Maar een huisvrouw ...???

Discussie in 'De lounge' gestart door Nimisis, 27 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Precies, helemaal mee eens :)

2. misa

misa Niet meer actief

Tja meeste kinderen komen rond 18:00 thuis, dan is het eten en douchen en naar bed. En hier ook geen geknutsel meer na die tijd hoor! Dus ik denk dat daar vaak het verschil in zit, of dat ze dat bedoelt. :)

Bosi333: mee eens..! Geluk en gezondheid gaan bij mij ook voor alles.

Ik wilde altijd graag thuis blijven maar financieel kon dat niet. Toen raakte ik werkloos en ziek en daarna nog een poos thuis geweest. Nu als gastouder aan het werk (en ja weer thuis), maar ik vind hele dagen thuis zijn zonder reguliere baan of als gastouders... Oef! Een baan buitenshuis, wat fijn vond ik dat! Maar die keuzes zijn echt persoonlijk.

3. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.202
    509
    113
    Hahaha je hebt helemaal gelijk :D Net alsof niet werkende vrouwen enorm veel meer huishoudtaken hebben als werkende vrouwen....

4. NYmama80

NYmama80 Actief lid

16 apr 2013
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    Of je als moeder nu fulltime thuis bent of full/parttime werkt, hard werken doen we allemaal! Onze werkzaamheden verschillen alleen. Het heeft beide voor- en nadelen.

5. tuc

tuc Niet meer actief

Inmiddels zeg ik dat ook hoor. Maar ik ben ook een tijdje "gewoon" thuis geweest zonder go te zijn. En bovendien als iemand nu vraagt: wat voor werk doe jij, en ik zeg ik ben gastouder". Dan krijg ik zeker de helft van de keren te horen: " o ja maar niet echt werken dus"

6. NYmama80

NYmama80 Actief lid

16 apr 2013
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een rare reactie zeg! Gastouder is toch gewoon een betaalde baan? Wat zijn er toch vreemde mensen.... ;)

7. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Ik werk 24 uur, man werkt 32 uur.
    Kids gaan 2 dagen in de week naar NSO/KDV.

Kids zouden het niet anders willen, zo ook ik en man niet.
    Ik denk dat we leukere ouders zijn door deze situatie. En ik denk dat onze kids ook leuker zijn juist omdat ze de ruimte krijgen zich ook in een andere ruimte, binnen een andere groep te kunnen ontwikkelen. Plus mama kan wel thuis blijven maar dan zit er geen vakantie of een dagje Efteling meer in. Want ja, daar werken we samen ook voor.

Maar dat ben ik + mijn gezin. Hier hebben wij voor gekozen. Dit werkt voor ons persoonlijk het beste. En daar gaat het toch om?
    Dat je je leven zoveel mogelijk probeert in te richten op hoe het beste bij jou/jullie past. Ongeacht wat een ander daar van vindt.

xxx

8. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Oh zo, ik begrijp het. Wat een idiote reacties dan, laat ze het zelf een keer een weekje doen. Kijken of ze dan nóg zo reageren......:(

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.284
    16.685
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Inderdaad,Juist doordat ik werk loop ik hopeloos achter met het huishouden.Als ik van 8 tot 17 uur aan het werk ben worden er geen wassen gedraait en boodschappen gedaan.Als ik thuiskom staat de ontbijtboel nog op tafel haha.Het huis is een rommeltje want smorgens eerst 3 kinderen de deur uit werken en op tijd bij mijn werkgever zijn geeft mij geen tijd om ook nogeens de zooi op te ruimen.Boeit me ook niet moet ik zeggen want ga er echt niet mijn wekker vroeger voor zetten.
    Ik klaag er ook niet over het is zoals het is maar ik vind soms de combi werken en gezin best pittig.
    Ik weet zeker dat wanneer ik full time thuis zou zijn het veel rustiger zou zijn en ik minder stress zou ervaren.Thuisblijven is geen optie want dan moeten we teveel inleveren en is me niet waard.De muren zouden misschien ook wel op me af gaan komen want als de jongste smiddags ligt te slapen zit ik me vaak rot te vervelen dus om nu te zeggen dat ik het dan zo druk heb lijkt me erg overdreven en schoonmaken uit verveling gaat me toch echt te ver.

10. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

Ja maar heel eerlijk wat doet een gastouder anders dan een moeder van meerdere kids? zit geen verschil tussen toch (op die paar euro's die je ervoor krijgt dan) omdat je ervoor betaald krijgt zou je ineens wel "werken" terwijl je hetzelfde doet...

11. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

Ja dat is hier toch na 17 uur ook alleen ervoor OOK nog ;)

Dus die rotzooi die jij zegt dat ze maken in die paar uur maken ze dan ook overdag (dus meer rotzooi om op te (blijven) ruimen.

