Maart 2007 mama's - deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door juut26, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hardloper

hardloper Niet meer actief

rune is mijn vloer aan het schoonmaken (zegt ie) met lekker een sponsje en water;) (laminaat) lief he!!!!!

hedwig, ga je lekker morgen;)

2. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Alleen even een reactie op juut en patries;

Juut, ik zou toch kiezen voor optie 3, Yara alvast naar de nieuwe locatie en die twee maandjes Seth nog even thuishouden. Dan ben je van de juffen af, kan Yara wennen en hoeft Seth niet af te wennen na twee maanden. Ik maak het je er vast niet gemakkelijker op, maar wou toch even vertellen hoe ik het zou doen.

Patries, neem je rust en voel je vooral niet bezwaard he? Als ze zeggen plat bij bloedverlies dan moet je dat echt doen hoor! Hoe moeilijk het ook is, want kan me voorstellen dat fijn anders is... Succes morgen met de combinatietest! Ik denk aan jullie!

Verder geen tijd, kids vragen veel aandacht!

3. Zo laat ik ook maar weer eens wat horen.

Het gaat hier op zich wel prima. Alleen weinig tijd om te reageren. Stijn is nogal druk en wil continu aandacht. Hij heeft ook een "slaafje" in dienst (ik dus). Mama, kan je me drinken neerzetten. (terwijl er naast hem een tafeltje staat?) Dit gedrag wil ik dan niet belonen, door het ook nog eens allemaal te gaan doen. Maar doe ik het niet, krijgt Renske het te voortduren van hem. pff.
    Ook druk geweest met de nieuwe computer en nieuwe programma's (office 2007, CS4 enz) Vooral veel bezig met photoshoppen.

Lidia, wat gaaf zeg die foto's van Dolfinarium. Helemaal leuk als het ook nog koninklijk bezoek was.

Juut, ben je er al uit welke keuze je doet? Ik zou haar naar de nieuwe school al doen. Ik merk dat Stijn en Renske elkaar nauwelijk zien op het KDV. Bovendien gaan ze over iets meer dan een half jaar toch al naar de kleutelschool.. (tjeetje lijkt nog zover weg he, kleutelschool..)

Patries, rottig zeg dat je steeds bloed verliest. Maakt je zo onzeker.

verder niks onthouden, sorry!

4. sandra1979

sandra1979 Fanatiek lid

Even een korte reaktie. Ook nu weer alles gelezen, maar hier nog zoveel te doen. Moet mijn zooi nog opruimen van het weekend, de was die is blijven liggen. Vandaag gym, therapie, en 1e keer logopedie met indy. Nou ja, gewoon druk dus. En nu een uurtje met foto's aan de gang en dan lekker naar bed.
    groetjes sandra

5. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    sandra succes met de drukte, jammer dat er ineens weer zoveel te doen is he, konden we maar eeuwig knutselen!
    wil wel graag gauw foto's zien van je crea's hoor!

marijke fijn om weer even iets van je te lezen!
    balen dat stijn weer even zo'n fase heeft, hier ook met pieken en dalen dat yara denkt dat ik haar personal assistant ben..
    lief dat je ook even je mening geeft over mijn dilemma

marian thnx voor je eerlijke advies! heb er ook aan gedacht, maar het is me ook wel heel veel waard om straks lekker twee ochtendjes te hebben waarin ik het huis even kan doen enzo..en in emotioneel opzicht (jaja ben daar een muts in..) vond ik het ook wat veel om in maart mn oudste nr school te laten gaan en mn kleinste naar de psz..dan zit ik in 1 klap zo allenig thuis ;)

lidwina goed hoor die rune, lekker aan de poets! en wat leuk dat je getuige mag zijn joh, is de bruiloft al snel? jij ook erg bedankt voor het meedenken!

roba balen dat je toch op je werk moest blijven..en dan nog zo'n saaie eerste helft ook..
    en wat een eng dropjesverhaal, gelukkig was je moeder er ook en is het goed afgelopen!

patries vind het zo sneu voor je! pak je rust maar goed meid!

hedwig fijn dat het niet zorgwekkend was, en balen van de kapper. ben wel benieuwd naar erik zn nieuwe look straks!

6. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    hier een prima dagje, tot een uur of vier..
    yara geen middagdut en die werd me toch vervelend! nog even nr buiten gegaan, maar daar ook een mega driftbui (was weer lang geleden). dus ik met dreumes en keihard huilende peuter en poppenbuggy en step en wandelwagen naar huis..
    wraps gemaakt, mevrouw en meneer willen allebei niet eten en jammeren en huilen door. ikke moe..
    ik denk ineens: wat maakt het ook uit. ik zet die kinders uit hun stoelen, zeg maar dat ze lekker moeten gaan spelen..zodat ik even een kwartier rustig kan avondeten. zlefs voor yara de tv even aangedaan, ik was hte zo beu! niet pedagogisch verantwoord, i know, maar goed..
    ze zijn gelukkig wel lief gaan slapen.
    net nog even uurtje gebeld met een vriendin.

vanmiddag nog beetje voetbal gekeken met yara, ze vond er geen klap aan trouwens..

7. het eten is hier ook steeds een uitdaging. Stijn wil nooit samen met ons eten. Prima, dan gaat t'ie maar spelen, maar iedere keer heeft hij vlak voor hij naar bed moet "honger".

8. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Juut bedankt voor de felicitatie!!! We hebben een super leuke dag gehad, ben nu net klaar met alles weer opruimen en duik nu op de bank!!

Lidwina: Jac is jarig vandaag dus vandaar het huis vol!

9. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    sorry carla
    vergeet ik het vast!
    Geef die ouwe maar een hand van dit jonge bloempje, en wens hem nog maar vele gezonde en mooie jaren!

juut
    ach wat is wel pedagogisch verantwoord?
    Wil je dat ik het even pedagogisch voor je verwoord???
    ben ik namelijk een kei in! wahahaha
    nee meid alle gekheid op een stokje, denkn dat je het prima gedaan hebt hoor. Ik zou het niet anders gedaan hebben...
    Heb kyana ook wel eens bordjes en bekers 'niks' gegeven...

verder moe.........

10. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    hey jong bloempje, thnx voor je woorden hoor!
    weet dat ik nog een hoop van jou kan leren ;)
    en ga lekker zo slapen!

carla je zult wel gesloopt zijn, maar wel superleuk dat ze wonnen he, dat doet de sfeer toch nog wel extra goed!
    maar hadden er allemala mensen vrij genomen van hun werk dan om vanmiddag bij jullie te kunnen zijn?
    hoe doen de meiden het tegenwoordig eigenlijk met slapen?

marijke ben blij dat jij ook die strijd hebt.
    en geef je dan iets aan stijn als ie zegt honger te hebben?

11. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    wahahahaha hoezo jij van mij kunt leren?!
    jij bent hoger geschoold dan ikke hoor...

12. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ow en wbt de strijd over bij naar bd gaan wel of niet iets geven.
    Ik probeer Kyana mestal voor te zijn.
    Maar zoals smiddags eet kyana echt met moeite een boterham en smorgen bijna niets, om 15 uur zegt ze dan honger te hebben, dan zeg ik dat ze pech heeft. Maar stiekem duw ik er een kwartier later een extra stuk fruit in en een peperkoek enz. enz.
    Ik zou dat savonds ook zo doen, zet heel domonstratief fruit od op tafel zodat ze kan snoepen. Zo weet je dat ze geen reuze honger meer heeft, heeft ze iets gezonds binnen en wordt het geen beloning voor negatief gedrag!
    Hoop dat je met mijn mening/idee iets kunt... tis zo moeilijk als ze zo stik weinig eten!

13. Ik geef Stijn meestal ook een stukje fruit en water. Ik vertel er ook iedere keer bij dat hij "gewoon" mee moet eten met ons. Maar ja, snap ook wel dat dat moeilijk is voor een kind.

