Storm 29 april 2011

Discussie in 'Vlindertjes tot 16 weken' gestart door Vlinder73, 4 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    29 april 2011 is ons zoontje geboren hij moch helaas niet ouder worden dan 13w en 1d.

Het was een ellende dat wil je niet weten.
    Begon met bloedverlies in de zwangerschap, volgens de gyn was de kans uiterst klein dat het mis zou gaan. Nou ander halve week later bleek het hartje niet meer te kloppen. Nou dan voel je alsof de grond onder je voeten verdwijnt. Zelfs mijn gyn was er stil van, dit had hij niet verwacht. Mocht naar huis om na te denken wat ik wilde, afwachten, med. of curretage dit was op de woensdag. Maandag moest ik terugkomen en vertellen wat onze beslissing zou zijn.
    Nou zo ver is het niet gekomen, het bloedverlies begon die zelfde dag al. En zette donderdagnacht pas door,had heel veel pijn. Dacht dat ik de miskraam achter de rug had en last van naweeen. Om 6u het zkh gebeld en die zeiden dat we meteen konden komen.
    We hebben onze bovenbuurman zijn bed uitgebeld, om op mijn zoontje van nu 5jr te passen. Mijn zoontje wist niet dat ik zwanger was, tenminste we hadden het hem niet verteld. Maar hij had het er zelf wel heel vaak over. Na de mk hoorde we hem er niet meer over.

Eenmaal in het zkh lieten we zien wat we hadden opgevangen.
    Het was nog niet ons ongeboren kindje. Op de echo was te zien dat ik een ontsluiting had van 1.5 cm...
    We hadden de arts gevraagd of ze kon zien wat het zou zijn geworden. Een jongetje zei ze. Wat ik dacht dat naweeen waren, waren dus weeen. En die hielden spontaan op in het zkh.
    Ik moest meteen blijven om 9u werden er 2 pillen naar binnen gebracht in de hoop dat het weer opgang zou komen.
    Binnen 2 uur was ik beide pillen verloren, ze wilde niet meteen nieuwe inbrengen uit angst dat ik in een weeenstorm terecht zou komen. Dus na weer 2 uurtjes werden eindelijk de andere 2 pillen ingebracht, ik ben toen 2 uur ipv 1 uur blijven liggen om er zeker van te zijn dat ze zouden blijven zitten. De pillen deden niet zoveel in het begin. Uiteindelijk heb ik op een gegeven moment morfine gehad omdat de pijn niet meer te harden was en ik nog steeds geen volledige ontsluiting had.
    Tussen 22.30u en 23u is ons zoontje geboren. Het bleek trouwens wel een unicum te zijn dat die in zijn geheel was geboren met placenta en zo. Hij dreef in een pussige vloeistof. Hiervan hebben ze een uitstrijkje genomen.

5,71cm, maar hij was zo mooi en helemaal compleet echt al een klein mensje. Ook aan die art hadden we gevraagd wat het zou zijn geworden een jongen of een meisje. Ook die arts zei een jong. Ik heb ervoor gezorgd dat mijn vriend de navelstreng kon doorknippen.
    Ik moest een nacht blijven omdat ik veel bloed had verloren.
    En ik wilde zo graag naar huis, naar mijn andere zoontje.
    30 april mocht ik eindelijk naar huis. We hebben toen meteen een rolstoel en douchestoel gehaald bij de thuiszorgwinkel. Ik was zo verzwakt dat lang lopen niet meer ging.
    Maar eindelijk kon ik naar huis.
    Onderweg naar huis Kwam ineens de naam Storm in mij op.
    Zo hebben we ons zoontje ook genoemd.

Het zkh had de hoop dat mijn lichaam de rest wel vanzelf zou doen.
    Nou niet dus. Zondag 1 mei bleef er een bloedstolsel tussen mijn benen hangen (sorry voor het smerige detail), dus hop weer naar het zkh daar heeft de arts nog een hele hoop weg gehaald. Ik zou weer pillen krijgen om mijn lichaam te helpen opgang te komen. Weer was er bloed geprikt voor mij HB.
    Ik mocht weer blijven kreeg 3 zakken bloed omdat mijn HB 4,7 was. Toen heb ik ook gevraagd of ze ook gelijk die pillen wilde inbrengen, zodat mijn vriend het niet hoefde te doen.
    Ik baalde als een stekker dat ik weer een nacht moest blijven.
    's Nachts is er bepaald dat ze de volgende morgen vroeg een curretage zouden doen.
    Dit wilde ik niet, voor mijn gevoel had ik al zoveel pech en nu dit weer. Ik had totaal geen vertrouwen in die curretage, ook dat zal wel fout gaan.
    Ik heb zelfs 's nachts nog een gesprek gehad met een arts, maar dat stelde me allemaal niet gerust. Ik was zo overstuur dat ze een slaapmiddel hadden gegeven om ervoor te zorgen dat ik nog een beetje nachtrust zou hebben.
    De volgende morgen stond er al vroeg een zuster naast mijn bed met een vragenlijst.

