o en san had jij nou al geregeld om 4 mei vrij te zijn? want ik krijg gister het rooster van mei, en nou is er dan een speciale fundag voor de kinderen, willen ze al het personeel bij hebben...wist ik eerder echt niet. dus het gaat heel moeilijk worden voor mij zoniet onmogelijk. vind het echt rot dat ik het nu pas hoor, maar is niks aan te doen. ik denk dus dat we uitmoeten kijken nr een andere datum. vrijdag 6 mei ben ik wel vrij, dan zijn we dicht. en anniek moet jij op donderdag 5 mei ook nr school?
Kreeg al een mail van school. Het jongetje dat naast Joris in de bus zit had zich al opgeofferd tot de oppas van Joris Hij had hem geholpen met uitstappen en ipv de chauffeur wilde hij Joris graag begeleiden naar het schoolplein. Daar stond de juf al op hem te wachten en hij kwam vol praatjes en heel vrolijk aan op school! Pak van mijn hart pff! Hier ook volop aan de gang in huis. Moet mezelf toch bezig houden. Had me voorgenomen om lekker de tijd ook goed te benutten met school, maar dat gaat me nog niet lukken om me daarop te concentreren haha!
Noelle, nog van harte meiske!!!! fennita, gefeliciteerd! Miranda, wat fijn dat je door school werd gebeld zeg, ik zou het moeilijk vinden, hoop dat ze dat heir ook doen. sandra, mooi toestel! hoe zijn je testfotos geworden? (spam?) judith, ga je wel je nieuwe aanwinsten showen? heerlijk hoor even soppen zonder hulp. zo is de wc doen met twee helpers ook zo geen doen.... anniek, hoe gaat het verder met je werke n opleiding enzo? carla, slim meiske heb je hoor! knap[ helemaal tot dretien leonie, leuk weer wat van je te lezen! doe vaker! marijke, hoe is het met stijn nu? gaat ie leuk op school? al vriendjes? huidje weer oke? hedwig, jeetje hele zh dag erop zitten wanneer weet je meer? babiche, op welke dagen word ie door oma gebracht? dat huilen houd vanzelf wel op hoor. is ook wennen in het begin natuurlijk.... lidia, hoe gaat het daar met wennen? patricia, zijn ze weer in een beter humeurtje die handenbindertjes van je? en zit jij al een beetje in het breng en haal systeem? lastig hoor met twee ukjes, echt wennen... marian, hoe gaat het met de ziekenboeg en hoe gaat het met jou? al wat begonnen met herindeling van het huis en uitzet enzo? en hoe lukt het joumet schoolgaan enzo? en hoe vinden ze het om apart te zitten van elkaar? mommie, hoe is het met jou? red je het nog? hier gaat het wel aardig momenteel. ben wel erg blij mee, hoop dat het niet weer inzakt. heb momenteel wat meer energy, lijf komt weer wat meer op orde, ben minder somber en momenteel ook minder moe (heel fijn) en ik geloof dat een lichte vorm van voorjaar is binnengedrongen in mijn hoofd. Ik denk zowaar dat ik mijn was eens op orde ga krijgen. Wel keelontsteking (zal eens neit) maar als dat alles blijft. hoop gewoon heel hard dat de stijgende lijn doorzet. wel nog veel stress. (horen jullie later wel meer over)en even er iets bovenop, maar als ik wat stabieler blijf dan komt dat wel goed. Wat is het eindelijk mooi weer he!
@ Lidwina -> ik vind het nog altijd moeilijk hoor... Kan me nergens echt toe zetten en kijk maar steeds op de klok. Voel me ook echt down en ben dus blij als hij weer thuis is! Maar wat fijn dat het iets beter met je gaat. Weg met die winter, dat doet ook veel mensen geen goed! Laat het zonnetje maar lekker doordringen en hopelijk gaat het dan steeds beter met je!
