Maart 2007 mama's - deel 2

Discussie in 'De mama's' gestart door juut26, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hoi dames!

Hier eindelijk, eindelijk tijd om te reageren! Pfffff :D
    Ten eerste bedankt voor al jullie felicitaties! Zo lief!

Hier ff mijn bevallingsverhaaltje ;)

Om kwart voor 8 moest ik dus in het zhuis zijn. Daar even aan de ctg. Toen om half 9 kwam de verloskundige. Getoucheerd en had gewoon al 2 cm ontsluiting!
    Dus ze gingen gelijk de vliezen breken.
    Helaas na een uurtje kwamen de weeën niet vanzelf op gang. Dus aan het infuus om 10 uur. Had ondertussen al infuus lopen van de antibiotica.
    De weeën opwekinfuus deden ze heeeel geleidelijk omhoog. Goed te doen allemaal en kon rustig in regelmatiger en heftigere weeën komen.
    Rond 2 uur werden ze toch wel erg pijnlijk en vaker. Dus weer getoucheerd en had 5 cm ontsluiting en alles was al helemaal verweekt.
    Kreeg een spuit met pijnstilling ron 10 over 2. En die begon net te werken toen ik persweeën begon te krijgen.
    Weer getoucheerd om 5 voor half 3 en had binnen 20 minuten 5 cm erbij. Dus al 10 cm :$
    Ze hadden niet eens tijd om me in de baringshouding te leggen of om kleertjes klaar te leggen voor beeb. Want begon al te persen. Met 2 persweeen is onze Owen geboren :D :D
    4105 gram en 53 cm lang! Dacht eerst dat ze 50 zeiden maar is dus 53 cm ;)

Toen nachtje ziekenhuis.
    Smorgens is de kinderarts geweest en alles was goed. Dus op naar huis :)

Thuis natuurlijk druk druk druk. Kraamverzorgster enzo en Erik ook ;)

Owen doet het hartstikke goed! Drinkt goed, poept goed, slaapt goed. Tis echt een tevreden dikkertje :D
    Hij ziet wel erg rood. Maar niks om zorgen om te maken zeggen ze. Goed laten drinken. Nou, dat zit wel goed ;)

Ben wel mega moe. Afgelopen nacht was echt vermoeiend. En er komen er nog een aantal aan natuurlijk ;)
    Maar de kraamhulp is fantastisch! En helpt me overdag enorm!
    Voor Erik is het enorm wennen! Heeft al 3 dagen geen middagdut gehad en dat hakt er best in bij hem. Savonds is ie dan zo moe dat ie vreselijk hyper word.
    Morgen komt mijn moeder dus dan ook geen dutje. Hopen dat het vanaf maandag wat rustiger allemaal word overdag.

Heb kraamhulp tot en met donderdag. Dus dat is wel fijn.
    Volgende week als het goed is Richard vrij. Dus dan ook nog ff rust en regelmaat voor Erik er weer in proberen te krijgen.

Nou, dat was het ;)

Als ik weer tijd heb kom ik foto's showen van ons lieve dikkertje ;)

Liefs Hedwig

2. Hedwig, fijn om te horen dat het goed gaat met Owen. Ik ben zo blij voor je. Ach ja het is voor Erik natuurlijk best gek ineens een baby in huis. Mama in bed en kan niet echt heel veel voor hem doen. Een kraamhulp in huis, alles is anders voor hem. heerlijk he als je een goede lieve kraamhulp hebt.

3. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hedwig,
    klinkt als een droom bevalling! {ik zou de bevalling van devin niet meer over willen doen pff, maar weet dat carla hetzelfde heeft}

carla
    ben blij dat je hem mooi vindd, hoe vond jac hem?
    en hoest nu met dinja...

hier een devin die alergisch is voor de peniciline... lekker dan, 1 spul slaat niet aan, andere is hij alergisch voor

4. hardloper

hardloper Niet meer actief

heedwig, dat klinkt als een goede bevalling zeg. ben erg benieuwd naar je fotos! doe rustig aan en geniet van je uitgebreidde gezin:)

anniek, jeetje dat is vervelend zeg. maar wel fijn dat jullie er nu achter komen. wat gaan ze nu proberen?

miranda, wat fijn zo'n lief logeetje. vind joris het ook gezellig?

