Maart 2007 mama's - deel 4

Discussie in 'De mama's' gestart door juut26, 7 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    O ja, dat is natuurlijk een heel goed idee! Laat ik dat de volgende keer maar eens doen.

Ik moet binnenkort ook maar eens op zoek naar sint kado's, maar vast eens over nadenken wat we voor ze willen aanschaffen.

Miranda, ik heb de foto's nog op de camera staan, heb al wel wat foto's van mijn zus op de comp, dus zal even wt uploaden. Maar dan hebben jullie nog wat tegoed later deze week....

2. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    ...

3. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    Bas helpt Anna...!

4. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    Op de kinderboerderij, caviaatje aaien, of toch liever knijpen? Iep-iep zei het caviaatje....:)

5. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Als ik zo kijk, lijkt Bas niet op Martijn.. Wat een heerlijk bolle toet, een echte schat!

6. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    Lotte en Martijn aan het waterpompen en handen wassen op de kinderboerderij. Als je de diertjes hebt geaaid moet je je handen toch wassen....? Maakt niet uit of het koud is buiten en we er helemaal nat van worden, dit is natuurlijk veel leuker dan een kraan! :D

7. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    Bas lijkt eigenlijk niet op Lotte én niet op Martijn. Hij is echt zijn eigen ikke!

8. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Leuk leuk leuk Marian :D En zo'n waterpomp is natuurlijk hartstikke leuk! Denk dat daar veel kinderen kletsnat door thuiskomen haha! Leuk!

@ Patricia -> al wat gevonden?

Hier ook nog niet veel ideetjes voor sinterklaas/kerst. Joris is momenteel heel erg bezig met kleuren, plakken, knippen, knutselen dus en auto's... Hij heeft nu nog een voorraad, maar heb toch al een doos bijgehaald met diverse knutseldingetjes voor sinterklaas of kerst. Even kijken hoe de voorraad er dan uitziet... Verder heb ik echt nog geen idee wat ik voor Jorisje moet kopen pff...

9. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ben me aan het orienteren voor een electrische treinbaan, van geotrax meen ik? En heb een step gevraagd..

10. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Joris heeft al de lego treinbaan, die is elektrisch, dus dat valt hier al af... Maar zoiets is wel heel leuk, Joris kan zich er heel goed mee amuseren ;)

En een step vind ik op zich ook wel leuk, maar vind ik meer voor zijn verjaardag ivm de komende winter...

Zo, gauw het bed in!

11. sandra1979

sandra1979 Fanatiek lid

Goedemorgen allemaal.

Hier al op mijn werk...............pff ben doodmoe, maar ja.

Marian wat een leuke foto's.....

En sint, hier al een houten kaptafel gekocht, dus daar nog wat spulletjes bij, en verder wil ik het niet te gek maken eigenlijk. En ook wat "nuttige" cadeau's zoals een pyama enz.

Juut, al een keuze kunnen maken?

groetjes sandra

12. hardloper

hardloper Niet meer actief

goedemorgen

hier ook nog geen idee voor december. ik wacht af wat ik tegenkom denk ik.

sandra, vroeg begonnen zeg. red je het allemal nog? succes in elk geval vandaag. en leuk hoor een kaptafel. jade kreeg er een voor haar verjaardag. een lekkere grote, heeft ze er nog lang wat aan.

miranda, hier de duplo baan en idd een groot succes. alleen jammer dat de hele kamer meteen vol ligt met dat spul dus ik zet me niet te vaak op. (al heeft rune de bergplaats ontdekt, dus nu ligt de hele eerste verdieping vol met treinbaan, zucht;))

patricia, ik heb ook die houten treinbaan, en daar zit ook een electrische trein bij. moet zeggen dat de thomas trein hier favoriet is. kan je ook uitbreiden. rune loopt overal met thomas treintjes:D.

marian, wat een heerlijke fotos zeg! geweldig die pomp! en ik ga snel even regelen.

tja, en toen kon ik niet verder terug

hier op en af. word een beetje wanhopig van mijn huis:) ben nu boven bezig, maar nog steeds geen kledingkast voor ons of jade, dus lastig, en ik vind het verbazend hoe snel een paar kindjes een chaos kunnen creeeren:(. verder kwam mijn schoonmoeder van de week zomaar door de achterdeur naar binnen (dat mag dus niet zomaar, vind dat echt alleen voor goede vrienden, de rest belt maar aan) en daar lag dus mijn was was wass en tuinspul (tuin moest leeg voor de gevel) dus die roddel komt ook wel weer. tja, kan niet alles tegelijk, en de schuur netjes houden is bijna onbegonnen werk (washok, tuinkast, gereedschapkast, bijkeuken, garderobe, opslag enz enz, alles meot daar)
    maar goed, ik ga straks vrijwilligeren op de rommelmarkt van de winkel en dan een verjaardag. wie weeet wat voor decemberspul ik tegenkom (op dei rommelmarkt dan he, niet de verjaardag)