Kan ik me heel goed voorstellen Lidwina Hier al een lading foto's binnen gekregen via de mail. Ze waren vandaag naar de kinderboerderij geweest. Nu nog wachten op Jorisje... Wat duurt wachten lang!
Mannetje weer lekker thuis Miran? Heerlijk hé. En wat leuk dat je zo op de hoogte word gehouden. Lidwina, Jayson wordt op dinsdag tussen de middag en om half 4 opgehaald door om, dat ophalen geen probleem maar om 1 uur terugbrengen wel haha. Maar ja, bij mij blijft hij ook wel eens niet binnen, hij huilt niet of zo, maar wil er niet blijven. Maar ze zeggen (net als bij de psz 2 jaar lang) dat zodra wij weg zijn alles lekker loopt dus.... Fennita, gefeliciteerd meid. Fijne dag. Juut, lekker de raampjes gezeemd? Ik heb alles gelezen, maar ga er hier gauw één in bad doen. Iemand trouwens ervaring met het Yepp fietsstoeltje, ga morgen een andere fietsstoel halen en vind deze zo leuk, zit er alleen een beetje mee d dat hij geen armleuninkjes heeft, maar ja die van Bobike zitten met zo'n stofje (dan moet ik elke keer zo onhandig doen met een vuilniszak er omheen en zo die heb ik nu).....nog even bedenken.
@ Roba -> geen ervaring met dat fietsstoeltje... Hier is Joris lekker thuis Hij kwam slapend aan met het busje! Lagen met de koppies tegen elkaar aan te slapen, hij en zijn busmaatje Zo schattig. Wakker gemaakt en meteen hele verhalen, zo leuk en zo fijn, is echt niet te beschrijven, kreeg meteen weer een brok in mijn keel. Was zo blij hem weer te zien! Na het vertellen zei hij meteen; ik heb wel honger hoor haha. Hadden Sven en ik ook op gerekend, dus we hadden al roerbakmie gehaald en zover al klaargemaakt. Dus op tijd gegeten en Sven en Joris zijn nu even een spelletje aan het doen op de xbox. Hij is ook nog heel erg vrolijk gelukkig. Maar dat komt vast door zijn slaapje in de bus
Top Miranda, fijn toch dat ie t naar zijn zin heeft gehad? en nog een klein tukkie, kan ie t net mooi redden toch? Hier.. we zijn bij de dietiste geweest en YES we krijgen de nutramigen vergoed! Ben zooo blij, kostte handenvol met geld (60 tot 80 euro in de week aan voeding!)
Wat een goed nieuws Patricia! Dat scheelt idd een heel veel! Wat een geld kost die voeding zeg pff! Joris viel om half 8 alweer in slaap. Doodop. Ben benieuwd morgenvroeg
goedemorgen, weer zo vroeg miranda, dat zal wel wennen zijn nu? patricia wat fijn dat je het vergoed krijgt!!!!! dat scheelt zeg babiche, ken het niet, maar hier kan rune al achterop zonder stooeltje, is meer dat ik dat eng vind vanwege zijn voeten, maar zonder armleuninkjes vind ik niet eng.
mogge! Ow Miranda wat fijn dat het zo goed is gegaan gisteren met Joris! Ook echt toppie dat z'n juf jullie zo goed op de hoogte houdt! Hoe heeft ie vanacht geslapen? @Patroes : dat is idd goed nieuws zeg dat jullie de voeding vergoed krijgen
YOURI -> Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er een leuke zonnige dag van!! @ Lidwina -> dat is zeker even wennen hihi! Moest Joris ook echt goed wakker maken vanochtend! @ Hedwig -> Joris heeft goed geslapen. Ik dacht dat hij erg onrustig zou slapen ivm de indrukken, maar dat was helemaal niet het geval! Heb hem helemaal niet gehoord Hoe is het bij jou? Joris ging vandaag nog vrolijker in het busje! En voor mij was het ook makkelijker nu. Is echt de eerste dag waar je tegenaan hikt. Behalve dan als hij het niet leuk had gevonden, dan was het een ander verhaal natuurlijk, maar gelukkig is dat niet het geval! Alleen de lange dagen is nog wennen... Ga vandaag maar eens echt aan de slag, moet de slingers nog afhalen, ramen wassen...