judith, als je zo geen zin hebt is twee zieke kindjes wel een aardige reden om niet te gaan natuurlijk;) of om maar kort te blijven8) hoop dat ze morgen toch echt wel weer iets zijn opgeknappt, ze zijn al best een paar dagen ziek

marijke, jeetje, er heerst blijkbaar wel iets, maar hoop niet dat hij ziek word. even morgen afwachten. 9en ja, spelen buiten word je ook echt wel heel moe van...)

carla, wat een schattige foto! en ben ook erg benieuwd naar je taart:) en wat vervelend dat dinja nu ook ziek word.

heb een beetje het gevoel dat alle kindjes bijna ziek zijn geweest. (behalve justin en rune:() (hihi, rune komt als het goed is binnenkort, er heerst waterpokken op school! jippie, maar das net even wat anders dan dat virus wat er hier heerst:()

5. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Hedwig klinkt inderdaad als een fijne bevalling. en Erik moet natuurlijk even wennen! Komt helemaal goed! Ben benieuwd naar de foto's! (Was Erik ook zo'n "dikkerdje"?)

Anniek Jac vond hem ook erg gaaf! Hoe staat het met de taart van Kyana, is die ook bijna af? Ben ik ook wel benieuwd naar.

Dinja's koorts wilde niet zakken , dus toch maar sinaspril(vloeibare!) gegeven. Toen heeft ze een half uurtje geslapen en was ze weer wakker. Net voor het slapen gaan was het gezakt naar 38.1, dus hoop dat ze nu een goede dut maakt.

6. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Lidwina hoe is het eigenlijk met Didier???

Annike, john, Kyana en Devin heel veel plezier morgen met het vieren van de verjaardagen!

Ik ga afsluiten en duik heel vroeg m'n bed in! Jac is voetballen kijken bij z'n schoonbroer, dus ben alleen thuis!

Tot morgen!

7. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Hedwig -> wat fijn een reactie van jullie uit! En heel fijn om te lezen dat Owen het zo goed doet! Ben heel benieuwd naar een foto :) En met Erik, is natuurlijk ook heel erg wennen, komt ook helemaal goed hoor!

@ Lidwina -> oei, dus nu kans dat Rune ook de waterpokken krijgt... En Joris is bij Sven, dus die krijgt niks mee van het logeetje!

@ Carla -> ik hoop voor jullie dat Dinja een goede nacht maakt en dat het haar ook onwijs goed doet!

Zo, ik ga ook afsluiten... Morgen weer een nieuwe dag ;)

8. lidia

lidia Fanatiek lid

hoi hoi

hier een drukke dag gehad,, vanmorgen onverwachts visite(schoonouders:)) en daarna een verjaardag van mijn achternichtje die werd 6. om 16.00 thuis en toen snel nog wat boodschappen gedaan.

Net spullen klaar gezet en stof gezogen voor Damian zijn feestje morgen. De buurkindjes komen dua alle knutsel spullen(van mijn werk geleend) klaar gezet en ze gaan taartjes versieren.

daarnaeven niets doen en om 16.00 weer naar schoonouders want daar gaan we eten morgenavond.

beterschap voor alle zieke kindjes en mama's

carla wat een leuke foto van Dinja. ze heeft meer haar dan Elise.

hedwig,, klinkt als een top bevalling en een super mannetje.. heel veel geluk met z'n 4tjes..

zo duik ook zo mijn bedje in.. tot morgen denk ik.

9. sandra1979

sandra1979 Fanatiek lid

Goedeavond allemaal.

Hier alles wel goed. Rustig dagje gehad. Vanmorgen boodschappen, vanmiddag nog ff voor een waterplay weggeweest (krijgt ze van schoonouders). Indy onderweg wel wat overgegeven....waarom? geen idee, daarna weer o.k. en niks aan de hand. Vanmiddag fotoshoot gehad, die super goed ging. 3 hele lieve kids, die heel goed meededen. Jarno had indy ff mee naar een collega genomen, dus kon ik in alle rust foto's maken. daarna lekker gegeten, indy op tijd naar bed, en vanavond het geboortekaartje van de oppas deffinitief afgewerkt. Zij (en ik) zijn er erg blij mee.

Zo meteen nog een half uurtje foto's bewerken, maar ben nu gelukkig aardig bij.

@hedwig, wat leuk iets van jullie te horen, en zeker dat OWEN het goed doet. Fijn dat jullie een goede kraamverzorgster hebben. En erik, die gaat wel wennen hoor. Is gewoon een hektische tijd nu. Ben ook benieuwd naar een foto van de kleine/grote OWEN.