Meeste kids worden om 17-18 uur opgehaald terwijl kinderen volgens gezonde leefnormen toch geen uren wakker zijn dan meer (en je moet hierbij dan ook nog eten) dus met een gezonde 19 uur naar bed heb je hooguit 1-2 uur "last" van (vaak hebben ze zelfs al gegeten op kinderdagverblijf, gebeurd hier vaak wel bij de werkende mama's die ik ken) een paar hebben een aupair dat is voor de kids en huishouden helemaal ideaal) volgens mij is dat het beste van beide werelden haha

12. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    werk, geen werk, hoe dan ook..tijd om ellelange discussies te voeren op zp is er gelukkig nog steeds.

13. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Het zelfde als op een kinderdag verblijf
    Althanks ik doe dat.

Ik leer de kinderen dingen. Help ze met hun huiswerk.
    Ik ben dan 7uur per dag met de kinderen bezig.

De ene zindelijk maken tegelijk de ander helpen met hun huiswerk ondertussen het andere kindje leren tellen, de kleuren enzo enzo.

Gemiddelde ouder is niet zo intensief met hun kind bezig omdat ze ook nog wt huishouden moeten doen.

Tegenwoordig wordt er veel meer verwacht van een gastouder. Maar wel zo 'goedkoop' mogelijk.

14. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Dat iemands mening zo belangrijk is voor je eigenwaarde:$
    Jij hebt de keuze gemaakt om (niet) te werken?
    Ben je niet tevreden, maak andere keuzes…..Onzekere mutsen;)

15. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Haha :D

16. mimi83

mimi83 Niet meer actief

:p:):):):):):):):)

hihi.

Enneh voor een groot gedeelte hier van de dames vin ik dat jullie heel blij mogen zijn dat jullie de keuze hebben! om wel of niet te werken en je daarbij ook druk te maken over je huishouden nadat je hebt gewerkt..

Er zijn nl. ook tal van dames die dat niet kunnen werken en daarna iets van huishouden. of in mijn geval na werken mijn kids ophalen van bso al veel energie kost , laat staan dat ik dan nog aan huishoudelijk werk kan doen.

Dus ja hier is het als ik wel kan werken fysiek vaak een zooitje, het zij zo.. Waarom werk je dan zou je kunnen vragen . Omdat ik eigenlijk iemand ben die het liefst 50 uur week draait , ik vind werken heerlijk en wij zouden ook heeeeel graag omdraaien ik fulltime werken en man parttime/thuis. Maar mijn lichaam is het daar vooralsnog( en de afgelopen 20 jaar ) niet mee eens.

Dus wees gewoon blij dat je het kan, dat je een keuze hebt en dat elke moeder een andere persoonlijkheid heeft en gelukkig in een zekere mate kan kiezen of ze wel of niet (gedeeltelijk) betaald werk wil doen.
    laat een ieder zijn eigen keuze maken en als wij nou eens stoppen het wedstrijdje "beste moeder, goede huisvrouw, superkok, perfecte attente sociale vrouw"te spelen werd het toch een stuk makkelijker.

17. tuc

tuc Niet meer actief

ik snap je punt, maar het is wel een dooddoener. Iemand anders kan tegen jou zeggen: wees blij dat je werk hebt of dat je überhaupt kinderen hebt;) Nogmaals ik snap je punt maar daar kun je niet elke dag bij stil staan. Soms doe ik dat wel hoor, nu met die vliegramp bv. Liep van de week te foeteren op mijn man dat tie weer de was naast de wasmand gepleurd had en toen ik beneden kwam zag ik die rouwstoet...dan krab ik ook wel even achter mijn oren.

18. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Dat snap ik heel goed hoor , maar inderdaad even bedoeld om even met beide benen op de grond (rolstoelsteun) te gaan staan. Ik heb geen werk overigens op het moment gaat niet hoop dat als ik mijn eigen rolstoel heb en evt. nog een operatie verder het wel weer kan

Het is ook heel logisch dat je daar niet vaak bij stilstaat, dat zou zelfs heel ongezond zijn, maar het gezever om dat jij werkt dus heb je overdag minder troep, jij werkt niet dus kan alle tijden schoonmaken...

alsof schoonmaken het belangrijkste is wat je buiten een eventuele baan en zorgen voor je kinderen kan doen.. neuh helemaal niet en dat is nou net iets wat mensen vaak met een fysieke beperking vaak wel aldoende leren. Niemand word er slechter van als het huis niet spik en span is, als het niet lukt nu, lukt het misschien morgen wel. klaar ..

maar ook dat is een onszelf opgelegd iets.. o iemand komt op visite .. alles helemaal superschoon want stel je voor dat ze zien dat we hier leven:$.. hihi

de meeste vrouwen maken zichzelf het gewoon erg moeilijk en worden onzeker of gefrustreerd als ze niet alle ballen hoog kunnen houden en gaan dat dus afreageren op andere vrouwen of excusses zoeken. we maken het onszelf zo moeilijk soms..

19. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

++1

20. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Ja en dat combineer ik met een baan.

Deel Deze Pagina