ohja, rune stikte bijna gister in een snoepje. in de auto, ik meteen gordel los, omdraaien en meppen (toen schoot het snoepje anders, dus hij kon wel weer ademen), didier koelbloedig doorrijden:) bij de mac gestopt (eerste parkeerplek), ik kind uit gordel gejast en meppen, didier ondertussen doktersdienst bellen... schoot gelukkig het snoepje eruit. pfffff.... hele grote milkshake gehaadl (voor mij want rune wilde niet, maar leek me goed voor zijn keeltje even iets kouds, en tja, we stonden bij de mac;)) nou, die heeft ie toch maar helemaal opgedronken. smiddags al neits meer aan de hand, maar jeetje ben me rot geschrokken achteraf. raar dat je op zo'n moment zo enorm rustig bent toch?

moet snel douchen, ga zo weg. mirre gaat mee hoor ik net. gezellig:D

13. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    mogge allen

@Marian : mooie taart! En idd Bas lijkt het meeste op zichzelf :)
    Ben benieuwd naar de rest van de spam!

@Lidwina : Jemig dan schrik je je idd ook rot als zoiets gebeurd! Gelukkig is alles goed afgelopen met Rune. En geloof dat ie voorlopig geen snoepjes meer mag knauwen in de auto of wel? ;)

Ow leuk naar een rommelmarkt. Veel plezier vandaag!

@Sandra : werkze vandaag!

@Hier
    Het is nog steeds op en af met Owen. Soms word ik er werkelijk knetter gek van!
    Als ie niet wil slapen oke, dan mag ie beneden zijn van mij. Maar als ie hier ook aan het huilen is en ogen wrijven van de slaap dan word ik daar zo boos om he.
    Hij valt vaak om van de slaap maar wil niet slapen.
    Snap het niet echt niet. Op goede dagen gaat ie wel slapen als ie slaap heeft en dan die andere dagen niet. Terwijl dan alles hetzelfde is.

Maak mezelf ook knetter gek ermee. Alles wat ik met hem doe of wat ie doet schrijf ik op of maalt tig keer door mijn hoofd om er maar achter te komen WAT ik nou mis. Er moet toch IETS misgaan op die bepaalde dagen :(

Maar goed, genoeg gezeurd weer :p
    Fijne zondag allemaal!

14. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    :$ Die Rune! Knap hoe jullie gehandeld hebben hoor! Weet niet wat ik in zo'n situatie zou doen... Gelukkig schoot het snoepje er 'vanzelf' weer uit en was er geen dokter bij nodig. (En ik hoor het vanzelf wel;))

Sandra al zo vroeg aan het werk, respect! En een kaptafel, dat is best een idee! Kijken of er ruimte op Lotte's (en martijn's) kamer zou zijn, want in de woonkamer past het niet.

Miranda, hier word ook veel geknutseld, ze zijn gek op stiften, lijm, kartelscharen en gekleurd papier. Vooral de folders vinden goede aftrek als die eens in de week massaal op de mat vallen. Maar hier waarschijnlijk ook wat knutselspullen voor ze in de zak.

Ik heb vanmorgen heerlijk mogen uitslapen. Heeko is met de kinderen naar beneden gegaan en ik lag tot tien uur in mijn lekkere warme bedje! :$:D Wat is dát toch lekker als je dat bijna nooit doet....:)

15. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Goedemorgen...

@ Hedwig -> ik duim heel hard dat hij snel even opgenomen kan worden en dat die daar goed zijn slechte dagen laat zien! En dan hopen dat ze hem daar houden tot ze erachter zijn en hem echt binnenste buiten hebben gekeerd! Is niet alleen frustrerend voor jullie, maar ook voor hem zelf als ik het zo lees dat hij zichzelf echt wakker houdt! Is het anders geen idee om aan homeopathische slaapdrankjes/tabletjes te denken? Om hem te helpen om in slaap te vallen/te ontspannen? (Het is maar een idee he)

@ Sandra -> werk ze! En een kaptafel is idd geweldig voor meisjes! Dat zal ze vast geweldig vinden! En hier voor sinterklaas ook maar iets kleins. Niet veel. Wij vieren sinterklaas maar 1 avond (met ook maar 1 kado van onze kant uit) en schoenkadootjes. Hier is kerst altijd uitgebreid.

@ Lidwina -> is vaak, is er echt iets aan de hand reageer je vaak rustig, is er iets kleins, kan je echt uit je slof schieten ;) Is maar goed ook dat het lichaam zo reageert en ook dat jezelf meteen zo reageerde! Altijd eng zoiets! En laat die roddel lekker de rondte gaan joh ;) Jullie weten wel beter. En sowieso niet netjes dat je schoonmoeder denkt zo binnen te mogen lopen hoor! En succes vandaag met het vrijwilligerswerk.