@juut, idd lidwina schreef wat ik dacht: mooie reden om verjaardag af te zeggen, of 1 van de 2 te laten gaan. En wat vervelend de kids nog steeds niet lekker. Hopelijk slapen ze lekker vannacht, en zijn ze morgen wat fitter.

@anniek, he bah devin allergisch voor pencilline (ook lastig, ik heb het ook). En veel plezier morgen. Ik ben benieuwd naar de taart.

@carla, ook benieuwd naar jullie taart. Veel plezier morgen.

@miranda, wat leuk een logé tje.

@marijke, ach die stijn....indy heeft het ook wel eens dat ze naar bed wil. Hopelijk is ie morgen niet te vroeg wakker.

Groetjes sandra

10. sandra1979

sandra1979 Fanatiek lid

Zo nog even welterusten, want duik er nu toch maar echt in. Het was natuurlijk ook erg vroeg dag (5.00 uur). Dus hopelijk morgen wat later.

Besef me net dat ik vandaag sinds weken weer eens een lekker dagje heb gehad. Het lijkt dat de medicatie verhoging (eindelijk) aanslaat.

groetjes sandra

11. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    zo ben ik ook nog fftjes

lidwina
    idd er heers hier idd een virus.. en die rune poept ertussenuit! en die waterpakken, doe je ze ff in een envelopje???? onee doe nog maar niet, nog 7 maanden uitstellen dan had ik ze graag heel snel!

carla
    jullie ook heeeelll veel plezier morgen!!!

de taart van Kyana heb ik nog geen foto van, heb een mooie tiara gemaakt voor opde taart maar ik de troela heb hem dus ff erop gezet om te proberen maar die zijn zó breekbaar dus hij wiebelde al, heb hem geplakt maar weet niet of het iets gaat worden, maar heb ook nog de strik die ik gemaakt had {waar ik niet tevreden over ben, maar niet die van kyra} dus mooi alternatief...

maandag zal het wel spamdag worden als ik ergens een gaatje vind {drukdrukdruk}
    nu maar naar bed, heb overal pijn bah. morgen flink poetsen en nog de eiersalade maken en alles klaar zetten....

truste all

12. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    san, hoop dat je med. idd aanslaan! zou heeeellll fijn zijn, ben benieuwd naar je kaartje. ik moet er ook nog een mkn voor me vriendin.

idia veel plezier met de buurkids, hier is dat niet zo, zit ook in een ouwelullenbuurt hihihi alhoewel overbuurjongetje is ruim 1 jaar en verderop is een baby geboren en me buren hebben kids in de basisschool leeftijd... maar toch ahahaha

13. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    hedwig fijn om je even te lezen!
    hier alweer een half uur terug, en al 3x bij yara geweest. bij mn ouders was ze ook al 3x wakker, en seth ene keer of vijf...
    dat belooft wat. vond het net wel eng hoor, ze was er echt helemaal niet bij..heb haar even laten drinken en wat hoestdrank gegeven. ze vindt het zo eng dat ze aan t klappertanden is, dus nu nog 1x terug en anders paracetamol.
    en wb die verjaardag, dat is een lang verhaal over schoonfamilie enzo dat ik jullie wil besparen ;)
    ik was errug graag thuisgebleven natuurlijk...
    maar goed, best rotdag zo vandaag met 2 zieke kindjes en een nietpratende man
    nou ja morgen misschien beter, ik ga kijken hoe lang het mij gegund is mn ogen dicht te doen

lidia en anniek en carla veel plezier met de feestjes morgen alvast he.
    en san wat ben ik blij te lezen dat je een betere dag had

huilt er weer 1

14. hardloper

hardloper Niet meer actief

goedemorgen

judith, toch nog wat geslapen? hoe is het met je kleintjes? hoop dat je een goede dag hebt vandaag en weer even lekker kan praten met roland. misschien ttoch een kleine wandeling met zijn alle? enneh, ik denk dat ik de verjaardag begrijp...dikke knuf en rustig aan, alles komt vanzelf weer goed

anniek, ben erg benieuwd naar je taart. wat jammer als de tiara niet lukt, maarja, als prinses is het logisch dat je die op wilt toch? (heb je daar een foto van?) en niet alle strikken zijn even mooi, als ie maar lekker is. ik heb eigenlijk best vertrouwen in je strik, zo veel heb ik niet zien mislukken (daar maak je natuurlijk ook geen fotos van) en ik zit klaar op spamdag hoor:Drustig aan, niet te hard poetsen en wat doe je in je eiersalade?

