Goede morgen gister youri n grote vent geweest met zn prikkie hij vroeg elke keer wanneer komt de prik toen zei de mevr dadelijk eerst wat spelletjes doen oke nou zo gedaan en toen zei de mevr nu gaat t prikje komen youri oke,niet in t been he in d earm,ja is goed zei ze nou youri trui omhoog deed even blazen en prik,nu is t klaar zei hij,hij had n mooie Disney Cars pyama gekregen en meost hm savonds gelijk aan Hij was : 102cm lang en woog 15.4 kilo verders was alles prima ga zo door met alles zeide ze dusssss dat kom goed. Mamzie ik zag jou verhaal over je puppie, waar heb je je puppie in liggen? Als je n benche hebt leg er n grote oude handdoek in en als hij gaat slapen vooral savonds eventueel als je n wekker hebt boven op de benche leggen,kyra werd rustig door t tikken van de wekker.. en idd de kids met de hond moet zeker nu goed in d egaten houden,en t komt dadelijk ook nog zo dat de pup misschien aan de kleding gaat hangen enzz en speelsbijten enzz ik wens je heel veel succes...
even snel tussen de loepia's door een dikke knuf voor hedwig, meis ik heb met je te doen, als ik bij je in de buurt woonde zou ik je helpen. je doet het niet fout, ik heb geen erv aringen met honden, misschien een grote knuffel van Erik in de mand leggen? of een kussen waar ze tegen aan kan liggen? en net wat miranda zei ,miischien een paar daagjes thuis voor richard? dikke knuf..
hedwig, hier ook geen pupervaring, maar ik weet dat je een goede hondenmoeder was met je andere twee, dus waarom zou je het neit met deze pup kunnen? en tis ook moeilijk hoor, zeker als je er weer doorheen zit en je neit goed voelt. ik weet dat mijn poes het nodig had om snachts nog bij me te liggen omdat ze de warmte nodig had en het gezelschap, misschien dat je je hond dan foute dingen aan leert, maar t gaat vooral om liefde en warmte en vastigheid denk ik. en je kan altijd nog op een cursus als het een klein dondersteentje word. lijkt me dat ie nog erg meot wennen en zijn plekje moet vinden. dat is als eerste belangrijk. een eigen nieuwe goede plek waar ze zichzelf kan zijn. dus ik zou zeggen knuffel er gewoon mee, doe wat je met je andere honden deed, en laat erik haar lekker aaien hoor, zei moeten toch ook aan elkaar wennen. en de ene hond is de andere niet. jij hebt waarschijnlijk een minder brutale die wat meer tijd nodig heeft. Je bent zeker geen mislukkeling, je bent alleen even moe en chaotisch. je hebt twee leuke kinderen en straks heb je een lief pupje. ik weet dat je het kan. en ik weet ook zeker dat er meer dingen zijn waar je goed in bent. dat zit hem niet alleen in honden hoor. en tja, ik ken het hondenforum niet, maar er zijn natuurlijk veel regels, en veel verschillende opvoedmethodes, en iedereen die het goed weet. en toch zijn er veel mensen die tegen dezelfde dingen aanlopen. het werkt gewoon allemaal samen. net zoals wij allemaal prima kunnen vertellen hoe je je kinderen geweldig moet opvoeden, maar het doen dat is toch wel even net wat anders. typ lekker van je af meis, misschien idd neit gek als richard er straks even wat meer kan zijn en anders gewoon vragen of je schoonouders even kunnen wandelen met je drietal ofzo zodat jij even kunt rusten. doe rustig aan en dikke knuf, komt echt goed met jullie pupje. judith hoe ging het? lidia nog gefeliciteerd. zijn loempias meoilijk te maken?
hoi lidwina, de loempia's zijn niet moeilijk te maken maar wel veel werk hahaha. juut, hoe ging het bij de kaakchirurg??? en met seth en yara?? marijke, leuke foto's op hyves, doet je pc het weer??? zo met Damian en elise even naar buiten.
