilijk om te 'liegen'. Als ze me er rechtstreeks naar vragen, denk ik dat het erg lastig word om me stil te houden. We zien het wel. Eerst maar eens goed door het gesprek komen ;)

19. Niet meer actief

Late reactie van mij, maar ik heb 'nee' gestemd.

20. spijkervrouwtje

spijkervrouwtje Fanatiek lid

28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    IK zou het ook niet zeggen. Ik heb per 1 aug een andere functie gekregen (wel bij de hetzelfde bedrijf) maar bij het solliciteren heb ik er niks van gezegd. Heb er nl wel even aan getwijfeld, het is nl echt een fulltime functie en als ik eenmaal kinderen wil , blijf ik natuurlijk niet fulltime werken. Maar ikheb meer zoiets van dat is hun probleem dan nemen ze nog maar een iemand er bij aan ;)
    Mijn grootste punt om het neit te zeggen was omdat ik geen idee heb hoe lang het nog duurt voordat ik eenmaal zwanger ben. Hoop natuurlijk deze ronde maar het kan ook nog wel een jaar duren...
    Succes meiden met jullie sollicitaties

Deel Deze Pagina