@ Hedwig -> dan ben je er na januari als het goed is wel vanaf en heb je duidelijkheid met de situatie van je 2 kleine mannetjes! Wel stom van vandaag hoor... Hadden ze ook maandag even de moeite kunnen nemen om te bellen waarom jullie er niet waren. En met Joris... Hij maakt verder geen echte zieke indruk. Is echt alleen die diarree. Was al aan het denken om morgenvroeg idd even de arts te bellen en al te overleggen aan de telefoon of het nodig is om te komen ja of nee.
Dat is slecht van die mensen, dat ze niet even bellen dan Hedwig, vind ik. Hier heeft Devin zich vandaag voor t eerst van rug naar buik gedraait in bedje bij opa en oma
hello! yara slaapt nog (!) die is echt oververmoeid, maar goed dat het bijna vakantie is. gister ochtendje gewerkt, smiddags even met vriendin in de stad afgesproeken en wat gedronken daar. vandaag seth laatste x psz, en hebben nog even kerstviering waar ouders bij mogen zijn. dan vanmiddag op herhaling nr het consultatiebureau voor die ogentest (duimen jullie dat ie nu wel wel meewerkt...) en vanavond heeft yara van 1700-1900 kerstdiner. daar moet ik straks nog knakworstjes in bladerdeeg voor maken trouwens.. carla hoe gaat het nu met dinja? pijn een beetje weg? patries goed gedaan van devin! hedwig ik vind het ook wel stom dat ze niet even gebeld hebben..stond je daar vr niks! maar goed eind januari wel duidelijkheid! miran hoe is de nacht verlopen? anniek, hoe gaat ie daar? hoest met de pijn?
Hoe gaat het hier? Heb soms gewoon geen tijd om mee te schrijven. Ik ben maar moeilijk vooruit te brandn, en soms is het huis net aan kant...komt Remco binnen en dan....opnieuw overal dingetjes in huis..
mogge! @Patroes : wat goed zeg van Devin @Juut : zal voor je duimen dat ie nu wel meewerkt! @hier Nuja we waren er niet voor niks hoor gisteren. Moest sowieso gebeuren. Alleen hadden we Owen niet mee hoeven te nemen. Vandaag Erik nog ff naar school. Was vanmorgen nog racen want hij had vanacht weer slecht geslapen dus moest 'm echt uit bed slepen vanmorgen. En Owen ook. hahaha en dan zul je zien dat ze morgen kunnen uitslapen en dan beide om half 7 wakker zijn
@ Patricia -> gefeliciteerd!! Wat een goed nieuws zo voor het einde van het jaar! Wanneer kan hij starten? @ Marijke -> knuf! Hopelijk na de feestdagen wat rust voor je! @ Hedwig -> hopelijk heeft Erik het naar zijn zin op de kerstviering van school! En idd, zal je zeker zien dat ze morgen eerder wakker zijn @ Judith -> die Yara toch! Maar idd, nog even en dan lekker 2 weken vakantie! En ik duim mee hoor dat Seth vandaag wel gewoon meewerkt met de ogentest! Hier de nacht goed gegaan. Joris wel vaker wakker, maar niet om naar de wc te gaan. Wel gelijk vanochtend, maar het is nu weer papperige poep. Hopelijk gaat het nu ook alleen maar beter en niet terug naar echte diarree! Morgen heeft hij kerstviering op school en wilt perse gaan. Joris vanochtend al (samen met mij uiteraard, maar hij heeft bijna alles zelf gedaan) koekjes gebakken en net versierd met glazuur en snoepjes. Ik wilde rode glazuur maken ivm de kerst, maar daar was meneer het niet mee eens. Dus ze zijn nu blauw. Ach ja, zijn feestje! Morgenvroeg nog appelflapjes en kaasstengels maken en dan gaan we toch even naar school. Al afgesproken met de juf dat we iets later komen en wel zien hoe lang hij het dan volhoudt. Ik had sowieso al afgesproken om de hele dag op school te zijn ivm foto's maken, dus ik blijf toch op school en dan hoor/zie ik het wel hoe het verloopt.
