Krijg het gevoel dat ik me aanstel?

Discussion in 'Gezondheid' started by eltigra, Sep 19, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. eltigra

eltigra Actief lid

Jun 22, 2012
    263
    0
    0
    Wachten tot meneertje besluit om geboren te worden
    s Hertogenbosch
    Even aan jullie voorleggen: ik ben 38w5d zwanger en afgelopen donderdag zat ik op de bank en opeens werd mijn rechterbeen veel dikker dan mijn linker, ik belde de verloskundige en ze verwees ,e door naar de huisarts. Die vond het er niet goed uitzien en toen hij zag dat de kuit 3 cm scheelde en de enkel 5 cm met het linkerbeen heeft ie me doorverwezen naar de eerste hulp.

Daar hebben ze bloed geprikt en me na onderzoeken fraxiparine gegeven omdat er een vernauwing zat en ze konden niet uitsluiten dat het een trombose was. Ze hebben me een recept gegeven voor een kuur maar na de echo de dag erna en het feit dat ik vrijdag gestript zou worden mag ik deze niet meer nemen omdat je dan meer gaat bloeden.

Nu ben ik gisteren gestript en het heeft geen effect dus ik heb de verloskundige gebeld dat ik me zorgen maak ivm de trombose en omdat ik er stiekem toch op rekende dat er misschien iets zou gaan gebeuren.

Ze reageerde heel gepikeerd, en ik krijg echt het gevoel dat ze me een hypochonder vinden en een aansteller. Wat vinden jullie? Ik werd sowieso eerder gestript vanwege andere medische redenen en heb in de afgelopen 9 maanden misschien 4 x gebeld ivm sterretjes zien wat een lage bloeddruk bleek en dat ik dacht dat ik vruchtwater verloor wat niet zo bleek te zijn.

Bel ik dan zo veel?

2. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Misschien reageerde ze gepikeerd omdat ze vond dat je de verkeerde belde? Een vk is geen arts. Bij medische zaken, zoals eventueel trombose, zul je je huisarts moeten bellen.
    Sterkte. Hopelijk geen trombose!

Maar goed, gepikeerd reageren heeft niemand wat aan. Ze had gewoon duidelijk aan moeten geven wat ze dan van je verwacht.

3. rijkdom

rijkdom Lid

Jun 14, 2014
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helemaal niet dat je teveel belt. Sterker nog; mij lijkt dat er heel goed overlegd moet worden met jou over hoe nu verder. Fraxiparine wordt echt niet zomaar voorgeschreven, wat als jij pas over 3 weken bevalt, dan neem je 3 weken geen medicatie met alle gevolgen van dien? Ik zou zeker contact opnemen met het zh en hen advies laten inwinnen bij de vk/gyn van het zh.

Share This Page