Maar een huisvrouw ...???

Discussie in 'De lounge' gestart door Nimisis, 27 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Poetsen wanneer het uitkomt vind ik niet echt moet ik zeggen. Wat ik namelijk wel irritant vind ondanks dat ik thuis ben is het constant op de klok kijken. 4x pw psz met weer andere tijden als school, ophalen en brengen is een dagtaak. Kost veel tijd energie en planning. Vooral straks met een baby. Ik ben nooit 2 uur achter elkaar thuis.

2. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Want dat doen vrouwen die werken niet? Die gaan op de bonnefooi naar de tandarts? En die komen nooit op verjaardagen?

3. Astre

Astre Niet meer actief

Jep het blijft een onderwerp wat bij sommige de bloeddruk doet stijgen ;)

4. Astre

Astre Niet meer actief

Ik poets nooit langer dan twee uur :D.

Wat ik vooral bedoel is dat als ik vandaag geen zin heb om te stofzuigen dan doe ik het morgen wel. Toen ik werkte was dat lastiger, want morgen, overmorgen etc. was ik de hele weg en had ik sowieso geen tijd om te stofzuigen. Dan moest het perse vandaag.

Ik heb wel mazzel met de tijden van school en psz. Ze zitten én in één gebouw en hanteren dezelfde tijden. Ontzettend prettig.

5. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Precies.... je hoeft ook veel minder in het huishouden te doen dan. Want het blijft allemaal wat schoner. Nu ik thuis zit vanwege dat ik geen baan heb, moet ik veel vaker poetsen!

6. tuc

tuc Niet meer actief

ja dat bedoel ik...omdat er werd gezegd dubbel snapte ik het niet. Ik weet zeker dat ik op een dag meer tijd aan het huishouden kwijt ben dan degenen die op die dag buitenshuis werken. Dus dubbel kan het nooit zijn.

En wat umm zegt klopt ook, met schoolgaande kinderen heb je echt een druk heen en weer ga schema met school. En zeker als er ook nog een psz bij komt. Als de jongste in jan daarheen gaat, zet ik de oudste om 8.40 af moet dan klein stukje lopen en de jongste om 9.00 uur droppen. Ik ben dan op zn vroegst 9.15 thuis en 11.15 moet ik weer vertrekken om hem op te halen om 11.30. kom met allemaal om 12.00 thuis, 12.45 weer de oudste wegbrengen, 13.15 thuis en 15.00 weg om te halen. Zoveel tijd is er niet om dingen te doen

7. tuc

tuc Niet meer actief

Ik poets veeel meer dan toen ik nog werkte. Op werkdagen hoefde ik alleen te swifferen na het avondeten, rest van de dag weg en dweilen 2 keer per week. En nu moet ik zeker 2 a 3 keer per dag stofzuigen en om de dag dweilen.

8. xbabyxdx

Klopt! Met schoolgaande kinderen is het allemaal wel ineens een stuk drukker qua planning.
    En ik dacht nog.... dat valt vast wel mee... maar ik merk nu pas hoeveel je eigenlijk heen en weer loopt en dat het veel rennen en vliegen op een dag is.
    Toen ik werkte bracht ik ze naar de BSO en haalde ze weer op nadat ik klaar was met werken. Voor mijn gevoel was het met werken veel minder chaotisch. Maar ik denk dat het per persoon verschillend is.

9. Astre

Astre Niet meer actief

Dat herken ik dus absoluut niet. Doordat ik thuis ben zie ik wel meer ( en kijk ook weer verder :D), maar ik vind het niet zo veel sneller vies dat ik meerdere keren per dag moet stofzuigen. Het is hier opgeruimd en in mijn ogen schoon, maar er hoeft hier ook niet van de vloer gegeten worden, dus er zal weleens een stofje hier en daar liggen. Wel doen wij de schoenen uit en dat scheelt ook.

Ik bekijk het qua tijd positief. Nu gaan de kinderen naar de psz en naar school en heb ik twee ochtenden per week twee uur extra tijd voor van alles en nog wat. Jongste gaat namelijk twee ochtenden per week naar de psz. Ja natuurlijk moet ik ze halen en brengen (3.5km heen en 3.5km terug), maar hiervoor moest ik 's ochtends naar het kinderdagverblijf en de school sjezen, vervolgens naar mijn werk, waar ik de hele dag rond rende en vervolgens weer terug om nog eens te moeten koken, huishouden te doen, kinderen in bad etc. Ik heb echt veel meer tijd en rust als thuisblijfmoeder en dat vind ik heerlijk. Ik had weleens het gevoel dat ik als werkende moeder veel dubbel deed, ook al is het niet echt dubbel, maar er was veel meer stress en geplan om alles te doen in minder tijd.

10. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Sinds ik thuisblijfmama ben voel ik mij ook een paria. Je werkt niet dus je doet niks. Je telt niet meer mee in de maatschappij en bent niet interessant. Zo voelt het gewoon. Ook vind ik dat thuis bij mijn dreumes zijn veel meer energie kost dan aan het werk zijn. Dochterlief houdt mij aardig bezig. Ik denk dat wanneer je fulltime werkt en je kindje dagelijks naar de crèche gaat, er thuis toch wat minder vuil wordt gemaakt dan wanneer je iedere dag thuis bent. Het een is niet beter dan het ander. Iedereen moet het gewoon op zijn eigen manier doen en je moet elkaar in de waarde laten.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Nee inderdaad...

Ik dit jaar gelukkig wel...ik heb er maar 2 en ze gaan beide naar school..

Maar ja..dan komen de afspraken..sporten en andere verplichtingen..

12. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    Ik heb echt zo' n hekel aan het woord huisvrouw!
    Vooral als mensen dat bij beroep neerzetten......dat is toch geen beroep! Dan heb ik zeker twee banen?

Maar goed....over het thuisblijven. Iedereen is anders en maakt z'n eigen keuzes. Eerlijk is eerlijk ik vond een baan van 32 uur, kind en het huishouden niet te doen. Nu met 24 uur gaat het prima. Nou ben ik ook erg poetserig en hecht veel waarde aan een schoon huis. Maar zo zullen er vast andere zijn waar het anders beter werkt!

13. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland

Ik krijg bijna medelijden;)

14. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland

En dat is natuurlijk onzin...want het huishouden zelf : de was, badkamer, wc, stofzuigen, boodschappen, strijken en dweilen moet alsnog altijd gebeuren. Ook als ik werk buitenshuis en mijn kind door andere te eten krijgt. Althans bij mij moeten die dingen wel gebeuren hoor

15. mumija

mumija Niet meer actief

Inderdaad, ben het met je eens.
    Ik zit nu al een half jaar noodgedwongen thuis, en alles is zooo anders. Veel meer huishoudelijk werk, en idd: je bent niet meer interessant.
    Ik zit in de ziektewet, en iedereen lijkt dat wel "makkelijk" te vinden..ipv dat IK wat meer hulp krijg, word er veel meer van me gevraagd dan toen ik nog werkte..;):x.
    "Oh dat kan mama wel even doen" en "kan jij aub die ochtend op mijn kind passen, ik kan echt geen oppas vinden en jij bent toch thuis".:$

16. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Wat een raar stukje ts.

Ik heb minstens net zoveel respect voor mijn man die zich het apezuur werkt om alles mogelijk te maken.
    Het is een soort teamwork.

Ik heb heel bewust gekozen om even geen opdrachten aan te nemen (ZZPer). Werkt goed voor ons.

Wat andere moeders doen moeten ze lekker zelf weten. Ik denk dat (bijna) elke vrouw keuzes maakt waar zij zich goed bij voelt en denk dat het beste is voor haar gezin. Uitzonderingen daar gelaten, als je bv geen keuze hebt.

17. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

+1!!! Dit dus.
    Mijn huis word overdag misschien minder vies als ik aan het werk ben maar al het andere werk zoals strijken, afwassen, poetsen, boodschappen etc. Moet ik allemaal savonds doen NA het werk of in het weekend. Een thuisblijf mama kan dit allemaal overdag doen.

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Mijn moeder liet dat doen :D;)

Als je dan toch werkt...komt er ook meer geld binnen... dus kun je dat gelijk weer uitgeven aan een hulp.

:p

19. xbabyxdx

Precies!! Deze ga ik onthouden voor als ik weer werk vind.... al is het maar eens in de 2 weken..... :)

20. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Haha weet je hoe vaak ik dat op CV's tegen kom? (serieus!) of de variant daarop: thuismanager! Ik vind het persoonlijk altijd wat apart om dat op je cv te zetten ;)

Deel Deze Pagina