Het erge was dat er 's morgen een kraamverzorgster als een wervelwind door de kamer ging en zich voorstelde. Ze heeft 2 x gevraagd waar ons kind was, zij was de kraamverzorgster. Ik kan je vertellen het voelde alsof we werden aangereden door een vrachtwagen.. Toen we zeiden dat die dood was, wist ze niet hoe snel ze weg moest komen!!!

Het was de bedoeling dat ik zo vroeg mogelijk geholpen zou worden, het werd uiteindelijk half 2 voordat ik eindelijk werd opgehaald.
    Voordat ik werd gecurreteerd heb ik tegen de gyn gezegd dat ik er geen vertrouwen in had, voordat ik het wist was ik onder narcose. Dit vind ik nog steeds niet netjes.

Na de curretage staan er leuk 2 artsen aan je bed, alles is goed gegaan en je kan meteen weer proberen zwanger te worden!!!
    Deze opmerking was voor ons als een dolksteek. We hadden net een kindje van 13 weken verloren en zij hadden het alweer over je kan er weer voor gaan alsof het niets is.

Het moeilijke is dat we ons verdriet niet konden laten merken aan mijn zoontje, want die wist van niets. Hadden we het wel gezegd dan had die het uiteindelijk tegen mijn ex gezegd en dat is zo'n gemene vent die had daar geheid een pijnlijke opmerking over gemaakt.
    Bij de controle werd er een cyste gevonden op mijn enige eierstok die ik nog heb. En dan wordt er heel makkelijk gezegd ach kom maar terug als je 3x een menstruatie hebt gehad.
    Sinds de Miskraam lukt het ons niet meer om zwanger te raken....
    Iedere maand heb ik allerlei verschijnselen, zoals bijv. vaker naar de wc, pijnlijke borsten, meer eetlust. En iedere keer dan toch weer die keiharde teleurstelling als het niet zo is.
    Ik ben door een heel diep dal gegaan na de mk en curretage, ik zag het leven totaal niet meer zitten.
    De opmerking van je lichaam heeft bewezen dat je zwanger kan worden! Dat vind ik toch zo'n dooddoener, het is kennelijk voor de artsen zo van je bent al een keer zwanger geweest dus het lichaam functioneerd gewoon.
    Ik vind het zo raar omdat je zwanger bent geweest is dat dan maar meteen de garantie dat je dan weer zwanger kan worden zonder enige hulp? Wie zegt me dat er door die mk e/o curretage niet iets is veranderd?

Volgende maand wordt ik 38 en mijn 40ste wil ik niet meer aan kinderen beginnen. Ik kan het maar niet loslaten dat ik na mijn 40ste geen kinderen meer wil.
    Door iedere keer weer die teleurstelling denk ik gewoon dat het er voor ons niet meer in zit een kindje van ons samen.
    Ik ben het vertrouwen in mijn lichaam kwijt. Mijn laatste menstruatie was heel heftig en kort. Dan krijg je de opmerking ja dat kan. Die veranderd meerdere keren in je leven. Dan denk ik ja hallo om de anderhalf uur je moeten verschonen en dan nog doorlopen, dat vind ik niet normaal.

Woensdag moet ik bloed prikken om te kijken of ik uberhaupt wel een eisprong heb. Maar goed volgens de gyn heb ik wel degelijk een eisprong, anders wordt ik niet ongesteld!!!
    Afgelopen donderdag kon ze maar met moeite mijn enige eierstok vinden en daarop was niets te zien, in ieder geval geen cystes.
    Vanmorgen heb ik tegen mijn vriend gezegd dat ik geen hoop meer heb op een kindje van ons samen. Het doet ons wel heel erg pijn, want waarom? We willen het zo graag en het wordt ons keihard afgenomen.
    Waarom zegt men dat je na een zwangerschap cq miskraam super vruchtbaar bent?

Zo dat moest ik even kwijt.

2. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Hoihoi..ik heb je verhaal gelezen...heel heftig!!
    Ik wil je toch proberen wat meer hoop te geven voor de toekomst...je hebt een zoontje,dus zwanger worden kan je.het is nu misgegaan,dat is heel erg,en alles eromheen ging fout.Maar soms heeft zwanger worden wat meer tijd nodig...probeer het niet te somber te zien...je verdriet zal blijven om het kindje wat je verloren bent,maar zal wel wat slijten.En je hebt best de leeftijd nog om langer te proberen.:)
    Ik heb eind juli helaas een miskraam gehad bij een zwangerschap van 6 weken,het heeft mij heeel veel verdriet gedaan.Ik ben al 42 en heb al 4 kids..maar wil samen met mijn nieuwe vriend nog een kindje...ook ik ben bang dat het niet meer lukken gaat,want ik ben tenslotte al 42...maar toch heb ik nog goede hoop!

Hoop doet leven!!

Ik wens je heel veel sterkte met het verlies en hoop echt dat je alles wat positiever kan gaan bekijken en natuurlijk hop ik dat jullie nog een kindje mogen krijgen!!:)

3. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

pff heel heftig verhaal en ik wil jou en je man heel veel sterkte wensen;)

zelf ben ik nu ook 40 wordt in jan 41 en ik heb ook altijd gezegd tot 40 en dan is het over en uit:) maar ik merk dat ik zelf nu de grens heb verlegd naar 41;)
    ik was in juni dit jaar zwanger na 6 maanden en heb helaas met 7/8 weken ook een mk gehad,en nu 3e ronde ook nog niet zwanger;) ik merk wel hoe langer het duurt hoe meer ik mij afvraag wil ik dit nog wel,maar dat is natuurlijk heel persoonlijk!

meid je bent pas 38 en natuurlijk wordt je nog eens zwanger van een plakbeebje;);)

heel veel sterkte en een digitale knuff ;);)

4. Yuppie

Yuppie Lid

26 jul 2011
    47
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heftig hoor lieve Cindy. Ik kan je alleen adviseren om te proberen je frustraties van je af te schrijven en te genieten met/van je man. Stress is niet goed voor een mogelijke zwangerschap.. hoe kansloos die opmerking ook is in deze situatie.

Maar waarschijnlijk is zwanger worden 'technisch' gezien geen probleem voor je, ook niet na het verlies van Storm*. Houd dus vertrouwen..

Sterkte meid.

5. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Dat is makkelijker gezegd dan gedaan

6. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    wat verdrietig dat jullie kindje helaas niet door mocht groeien en groot mocht worden. Het lijkt me heel heftig als je van zo'n grote vreugde in zo'n groot verdriet beland.

wat betreft het handelen van artsen en dergelijke denk ik dat je met een hoop woede en verdriet zit om dingen waar hun ook niet altijd wat aan kunnen doen. Artsen zijn ook maar mensen en als ze net 5 keer een stel hebben gehad die definitief geen kinderen kunnen krijgen dan kan het zijn dat ze bij jou graag iets positiefs wilde zeggen.en dan is het een feit dat je al een hele stap verder bent gekomen dan andere ooit zullen komen

dat wil absoluut niet zeggen dat jij geen verdriet mag hebben, dat je de zwangerschap en je kindje niet mist maar als je zo verdrietig en radeloos bent dan zou iemand je misschien kunnen helpen om je verdriet een plekje te geven.

als je jezelf tot 40 jaar geeft dan heeft het nu toch nog geen zin om daar nu al zoveel verdriet om te hebben?

7. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Ik vind dat petrabr daar gelijk in heeft.je bent nog maar 38 jaar,dus je hebt nog lang genoeg de tijd.Ik heb het idee dat je in een diepe put zit,waar je momenteel niet zonder hulp uitkomt.Praat eens met de huisarts of je hulp krijgt bij het verwerken van het verlies van je kindje..ook zodat je straks weer sterker bent als je weer zwanger raakt:)

8. Vlinder73

Vlinder73 Fanatiek lid

22 feb 2011
    2.146
    1
    38
    In mijn paradijs
    Ik heb er gister over gehad met mijn therapeute en ik ga er voorlopig iedere week naar toe. Omdat ik iedere maand weer in die put zak als het weer niet is gelukt.

Bedankt voor jullie steun en advies

9. Hoop42

Hoop42 Niet meer actief

Ik wens je veel sterkte en hoop dat je snel weer zwanger mag zijn!!:)

Deel Deze Pagina