altijd gezellig he Miranda koekjes bakken Enne.... hoe maak je kaasstengels? @Patroes : gefeliciteerd! @Hier Zometeen weer naar school. Pfff ben moe. Merk wel dat ik nog steeds ziekjes ben hoor. Erik heeft het wel naar zn zin gehad vanmorgen. Soms snap ik er niks van hoor. Volgens de juf is het zo goed gegaan. Komen we thuis, wil ie absoluut niks eten. Gooit net met 'n kinderstoel naar een speeltje van Owen omdat het speeltje niet deed wat Erik wou.......... Ik vragen waarom ie dat doet. Maar krijg geen antwoord. Zeg ik : ik zal wel eens aan juf vragen of je dat daar ook doet. En hij gaat me toch huilen. Hij wil niet naar school en is moe enzo. Snap het af en toe niet. Waar gaat het verkeerd?
hier alles oke. vanmorgen kerstviering op de psz. seth was herder zo lief! net yara weer weggebracht, straks cb en dan om 1700 moet yara weer terug op school zijn hedwig vermoeiend voor je hoor! echt erg! wat mss nog wel een tip is, met "waarom-vragen" (waarom doe je dat nu, waarom doe je nu zo enzenz..) kunnen kinderen niet veel. je zou kunnen proberen om de emoties van erik zelf te kunnen verwoorden, en bv zoiets te zeggen als: ik zie dat je boos bent, omdat het speeltje niet doet wat jij wil, is dat zo? dan geef je hem de ruimte, en je leert hem zo om emoties onder woorden te brengen. misschien heb je er iets aan..? miranda die koekjes zien er lekker uit zeg! marijke ohhh mannen! erg is dat! patries proficiat met de nieuwe baan!
hier een slapend jongetje op de bank..moeten yara zo rond 7 nog ophalen. vind ik zo sneu he, maar laten liggen durf ik never nooit niet. dus zo maar een slap slapertje op de fiets hijsen en there we go again... yara had er helemaal zin in, glitters in dr haar, lekker luchtje op, ketting om en een beetje lippenstift gezellig hoor! er stond een kleuterbuffet klaar waar je U tegen zegt haha, vol lekkere dingen! hedwig ik ben blij dat je er misschien iets aan hebt..ik wil je helpen waar ik kan...soms zijn het al simpele dingen die een piepklein beetje verschil kunnen maken. maar het is gewoon lastig, en accare zal straks veel handvaten en tips voor je hebben! en wta bij de een werkt, werkt bij de ander ook weer niet hoor..
