Drama tuitbeker en ander drinken. Wie heeft tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door LvB, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LvB

LvB Actief lid

21 jan 2008
    188
    0
    0
    Sinds een aantal dagen drinkt ons meisje uit een tuitbeker. Ze knoeit hier verschrikkelijk mee en wil er gewoon niet uit drinken.
    Ik heb thee, water, water met diksap geprobeerd. Maar het helpt allemaal niets.

Ze drinkt altijd heel makkelijk uit een gewone fles.

Wie herkent dit een heeft tips?

2. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    Mijn zoon gaat helemaal kokhalsen van de tuitbeker, dus ik heb voor hem een rietjes beker gekocht van nuby....werkt perfect...(als ze het idee van een rietje snappen dan)

3. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Mijn dochter drinkt al vanaf een maand of 8 uit een gewone beker; ze wilde ook geen tuitbeker en een gewone beker wel. Het is even oefenen en knoeien maar ze had t snel door.

4. Jette

Jette Fanatiek lid

9 nov 2006
    2.436
    0
    0
    tuitbeker was hier ook een drama, heb toen ook een rietjesbeker van nuby gekocht en wat denk je 5 minuten en ze had het door, wel verslikt ze zich af en toe nog als ze te gulzig is, maar verder perfect!!!

henriette

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hier vanaf 6 maanden drinken uit een gewone beker. Gaat prima.

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij hebben een tuitbeker met zachte tuit, ik weet niet wat jullie nu hebben? Een harde tuit snapte ze niets van en was drama hier, een zachte tuit is een wat kleinere overgang van de zachte speen van de fles. Het was ook wel even oefenen, maar ik zag snel vooruitgang en nu gaat het meestal prima.

7. Anique

Anique Niet meer actief

Ik wil Can ook leren uit een gewone beker te drinken, hoe doe je dat? Want volgens mij gooit hij gewoon de hele beker om als je hem z'n gang laat gaan..

8. mamaflower

mamaflower Actief lid

3 mrt 2009
    133
    0
    0
    gastouder
    Mijn zoontje van 13 maanden wil ook maar niet drinken uit tuit beker.
    alleen uit zijn fles.
    Ik begin volgende week maar eens met echt te oefenen.

9. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

weet je wat je ook kan kopen?
    een trainingsbeker, dat is een beker met de vorm van een tuitbeker, maar is gemaakt van waar de speen ook van is gemaakt

10. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

@ Anique; Mijn dochter drinkt nog gewoon uit de beker terwijl ik m vasthoud; anders zou ze er ook mee gaan smijten denk ik.
    In bad drinkt ze wel eens zelf badwater uit een bekertje; zo leert ze t een beetje zelf te doen.

11. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @lvb: ik weet niet hoe oud je dochter is, maar Alyna drinkt ook alleen maar uit een flesje.
    We oefenen geregeld met tuibeker, rietjes beker en gewone beker (in bad), maar ze snapt het gewoon nog steeds niet.
    Zelfs met het flesje moet ik haar steeds helpen, want ze snapt niet dat ze d'r hoofd achterover moet houden om te drinken. ;)

Ze is trouwens ruim 13 maanden.

Ach, ik maak me er maar niet te druk om.Komt vanzelf wel vast een keer.(al ben ik lichtelijk jaloers op de mama's wiens kindje al wel uit een beker oid drinkt ;) )

12. Anique

Anique Niet meer actief

Oooh, haha. Nou ja, ik heb vandaag al geprobeerd om hem zelf te laten drinken haha, maar dat werd dus een waterballet :) :)
    Als ik hem vasthoudt gaat het inderdaad wel aardig, maar dan moet ik zeggen dat ik het zelf vrij last vind in te schatten hoe groot ik de slokken moet maken. Soms denk ik van "Heeft hij nou wat gedronken of niet?" En de andere keer moet hij eve hoesten, dan was dat dus echt teveel.

13. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Misschien een tip voor de moeders die willen oefenen met een "gewone" beker.

Een oefen beker van difrax met daarin yogert (met eventueel diksap/roosvisee voor de smaak). Doordat de beker open is aan de boven kant kan je goed zien of ze wat binnen krijgen maar botst ook niet steeds de rand tegen hun neus waardoor de beker niet schuiner kan en er dus niks in het mondje komt (want inderdaad, dan moeten ze hun hoofd naar achter houden maar dat is wel erg "veel" om te leren zo allemaal tegelijk).

