Maart 2007 mama's - deel 3

Discussie in 'De mama's' gestart door Marian, 27 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    goedemiddag!

Ben vanmorgen al met mam naar dorpje verderop geweest, voor mam een nieuwe bril gekocht, andere kon helaas niet bijgesteld worden maar ze heeft zo'n flinke sterkte dus is altijd kei kei duur. Voor mezelf nog geen schoenen {hoop dadelijk} Voor kyana hele gave laarzen gekocht. Verder alleen nog 2 leuke pyama's voor devin, heb me al;leen vergrabbeld want heb een maatje 86 gepakt ipv 80 nou ben benieuwd en ach misschien ff door de droger maar...
    Met mam de cadeau's gekocht wat devin van hun krijgt. Hij krijgt van hun die grote garage van little people {van iets van 65 cm hoog??} en de autowasserette en nog een of ander ding van v-tech voor in bad.

heey daar is mijn bezoek waar ik nu zo even mee ga shoppen. maar devin slaapt nog dus ff rust :)

owja
    KYANA IS VANACHT HELEMAAL DROOG GEWEESTTTTTTTT
    ben zó trots :)

san
    hoest met pa?

Patries
    mooie buik joh!

miran
    ben benieuwd wat de arts zegd, hier ook niet echt baat bij fysio

2. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    middag dames

@Miranda : wat goed zeg een 8,5 voor Engels :) Knap hoor!

@Patries : wauw mooie buik :D

@Anniek : wat goed van Kyana hele nacht droog!

@Hier
    Gaat iets beter met vermoeidheid vandaag. Hopen dat het zo blijft maar zal wel niet. Maar hoop doet leven he ;)
    Vanmorgen iets langer kunnen slapen en Richard heeft Owen gevoed. Dus dat was wel fijn. Erik bij mij in bed gelegd en met zijn allen geslapen tot half 9!
    Hele ochtend schoonmama hier. Was ook gezellie. Erik is weer naar de PSZ. Die moet ik zo weer ophalen ( wat vliegt de tijd toch he )

Vanavond lekker makkelijk eten. Soep ( snert ) met brood. Gisteren was ook al makkelijk. Was nog spaghetti over van dinsdag dus dat gegeten.

Morgen toch maar ff dokter bellen. Misschien is het iets met de schildklier? Aangezien ik ook maar niet kan afvallen. Hoe erg ik ook op mijn eten let en hoe goed ik ook sport. Er gaat niks af :(

3. lidia

lidia Fanatiek lid

hoi allemaal..

hier vanmorgen even bij schoonouders op de koffie geweest, was heel gezellig alleen elise wilde niet slapen dus die lag net(13.30) in de auto te slapen en nu in bed. Damian was ook moe maar eenmaal thuis toch niet meer.

verder niets doen vandaag,,

sandra, spannend voor je vader met de 2e chemo.

juut,, lekker z,n dagje hé :D

miranda,, wow goed hoor voor je engels.

patries mooi buikje.

anniek,, je hebt mail :) en lekker geshopt hopelijk straks ook geslaagd voor eigen schoenen.

vraagje aan jullie, slapen jullie kids(die van 3;)) nog tussen de middag? en ja hoe lang laten jullie ze liggen?
    Damian slaapt niet altijd meer maar als ie slaapt dan maak ik hem na eeen uurtje wakker en dan is ie heel boos(echt chaggo:$) moet ik hem dan langer laten liggen?

tot laters

4. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    nee hier slaapt Erik tussen de middag niet meer. Idd kan ie niet maar een uurtje slapen. Maar dan sliep ie meteen wel 2 en half uur. Maakte ik hem eerder wakker dan was ie ook heeeel sjagerijnig en boos. Maar sliep ie zo lang dan wilde ie savonds niet meer slapen.
    Dus vandaar hebben we het slaapje eraf gehaald. In het begin miste ie het wel maar nu niet meer.

5. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Joris slaapt al niet meer sinds hij 2 is ;) Hier was hetzelfde probleem als bij Erik, sliep die, dan sliep die 's avonds niet meer!

