Maart 2007 mama's - deel 5

Discussie in 'De mama's' gestart door Jucade, 4 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    oeioeioei hedwig, ik hoop da tze je snel kunnen helpen en dat er niets ernstigs aan de hand is. Klinkt best heftig... Hoe ben je er zelf onder? Je hebt het vaak al zo zwaar op lichamelijk gebied, krijg je er ook nog eens stressgevoelige informatie bij. Ik hoop dat je het een beetje op een rijtje kunt houden, als je begrijpt wat ik bedoel....

Ik krijg hier over een week of twee te horen of mijn vader drager is van het gen dat borstkanker/eierstokkanker veroorzaakt. Mijn tante en nicht hebben het allebei gehad (de borstkanker) en het blijkt de erfelijke variant te zijn. Mijn andere nichtje (zus van) is geen drager, maar nu laten alle broers en zusters van mijn tante zich testen zodat mijn nichten allemaal weten of het doorgegeven kan zijn. Mijn vader is erop geprikt en als ze terug zijn van vakantie dan krijge ze de uitslag. Wel even spannend dus, maar ik maak me er nog maar niet te druk over. 50-50 dat hij drager is en als hij drager is 50-50 dat ik drager ben. Maakt het voor nu tot een kwart kans? Als ik drager blijk te zijn moeten er keuzes gemaakt gaan worden op gebied van al dan niet preventief borst-amputatie en eierstok verwijdering. Alleen halen ze over het algemeen de eierstokken niet weg voor je 40e ivm overgang die dan intrede maakt. Nou ja, blijft toch van later zorg, ik ga er nu nog maar niet al te veel over nadenken, kan nu voorlopig eerst toch niets.

2. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Dankje Lidia :)

@Marian : oei toch ook heftig wat jij misschien te horen krijgt zeg.

Precies zoals jij daarover denkt, zo denk ik ook over mijn 'situatie' ;)
    Kan er nu toch niks mee dus probeer er zo weinig mogelijk aan te denken/over na te denken. En me dus zo min mogelijk zorgen proberen te maken.

Alleen de pijn is gewoon behoorlijk heavy. Maar dat is al een aantal weken natuurlijk zo dat de pijnen haast ondraaglijk zijn. Daarom heb ik ook zoveel pijnstillers.

Mijn schoonmoeder en ik zijn alleen aan het proberen alles in te plannen hihi. Want ZIJ moet 4 juli geopereerd worden aan dr spataders.
    Ze wil het allemaal uitstellen voor me. Maar ik zei ook dat ze beter het nu maar toch kan laten doen. Want ik krijg 5 juli toch niet meteen die maag darm onderzoek.
    Ik denk als ik dan eenmaal zover ben en dan de operatie dat zij dan toch best ver is opgeknapt van haar operatie zodat ze voor de kindjes kan zorgen.

Maar goed, dan moet ik geen koorts krijgen want dan komt alles in een stroomversnelling natuurlijk. En dan komt er niks van onze plannen terecht ;)

3. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    nou hier vriendinnetje maar naar huis gestuurd en yara ligt nu al een uur te slapen..ga ze zo maar wakker maken. seth is sinds een kwartiertje ingedut op de bank, tijdens het snoepjes eten haha.
    dus even in alle rust mijn anderhelf uur durende strijk af kunnen maken..

yara had ook wat verhoging.
    hoop wel echt dat ze zich morgen wat beter voelt. heb nooit niks maar morgen eerst uitstrijkje dokter (voor t eerst brrr), dan reanimatie toets op het werk, en dan kijkgesprek
    nou ja we zien wel anders is er ook wel een mouw aan te passen

vanavond lekker brood eten en dan naar de pilates.

hedwig jeetje dat is allemaal niet niks meid..en operaties plannen, is ook niet het leukste om te doen

marian oe voor jou ook even spannend dan. wel goed dat ze dat allemaal kunnen onderzoeken tegenwoordig he

lidia wat leuk die twee zo samen te zien!

4. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Lidia -> volgende keer opnemen hoor, kunnen we allemaal meegenieten ervan ;) Leuk hoor!

@ Marijke -> en wat kwam uit de test van Stijn? Wel vervelend dat je zoveel ook nog thuis 's avonds moet werken. En die Renske, wat onwijs goed!!

@ Judith -> wel fijn dat Yara ook nog even had geslapen. Idd hopen dat ze morgen weer helemaal fit is. En succes alvast morgen, je eerste uitstrijkje.

@ Marian -> toch wel spannend. Maar ja, eerst maar eens de uitslag van je vader afwachten en dan verder nadenken erover.

@ Hedwig -> het is natuurlijk niet niks, maar omdat je zelf er zoveel mogelijk niet over nadenkt (en dus gaat piekeren erover) maakt het natuurlijk wel makkelijker allemaal. Vervelend om te lezen dat je zoveel pijn hebt de laatste weken.

