En deze heeft Erik ook gemaakt. Wel heel toevallig natuurlijk maar lijkt net of octo zijn hoofd stoot aan de capri sunne
En dat was het Straks naar opa en oma. Daar eten. Met de kindjes gaat het goed Zelfs met Erik lijkt het wat beter te gaan. Met Owen ook nu ik hem meer eten geef. Hij krijgt nu forte en A.R voeding. En dan 4 keer 210 + 7 met soms als ie hongerige dagen heeft rijstebloem erbij.
Hier vanmorgen half 8. Ik had gehoopt dat ze hadden geluisterd gisteravond en zich nog eens omdraaiden omdat het vaderdag was, maar dat zat er niet in... Met moederdag hadden we ook de avond van te voren gezegd dat ze moesten uitslapen en dat werkte toen, of zal het dan toch toeval geweest zijn? Maar goed, we zijn dus al een tijdje beneden en Martijn en Lotte hebben een tent gebouwd onder de salontafel en hun speeltafeltje. Nu word al Bas zijn speelgoed erin gesleept...! Lotte wil sinds gisterenmiddag geen luier meer aan. Twee ongelukjes waren gistermiddag het gevolg. Gisteravond heb ik een megastrijd gestreden om haar een luier om te doen voor de nacht en haar gezegd dat als ze drie ochtenden wakker word met een droge luier ze ook zonder luier mag slapen maar dat het iets te overmoedig zou zijn om nu meteen zonder luier te gaan slapen. En dat was maar goed ook, haar luier stroomde bijna over vanmorgen. Maar goed, ze loopt nu weer zonder luier en een kwartier geleden zei Martijn dat hij ook wilde. Vanmorgen vroeg ik hem of hij het ook zonder luier wilde proberen en toen zei hij heel droog; Nee hoor, dat hoeft niet... Maar nu dus toch, vind ik opzich best jammer, had liever Lotte eerst zindelijk gehad en daarna aan de slag met Martijn, dat scheelt zo'n hoop. Ze lopen nu elke keer samen naar de wc, en maken ze ruzie wie er eerst mag. Is het normaal dat ze in het begin zo vaak op de wc gaan zitten en drie druppels plassen? Martijn heeft overigens nog niet geplast op de wc, hij heefft er lleen nog maar opgezeten. Bas is nu heel actief aan het rollen en heeft er de grootste lol in. Verder blijft hij nog aardig lui. Hij kan al wel zelf zijn fles vasthouden en gisteren heb ik een nieuwe drinkbeker voor hem gekocht. de 360 graden anti knoeibeker. Hij drinkt er heel goed uit! Dus binnenkort misschien wel geen fles meer nodig. Kiddyboo: bijkomende informatie Jammer alleen dat hij wel lekt als ik er warme melk in doe, erg gek, ik ga nog eens even uitzoeken of meer mensen dat probleem kennen. Misschien is hij wel alleen voor koude vloeistof, al staat dat niet op de verpakking. En wéér een ongelukje van Lotte, pff, hoop dat dat niet te vaak meer gebeurd, ik vind dat maar niks...
mommie, veel plezier (dacht dat je al weg was) en genieten! en ik kom wel een dagje lekker soppen. samen soppen is veeeeeel leuker dan alleen. (chocola erbij, lekker muziekje op.....) hedwig, wauw, ben echt onder de indruk van eriks foto. (tweede ook leuk, hihihi) netjes hoor, jullie alledrie er zo goed op! en owen is wel een schatje hoor!
marian, de eerste dag gaat het heeeeeel vaak fout. dus laat die emmer maar staan. (ik had overal handdoeken liggen, kon ik meteen grijpen) en verder gaan ze vaak in het begin heel veel naar het toilet. omdat ze nu eenmaal elke druppel apart voelen en gaan doen. is ook nog interessant. rune deed geen potje, de meiskes wel. misschien voor de zekerheid bij het toilet eenjte zetten? enneh, als ze meoten moeten ze ook meteen. en dit komt ook nog: jongetjes kunnen ermee zwaaien tijdens het plassen ook erg leuk! succes, ik denk dat jij je handen vol hebt vandaag (oh, en ik deed ook nog best een tijd zekerheidsluiertjes. dan was het neit de bedoeling dat ze plasten, maar als het gebeurde was het geen ramp. deed ik als we verder weg gingen met de auto ofzo. dan zei ik dat er trouwens wel echt bij.(niet plassen als lukt)
Lidwina, ik wilde ze zometeen inderdaad wel wat aantrekken, want we gaan lunchen bij mijn broertje met de hele fam. En daar moeten we heen rijden. Heb al wel van die broekjesluiers liggen, gekregen van een vriendin die ze niet meer nodig had. En met dat ik hier weer aan het typen ben zegt Lotte, mama, ik heb gepoept! Dus dat was ook wel weer lekker, poep in een onderbroekje.... Het word een lange dag vandaag!