@ Hedwig -> wat fijn dat het iets beter lijkt te gaan. Toch verstandig om even er met de arts over te praten...

@ Anniek -> geslaagd voor schoenen?

De revalidatiearts... gewoon even zo doorgaan, moet van hem gaan zwemmen of fitnissen. Maar voor beide heb ik echt geen motivatie/energie. Heb ik hem ook eerlijk verteld. En met zwemmen dat dat financieel gewoon niet haalbaar is voor mij, hartstikke duur... Ook dat ik dan afhankelijk ben van oppas voor bv te gaan fitnissen en dat een oppas in de buurt alleen 's avonds kan. Waarop hij zei; dan ga je toch 's avonds. Waarop ik weer zei dat het 's avonds ik daar echt geen energie voor heb. Volgens hem ben ik dan van mijn pijn af... Geloof er vrij weinig van. Ja dan kon ik gaan wandelen, flinke stukken dan. Doe ik regelmatig met Joris, maar nee dat moest dan zonder kinderwagen. Ja dat gaat gewoon nog niet! Joris kan geen kilometers wandelen zonder wagen. Kwam hij weer met dat ik dan die 2 uurtjes wat Joris op school zit moet benutten om te wandelen. Ja gezellig, het bos in in je eentje... Tuurlijk wil ik van de pijn af, maar niet op zo'n manier. Daar ben ik echt niet voor gemotiveerd om dan in mijn uppie te gaan wandelen! Dus was een beetje heen en weer gooien met woorden en nog niks wijzer. Ja volgende keer bij de fysio (over 2 weken) de sportzaal daar in. En eind november dan terug bij de revalidatiearts...

6. hardloper

hardloper Niet meer actief

judith, spinazie is in elk geval erg gezond, dus dat scheelt.hier eet rune inmiddels brood en komkommer (maar die alleen als ik m aan het schoonmaken ben en mopper dat ie niet mag pikken, dat vind ie enig. zeker als ik dan extra mopper als hij er een stukje van pak:D) en idd, wasgoed groeit alleen maar aan:( net als rommel en afwas. ineens is je kamer ermee vol:( (volgens mijn heeft er iemand de sleutel die stiekem de boel komt volgooien als ik niet kijk;)) en heb je al een knutselfoto?

lidia, strijk klaar? en nee, geen dut meer. alleen heel soms als ie afgepeigert is. maar dan slaapt ie 's avonds niet dus niet handig. hij gaat er om 7 uur in en komt er om 7 uur weer uit.

patricia, ik vind je buik wel erg mooi hoor! jeetje:)

miranda, hoera een 8.5!!!!! goed meis!, ik wist wel dat je het kon:) en wel vaag van je arts zeg. ik snap dat sommige dingen niet haalbaar zijn als je alleen bent, en helemaal niet 's avonds. en als je nu zeker wist dat het wat ging doen, maar het klinkt wel erg vaag. had ie nog iets van onderbouwing? en waarom niet met kinderwagen? komt goed hoor meis. knuf

marian, nog gelukt met de strijk?

anniek, wat geod van kyana zeg! nog geslaagd met shoppen vanmiddag?

hedwig, wel slim om even te vragen naar je schildklier. ik hoop dat je snel weert wat opknapt. in elk geval even geslapen. hou je rustig he. knuf

nou, hoorde net dat mijn vader in zh ligt en morgen is ie jarig:( dus ik ga snel aan de slag. wil de laatste strijk weg hebben en de rest aan kant en dan kan ik morgen uit school meteen naar mijn ouders toe.
    ik wil een organisatietalent en kilo's energy. iemand een leuk winkeltje waar ze dat verkopen?:(

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ff spammen met de echofoto's van vandaag.. baby 1

8. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    en baby 2

9. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Foto van mn kanjer

10. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    de laatste

11. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    @Miranda : hmm rare vent van de revalidatie-arts. Dat soort mensen hebben geen kinderen volgens mij. Net als mijn fysio.
    Elke 2 uur moet ik dan ( vanwege mijn rug ) ff 10 minuten een power wandelingetje maken. Ja tuurlijk. Gaat zo lekker makkelijk he met een baby ( die vaak slaapt ) en Erik die geen wandelwagen meer heeft.
    Mag niet bukken ( tuurlijk, de baby die springt wel ff op de grond ofzo ) En niet op de grond zitten en niet zwaar tillen. Zucht, need I say more?

