Hallo allemaal, Stijn is momenteel 5 maanden. Hij is 67cm, weegt 9,1kg en draagt maatje 74. Volgens het CB is dit te zwaar. Hij krijgt 4 flessen van 210/7 en een half potje groente en half potje fruit per dag. Hoe zwaar zijn/waren jullie kindjes op deze leeftijd? Hij is toch niet te dik??? (zie foto) Groetjesss
Hoe hij oogt vind ik het eerlijk gezegd wel mee vallen. Hij oogt gewoon lekker, maar niet te dik. Maar ter vergelijk: Mn dochter was pas met een half jaar 68 cm en nog geen 8 kilo. Ik geloof dus wel dat hij verhoudingsgewijs wat zwaar is. Ik zou me er niet zo druk om maken. Mn dochter was ook altijd hollands welvaren, iedereen had 9 en heeft0 er een mening over. het gaat er vanzelf wel af als ze gaan kruipen/ lopen. Ik vind overigens wél dat 4x 210/7 aan de ruime kant is qua voeding. Zeker als je er naast nog groenten en fruit geeft. Ik zou er rustig 4x 200 van maken. Of desnoods wat extra water als hij gewend is aan zo'n sloot drinken.
Haha k vind het wel een flinkerd.Onze dochter van 9 maanden is 7,5 kilo en 71 cm maar zij is een heel fijn meisje. Misschien kleinere flessen gaan geven,180/6?
Ziet er gezond uit Ons ventje was met 5,5 maand 67 cm en 7,1 kilo. Maar er zit bijna geen vetje op z'n lichaam. Hier ook 4 flessen van 210 en groente en fruit. Cb gaf aan dat we de flessen nu met de bijvoeding wel naar 200 mochten verlagen. Dit ook gedaan en gaat prima. Met 6 mnd gestart met pap in de ochtend en nu red hij het zeker met die 200
Onze Stijn was met 6 maanden 7,5 kilo en 67,5 cm.....en ging daarna flink omhoog maar wat een ander kindje weegt doet er niet echt toe, gaat om z'n eigen lijntje...of ie die mooi volgt?!? Je zou inderdaad de flessen wat kleiner kunnen maken, 4x180/6 is wat lekkerder voor z'n maagje...als ie dat pikt zou ik dat doen, of in ieder geval twee flessen kleiner maken. Maar er is volgens mij geen reden voor paniek hoor, tis een stevig mannetje maar ik hou d'r van
4 flessen 210/7 en bijvoeding vind ik persoonlijk veel. Mijn zoon is ook een flinkerd, lang en zwaar. (76 centimeter en 10 kilo en 20 gram nu) Maar die krijgt ook deze hoeveelheid en dan een fles minder en 2 voedingen zijn 190/6 met 2 scheppen Bambix voor meer verzadiging. Wel een heel potje groenten trouwens met etenstijd. Kan me niet voorstellen dat het cb vanuit het niets zegt dat hij te zwaar is trouwens. Ze kijken naar de groeicurve en als de lijn ineens buiten de verwachting valt dan krijg je een opmerking daarover. Het is de bedoeling dat lengte/gewicht in verhouding is. Het is nooit bedoeld als kritiek maar een signalering, kan duiden op teveel voeding.
Kylian was met 5 maanden 68 cm en 8250 gram Kinley was met 5 maanden 66 cm en 7575 gram Als hij nu tevreden is gewoon lekker dit schema aanhouden en gewoon zo doorgaan. Bij ons kregen wij bij onze dochter ook te horen dat ze te zwaar was. Toen we bij de volgende check kwamen was ze alleen maar in de lengte gegroeit en bijna niet aangekomen en toen was ze in eens weer lang en dun
ik vind hem wel een bollie als ik hem vergelijk met die 2 van mij, dochter was op die leeftijd gewoon qua bouw (geen rolletjes) en zoon was aan de (erg) magere kant. En maat 74 droegen ze hier pas ruim na het eerste jaar (ergens tussen de 16 mnd en de 2 jaar). Hier hebben ze nooit meer dan 180/6 gehad, vind het ook wel erg veel 210/7 en dat 4x per dag.
Ons mannetje was met 5mnd1wk 70 centimeter en 9800 gram... Hier zat hij toen nog op volledige flesvoeding 5x 180+6 schepjes (neocate ivm koemelkallergie) een maand later zijn we pas begonnen met bijvoeding. Het cb vond hem ook té lang en té zwaar, maar hij groeide wel op zijn eigen lijntje door, lengte en gewicht op +2/+3, dat was al zo vanaf zijn geboorte en wij maakten er toen geen punt van. Vanaf 6 maanden groeide hij nog wel flink in de lengte maar steeds minder hard in gewicht, op dit moment is het nog wel een lange, stevige knul (90cm en 14,6 kilo), maar zeker niet dik... Het trekt echt wel bij, ik zou me er geen zorgen om maken hoor!