Hier heeft die difrax beker iniedergeval erg geholpen, eerst dacht wat een afzetters ;) Plastic klein flut bekertje met een stukje dr uit en daar nog 4euro voor vragen ook, maar moet zeggen hier is hij het geld waard geweest ;).

Jamila drinkt opzich redelijk goed uit een beker het enige "probleem" is dat als ze geen dorst meer heeft ze de beker met inhoud gewoon op de grond gooit. We moeten er dus wel naast blijven zitten en zodra ze geen zin meer heeft de beker afpakken want anders zit alles onder ;)

14. maranka

maranka VIP lid

27 mrt 2007
    10.842
    0
    36
    Hij mijn truc om Jasper uit een rietjes beker te laten drinken.
    Hij wilde n.l alleen uit een speenfles drinken. Maar dit werkt.

En verder heb ik geen difrax oefenbeker gekocht maar bij een oude plastic tupperware beker zelf met een mes de uitsparing voor de neus gesneden.
    Zo deden we het ook altijd op het kdv waar ik werkte.

15. Nathalie6

Nathalie6 Actief lid

7 jan 2008
    186
    0
    0
    Ik heb hetzelfde probleem. Alleen komt daar nog bij dat mijn dochtertje niets anders wil drinken dan melk.

Ik heb zelfs het drinken maar in een fles met speen gedaan (zelfde als haar melkfles). Maar zodra ze merkt dat er geen melk in zit, moet ze het niet.

Iemand daar nog tips voor?

16. Sandhya

Sandhya Bekend lid

14 aug 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    geweldig!

17. Sandhya

Sandhya Bekend lid

14 aug 2008
    583
    0
    0
    Den Haag
    trouwens ff een vraag, gisteren voor de grap eens de anti lek van avent geprobeerd aan hem te geven, hij snapte het en dronk er wat uit..vanaf wanneer is eigenlijk de beste tijd om te proberen..hij zit dan zo wijs naast mij op de bank en dan met die beker..en an vervolgens de slappe lach krijgen heerlijk :)

18. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik heb ook een hele tijd gehad dat alyssa niks anders wilde drinken dan dr melk.
    ze wilde niet uit een tuitbeker, geen gewone beker, geen fles en de rietjesbeker snapt ze niet.
    ik ben toen begonnen met pakjes appelsap (heel slecht ik weet het).
    de appelsap vond ze na een week lekker, maar uit een tuitbeker wilde ze het nog steeds niet.
    ik heb toen bij kruidvat zo`n disney tuitbeker gekocht met een hele zachte tuit en dat ging na een tijdje proberen goed.
    nu zijn we sinds vorige week overgestapt op de witte tuit van avent en dat gaat nu ook goed.
    het enige nadeel is dat madam alleen maar appelsap wil terwijl ik liever heb dat ze iets van diksap gaat drinken.
    maar goed de aanhouder wint dus ik denk dat ik het wel voor elkaar ga krijgen.

succes met oefenen.

liefs doris

19. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik heb gister de tuitbeker van Avent gekocht. Yelena weet heel goed hoe ze hem met 2 handjes moet vasthouden. Ze kan namelijk al heel goed grijpen naar voorwerpen. Ook grotere voorwerpen die ze dan met 2 handjes vasthoudt.
    Ze stopt sowieso nog alles in haar mond wat ze tegenkomt, dus ook de tuitbeker....ohjee en toen kwam er limo uit! Dat was vies! Schrikken geblazen! ;)

Vandaag heb ik de limo (diksap met water) vervangen door alleen water. Dat vond ze ook wat vreemd smaken, maar het ging wel beter.

Ik bied hem gewoon elke middag even aan. Ik denk dat het hier redelijk oke gaat omdat Yelena dingen al goed kan vasthouden.

20. vlootje

vlootje Lid

29 apr 2009
    12
    0
    0
    Amsterdam
    ik heb de nuby oefenbeker met zachte speen, komt niks uit als ze niets zuigt maar nog steeds waterballet hoor (gaat prrrrt doen als ze drinkt haha en het terug blazen) . dat oefenglas van difrax helpt ook wel.

Deel Deze Pagina