@ Lidwina : owww das schrikken van je pa zeg. Wat heeft ie dan?
    En zo'n winkeltje? Nope hier helaas ook niet in de buurt anders dan was ik al vaste klant.

@Patroes : Gave spam!!!! :D
    Wat kan Justin ondeugend kijken zeg hihihi

12. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    pff hier net weer een mega driftbui van yara overleefd..lag al in bed en bedacht toen dat ze nog wel een glaasje optimel zou lusten..mocht niet en toen werd mevrouwtje heel heel boos..zucht..moeilijk soms

mamzie dat is ook een hele rare fysio zeg! dat kan idd echt niet met 2 kindjes!

miran hetzelfde voor jou..wat een onzin. goed dat je tegenspraak gaf, wat denkt ie wel niet zeg! rare boel

patries wat een leuke baby's! en justin lekker smoeltje zeg!

lidwina lief dat je steeds om knutselfoto's vraagt, zal binnenkort even doen. en goed van rune! hier ook komkommer, maar alleen met aromat :(
    en pasta met niks, alleen van dora of van piraten, dat eten ze ook (zo slecht, schaam me ervoor)

lidia yara slaapt eigenlijk ook al vanaf 2,5 jaar niet meer. maar sinds die pfeiffer, heeft ze het vaak toch nog nodig. helemaal als ze tegelijk met seth om 600 aan de dag begint..
    maar ik krijg haar bijna nooit meer in bed hoor...meestal is dat de eerste melding van de dag, dat ze geen middagdut wil doen

13. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Judith, jammer dat ze zo slecht eten! Vliegtuigjes helpen ook niet? Hier is dat vaak vaste prik, vooral voor martijn. Hij roept altijd heel hard '' dat lust ik niet!'' En dan als het vliegtuig met nijntje (of pooh, of noem maar op) erin eraan komt gaat dat mondje toch open. Vaak maak ik twee helften op het bord en laat ik uitkiezen welke ze willen, uiteindelijk is meestal het bord leeg. Ook beloof ik dat ze hun toetjes mogen versieren als ze goed eten (met hagelslag oid). Dit laatste was een idee van de pedagoog, dus hardstikke verantwoord! :D Ze zei dat je beter iets leuks kon beloven dan bijvoorbeeld zeggen dat ze geen toetje krijgen als ze niet goed eten. Het gaat hier dus erg goed, al drie dagen achter elkaar hebben ze hun bord leeggegeten en Lotte schepte vanavond zelfs nog een keer op (zelf!). Dus broccoli, prei en stamppot andijvie is allemaal lekker! :D

Lidia, hier slapen ze nog, maar ik maak ze vaak ook wakker na een uur (of anderhalf) omdat ze anders te lang slapen en 's avonds slechter in slaap komen. Hier worden ze niet boos of chagerijnig gelukkig, wel zeggen ze vaak heel slaperig dat e graag nog even verder willen slapen, maar als ik dan zeg dat we wat gaan drinken, een koekje gaan eten en ik met ze ga knutselen/boekje lezen/buiten spelen dan komen ze er gauw uit.

Lidwina, lief dat je me hier mist, ik ben druk op mijn manier. Dus niet zoveel tijd voor hier. Ik weet wel dat ik er weer wat tijd voor moet maken, net als voor het lezen van een boek, maar ach, dat komt vanzelf wel weer.... En wat is er met je vader? Ik hoop niet al te ernstig?

