Maar niet kunnen slapen

Discussie in 'Gezondheid' gestart door MCR, 18 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MCR

MCR Actief lid

26 sep 2013
    278
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goedenacht allemaal,

Ik moest even ergens mijn hart luchten. Ben nu 32 weekjes zwanger van een gezonde baby. Helaas kan ik, naast dat ik veel pijn heb in mijn rechter bovenbuik, maar niet in slaap komen. Er is verder niks ernstig aan de hand (bloed urine, bloeddruk allemaal goed), maar ja ik slaap dus al een paar (3) weken amper. Mocht ik al slapen dan is het maar voor een uurtje of twee. Ik heb van de verloskundige medicatie gekregen om te slapen, die ik nu in totaal drie keer heb gebruikt (niet achter elkaar). Heel fijn 1 nachtje slaap tussendoor, maar het zet geen zoden aan de dijk. De gynaecoloog heeft ook aangeboden om een nachtje in het ziekenhuis te slapen. Ik zit er serieus over na te denken om dit te doen, maar ja, dit is natuurlijk ook maar voor 1 nachtje. Verder is er niks wat ze voor me kunnen doen wat betreft de pijn en de slapenloosheid.

Ik ben normaliter erg positief ingesteld, zelfs de eerste tijd dat ik niet kon slapen. Maar de positiviteit is er niet meer, ook al probeer ik hem terug te vinden. Ik heb van alles al zelf geprobeerd, overdag slapen lukt ook niet. Nu ben ik de wanhoop nabij, breek ik elke dag en nacht in huilen uit en ziet mijn man mij niet meer lachen. Ik ben ten einde raad en vraag me af wanneer het genoeg is. Ik hoop eerlijk gezegd dat het kindje zelf met 37 weken wil komen, maar mijn angst is dat dat niet gebeurt.

Elke avond denk ik bij mijzelf, vanavond val ik wel in slaap, et kan niet anders ik en mijn lichaam zijn zo moe, maar niks is minder waar.

Dames ik weet dat jullie ook niks kunnen doen voor mij, maar moest het wel even van mij afschrijven om niet helemaal door te draaien.

Ik hoop dat jullie lekker liggen te slapen.

2. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Wat naar meis!

Alle huismiddeltjes al geprobeerd?

Als je overdag even actief bent, ben je misschien 's nachts moeier en val je wel in slaap.
    Probeer overdag genoeg te rusten als het echt niet gaat ' s nachts; dan lig je maar dagen op de bank met leuke series en films!

Veel sterkte; ik kon ook slecht slapen de laatste weken en was doodop.

3. Blie

Blie Actief lid

24 jun 2014
    281
    0
    0
    Ik leef met je mee (niet dat je daar veel aan hebt). Ik heb t 'pas' vanaf week 36 en wordt er af en toe al doodmoe ( ;) ) van, letterlijk èn figuurlijk. Denk dat ik zoals het nu gaat met een baby nog meer slaap krijg dan op dit moment.

Sterkte!

4. xxessiexx

xxessiexx Actief lid

2 jun 2010
    427
    12
    18
    Kun je wel lekker liggen? Extra kussens in bed? Ik heb er zelf eentje onder mijn hoofd eentje in mijn rug en tussen mijn benen.
    Dit is nu mijn derde zwangerschap, maar ik slaap gelukkig altijd goed (alleen de kinderen niet waardoor ik ook niet, maar anders zou ik doorslapen)
    Sterkte lijkt me echt verschrikkelijk als je wel wil, maar niet kan slapen.

5. Susannelilian

Susannelilian Fanatiek lid

12 jun 2011
    3.780
    1
    0
    Heb er niet echt ervaring mee, maar word wel regelmatig wakker 's nachts. Snap dat je er helemaal gek van wordt dat je niet kunt slapen zowel 's nachts als overdag, maar gewoon lekker liggen helpt ook al om uit te rusten. Werk je nog? Probeer inderdaad overdag wat actiever te worden als je dat lichamelijk aan kan zodat je misschien 's nachts wat moeier bent (voor zover dit nog kan). Heel veel sterkte ermee en hoop dat je snel weer goed slaapt!

6. MCR

MCR Actief lid

26 sep 2013
    278
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dankjulliewel voor jullie reacties. Ik heb inderdaad al van alles wat geprobeerd, en ben nog steeds zoekende. het enige wat mij tot nu toe echt helpt om te slapen is de medicatie, maar dat je mag je natuurlijk niet altijd gebruiken.