Ik denk dat Judith k.o. ligt... Hopelijk alles goed gegaan, ook met Yara en der prikje! Hier het tentamen achter de rug, heb er een goed gevoel over
spannend Miran! Ik duim voor je dat het idd ook goed is gegaan! Wanneer de uitslag? @Lidwina ; bedankt voor je oppep berichtje We gaan proberen om de pup vanacht niet in de bench te doen. We hadden dr wel in de bench eerst. Zelfs knuffels van dr nest erin en een kruik en een wekker ed. Maar niks werkte. Overdag vind ze het heerlijk om op de bank te liggen. Is ook wel zo dat ze een heel ander dag en nacht ritme heeft. De fokster was een alleenstaande vrouw die ook andersom leefde zeg maar. Dus dat is heel rottig. Dus denk dat Molly zich verveeld dan snachts? We hadden gisteravond geprobeerd dr wakker te houden maar ook dat hielp niet. Ik hoop dat ze snel in ons ritme gaat komen!
oja, Erik heeft verwijzing voor de kinderarts gekregen want hij was echt niet goed gegroeid. Net 97 cm en 13 kilo. Owen heeft hem bijna ingehaald met zijn 80 cm en 12,5 kilo!
haha lief dat jullie nr me vragen! DANK VOOR AL JULLIE STEUNBETUIGINGEN OP HYVES (oei sorry dat was de caps lock) was erg goed te doen gelukkig, is er maar 1 uit gegaan omdat ook bij die andere onderste het risico op kneuzen/beschadigen te groot was. prikjes waren erg gemeen (tandvlees was al ontstoken au au0 maar hij was er binnen een vloek en een zucht uigewipt. met pijnstilling erg goed te doen, maar dat hoor je vaak bij bovenste verstandskiezen. wel met enorme kracht eruit gerukt.. toen ik echt klaar was raadde de kaakchirurg me aan om toch nog goed na te deken over verwijderen van onderste twee..zo stom, tandarts zegt : laat ze er voorlopig maar in. kaakchirurg zegt: qua hygiene (moeilijk schoonmaken) haal ze er toch uit. maar straks zit ik daar met geen gevoel meer in onderkaak en kin... nou ja nog even over nadenken.. yara ging ok. die is al 108,5 cm en 16,8 kilo! prik ging ze thuis heel lang om huilen (ik wou het daar pas zeggen eigenlijk maar half uur voor vertrek vroeg ze ineesn: ik hoef toch geen prik he mama..dan ga ik er ook niet om liegen) op t cb zelf even huilen, daarna met verrassingsei weer goed haha seth ook geslaagd voor alle testen die was 91 cm en 13 kilo geloof ik hedwig jeetje meid ik kan me voorstellen dat je het niet meer ziet zitten. zon pupje vraagt ook heel veel aandacht natuurlijk. heb er echt geen verstand van, maar ik sluit me helemaal bij lidwina aan..volg je gevoel en luister niet naar al dat stomme commentaar van die forummensen, die denken het allemaal heel goed te weten. maar jij bepaalt hoor! sterkte en een hele dikke knuffel!