Goedemiddag allemaal. Hier aan het werk, maar vond dat ik wel even een pauze verdiend had, dus even vluchtig bijgelezen. @marian, he bah een virus, en balen als jullie er klaar voor zijn. En martijn en lotte aan het zindelijk worden. Ik vond het ook verschrikkelijk die eerste week. En ik moet zeggen hier nog wel eens een ongelukje hoor, maar vaak gaat het snel beter als ze het door hebben. @juut, ach lieverd je zit er zo te lezen behoorlijk doorheen. Goed dat je hier van je af schrijft, en je kunt me ook altijd bellen hoor....Het is ook niet niks zo vroeg. Het lijkt of ik indy's verhaal lees toen die zo oud was als Seth. Ik kan dan ook schrijven dat het beter word, maar ja dat weet je ook wel, en daar heb je NU niks aan. Probeer of Rol. je wat meer kan ondersteunen. En natuurlijk heeft hij het druk, en zijn avondje uit ook nodig, maar je moet ook aan jezelf denken hoor. En foto's van mijn scrapprojecten komen snel hoor. @anniek, wat leuk weer eens wat uitgebreider van je te lezen. Leuke trouwupdate. En het is nu echt al heel dichtbij he!! @marijke, en het cadeautje nog gevonden? @hedwig, wat een leuke foto's. En eric is er ook al goed in zo te zien. @mommie, die ziet er erg leuk uit. Fijne vakantie. En ik schrijf de camping op, mss ook wel wat voor ons. @lidwina, lekker druk daar zo te lezen. Lief dat je naar me vraagt. Het gaat eigenlijk wel redelijk hoor. Heb een heerlijk weekend gehad, en ondanks dat ik nu nog bij aan het komen ben toch wel weer veel energie opgedaan. Heb meteen besloten het voortaan 2 x per jaar te doen (scrapweekend). Ook besloten dat ik contact met mijn halfzus op ga nemen. Nu nog bedenken hoe en wat ik ga schrijven/zeggen. Wel druk in mijn hoofd dus, maar ook wel weer een opluchting dat ik dat besluit genomen heb. Zo dat was ie weer. Hier gisteren al vaderdag gedaan. Indy had een vlaggetje gemaakt met: jij bent mijn kampioen. Erg leuk, en voor jarno (nou ja eigenlijk voor mezelf) een tom tom gekocht. Gisteren ook al naar mijn vader geweest. Hij vond de digitale fotolijst helemaal super. Ik vond hem ook erg gaaf, ga hem dus met mijn verjaardag vragen. Vandaag tot half 3 werken, dan naar huis en nog even naar "schoonvader" (vriend van moeder van jarno). MOrgen zou ik met de oppas en haar kindje naar de efteling gaan, maar haar opa is gisteren overleden. Dus morgen maar een dagje bijkomen. groetjes sandra
dat is een goed plan sandra, twee keer per jaar zo'n weekend! even lekker eruit en bijkomen. en ook fijn dat je het besluit genomen hebt om contact op te nemen. ik denk dat dat beslissen het moeilijkste was (en dan die brief nog schrijven. das ook lastig. sterkte daarmee, ik zou niet weten waar ik zou beginnen) en idd, zo'n lijstje is zo leuk! hier de cranberry cakejes klaar, boterkoekjes klaar, alles staat klaar voor warme chocomelk met slagroom en mini-marshmellows. pizza is gemaakt en belegt met papa is lief en de meiskes zijn aan het knutselen zo nog even opruimen en dan zijn we er klaar voor
Sandra, goed van je dat je dat besluit hebt genomen. Hedwig, grappige foto's van je mannen. Mommie, hele fijne vakantie gewenst. Hier een leuke vaderdag achter de rug. Vanmorgen samen met Stijn het onbijtje gemaakt. Renske sliep uit (tot 08.30) en toen ze wakker werd met z'n 3-en het ontbijtje gegeven. Beide hadden een heel leuk cadeautje gemaakt. Vanmorgen naar een indoorspeeltuin geweest. Stijn en Renske heerlijk gespeeld en veel gelachen. net terug van een verjaardag. Heel gezellig. Totdat ik m'n moeder vroeg om op te passen voor morgen (dan gaan wij naar Derek Ogilvie toe). Ik had het al een paar keer gevraagd, maar toen gaf ze nooit antwoord. Nu zei ze alleen dat ik naar een duivel toe ging, en dat ze dat niks vond. Natuurlijk mag ze een eigen mening hebben, maar mijn moeder keurt alles af wat ik doe. Gewoon alles. Ik doe een cursus (aqua-he) en daardoor it ik gewoon veel beter in mijn vel dan dat ik een paar jaar geleden zat. Het is een bewustzijnsleer. Ook dit vindt zij een duivelse sekte. De kindergebarencursus die wij doen (gewoon omdat we het leuk vinden om iets anders met de kids te doen) vind ze belachelijk. En zo is alles wat ik doe onzin..ik heb er zo genoeg van.