sandra, wat fijn dat je weer een rustig dagje hebt gehad. en lekker dat het kaartje weg is nu. dat scheelt ook weer stress. en soms zijn ze neit ziek, geven ze gewoon over omdat er iets niet lekker valt. hoe veel ben je nu weer omhoog met je meds? zit je weer op beginhoogte of daar onder?

lidia, dat is lekker zeg, je hebt op school genoeg knutselspul, dus heerlijk als je dat mag lenen. gezellig dat je buurkindjes komen knutselen:) hoe gaat het met je knie? doe je wel een beetje rustig aan?

miranda, hoe gaat het nu met jou en sven en joris? en hoe gaat je studie? wanneer heb je weer tentamens? en ik zit wel te wachten op de waterpokken. meisjes hebben het al gehad, maar toen kreeg rune het (gelukkig ) niet (4 en 6 weken oud) als het heert op school moet het dnek ik wel goedkomen:D

carla, hoe is het met dinja nu? en wat l;ekker dat jac ergens anders voetbal kijkt zeg:D en met didier gaat het prima hoor. erg druk (tja, wie niet;))

Marian, hoe gaat het met je? fennita, alles al klaar?

Ik ga zo veel mensen missen:(

15. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    goeie morgen allemaal,

Juut we kunnen elkaar weer de hand schudden. Hier ook steeds op en neer naar de kids gemoeten. Nou ja bij Kyra m,aar 1x , maar dinja een keer of 5....

Nu lijkjt ze weer wat opgeknapt, geen koorts meer iig.

16. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Bij ons heerst er al zo'n 3 maanden de waterpokken op het kdv. Justin heeft ze vroeger gehad (een stuk of 10/15) dus voor zijn 1ste jaar.. maar iedereen heeft ze daar nu onderhand gehad, en Justin nog niet. Misschien net genoeg anti stoffen mee gekregen? Rune en Justin nog niet ziek.. Ik klop me af lol.

Ben op mp aan het struinen naar schoenen voor mij en Justin. Wat een keuze toch voor weinig geld!

17. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    goedemorgen...

Naja goede
    JUUT en CARLA
    hier ook een beroerde nacht bah bah bah Devin heeft tot 3 uur helemal niet geslapen toen maar zetpil en schone luier... Toen heb ik hem uiteindleijk omdat hij nog niet wilde slapen maar een fles gegeven want hij bleef miepen.. darna heeft hji geslapen tot 7, weer een fles en daarna weer beetje slapen toen is john om 8.30 opgestaan en heb ik nog een uurtje mogen liggen...

nou ik ga wat doen hier... meer reactie later

owja lidwina
    in eiersalade, augureken uitjes en wat majo en kruiden :)

18. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    #1318 juut26, 7 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2010
    Nou hier van 200 tot 600 geslapen, Yara werd helemaal beroerd nog.
    Rol is er uit gegaan vanmorgen, en ik nog tot een uur of negen gelegen.
    Nu alweer drama om seth in slaap te laten vallen, mn arme ventje heeft 50 minuten liggen huilen..Vind het zo moeilijk, helemaal als ie niet lekker is..Maar gister op de dag had ie ook al helemaal niet geslapen, op een gegeven moment moet je maar even doorzetten..

Wel een stralend zonnetje vandaag, dat is leuk als je uit t raam kijkt.
    Vanmiddag denk ik, nog even samen met yara nr het aankomstfeestje van adoptiekindje kennissen.

o gauw posten, batterij bijna leeg van de laptop zie ik

19. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    anniek en carla getsie de beroerde nachten achtervolgen ons wel he..hoop dat ze gauw voorbij gaan voor ons..

lidwina jij begrijpt dat zeker ;)
    en ja, moeilijk, vind eigenlijk dat ik seth nog even binnen moet houden maar mss straks toch een fris neusje van paar minuten.
    hoe gaat het nu écht met jou, je schrijft zo weinig meer..reageert altijd zo lief maar ik ben ook benieuwd nr jou hoor!

sandra was indy iets later wakker vandaag?

lidia hoe gaat het met de pijn na die val van de trap?

20. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    pfff ben gebroken, nu ff worstenbroodjes en dan lekker in de douche, de kids dan. Dan ons mooi maken en om 15 uur moeten we gewassen en gestreken zijn!
    ow shit bedenk met de dat iknoge en knoopje aan kyana's jurk moet vast zetten... naja komt dadelijk wel.

Deel Deze Pagina