Ook even een berichtje van mij. Hier vandaag lange dag gewerkt. Morgen weer om 7.00 uur beginnen, dus moet er om 6.00 uur uit, dus lekker op tijd naar bed! Juut, gelukkig viel het mee. En moeilijke beslissing hoor! En die yara.......ach het is ook niet niks die vervelende prikjes. Ze weten het ook voort zo goed he! En ach een verrassingsei doet wonderen dan he! Hedwig, ook ik heb geen verstand van puppies. Maar het is gewoon een nieuwe situatie, en die vragen altijd veel energie. jullie gaan hier wel uitkomen hoor! Je zegt zelf al dat je goed bent met dieren, dus dat gaat helemaal goed komen. Miranda, fijn dat je tentamen goed gegaan is. groetjes sandra
@ Hedwig -> dat is toch heel erg vervelend, niet gek dat Molly zo moet wennen als haar vorige eigenaar in een omgedraaide wereld leefde! Daar is ze natuurlijk aan gewend en duurt natuurlijk even voordat ze gewend is aan het normale ritme! Ik duim ook heel hard dat ze er snel aan gewend is. Hopelijk helpt het al als ze niet in de bench gedaan wordt voor de nacht! Ben ik eens benieuwd met Erik zeg wat de kinderarts zegt over zijn groei! Joris is ook niet veel groter, maar wel iets zwaarder (denk ik!) @ Judith -> fijn dat het goed is gegaan. Wel vervelende keuze zeg met de onderste... Ze kunnen tegenwoordig heel veel, maar gevoel terug krijgen is natuurlijk een ander verhaal. En arme Yara... Maar jeetje, wat een grote meid @ Esther -> grote knul die Youri! Hier moet ik dus nog altijd voor de prik!! Baal er best wel van, want wil ook vanalles vragen. Zo heeft Joris de laatste tijd een behoorlijk grote mond en moet via zijn regeltjes gaan het liefste. Dit laat ik nooit toe, en houdt het consequent vol, maar vermoeiend is het wel hoor! Enne, Anniek, hoe is het daar? Ik zie je online staan
haha anniek kan ons weer niet missen op vakantie heb je het lleuk anniekske? kom je een beetje tot rust? jij hebt misschien ook nog wel goed pupadvies voor hedwig? miran vergat het nog te zeggen maar fijn dat jet de toets goed ging. hier net ook zitten leren, morgen medicijntoets voor mn werk. petje af voor jou hoor, het ging mij echt niet zo makkelijk meer af (en dan nog half zombie door de zware pijnstiller haha..) en bel morgen even zelf het cb joh voor een afspraak, heb ik ook gedaan hoor! en zeker vermoeiend als ze zo willlen bepalen he, hier heel erg met seth haha, en met vlagen met yara. san sterkte morgenochtend en met heel deze drukke week! je bent alweer bijna op de helft! ga zo lekker slapen, ben duf van al dat gelees in die reader. zo nog even laatste pijnstilling nemen (gaat nu toch wel steeds zeerder doen hoor..) en dan morgen lange dag, eerst van 830-1200 werken, dan van 1200-1700 (lang!) medicijncursus en dan om 1900 weer nr de pilates. dus tot morgenavond
2 weken terug had ik al naar het cb gebeld om te vragen voor een afspraak en kreeg toen te horen dat ze een behoorlijke achterstand hadden... Heel fijn, maar kon dus geen afspraak maken, kreeg vanzelf bericht als we aan de beurt waren! Maar was zeker nog van plan om nog eens te bellen! Enne Judith, succes morgen. Hopelijk valt de pijn een beetje mee en ga red je de medicijntoets!! Ik duim voor je!
Even heel erg gauw, Miran, hier ook nog geen prik, ik wacht gewoon rustig af, staat op de site prik met 4 jaar dus ik heb nog een heel jaar de tijd, komt vanzelf. En fijn dat je zo'n goed gevoel hebt over je tentamen, wij duimen mee dat het goed is gegaan. Juut, fijn dat het meeviel en ook dat het goed te doen is met pijnstilling. Beterschap. Hedwig, hier ook geen ervaring met pupjes, maar ook ik ben het eens met de rest meid, volg je gevoel, het komt een keer goed. Verder wel alles gelezen, maar geen fut meer sorry. Heb nu weekend, heerlijk maar druk druk. Hier is natuurlijk ook carnaval begonnen, dus lekker geweest afgelopen weekend, was weer gezellig. Morgenochtend psz, morgenmiddag Jayson naar de ene oma, ik met mijn moeder naar het zkh. Donderdag Jayson weer oefenen, vrijdagochtend psz, vrijdagmiddag kapper. Zaterdagochtend kraamvisite, zondag carnavallen........... Zo ga nu slapen dames, slaap lekker allemaal en tot morgen.