Hier even naar de dierentuin geweest vanochtend en verder helemaal niks gedaan. Lekker dagje dus gehad :) Ja geknutseld, met de klei geknutseld, geverfd, spelletjes gedaan... Hoop 'luie' dagen de afgelopen 1,5 week. Maar ja, komt wel weer.

5. Bah Marian, wat een vervelend iets!

Stijn heeft geen taalachterstand, maar hij kan sommige klanken niet uitspreken, zoals, sch, str, gr. Daar krijgt hij voor naar een logopedie.

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wat een berichten allemaal.. en helaas veel niet goede berichten.. Mamzie, oei maar je wist zelf al wel dat t natuurlijk niet echt goed zat met die pijnen aldoor, nu weet je iig waardoor het komt en hopelijk valt t allemaal mee :s

Hier.. slapen ze door! :) ze zijn nu ook overgestapt op opvolgmelk en krijgen tussendoor héérlijke zelfgemaakte groentehapjes en gister en vandaag ook appelhapje/moesje, nou ze moeten er heel weinig van weten hoor. Ik herrinner me dit helemaal niet van Justin.. die smakte de 3 e dag gewoon een heel potje naar binnen. Maja zal wel goedkomen voor hun 18e.

Justin krijgt na de schoolvakantie ook een nieuwe klas en nieuwe juffen. Zijn juf moet er uit wegens bezuinigingen (jaja, gadver) t was zo'n lieverd. Maar goed, de andere juf kent ie ook al goed en vind hij lief, hij mag vaak mee en gaat dan wat 'moeilijkere' dingen doen al weet ik niet eens wat *schaam*.. En Justin heeft na zeuren eindelijk ook een vriendenboekje gekregen van me, na afgesproken te hebben dat ie dan niet meer in zijn broek plast. Maar helaas pindakaas :( want dat gaat nog zo waardeloos..

7. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    hier gelukkig alles weer oke met yara. nog wel aan t hoesten maar verder oke. was gewoon weer een soort vermoeidheidsaanval denk ik gister.
    ik beetje belabberd geslapen maar komt wel weer goed.
    vandaag dus druk dagje.

patries wat goed dat ze doorslapen zeg! heerlijk!
    en wat balen dat zijn juf er uit moet zeg. balen dat justin nog wel sn in zn broek plast, maar goed, zal vanzelf toch wel een x overgaan?

marijke meestal vinden kinderen logopedie wel heel leuk

miran je kunt ook niet anders dan luie dagen hebben he nu. maakt niet uit joh

san alles oke daar? wel toch beetje veel regen he..maar goed, er is daar wel zat vermaak he.

8. lidia

lidia Fanatiek lid

goedemorgen,,

hier vanmorgen om 6.30 wakker door elise die heel hard MAAAAMAAAA BEN JE?? riep haha . vandaag niet zo veel doen, moet mijn werk belln dat het nog niet gaat dus dat ik niet kan werken morgen:(

Damian gaat vandaag alleen vanmorgen naar school, vanmiddag niet omdat hij dan even kan bij slapen. vanavond hebben we een soort 4daagse avond ze lopen dan 1 keer en na de vragen beantwoord te hebben krijgen ze een medaille. dus dan is damian fit genoeg om mee te doen..

juut,, ik merk aan damian ook dat ze heel moe zijn hoor.. het is toch wel heftig naar school gaan.. tijd voor de grote vakantie hé

marijke,, fijn om te horen dat stijn geen taalachterstand heeft. die klanken zijn bij de logopediste goed te leren .

patries,, hihi carmen en devin zijn gewoon anders ;) dan Justin haha. wel balen van het broekplassen mar ik merk dat ze het allemaal wel hebben gehad een terugval.. gaat ook weer over.

zoooo ga even koffie zetten

9. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Zo gister weer een injectie gehaald, daarna bloedprikken ivm de cmv (verwant van pfeiffer). Toen ook nog fysio gehad en s middags heerlijk een aantal uren bijgetankt.

Vandaag huishoudtijd.. heb gelukkig al de badkamer gedaan, boodschappen, gestreken, dat laatste heb ik n bloedhekel aan hoor. Snap niet dat sommige mensen helemaal niet strijken?! ^^

Van t weekend naar Duinrell met Justin :) Kleintjes gaan naar mn vader.

10. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hello dames,

Hier weer terug uit het zkh. De nieuwe lading remicade zit er weer in. Viel bijna gelijk in slaap toen het infuus was aangesloten. En meteen doorgeslapen tot ik klaar was. Toen werd ik dus wakker gemaakt hihi. Maar ja, doodmoe. Jammer dat het niet 'werkt' en ik daarna wat fit ben.

@ Lidia en Judith -> hier ook een oververmoeid mannetje. Vooral op de donderdag en vrijdag. Maar ja, hier mag ik hem niet een middag thuis houden om bij te tanken. Als hij moe is, kan hij op school op een matrasje rusten...