Overdag ben ik nog steeds wel actief, maar hoef niet meer te werken omdat ik 3 weken vakantie vooraf aan mijn verlof heb geplakt. Als het echt niet meer gaat dan ga ik liggen op de bank om wat te rusten. Een van mijn grote problemen is ook gewoon de pijn waar ik dus niet door in slaap kan komen en doorheen kan slapen zonder slaapmedicatie.

Ik ben er dus ook echt van overtuigd dat als de baby er is, ik aan veel meer slaap toe kom ook al moet ik er elke keer uit om de baby te voeden. Dat vooruitzicht lijkt mij vele malen beter dan helemaal niet slapen.

Verder lig ik ook wel goed, ik heb de kussen geprobeerd maar dat vind ik juist niet lekker liggen, maakt ook niet aangezien ik zonder gewoon wel goed lig.

Mocht iemand nog de gouden tip hebben, ik ben één en al oor!

7. Blie

Blie Actief lid

24 jun 2014
    281
    0
    0
    Zelf heb ik momenteel vooral last van rusteloze benen (en soms armen) waardoor ik niet kan slapen. Ik slaap dan bijna en dan *twitch* gaat mn been weer en ben ik weer wakker. Mijn vriend zei pas dat het bewegen zelfs in mn slaap doorgaat.
    Vannacht kon ik niet in slaap komen en ben ik gaan douchen en heb met de massagestraal mn benen 'behandeld'. Van de warme douche werd ik sowieso al wat loom en die massagestraal lijkt ook wat te helpen. Ben daarna in slaap gevallen (rond half 2, 2 uur denk ik) en heb tot half 11 doorgeslapen met alleen 2 plasmomenten!
    Dus wie weet helpt een warme douche? Of lezen. Van beeldschermen (tv, telefoon) wordt het niet beter iig, dat is wel goed om te weten misschien :)

8. MCR

MCR Actief lid

26 sep 2013
    278
    0
    16
    NULL
    NULL
    Lastig hé die rusteloze benen. Ik ga voor het slapen altijd eerst onder de warme douche, laat me dan vervolgens eerst vaak masseren door mijn vriend, en dan soms nog wat lezen.

Voor dat ik zwanger was, viel ik juist vaak in slaap door tv kijken. Dit lukte eerst ook wel toen ik last had van slapeloosheid tijdens de zwangerschap, maar nu met de pijn lukt dat niet meer.

9. vally

vally Niet meer actief

Wat supervervelend zeg!!! Ik ben nog niet zwanger dus ik weet niet of de slapeloosheid bij jou alleen afkomstig is daarvan....maar heb zelf wel veel ervaring met slapeloze nachten! Vaak toch onbewuste spanning en onrust..... voor mij helpt het echt om ontspannen muziek op te zetten en te gaan "mediteren" zittend op liggend in bed. Heel simpel door op je ademhaling te letten, heel rustig inademen, en heel rustig uitademen en deze ademhalingen tellen.
    Er zijn ook meditatie CD's te koop waarin iemand je door een meditatie leidt. Deze zijn ook erg fijn, zeker als je begint en eigenlijk niet weet wat te doen.

Misschien klinkt dit wat zweverig, maar hierdoor vind ik wel rust en kan ik tijdens of daarna goed in slaap vallen.

Ik hoop dat je snel jou manier vind dat het toch gaat lukken!!!

10. Blie

Blie Actief lid

24 jun 2014
    281
    0
    0
    Normaal ben ik een prima slaper en als ik toch een keer moeilijk in slaap kom ga ij op mn rug liggen en inderdaad op de ademhaling letten, werkt prima.
    Nu hoogzwanger is dat een tikje anders helaas ;) de slapeloosheid is anders en op mn rug liggen kan ik (door de zware baarmoeder) niet of maar heel kort. Rusteloze benen is ook helaas eigenlijk niet op te lossen daarmee want dat is juist op zn ergst wanneer je ontspant.
    Maarja ik ga me in ieder geval niet druk zitten maken om de slapeloosheid want dan is er helemaal geen redden meer aan.
    Nou moet ik nog maar eventjes, kan me voorstellen dat t goed zwaar is als je nog niet eens verlof hebt!

Deel Deze Pagina