Youri , hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!! @Miranda : gelukkig heeft ie goed geslapen Hier gaat alles goed! Wel drukjes maar dat hoort erbij he
Zit er echt even helemaal doorheen.... Ik weet echt even niet hoe het allemaal moet hoor. Lotte en Martijn zijn al weken niet helemaal lekker en vanmorgen dan toch maar met Lotte naar de dokter. Was ze zo dwars dat ze niet in haar oren en mond wilde laten kijken, en de dokter gaf ook supersnel op, zo van, dan kan ik er niets mee. Alleen naar de longen geluisterd. Dat was goed, maar ik ben nog niet gerust ookal zegt de dokter dat ze vind dat ze er niet ziek uitziet. Ja, ze kunnen nu eenmaal virus na virus oppikken is da het argument. Dat ik dan zeg dat ze alle middagen op de bank hangt en koorts heeft doet de dokter neits. Wat moet ik dar nou mee. En dan ben ik niet eens in staat om Lotte gewoon te laten luisteren. En dan vvraagt de dokter ook nog 'waarom doet ze zo?' Ja, weet ik veel! En toen kwam ik met haar op school en gingen de kinderen net met zijn allen naar de gymzaal om koekeloere te kijken. Ik kwam de juf tegen op de gang die vroeg hoe het was gegaan bij de dokter en ik brak. Dus toen met de juf in de klas gezeten en even gepraat. Ze kende het gedrag van Lotte zo helemaal niet, ze is op school zo rustig en bleu. Ja, dat zeiden ze op de psz ook altijd, en thuis is het regelmatig leiden en last. Maar goed, de juf vond dat ik wat meer rust nodig had, dus mogen Lotte en Martijn vanaf volgende week de dinsdag en donderdag middag ook naar school komen zodat ik kan slapen. Daar ben ik in ieder geval al heel erg blij mee. Maar nog kan ik niet stoppen met huilen. Ik weet gewoon niet hoe ik verder moet, zometeen nog twee kleintjes erbij en ik begin steeds meer aan mezelf te twijfelen. Kreeg laatst ook nog van mijn vader onder uit de zak, het kwam erop neer dat hij vind dat ik ze niet strak genoeg opvoed, ik voelde me behoorlijk onderuit getrapt. Het is echt heel erg, maar ik twijfel echt steeds vaker of we wel de goede beslissing hebben genomen voor nog een zwangerschap. En zo wil ik helemaal niet denken, want deze kindjes zijn hardstikke gewenst! En dan voel ik mezelf dus weer schuldig als er momenten zijn dat ik denk was ik maar nooit weer zwanger geworden... En dan kan iedereen hier nog zo hard roepen dat ik een goede moeder ben en het allemaal wel goed komt, maar ik geloof het niet meer. Nou, ik ga proberen te stoppen met huilen en zo maar even boodschappen doen. Het huishouden kan me nu echt even gestolen worden, ik blijf vandaag lekker in de troep zitten.
ow Marian meis wat erg allemaal. Wou dat ik je kon helpen! mega dikke digi knuff voor je!!!!!!! Blijf hier lekker van je afschrijven hoor. Lucht toch misschien een beetje op.... ? Weet voor de rest eigenlijk niks zinnigs te zeggen
@ Marian -> heb het zo met je te doen op dit moment. Het is je duidelijk even allemaal teveel geworden en denk je er erg veel over na. Probeer in ieder geval extra rust te nemen. De zwangerschap erbij vergt ook ontzettend veel van je. Dat Lotte zo deed bij de dokter, dat doet elk kind wel eens hoor! Als Joris nee zegt bij de dokter, moet hij ook alles uit de kast halen om toch de onderzoeken te mogen uitvoeren! Kan je niet vanavond de huisartsenpost bellen en dat je Heeko laat gaan met Lotte om na te laten kijken? Wie weet werkt dat wel en ben je op dat punt tenminste al snel gerustgesteld. Het lijkt ook wel alsof Lotte je uit probeert. Ze vangen alles op en weten precies hoe jij je voelt en ze weet dus vast dat je nu kwetsbaar bent, waar ze misbruik van maakt. Dikke knuf!
