Hallo dames, Ik vroeg me af wie er de kinkhoestvaccin heeft genomen? Ben benieuwd naar ervaringen? Heb je last van gehad? En tot welke week kan je het halen?
Ik heb hem vorige zwangerschap op eigen initiatief gehaald. Deze is toen besteld door de apotheek en vervolgens door de huisarts met 27 weken zwangerschap gezet. Ik moest hem toen wel zelf betalen, maar nu wordt het gelukkig vergoed! De prik kan vanaf 22 weken zwangerschap gehaald worden en volgens mij kan het tot 30-33 weken zwangerschap. Ik vond het ideaal. Ik heb helemaal nergens last van gehad (zelfs geen stijve arm) en doordat ik dr vaccinatie heb gehad hoefde mijn dochtertje toen ze eenmaal geboren was haar eerste vaccinatie pas met 3 maanden. Over 3 weken krijg ik hem weer!
Geen last ervan gehad. Had aan huisarts gevraagd of ze het in mijn been wilde doen. Huisarts heeft het besteld via apotheek.
Hier wordt het standaard gegeven in België. Ik heb het zelf vorige week gehad (26 weken) en heb toch wel last gehad! Ik heb er een reactie op gekregen: 4 dagen lichte koorts (max. 38,2), een week een dikke, rode, pijnlijke bult op mijn bovenarm en nu nog steeds een bultje (maar niet meer pijnlijk of rood, enkel als je voelt waar de prik is geweest). Toch ben ik blij dat onze dochter nu ook beschermd is die eerste periode!
Ik krijg hem volgende week. Ben dan 34 weken zwanger. Tegen mij werd gezegd dat het tenminste 2 weken voor de bevalling gezet moet worden.
Dit heb ik ook gehoord ja. Ik heb ‘m zelf met 28 weken gehaald. Niets van de prik gevoeld en een dag later een ietwat stijve arm, maar verder geen pijn. Viel me reuze mee
Hier heb ik hem vorige week woensdag gehad (29 weken) Opzich geen last gehad. De prik zelf is echt een k*t prik. Nu boeit het me niet zo maar dat bloed afnemen pijnlijker is is onzin, echt een gemeen prikje. Wel bijna een week nu een beurs gevoel alsof er een flinke blauwe plek zit en er was ook wel een bult te voelen. Maar verder niets. Scheelt weer een prik voor ons kleintje, vind dat toch altijd zo zielig.
Oh dat verschilt dan per persoon. Ik had me ook voorbereid op een pijnlijke prik, maar ik voelde er bijna niks van! Bij mij is bloedprikken echt pijnlijker. Na de prik kreeg ik wel last van mijn arm, heb ongeveer 4 dagen een pijnlijke bovenarm gehad, maar de prik zelf viel me echt mee. Mij zeiden ze ook dat het minstens 2 weken voor de bevalling moet. Zo lang de baby nog minstens 2 weken blijft zitten na de vaccinatie is de bescherming goed. Eerder is wel beter ivm kans op vroeggeboorte, maar met 34 weken kan dus ook nog.
o dit had ik ook helemaal niet, bloedprikken is bij mij echt wel gemener.. verder geen last gehad van de prik, ook geen stijve arm ofzo...
Ha zeker apart dan. Bloedprikken voel ik bijna nooit wat van en ik ben zelfs heel lastig te prikken dus moet het soms een paar keer. Maar deze vond ik echt gemeen. Dat moet ook in een spier geloof ik en dat kan pijnlijker zijn.
Geen last gehad van mijn arm. Met 28w laten zetten. En op de een of andere manier na die vaccinatie is mijn giga verkoudheid waar ik al 2 maanden mee rondliep opgelost. Alsof m’n immuunsysteem aan de slag is gegaan.
Ik afgelopen maandag gehaald. Prik zelf vond ik niet pijnlijk alleen maandagnacht een behoorlijk pijnlijke arm gehad, volgende dag zo goed als over. Voor een goed doel
Bedankt dames Ik zal morgen even bellen en vragen of ze bij mij kunnen zetten en wanneer dat evt. Zou kunnen.
Ik heb hem laten zetten bij 35 weken. Vond het fijner als de baby al wat groter zou zijn. Misschien een gekke gedachte, maar vond het spannend om m te laten zetten omdat je niet kunt zien hoe je baby hier op reageert. Hij moet iig 2 weken voor de bevalling gezet worden, anders werkt het niet.
Hier gehad met 23 weken, prikje stelt echt niks voor. Wel last gehad van een pijnlijke bult (1 week) maar na een paar massages ging dat ook weer weg.