Miranda, Ik las iets over een vervelende revalidatiearts, wat een vent! Is misschien wel goed voor je om te bewegen, maar dan wel op een manier dat jij gemotiveerd bent en er energie voor hebt. En wat is er mis met wandelen achter een wandelwagen, ik zou daar niet veel op doen hoor, als dat is wat je wel kunt omdat je dan Joris bij je hebt en gemotiveerd bent dan zou ik dat gewoon doen! Bewegen is bewegen! Ook met wandelwagen!

Hedwig, wel echt naar de dokter gaan he? Niet voor je uitschuiven!!!
    Ook al voel jeje nu wat beter, van uitstel....

Bas word wakker, ik ga er maar even heen....

14. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    Och, zo zielig, Bas is ineens heel verkouden! Ik heb hem maar even ingesmeerd me luuf, maar kan de neusspray echt nergens vinden, tenminste, niet op de logische plekken. Maar goed, hij is alweer in slaap gevallen na de luuf, dus hopen dat dat hem de nacht doorbrengt en dan morgen maar ff naar de drogist. Moest ik toch nog heen....

15. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Marian -> ach wat sneu voor Bas! Idd hopen dat Luuf voor de nacht goed werkt!

@ Lidwina -> weet je al wat er mis is met je vader?

@ Hedwig -> idd, ook zo'n advies waar je eigenlijk niks mee kan!

@ Judith -> die Yara! Foei foei! Zo jammer als afsluiter van de dag...

En het advies met het wandelen zonder wandelwagen? Dat is omdat je tijdens wandelen eigenlijk moet zwaaien met beide armen langs het lichaam en niet met je armen vooruit moet lopen. Dat is een foute houding ;) Vandaar! En waarom sport? Omdat volgens de revalidatiearts mijn spieren verzwakt zijn in mijn rug en die moeten aansterken...

16. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    Luuf is dus niet voldoende, hij zit nu bij me. En het neuspompje is ook nergens te bekennen. Opvakantiie hadden we alles mee, het is ook mee terug gekomen, maar waar het nu gebleven is?

O, daarom miranda, tja, dan weet ik het ook niet meer....

17. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    zo.
    gaat seth eindelijk wat langer slapen, is yara er om iets over zes
    dat gaat vlgd week even veranderen met een stickersysteempje ofzo en gewoon in bed blijven tot half 7/7 uur. want gaat die kleine ein-de-lijk iets langer slapen, komt mevrouwtje zo vroeg
    sorry voor deze klaagzang meiden, maar was zo blij dat seth iets langer gaat nu..nou ja

vandaag lekker dagje werken, kan ik daar een beetje uitrusten haha..

roland is onverwachts extra dagje thuis. lessen beginnen volgende week pas, en hij kon vanuit huis werken. dus oma maar even afgebeld.

marian hoe is de nacht gegaan met bas? en gezellig dat je hier even bent. wil wel weer s een foto zien van bas, 10 mnd alweer zag ik. en mooi onderschrift over de 4e, ik duim dat het jullie gegund is.

marian bedankt vr je tips. helaas is yara hier allemaal niet gevoelig voor, en seth nog net iets te klein..had zo gehoopt dat sethje een lekkere eter zou zijn, en dat ie yara een klein beetje aan zou steken. maar tis natuurlijk andersom, hij ziet yara dr bord wegschuiven en zeggen dat ze het niet lust. en ze krijgen wel gewoon altijd toetje hier, ook op advies van de diëtist

18. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    Nou, de nacht is gelukkig goed gegaan, niemand wakker geweest! En het was half 8 dat ze allemaal weer wakker waren.

Nog maar eens even kijken wat we gaan doen vandaag, het word volgens mij best goed weer? Morgen gaan Lotte en Martijn met opa en oma naar walibi, even een lekker dagje weg en ik een heerlijk dagje tuttelen met Bas.