Hedwig, hoe is de nacht gegaan? Ik hoop dat het heeft geholpen de pup niet in de bench te doen... Dikke knuffel voor jou, ik heb helaas ook geen tips, ben geen hondenkenner.... Hier weer zo goed als beter, op de been zeg maar. En ik moet zeggen dat het me meevalt om optijd op school te moeten zijn 's ochtends! Op de psz meost ik ze altijd brengen tussen half negen en negen uur, en dan kwam ik vaak om tien voor negen. Nu tussen tien voor half negen en half negen brengen en maandag waren we zelfs zo vroeg dat we de school nog niet in mochten, moesten we wachten op de eerste bel! hahaha! Ik word nog eens een ochtendmens... Kinderen vinden het elke keer als ze terug komen van school dat ze het erg leuk hebben gehad, maar 's ochtends stribbelen ze toch wel een beetje tegen. Vooral Martijn. Vanmorgen bijvoorbeeld, zegt ie dat ie graag wil uitslapen en niet naar school wil. Tja, de derde dag op rij he? Dat zijn ze niet gewend! Het was altijd hooguit twee dagen achter elkaar, dus het is wel even wennen. Volgende week vakantie, kunnen ze even bijkomen en dan daarna volop aan de bak. Hopen dat ze het snel gewend zijn...
Zo, hier rust in the house Kindjes naar opa en oma en ik duik zo nog even mn nest in, bllg geen goede nacht gehad met 2 boeven. Heb bij de HEMA fotoalbums online gemaakt en deze ga ik vandaag ophalen ben benieuwd! Kunnen we de opa's en oma's blij maken en mn zusje (ze helpen ons veel en daarom wilde ik dit doen).
Goedemorgen! @ Roba -> ik dacht met 3 jaar en 9 maanden? Maar goed, wij moesten sowieso in december eigenlijk terug ivm de spraak en de groei... @ Marian -> wel fijn dat ze het zo naar hun zin hebben. Geen dingen gehoord van de kids dat ze elkaar missen nu ze apart zitten in de klasjes? En fijn dat je weer op de been bent!! En daar al volgende week vakantie, hier pas begin maart met de carnaval... @ Hedwig -> hoe is de nacht gegaan? @ Judith -> en jouw nacht zonder je kies? Succes vandaag!! Hier zo naar een vriendin op visite! Iedereen een fijne dag!
miranda ik lees je verhaal van gister over joris met zn regeltjes en grote mond hier nog zo 1tje meid,en idd je word er echt moe van niet normaal af en toe wat er uit komt, ik negeer t gewoon of zet hem appart al wil t vaak niet helpen maar hoe meer jij reageert hoe leuker hij t zal vinden teminste hier wel ;-( zo dat was ff alles sorry... ik ga ff lekker chili con carne maken jammie doeggggg
Heeft dus misschien ook met de leeftijd te maken? Het temperament wat die nu heeft ben ik echt niet gewend van hem zeg! Pfff! Apart zetten of boos worden heeft idd geen zin, maar ja, wat moet je dan hé... Ach ja, ook dit overleven we wel weer! Hier heerlijk bij een vriendin op visite geweest en een heel stuk gewandeld en door de stad gegaan. Heerlijk, wat een weertje! Zelfs op een gegeven moment de jas uit gedaan, had het echt warm! Heeeeeeerlijk! Maar ja, het weer voorspeld weer kouder helaas!
brr te vroeg gejuichd..voel me belabberd, ook door enrome verkoudheid er boven op. heb het net gered, werken en cursus maar was eigenlijk veel te gek hoor duik nog even gauw mn bed in, rol zou de kindjes halen, dus met geluk nog een uurtje slapen
Ach Judith, wat onwijs balen. Gelukkig heb je toch de medicijntest gehaald ondanks de ellende. Probeer maar even rustig aan te doen... Sterkte!