Ik denk dat ik wel een grote kans maak om te winnen.. en de prijs... een weekendje weg in mn eentje. Lekker uitslapen, niet koken, niet poetsen,niet zorgen. Lijkt me heerlijk!!!! Willen jullie op mij stemmen?
Heb de rest van de reacties nog niet gelezen, maar ik ben het hier ook eens mee. Al de bovenstaande taken moeten ook gedaan worden als beide partners werken en dat gaat ook.
Ik ben ook thuisblijfmoeder (ik werk wel als zelfstandige) maar ik laat schoonmaken hoor. De enige dingen die ik tussendoor doe zijn de wc's schoonmaken, koken en de was. Ik heb al in geen maanden meer de vloer gedweild, gestofzuigd, de ramen gelapt.. Voor de tuin komen de tuinmannen etc. Heerlijk hoor. Ik hou zeeen van tijd over. Wij wonen op dit moment in een erg groot huis. Alleen al over het stofzuigen van de benedenverdieping doe ik 40 minuten. Dus dan liever uitbesteden.
Precies en mijn huis word ook gewoon vies kinderen en ik zijn om kwart over 2 thuis in de middag dus daar hebben ze nog tijd zat voor! Maar dan nog zoals ik eerder heb aangegeven in een ander topic vond ik thuisblijven zwaarder. Maar ik ben dan ook absoluut niet het type daarvoor.
Een gastouder doet ook niet meer dan een moeder met meerdere Kids dat is heel het concept. En misschien kan je beter gaan leren lezen er staat dat ik alletwee tegelijk doe en dat zonder oppas of kinderdagverblijf dus fulltime huismoeder EN fulltime werk tussen neus en lippen door... Dus ja voor mij voelt alleen maar werken zonder de Kids erbij als niet zo veel en als had gelezen had je ook kunnen lezen dat ik gemiddeld iets meer deed ala tbm omdat m'n zoontje meer "werk" was dan gemiddeld (normaal had ie naar speciaal medisch kinderdagverblijf gemoeten) dat heb ik gewoon zelf gedaan. Leuk dat je klassenouder bent meeste werkende ouders nemen hier geen tijd voor helaas ( gaat ook niet altijd) hier hebben ze gelukkig gewoon 2 juffen op een klas van 20 staan. Dus ook niet echt nodig.
Realistisch gezien is het hebben van 5 jonge kinderen, zeker als ze 1 of 2 jaar van elkaar verschillen, natuurlijk veel drukker. Je moet veel meer tegelijk doen, veel meer multitasken, meer rondrijden, meer wasjes draaien, meer afwas doen (alhoewel een vaatwasser geen overbodige luxe is dan ). Het is net een mini-bedrijf eigenlijk, en dat vergt goeie skills in managen en plannen. Een dagindeling met 1 kind valt mijns inziens hier nooit mee te vergelijken. Ik heb overigens zelf 1 gezond schoolgaand kind van 3,5, ik werk fulltime. Geloof me, dat is meer werk dan een gezonde dreumes, vooral de ochtend- en avondspits. Maar dat zal je vanzelf nog ondervinden.
Misschien handig om toch te lezen want er is wel duidelijk uitgelegd hoe dit bedoeld is. Als beide ouders van 8.00-17.00 werken is er op die dag voorde kinderen pakweg 2 uurtjes om iets vies te maken. Ik neem tenminste aan dat als jij tot 17.00 werkt je dan niet nog 4 keer stofzuigd tot je naar bed gaat. Dat moet ik dus wel op een dag. Ik denk dat dit een groot verschil is wat velen niet willen zien.
Bij ons wordt maar een keer per week gestofzuigd. En dan niet eens door mij. Als er ergens kruimels liggen of een beetje stof ofzo haal ik dat even snel weg met een stoffer en blik en met een bezem.
