Maar mijn vraag is wie heeft ook zijn kind op het ontwikkelingsgerichtonderwijs? En toen het naar voortgezetonderwijs ging was het wel op niveau of miste het eigenlijk wel wat dat het wat achter liep ofzo? of viel dat eigenlijk wel mee??? en welke school ging het naar toe mavo / havo enzovoorts Kunnen we kijken of het tegenvalt of niet met andere scholen soort testje is dit ??? of er veel naar de mavo gaan of dat het erg verschilt ??? voor als je het niet kent ... wat het inhoud! Er is sprake van een holistische benadering, waarin het gaat om ontwikkeling van de hele persoonlijkheid van leerlingen. Aspecten van brede ontwikkeling, zoals samen spelen en werken, communiceren, initiatieven nemen en plannen maken, redeneren en probleem oplossen)zijn verbonden aan specifieke ontwikkeling van kennis en vaardigheden (zoals uitbreiding van woordenschat, lezen, schrijven, spelling). Verschillende activiteiten worden, waar mogelijk, in samenhang aangeboden. De activiteiten zijn betekenisvol. Dat houdt in dat er binnen een themasetting passende sociaal culturele activiteiten zijn waarin interactie plaatsvindt; dat kinderen inbreng hebben in keuze en planning van activiteiten; dat het vooral functionele activiteiten zijn, verbonden aan spel in de onderbouw en onderzoek in de midden/bovenbouw. De leerkracht is zelf ook deelnemer aan de gezamenlijke activiteiten. Hij/zij vervult verschillende model-rollen en geeft sturing, daagt uit en begeleidt kinderen in hun zone van naaste ontwikkeling. Kinderen construeren hun eigen instrumenten' voor het oplossen van voor hun interessante problemen die om oplossing vragen. Er is sprake van een systematisch en hypothetisch leertraject. Er is een plan voor een periode van een aantal weken rond een gekozen inhoud; de leerlingen hebben daar hun aandeel in, zij geven betekenis en zin aan de inhoud; de leerkracht beredeneert steeds vervolgstappen vanuit voorgaande activiteiten en resultaten zodat verdieping en gewenste ontwikkeling blijft plaats vinden. Dit is de uitleg , __________________