Maar als IEDEREEN zich op tijd meld (dus voor 13 weken) kunnen ze die zorg toch ook niet bieden, of zie ik het nu verkeerd. Ze kunnen dat nu zeggen omdat niet iedereen zich op tijd aan meld. na 13 weken = te laat = minder zorg misschien. Ik denk dat de enige oplossing is dat er meer kraamverzorgsters komen, begin maar eens met die mensen een fatsoenlijk salaris te geven, dat zou helpen denk ik.
Probleem zit m er eerder in dat niet iederee zomaar deze opleiding kan volgen vanwege een beperkt aantal plaatsen. Ik weet in ieder geval dat het vriendinnetje van mijn zusje het graag wilde doen maar is afgewezen. En als we iedereen een fatsoenlijk salaris willen geven, zou de economie in elkaar storten. Je hebt nou eenmaal mensen die minder verdienen dan anderen.
dit is dus niet waar helaas ik heb me met 10 weken aangemeld ik heb ook al een brief gehad dat ze in januarie niet de 49 uur kunnen leveren en dat ik moet uit gaan van max 24 uur.nu is dat voor mij geen probleem want ik heb een eigen schoonmaakster en mijn vriend krijg gewoon van zijn baas 3 weken vrij dit kost hem ook geen dagen dus dat is geen probleem maar er zijn ook mensen hier die dus met de handen in het haar zitten.
Ow, dat is wel vervelend ja.. Maar ik weet dat er hier wel die afspraak is bij de kraamzorg waar ik bij zit
ja oke maar een kraam verdiend weinig hoor wat het werk betreft.ik ver die ook enorm veel voor mijn leeftijd een gezin met 3 kinderen kan van mijn loon gewoon rond komen.maar daar werk ik ook hard voor en ik heb erg veel verantwoordelijkheid.maar ik vind dat er mensen met het beroep in de zorg die zo hard nodig zijn best meer mogen verdienen.
Helemaal met je eens blusvrouw, hoorde vorige week toevallig wat een kraamverzorgster krijgt, denk dat ik achter de kassa van de AH meer zou krijgen. (niet ten nadele van die kassière hoor, maar dat zijn bij ons toch vaak nog ongeschoolde tieners)
Dat denk ik niet Die verdienen over het algemeen het minimum. Ik weet niet wat een kraamverzorgster verdient, maar het zijn nou niet bepaald hoog opgeleide mensen. Ik verbaas me er wel vaker over hoe weinig mensen kunnen verdienen, maar dat is nou eenmaal zoals het is. Iedereen in de lage sector vindt dat hij of zij meer zou moeten krijgen.
nou ja het hoeft ook echt niet aan de opleiding te liggen hoor wat je verdient maar een kassiere heeft een loon van 9 euro en als een kraam dan 7.30 krijgt omdat de cao detail handel veel hoger is als de cao zorg.
Hoi, Ik werk zelf als kraamverzorgende. En ik ben het ermee eens dat ons salaris aan de lage kant is. Helemaal als je bekijkt wat voor een verantwoordelijkheid we hebben. We zijn de ogen van de verloskundige! en hoe onregelmatig we werken en dus ook heel vaak op 'wacht' zitten (wat overdag niet betaald word 's nachts en in het weekend 1 euro per uur meer niet) Ik ben hoger opgeleid maar vind het gewoon heel leuk werk! en dan kies ik voor het leuke werk en niet voor een hoog salaris Groetjes Marleen
ik hoop dat je dit niet bedoelt zoals je het neerzet? dat vergoeielijkt dan namelijk ook kinderarbeid en de slechte werkomstandigheden in bijv de derde wereld landen ik wel best een iets hogere premie betalen in mijn aanvullend pakket als dat betekend dat er meer opleidingsplaatsen beschikbaar komen en de kraamverzorgenden een 'fatsoenlijk' salaris krijgen. ik krijg dat tenslotte ook. ik vind het absurd dat de kraamhulp op een gegeven moment 'op' is dat iemand maar 'pech' heeft. ik snap hoe het ontstaat, maar vind het onacceptabel!
Nou dat pakken we toch gewoon wat terug van die managers in de thuiszorg, die verdienen :c: meer dan JP. Laat die lekker luiers komen verschonen.
heb vanmorgen net een vrouw gehad voor een intake gesprek van het groene kruis van kraamzorg en die zei dat ik recht heb op 45 uur in de week.. en dat ik gewoon die uren krijg waar ik recht op heb , alleen zei ze wel het kan zijn dat je die week niet de hele week de zelfde persoon zal hebben .. dus ik zal het wel zien.. maar zo te lezen zijn bij jullie heel wat uren geschrapt !
Hier waren ze gelukkig creatief. Ik heb uiteindelijk 48 uur gekregen, uitgesmeerd over 10 dagen ipv 8, waarvan ook nog een halve dag lactatiekundige ipv kraamzorg (had ik hard nodig, dus mooi dat het zo kon). Ik heb me bij ongeveer 12 weken aangemeld. Maar bij de intake gaven ze aan dat het in het weekend en in vakantieperiodes vaak toch niet lukt om iedereen de uren te geven waar ze recht op hebben. En inderdaad, verschillende kraamhulpen gehad.
Ik heb een zelfstandig werkende kraamhulp gehad. Heerlijk. Zij kiest zelf voor wie ze werkt en hoelang. Ik heb dus incl. hulp bij de bevalling 68 uur gehad. En dat terwijl de bureau's hier in de omgeving vaak al dagen korten.