maar een nier hebben

Discussie in 'De lounge' gestart door nijntje11, 2 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Mijn zwager is er ook pas, ivm onderzoeken, achter gekomen dag hij maar 1 nier heeft. Ook dus nooit wat van gemerkt.

2. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Oh dat lijkt me heel vreemd om te horen inderdaad.

3. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Mijn vader had een poosje terug dat hij een steeds dikkere buik kreeg terwijl hij afviel. Bleek hij 1 nog maar 1 nier te hebben (die het prima deed overigens) en de andere was ingekapseld en een kiste geworden die steeds meer vocht verzamelde. Uiteindelijk hebben ze hem operatief verwijderd en 11 kilo aan vocht en weefsel weg gehaald.

Ze ander nier die dus ingekapseld was, was helemaal verschompelt en ze goede nier functioneerde minstens een jaar als 2 nieren.

4. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Dat zo veel mensen iets afwijkende hebben met hun nieren zeg.

5. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Mijn zoontje heeft nu 1 nier.
    Is geboren met 2 nieren, maar na 3 weken had hij een enorm opgezet buikje. Na heel veel onderzoekingen, bleek het dat hij klepjes in de urineleiders had. En had hij terugloop van de blaas naar de maag.
    Die ene nier, was een verschrompeld niertje en deze hebben ze verwijderd. Hij blijft altijd wel onder controle, maar hij doet het hartstikke goed. De artsen zeiden me toen dat ze dit heel vreemd vonden dat ze dit niet opmerkte bij de 20 weken echo, dan had het een hoop leed bespaard!

6. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Jeetje wat zal je geschrokken zijn....
    Gelukkig valt er wel goed te leven met 1 nier.

7. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ja ik ben wel bang geweest. Vooral omdat ze maar bleef kijken met de echo en toen de arts er bij riep. Ik dacht: er is iets heel erg mis met mij. 'Gelukkig' was het dit. Maar het is toch vreemd.

8. Krulpeterselie

Krulpeterselie Fanatiek lid

27 apr 2015
    2.585
    1.247
    113
    Bij mijn man kan dit dus niet ondanks dat hij er drie heeft. De twee die bij elkaar zitten, zitten aan elkaar geplakt en delen dezelfde urineleider en alles. Alle drie samen werken de nieren voor ongeveer 130 procent. Theoretisch zou hij dus de derde weg kunnen geven maar in de praktijk niet. Wel zou hij de andere kant de losse nier af kunnen staan, maar dat raden ze ook af omdat er bij het dubbelsysteem meer kans is dat er wat mee gebeurd.

9. misa

misa Niet meer actief

Het kindje van een vriendin van mij heeft het ook. Dat hebben ze in de zwangerschap ontdekt. Het schijnt dat het wel vaker voorkomt. Maar velen weten het niet, omdat ze dat vroeger niet vast konden stellen in de zwangerschap al. Niets ergs aan, alleen lastig dat je geen reserve hebt mocht het nodig zijn. Bij dit jongetje moest vooral opgelet worden als hij koorts kreeg, dan moesten ze urine checken op blaasontsteking. Want als dat onbehandelde blijft kun je grotere problemen krijgen. Maar verder is er niet heel veel aan de hand.

10. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

16 nov 2009
    3.000
    10
    38
    noord-brabant
    Ik ben bij de huisarts geweest en moet een keer naar de uroloog voor de zekerheid. Die gaat nog even kijken en de nierfunctie testen. Maar gewoon voor de zekerheid, ze gaan er van uit dat deze goed is.

11. Knapie

Knapie Fanatiek lid

5 nov 2013
    1.524
    0
    0
    Hier dacht ik ook meteen aan!

12. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Mijn man exact hetzelfde. Hier erachter gekomen door een blaasontsteking. Veel operaties gehad, uiteindelijk bleek de linkernier nog maar voor 10% te werken en had de rechternier alles overgenomen. Hij is echt heel erg ziek geweest, maar na allerlei ingrepen ging het beter. Hij bleef echter kwakkelen met zijn gezondheid, na overleg met de artsen is ervoor gekozen deze linkernier te verwijderen. Sindsdien gaat het uitstekend met hem, het is al weer 11 jaar geleden, zo even uit mijn blote hoofd gerekend.

Deel Deze Pagina