@ Patricia -> ver gekomen in het huishouden? Strijken, ach ik vind het niet zo erg eigenlijk om te doen... En leuk, Duinrell in de planning.

@ Marijke -> de logopedie kan veel doen voor Stijn, dus komt helemaal goed hoor!

Ik ga weer plat... Alweer eens lekker rustig aan :D

11. Ach Miran, dat is dan best pittig voor Joris. Stijnis ook vaak moe hoor op donderdag. Slaapt Jorisdan in de nus naar huis?

Patries, leuk een dagje Duinrell.

12. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Joris slaapt idd vaak in het busje naar huis! Maar nadeel is dan, dat hij vervelend is bij wakker worden. Is echt geen mannetje dat je moet wakker maken...

13. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    dat is idd wel balen he Miranda dat je Joris niet ff 'n keer thuis kunt houden om bij te tanken :(

Hier ook een oververmoeid jochie op donderdags. Gelukkig is ie vrijdags altijd vrij. lekker lang weekend.

@Patries : leuk joh dagje Duinrell. Ben er nog nooit geweest. lijkt me wel leuk. Veel plezier!!!!!!!
    Fijn dat de kleintjes dan bij je pa kunnen die dag. Zal Justin ook wel leuk vinden he ;)

@Hier
    De huishoudelijke hulp is net weg. Ze was hier voor de eerste keer. Leuke vrouw en kan best goed werken.
    De hele bovenboel gestofzuigt en gedweild en de badkamer gedaan. Beneden gestofzuigt en gedweild. Alles van zn kant.

Vanaf volgende week komt ze dan elke woensdagmorgen. Dit omdat ik vrijdags ook altijd hulp heb ja.

Richard is met Erik patatjes halen. Kon de puf niet opbrengen om te koken.
    Ik ben ook altijd blij als het donderdag is en ff 3 dagen geen school. Pff want dat halen en brengen sloopt me echt. Zoveel pijn, is niet leuk. Vooral in mn heupen. Ik zak dan heel vaak door mn benen/heupen en dan val ik ook. Niet zo leuk dus :(

14. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    zo de spannende dag zit erop :)
    vanmorgen uitstrijkje gehad, viel alles mee gelukkig, daarna toets op mn werk (reanimatie enzo) -geslaagd! en vanmiddag nog kijkgesprek bij yara op school. De juf was erg tevreden, yara kletst in de pauzes met buitenspelen de oren van haar hoofd haha en ook heel veel over seth (die mist ze dan ook echt.) Heb nog even gepraat over de pestkoppen, ze zou nog even een xtra plaatswisseltje invoeren en over yara;s onzekerheid met gym (ze vindt dat ze dan altijd moeilijke dingen moet doen die ze nog helemaal niet kan) Juf heeft het opgeschreven en zou er op letten.

hedwig jee ga je dan echt vallen? erg joh!
    fijn dat de hh op het eerste gezicht goed leek. scheelt toch weer een boel, als het lekker aan kant is. en geniet van de frietjes hoor, geen schuldgevoel hebben

miran dus joris moet je niet wakker maken haha?

patries heel veel plezier vast in duinrell! leuk om samen met justin te doen

lidia de loopavond afgelast las ik op hyves? En goed dat je nog even thuis blijft van je werk hoor!

15. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Gefeliciteerd Juut dat je geslaagd bent :)
    En fijn dat het uitstrijkje meeviel ;)
    Wanneer heb je de uitslag?
    Heb het nog nooit laten doen. De eerste keer dat ik moest komen was ik zwanger van Erik hihi

Goed van de juf dat ze toch weer xtra gaat opletten. Hopen dat het nu blijft werken.

@hier
    Frietjes op. nuja maar een beetje. Had opeens geen trek meer.
    Wel raar want eerst moest ik zo mn best doen om af te vallen en nu gaat het automatisch hihi. Nuja, dankzij de medicijnen ;)

En Erik had anderhalve kroket op maar wilde geen frietjes. Hij wilde spinazie ( potje van olvarit ) nuja, ook best hoor :D Vind ik niet erg haha

16. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik mag t uitstrijkje thuis doen?

17. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Heb net een nikon coolpix s3100 besteld! Kadootje van Heeko voor mij. Ik zag hem ewer voorbij komen op tv en zei tegen hem dat ik er zo een wel graag zou willen hebben. Bestel maar zei hij.... Dus ik helemaal blij! :D

Onze camera hebben we verkocht afgelopen december met de intentie snel een nieuwe te kopen maar het is er nogsteeds niet van gekomen. Nu eerst deze en later een nieuwe spiegelreflex erbij. Kan ik vanaf volgende week in ieder geval weer fatsoenlijk foto's maken, moest nu elke keer camera's lenen om wat foto's van de kinderen te maken. ;)

18. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Marian, dan weet je dat je 'verplicht' bent om meer foto's te showen he?! *grijns*

19. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    En nu je t over foto's hebt..

Eerste hapje van Devin :D

20. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006