Hier 2 á 3 keer per week (alleen beneden dan) en daar worden al heel veel grapjes over gemaakt. Er is namelijk niemand in mijn omgeving die vaker dan 1x per week stofzuigt en mijn stofzuigdrang vinden de meesten nogal overdreven. Vandaar dat ik me afvraag waarom iemand 28x per week moet stofzuigen. Misschien een allergie?
Omdat het nodig is en ik een hekel aan vegen heb dus pak ik na de lunch e.d. de stofzuiger. Daarbij zijn een aantal dagen van de week er 5/6 kids hier. Baby's die op de grond liggen, kleuters die in en uit lopen en die brengen van alles mee.
Ik stofzuig na elke maaltijd om en onder de tafel en bij mn aanrechtbladen. Verder 1 keer per dag de looproutes beneden. 1 keer per week achter en onder alle meubels beneden. Boven meestal 2 keer per week.
En wat is dat toch met vrouwen hier die zich thuisblijfmoeder noemen terwijl ze gastouder zijn, een webwinkel hebben, of op een andere manier zelfstandig ondernemer zijn?
Hoelang doen jouw kinderen erover om die zooi te maken dan? Die van mij heeft daar ongeveer 5 minuten voor nodig! Ik werk fulltime, heb de volledige zorg voor mijn zoontje (ondertussen wel een vriend, maar wonen (nog) niet samen). Maar zl krijgt het na thuiskomst gewoon voor elkaar om dezelfde zooi te maken in zijn spel, als gedurende een dag dat ik gewoon thuis ben (lees: weekend) het verschil is alleen dat er dan wel tijd is om samen op te ruimen, omdat hij dan niet op tijd naar bed moet en er anders geen tijd meer is voor wat quality time! Hou je er ook rekening mee dat diegene die werken een groot gedeelte van hun huishouden (wc/badkamer/keuken/etc) exact hetzelfde moeten doen als jij dat doet want ook al wordt er gewerkt, die zaken worden namelijk gewoon gebruikt! Maar dat moet wel allemaal in een kortere tijd en vaak achter elkaar ipv dat je kan plannen om de ene dag het een te doen en de andere dag het andere!
Serieus? 4 keer? Ik denk dat ik dan iets verkeerd doe of ik de hele dag thuis ben met Thijmen of dat ik de hele dag werk, ik stofzuig vaak maar 1 keer per week!
Als ik 1 keer per week zou doen dan heb ik hier tapijt liggen met zandkorrels haha Ik heb hier vaak meerdere kids over de vloer (naar binnen / buiten) en een Golden Retriever die allang kaal had moeten zijn haha) Ik doe als de kleine gaat kruipen ook meer dan nu, nu doe ik 2 keer per dag als ie echt gaat kruipen doe ik nog wel een keer extra...
Omdat je thuis de volledige zorg van je kinderen hebt?? een moeder die thuisblijft dus en zelf fulltime zorgt, ondanks in welke bochten je je wringt om met slaapjes e.d. je werk voor elkaar te krijgen
Ik dacht dat eerst ook altijd maar toch, als ik nu vergelijk vind ik het nu makkelijker dan toen ik alleen H. had. En ik heb dit vaker van mensen met "maar" 1 kind gehoord, maar soms vragen ze echt de hele dag aandacht. Ondanks het grote leeftijdsverschil speelt ze nu vaak lekker met haar zusje, dus vraagt ze minder aandacht van mij (niet dat ik dat niet wil geven maar even ter vergelijking hoe "druk" het is en was). Misschien dat het hebben van 3, 4 of 5 kinderen wel ontzettend druk zal zijn, maar waarschijnlijk zal ik dat nooit kunnen gaan vergelijken.
Precies omdat ik of ik nu go ben of niet ik nog steeds thuis bij mijn kinderen ben en ik nog steeds 6 keer heen en weer naar school loop e.d. das toch anders dan wanneer je net als mijn man van 8.00-18.00 op kantoor zit....die krijgt dat allemaal niet mee hoor.