Ik geef mijn dochter borstvoeding en tot nu toe is het goed gegaan maar de laatste paar dagen is ze bij de laatste voeding erg onrustig, ze gaat dan echt worstelen (wild slaan met armen en benen en haar hoofd constant heen en weer bewegen) en weigert de borst dan. De rest van de voedingen (ca. 7 op een dag) drinkt ze wel normaal en is ze verder rustig. Ik heb het idee dat ze zo onrustig wordt doordat de toestroom te langzaam is. Ze is de laatste 3 dagen nu zo onrustig geweest dat ik uit pure nood maar een flesje met kv heb klaargemaakt (alleen de laatste voeding van de dag), maar liever zou ik natuurlijk weer zien dat ze weer gewoon borstvoeding drinkt als laatste voeding. Hebben jullie misschien nog tips/goede raad voor mij hoe ik dit kan oplossen?
Allereerst geen flesje mee geven als je de bv goed wilt laten gaan. Daarnaast zijn veel kleintjes onrustiger tijdens de laatste voeding, er is iets minder voeding dan de rest van de dag (al is ie wel vetter) vaak gaan kleintjes dan clusteren, veel kleinere slokjes nemen vaker op elkaar. Kijk en luister goed naar je kleine, mss dat ze wel vaker wil drinken aan het einde van de dag. Het echte inbakeren zou ik niet doen tijdens een voeding maar je kunt haar wel in een doek wikkelen. Inbakeren tijdens de bv kan haar techniek beïnvloeden. Verder is inbakeren een werelduitvinding.
Ik sluit me aan bij Ayla. Het flesje zou ik echt achterwege laten, je loopt echt de kans dat je straks productieproblemen gaat krijgen. Probeer eens de TSR van te voren op te wekken, dan kun je zien of het aan de toestroom ligt. Misschien zou je wat eerder kunnen aanleggen zodat ze nog geen grote honger heeft? Misschien heeft ze dan wat meer geduld. Hoe laat is de laatste voeding eigenlijk?
De laatste voeding is meestal rond 23.30 a 0.00 uur. In de weken hiervoor had ze dan de laatste voeding en kwam dan pas om 06.00 uur weer. Vandaag maar een dagje rustig aan gedaan en bijna alleen maar op de slaapkamer met haar geweest en veel gevoed. Ze was op zich wel wat huilerig, maar dit kwam ook omdat ze weer een poepluier had (die heeft ze maar 2x in de week en dan heeft ze er erg veel last van). En nu maar afwachten hoe ze het straks gaat doen, zal inderdaad eens kijken of ik een tsr van tevoren kan opwekken. Laat jullie wel weten hoe het gegaan is en alvast bedankt voor de tips.
Nou het is gelukt. Ze is nu veel rustiger geworden. Vaak heeft ze aan het einde van de dag een huiluurtje. We doen haar nu in de draagzak en dan wordt ze heel rustig. En dan net voor het slapen gaan nog even voeden en nu heeft ze alweer twee nachten goed doorgeslapen (eenmaal van 24.00 tot 7.15 en eenmaal van 12.00 tot 4.30).