youri gefeliciteerd man met je verjaardag! ook al zo'n grote knul nu!!! marian, idd, je hebt gelijk, blijf lekker even in de troep zitten, ga even lekker neits doen, laat je drietal vanmiddag lekker onpedagogisch tv kijken, haal lekker even wat makkelijks te eten voor voor de tv, voeten op de bank en grote theedoek erbij om heerlijk lekker de hele dag in te snotteren en huilen. en verder geen gek idee om huisarstenpost even aan te doen. en lekker daar ook snotteren. heb jij nog steeds dezelfde huisarts? en nog geen mogelijkheid om over te stappen? misschien deelt ie zijn praktijk dat je bij zijn partner kan omdat je net alleen op die dag dat hij er neit is kan ofzo? en ik begrijp goed dat je het allemaal neit meer ziet zitten en dat je het allemaal neit geloofd. mag hoor, Als je maar weet dat dat neit zo is.Ik vind je een geweldige moeder. er is heel veel op je pad gekomen de laatste paar jaar. veel grote veranderingen, veel stresfactoren, het is logisch dat je op een punt komt waarvan je zegt nu kan ik even neit meer verder. misschien kan je tijdelijke hulp aanvragen? ik denk dat je gewoon ook overspannen bent. je gaat maar door en door, en dat moet ook want je bent een mama en alles draait door en dus jij ook want iemand moet de boel draaiende houden. en nu is het even op. prima, laat maar op zijn. accepteer dat het er even niet meer in zit en concentreer je op kleine dingen, alleen belangrijke dingen (jaja, alles is belangrijk) jij bent nu belangrijk. jij moet nu op nummer een. je moet rekening houden met jou. met jou rustmomenten, met jou zwangerschap waardoor je lijf en je hoofd ook nog eens op zijn kop staat, met jou. wat geeft jou ontspanning, wat geeft jou rust? kan iemand je af en toe ontlasten door bv een dag in de week op je drietal te passen? al zit je alleen maar thuis te zitten, niet meteen in een rustig momentje gaan racen, lekker niets. en je ouders, die hebben vast niet bedoeld dat je er zo van over je toeren van raakt. je vader is misschien ook gewoon onhandig met wat ie hoe zegt? en ze zijn ook wel een beetje op een leeftijd dat ze weer war tegendraads gaan zijn. hier ook hoor, herken soms mijn kleine lieve knuffie niet terug met die buien. als het je neit lukt om consequent en streng te zijn, laat dan ook maar een beetje gaan. en het weer word beter, kunnen ze lekker buiten ravotten in de tuin. (en ze hebben wasserettes he, mega uitvinding!) lieve schat, huil maar gewoon lekker, klaag maar gewoon lekker, zet maar neer wat er allemaal neit goed is, we zijn er hier, en je mag me altijd bellen. En mocht je het niet voor je bevalling af krijgen, dan doen we een ruime maand voor dat je moet een meeting bij jou. kan er iemand met jou lekker naar de sauna, terwijl we er met de rest even doorheen sjeezen en alles in orde maken. laat alles (even) los (makkelijk gezegd he) en neem even de tijd voor jou! en weet dat het oke is. je bent een goede mama, je bent een geweldig mens, je mag er zijn zoals je bent. ook in een mega dip. (jaja, en ik weet wat ik zeg he, ik heb hiervoor geleerd) hele dikke knuffel, en hou je hier aan vast: het komt goed, echt!