Vind hem wel fors ogen, maar dat zegt natuurlijk niet zoveel Zou zelf kijken hoe het met zijn lijntje gaat.. Echt flink omhoog in verhouding met de maanden ervoor of valt dat wel mee? En zo ja gewoon over een paar weken nog een keer wegen/meten bij het inloopspreekuur. Misschien nu net een spurt in gewicht gehad en straks in de lengte?
Dank jullie wel voor de reacties! CB zei dat we nu zo door moesten gaan met de voeding, en volgende keer weer kijken of hij weer zo hard gegroeid is, dan moesten we eventueel minder voeding gaan geven. Heb dit al eens geprobeerd, maar met 180 is hij echt niet tevreden. Blijft dan jengelen. Ik dacht er zelf aan om misschien wel 210 te geven, maar dan met 6 schepjes?
mijn zoontje was ook een bolletje, heb me er onnodig zorgen over gemaakt want het is gelukkig helemaal goed gekomen. ik vind jou zoontje er gewoon lekker gezond uitzien. je kunt proberen of je hem misschien flessen van 180/6 kunt geven en inplaats van een half potje groente gewoon een heel potje.
Hij is lekker gezond. Het is inderdaad een lekker bol mannetje, maar ik denk wel dat zodra ze echt gaan bewegen het er zo af is. Mij neefjes waren ook van die bolle mannetjes en als je ze nu ziet zou je het niet zeggen dat het van die dikkertjes waren dat ze baby waren. Met mijn kindertjes is het niet te vergelijken ,want die zaten pas met een jaar op de ruim 9 kilo en onze jongste gaat dat nog niet eens redden. Je zou inderdaad kunnen proberen om 210/6 aan te houden en kijken hoe hij het daarop doet. Aan de andere kant, je bent begonnen met bijvoeding, maar het woord zegt het al het is bijvoeding en ze hebben nog voornamelijk de fles nodig. Maak je nog maar niet te druk, en inderdaad wacht het de volgende keer af en geniet van je mooie mannetje.
De volgende keer is hij zo rond de 7 maanden (schat ik even) dan kun je dus een fles kleiner maken en er wat brood vooraf aan geven. Ook zijn groente maaltijden zullen dan groter worden en dan deed ik ook eerst groente geven en er een kleinere fles melk achteraan. Gewoon rustig blijven ademhalen meid, zijn schema zal de komende maanden veranderen en hij gaat meer bewegen en je zult zien dat het dan een stuk minder hard gaat (deed het hier bij beiden zo rond de 7/8 maanden)
Hier nog zo'n lekker dikkerdje! Met 5 maanden was hij 9.8 kg en nu zeker over de 10 kg! Niks mis mee! Volledige bv en sinds een paar weken begonnen met groente! Gewoon lekker om vast te houden ( al vind mijn rug het wat minder )
Joh hij is nog geen jaar waar gaat het over!?! Als hij gaat lopen etc dan kan het maar zo zijn dat de curve stil komt te staan. Ja mijn jongste is met bijna 2 even groot als jou zoon. Maar wat zegt dat?
Hij ziet er lekker gezond uit. Hij heeft geen hele stapel vetrollen als ik m zo ziet. En ja er worden gewoon stevige kinderen geboren. Hou er wel rekening mee mocht je opvolgmelk geven is de max 4x180/6 oftewel 800ml zuivel. Ik denk dat er een hoop vanaf gaat mocht hij eenmaal lekker doorrollen, kruipen, tijgeren, lopen, bewegen, e.d. Zou me er niet druk om maken
Lekker Hollandse glorie maar niks te dik hoor! Hij is nog geen jaar.. Je kunt proberen de flessen inderdaad met 6schepjes te doen maar verder krijgt hij niets raars hoor! Hier ook een gezonde Hollandse knul en het komt echt wel goed! Wellicht dat hij nu een tijdje minder hard gaat groeien..
Hij ziet er goed uit hoor. Ik heb ook een paar keer te horen gekregen dat hij te zwaar was bij het CB en dan de keer erop weer dat hij mooi was "bijgetrokken" Wanneer je zoontje begint te bewegen is het er zo weer af. Ik heb het bij de kindjes van neefjes en nichtjes ook gezien, dus ik maak me over onze "grote" jongen ook geen zorgen.