14. hardloper

hardloper Niet meer actief

carla, nog gefeliciteerd dan! die had ik even gemist:)

judith, eigenlijk vind ik het zeer pedagogisch verantwoord, je hield vol, en je hield je eigen grens in de gaten, en die is soms belangrijker dan super pedagogisch verantwoord moederen hoor. dus toen jou grens was bereikt koos je voor jou geestelijke gezondheid en niet voor een doorgedraaide mama. lijkt me een goede zaak. en ik heb eten met rune allang opgegeven. hij groeit, waarvan weet ik niet, maar avond eten doet ie niet. ik ga neit met een hysterisch worstelend kind zitten om er iets in te krijgen, het komt wel. en als ze honger hebben en een broodje willen krijgen ze dat (das dan vooral de meiskes, die eten wel en hebben toch honger. rune niet, dus die wil hooguit een snoepje en dat kan ie schudden;))

sandra, drukke dag gehad en overleefd? al je scrapspulletjes al weer opgeruimt? hoe ging logopedie?

anniek, beetje uitgerust>?

sorry, verder even kwijt, ik moet zo naar schoolreisje en eigenlijk vond ik dat vroeger al lastig en neit persee leuk, dus ben een beetje nerveus. wil wel een supergoed voorbereide mama zijn...

15. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    En weer een klein beetje roodverlies bij afvegen.. stopt het dan ook nog eens of niet? grr

Vanmiddag om half 2 de echo/combinatietest, willen jullie voor ons duimen dat alles goed is?

16. lidia

lidia Fanatiek lid

hoi dames,,

heb niet veel gelezen.. zo naar het CB met elise ze krijgt prikken:(..

daarna boodschappen doen en vanavond naar de kapper:D.

Patries heel veel succes straks en ik ga duimen.

verder later reacties. ga de kids aankleden.

17. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    patries succes en duim voor je vanmiddag!

@Lidwina : veel plezier op schoolreisje! Je zult vast heel goed voorbereid zijn :)

@Juut : Ook hier vaak een niet avond eter. Later op de avond geef ik hem dan wat gezonds of zijn bordje met eten maar dan voor zijn eigen dvd-speler en dan al kijkend schuift ie het zo naar binnen ( Kijk, DAT is pas niet pedagogisch verantwoord ;) )

Erik naar PSZ, Owen op bed. Dus lekker of ikke tijd.
    Nuja niet zo lang want zo meteen komt schoonpa klussen pffff
    Maar goed, die is dan lekker buiten bezig. Weinig last van ;)

Morgen intake van de thuisbegeleiding brrr

18. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ow Lidia veel succes bij het cb! Brrr prikjes :( nooit leuk

19. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    heb kunnen slapen tot 715! o my god!
    is echt zo fijn!
    de dag begint zoveel beter dan!
    later reactie, eerst strijken hier..blegh..heb zo'n berg!

20. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Goedemorgen!

@ Patricia -> succes in het zkh! Ik duim mee dat alles goed is met de 2 ukjes!

@ Lidia -> brr spuitjes... Nooit leuk! Succes!

@ Judith -> wauwwww! Het gaat de goede kant op (heel hard afkloppen!) Geniet van je heerlijk begonnen dag! Hopelijk blijft die ook zo!

@ Hedwig -> die intake gewoon over je heen laten komen! Komt vast goed! En fijn dat er niet iets ernstigs aan de hand was met Owen en het fysiobezoekje!

En eten... Joris eet eigenlijk altijd het avondeten (weer afkloppen!) Komt maar heel zelden voor dat hij niet wilt eten, dus geloof dat ik daar wel geluk mee heb... En als hij eens niet eet bewaar ik meestal het avondeten en warm het later op of maak hem daarna een boterham. Hij meldt zich ook altijd netjes als hij honger heeft, vraagt dan eigenlijk altijd voor een boterham.

@ Sandra -> weer een beetje bij met het ruimen?

Pff, verder weet ik het niet meer. Vanochtend weer opgestaan met een maag die van slag was. Gister ook al, maar vandaag was het weer erger. Dit heb ik dus sinds zondag. Had zaterdag voor het eerst die tramadol gepakt, maar die hoef ik dus echt niet meer. Ben er zo misselijk van geweest! Bah! Dus nu maar weer aan de maagtabletten en hopen dat mijn maag zich weer snel hersteld ervan... En dat terwijl ik die tramadol al had geslikt met maagbeschermer... Maar helaas, op dat gebied heb ik sinds de operatie van bijna 2 jaar terug een gevoelige maag... Dus nog geen pijnstiller :(

Deel Deze Pagina