Leuke foto's gezien! Marijke knuf voor jou, wat vervelend zeg dat je moeder zo doet... Lidwina ja hier mag de vakantie wel beginnen...helaas moeten we nog tot 23 juli.....erg druk weer met rapporten enz.
Carla, geef jij les op een basisschool? en ben je dan straks 6 weken vrij? Ik gun iedereen zo hun vakantie, maar ben ook een beetje jaloers op ze...ik wil ook zo graag vakantie. Maar heb te weinig dagen om weg te gaan. Misschien gaan we in september. Me moeder belde net. Of ze nog op moest passen en waarom ik zo boos werd? Ik werd helemaal niet boos, maar goed. Heb haar wel verteld dat ik me soms zo afgewezen voel door haar, omdat ze nergens ineteresse in toont en alles afkeurt.
En hoe reageerde ze toen je dat zei Marijke?? Ja ik geef les op de basisschool, en over vakantie hebben we idd niet te klagen hoor!
Marijke, wat vervelend zeg, dat je moeder zo doet! Ik hoop voor je dat het na het telefoongesprek van vanavod bij haar geland is en ze voortaan zich kan inhouden! Hier een hele lange dag gehad. Met veel ongelukjes. Maar we houden vol!
Marian, blij dat ze in bed liggen dan. Marijke, kan me voorstellen dat je er verdrietig van word. Hoe reageerde ze? Even een vraagje. Volgens mij voor jou juut, of mss andere ook ervaring mee. Zag bij optimel dat ook het soft jaarboek erbij staat. Heeft iemand dit een keer gemaakt, en zo ja is het mooi? Twijfel tussen die en het andere boek (luxe fotoalbum staand). En nog een vraagje. Wil mijn beste vriendin een leuk uitje aanbieden wat we samen kunnen gaan doen. Gewoon iets leuks om haar te bedanken dat ze altijd/elke moment van de dag voor me klaar staat. Hebben jullie leuke/orginele ideeën? Duik nu lekker mijn bedje in. Welterusten groetjes sandra
tja m'n moeder werd er een beetje stil van, draaide er eerst heel erg om heen, maar zei uiteindelijk "sorry". Sandra, wat lief dat je je vriendin wilt bedanken voor haar steun. Wil je iets voor haar kopen of samen iets leuks doen? Marian, ach ook van die ongelukjes leren ze. Ik wilde bijna neerzetten dat het nu een mooie tijd is om ze zindelijkheid te leren..maar ik zit hier te trillen van de koud...waar blijft die zomer nou toch??
judith, niets voor jou om zo afwezig te zijn, alles oke? marijke, moeilijk hoor, je wilt toch dat je moeder gewoon achter je staat bij de dingen die je doet Is je moeder erg gelovig? En heb je zo weinig dagen over of heb je gewoon te weinig dagen? Carla, jeetje, je zit later dan dan wij geloof ik. Hier zijn ze al druk aan het oefenen sandra, ik heb niet zo veel goede uitjes ideeen, maar ik vind een dagje sauna wel erg lekker en ontspannen. en als dat een beetje boven budget is misschien een dagje shoppen met een lekkere lunch? Marian, goed zeg! en vandaag zijn er minder ongelukjes hoor, echt!