Hier vanmiddag vergadering van 't carnavalsclubje. Daarna komt Jorisje weer thuis :)

16. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Marian -> lekker joh! Is je zondag dus heerlijk begonnen :D

17. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    Hedwig, ik hoop echt dat er een dag komt dat je ineens denkt van hé, hij heeft al een hele week goede dagen! Ik denk dat je er opzich wel goed aan doet alles op te schrijven, maar maak het niet te obsessief he? Dan maak je jezelf op een gegeven moment écht gek, en dat willen we natuurlijk niet! Ik hoop dat het ziekenhuis alsnog uitsluitsel kan brengen.

De hulp in de huishouding is nu helemaal op gang? Hoe bevalt dat nu?

18. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    @Miranda : Ja, misschien moeten we dat maar gaan doen ja. Iets homeopatisch. Misschien helpt het wel. Niet geschoten is altijd mis he.

@Marian : Nou. hij heeft dus wel eens dat ie een hele week 'goed' is. En dan begint het weer. Dat is zo frustrerend.

Hulp in de huishouding is nog steeds niet goed op gang. Poetshulp is nog in aanvraag en de begeleiding .... tja, ze belt vaker af dan dat ze er is. Dat mens heeft wel om de 2 weken een cursus ofzo of dan plant ze me weer dubbel in.
    Vooralsnog zit ze hier alleen maar thee te leuten en te praten over alledaagse dingetjes.

Ach het is natuurlijk ook wel zo dat ze volgens mij maar weinig kan doen. Ben vaak zo vreselijk moe en daardoor word ik boos, gefrustreerd. En tja, die moeheid kan ze niet wegnemen.
    En dan met Owen. Tja, daar kan ze ook niks aan doen> En eerlijk gezegd geeft ze me een slechter gevoel als we over Owen praten dan dat ze me helpt. Bijvoorbeeld als ik Owen na uren huilen en proberen te troosten maar even alleen laat huilen omdat ik ff wil praten zegt ze dat ze dat zo erg vind en of ik dat niet erg vind en of ze naar hem toe mag om te troosten........ tja dat werkt niet echt :(

19. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    Tjongejonge, kun je niet met de instantie bellen en aangeven dat het met deze dame naar jouw gevoel niet echt klikt? Net als met kraamhulp, als het niet wil mag je toch bellen voor een ander? Misschien kan dat in dit geval ook? Het moet natuurlijk wel zo zijn dat je het gevoel hebt er iets aan te hebben.... En de poetshulp nogsteeds niet geregeld. Wat slecht zeg! Nog iets om gedeprimeerd van te worden. Het werkt allemaal niet mee!

En dat wist ik niet, dat er ook wel eens goede weken tussen zaten. Maar dan moet je je daar toch nog maar even aan vasthouden en er dan proberen van te genieten he? Hoe moeilijk dat natuurlijk ook is, want de angst dat het weer mis gaat is natuurlijk altijd aanwezig. Ik heb zo'n medelijden met je, ik wou dat ik iets voor je kon doen of je goed advies kon geven, maar ja, ik ben ook maar een leek....

20. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ja misschien moet ik dat wel doen, vragen voor iemand anders. Maar denk niet dat ik het durf hihihi En wie weet wat voor heks ik er misschien voor in de plaats krijg :p

Ja is moeilijk om je aan de goede momenten vast te houden. Het huilen en zeuren is ook zo overweldigend als ie dat doet.

Vind het heel lief van je dat je me wilt helpen :)

Misschien dat ik toch de homeophatische kant moet opzoeken. Zag dat er in Groningen een goede praktijk zit. Denk dat ik die morgen maar even bel.
    Want het zou wel fijn zijn als ze Owen onderzoeken in het ziekenhuis enzo voor opname, maar geloof dat ie daar nog meer van streek door raakt dan hier. En om eerlijk te zijn wil ik 'm ook gewoon het liefste thuis hebben :)
    En als homeophatie echt niet werkt kan ik altijd laten opnemen.

Tis ook vaak zo dat op onrustige dagen of momenten dat ie niet wil slapen maar wel slaap heeft dat ie dan moet poepen. Z'n poep is niet extreem dun en ook niet dik. Hij heeft er ook geen moeite mee. Maar hij heeft er schijnbaar altijd wel pijn van in de periode VOOR ie moet poepen. Soort van darmkrampjes of lucht. Hij bijt dan ook vaak op zijn vingers of iets anders hards wat hem pijn doet.
    Dus denk echt dat het toch iets met die darmen is. De arts denkt ook wel dat het misschien die richting is maar ze kan weinig meer geven dan infacol. Maar van infacol word de onrust alleen maar groter.
    Er is gewoon iets met die darmen.

Het rare is ook dat ie ( wat hem ook dwars zit ) er snachts nooit last van heeft!

Deel Deze Pagina