Ik zal binnenkort eens even foto's weer op de comp zetten, hij is alweer bijna 11 maand! Ik zat er toevallig vanmorgen over na te denken om uitnodigingen de deur uit te doen binnenkort voor zijn eerste verjaardag. Eerst maar eens overleggen met Linda, want Anna is natuurlijk drie dagen later jarig en Bas zijn verjaardag valt op een zondag, even zien of we elkaar niet in de weg gaan zitten en ook nog bij elkaar kunnen komen.

Judith, jammer dat Yara hier niet gevoelig voor is, het werkte hier zo wonderbaarlijk goed dat ik dacht dat dit dé oplossing was! Succes ermee! En thnx, nod is zondag, kan niet wachten met testen eigenlijk. Ben misselijk, al een paar dagen, maar dat was ik de hele cyclus af en aan, en de vorige ook, dat heeft nogsteeds te maken met de problemen in mijn maag, de mld arts zei dat het vanzelf wel weer over zou gaan waarschijnlijk, omdat de pijn ook vanzelf is verdwenen. Het is alleen nu zo lastig dat ik nu twijfel of de misselijkheid niet ergens anders vandaan komt, want dat hoop ik natuurlijk zo! Gisteren veel te vroeg een vroege test van predictor gedaan en ik baalde goed, want die testen zijn erg duur, ik teste negatief en las daarna de ervaringsverhalen hier op t forum. Dat had ik beter voor de aanschaf kunnen doen, dan had ik hem niet gehaald....

19. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Goedemorgen!

@ Marian -> erg jammer dus van die dure test! En ik duim mee dat een 4e jullie echt gegund is! Wie weet wel nummer 4 & 5 ;) En fijn dat de nacht rustig was!

@ Judith -> hopelijk werkt het stickersysteem, anders misschien zo'n wekker waar de oogjes van open gaan, dan pas roepen/kamer verlaten? Het is en blijft gewoon onwijs vroeg om 6 uur!

Vandaag taart voor bereiden, moet nog een Sarah maken, wil nog opruimen etc... druk dus! Morgen feest, mams ziet Sarah :)

20. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    goedemorgen

marian
    oeoeoeo als ik jou test verhaaltje zo lees kriebelt het hahaha!
    hoop het zo voor je! maaruh wat bij mij toen al erg vroeg positief aangaf {knalt haar kop tegen de tafel, waarom vertel ik dat nu??} een ovulatie test, bij devin was het al erg vroeg duidelijk dat ik zwanger was.
    Over het toetje is ook erg makkelijk uit te leggen waarom het verantwoord is. Pedagogen gaan ervan uit dat positieve bekrachtiging beter werkt dan straffen. Als ze hun toetje mogen versieren is het een extratje en een beloning en geen straffing.
    ach er zijn zoveel dingen pedagogisch verantwoord uit te leggen :) Ik ben van mening dan bepaalde dingen bij bepaalde kids gewoon werken en dat is uitproberen. Als ik van kyana iets eis kan ik het beste iets leuks verzinnen wat ze dan ook moet doen en als ik streng wil of moet zijn dan tel ik tot 3, 9 van de 10 keer werkt dat en kom ik niet tot 3.
    hoest nu met bas? uitje onder het bedje kan ook werken.

juut
    goed van seth maar wat enorm balen van yara.

miran
    ik kan voor een gedeelte wel volgen wat de revalidatiearts verteld. Is mij namelijk in de therapie ook geleerd. Alleen of het uitvoerbaar is, dat is een 2e vraag. Het is echt zo dat als je 3 keer in de week sport je belastbaarheid omhoog gaat en je dus ook minde rpijn krijgt. maar minder dan 3 keer in de week schijjnt minder eefectief te zijn. Helas kan ik het niet opbrengen en niet betalen om 3x per week te gaan sporten. misschien straks als ze beide op school zitten, onder schooltijd.

patries
    leukkkkkk

nou verder niet veel hier, gistreen helaas niet geslaag dvoor schoenen en daar baal ik stevig van. ben aan het denken om zometeen maar naar de stad te gaan. Vriendin van me komt met kids maar die is ook wel shopmiep....
    Ik ga haar maar ff bellen denk ik want heb koude poten.

Deel Deze Pagina