nou hier zullen we weten ook dat meneer weer naar school is geweest hoor. BAH! Grote mond hebben en dingen eisen. En wij blijven standvastig. Nee is nee. Dan gaat ie weer kwaad naar boven. Daar de boel op stelten dan komt ie weer naar beneden, zegt ie sorry, is het 5 minuten goed. En dan begint ie er WEER over. En weer : nee is nee Erik! WEer kwaad, gillen tieren. Zn knuffel weggooien. Die hoef ik niet meer. Zo wel 6 keer doorgegaan. Op 'n gegeven moment was ik het zo vreselijk beu! De knuffel in de vuilnisbak, en hup op bed. Daar ligt ie nu al weer een half uur te schreeuwen om zn knuffel. Maar we hadden hem al zo vaak gewaarschuwd. Want alles moet maar weg als het hem niet zint. Nou, nu is het ook weg. En weet je waar het allemaal door kwam? We moesten nog wat kerstkaartjes op de bus doen en Richard wilde wat lekkers halen. En dat bliefde meneer niet. Hij eiste een spelletje. Die wilde hij persee spelen. We zeiden dat we eerst even briefje gingen posten en wat lekkers kopen en daarna mocht ie het spelletje doen. Al die drama en schreeuwen en gooien en dreigen. Alleen maar omdat hij zn zin wilde doordrammen. Want nee geen boodschappen, hij wilde dat ene spelletje spelen en papa moest met hem raketten ( hupsen op Richards rug ), uitgelegd dat papa ziek is dus dat nu niet kan. Maar na het posten gingen we wat leuks doen. Maar hij buigt absoluut niet mee. Het moet PERSEE zoals HIJ het wil. Niks tegenin te brengen. En dan zegt ie sorry en 5 minuten later kan je weer opsodemieteren en haat ie je. Sorry voor het doordraven. De helft vertel ik niet eens wat ie doet.......... we weten het gewoon niet meer. Ondertussen verdriet om Owen omdat we uit alle macht ook contact met hem willen maken. Hij was aan het spelen met de bal en hij ging richting ons maar Erik sprong meteen tussenbeide en eiste de bal. Daarna geen contact meer met Owen kunnen maken. Kijkt langs je heen. Doet soms zo ontzettend veel pijn. En nu blijf Erik maar moord en brand schreeuwen boven en kijken we elkaar aan en vragen ons af : zijn we nou zulke slechte ouders? Waar ging het verkeerd? Straffen helpt niet, negeren helpt niet, positieve benadering helpt niet. Gelukkig is het vakantie. Dan is het allemaal niet zo erg. Zulke vreselijke uitbarstingen komen 'gelukkig' meestal alleen voor als ie naar school gaat. Zo onbereikbaar is ie dan. Doet zo'n pijn Wil hem troosten en beschermen. Maar dat is weer toegeven. Maar wat als ie zo doet omdat ie bang is en onzeker van school? Wat als........ wisten we het maar
och lieve hedwig er schiet gewoon een hele dikke vette brok in mn keel als ik jouw stukje lees. de wanhoop druipt er vanaf meissie.. ik heb zó met jullie te doen! vind het zo erg dat je je zo machteloos voelt, maar denk alsjeblieft niet dat je slechte ouders bent! jij lieve hedwig hebt er alles aan gedaan dat je jongens en jullie eindelijk hulp gaan krijgen, jij hebt stappen ondernomen, terwijl zelfs die thuisbegeleiding zei dat het allemaal niet zo alarmerend was.. jij probeert met heel je hebben en houwen om alles op de rails te krijgen en te houden, maar dat is vechten tegen de bierkaai. probeer te bedenken dat het gedrag wat erik vertoont, hoort bij een diagnose die straks gesteld wordt, en dat het dus nooit geen falen van jullie is, het hoort bij datgene wat straks bij hem vastgesteld wordt. ik weet dat bij veel diagnoses ook een kenmerk is dat kinderen niet met gezag kunnen omgaan, dat dat gewoon onmogelijk kan zijn..het is supergoed dat jullie juist consequent blijven, want als je gaat meebuigen is het einde zoek natuurlijk. die enorme uitbarstingen van erik vragen het uiterste van je...als moeder is er niks moeilijker dan te zien dat het met je kind niet goed gaat. het blijft dan ook gissen, inderdaad, hij moet ws op school verschrikkelijk erg op zn tenen lopen waardoor het thuis (in zn veilige omgeving) het er driedubbel zo hard weer uitkomt. het zou mogelijk kunnen zijn dat ze vanuiot accare ander onderwijs gaan adviseren, mss in een klein klasje met heel veel individuele aandacht, dat het veel beter zal gaan. en wb owen, dat is heel ingewikkeld! maar ook hier weer: jij biedt hem alle ruimte, probeert contact te maken, neemt m op schoot, stimuleert m. Meer kun je niet doen! en doordraven doe je helemaal niet, je mag hier altijd alles vertellen hoor! ik kan me niet voorstellen hoe het is, als beide kindertjes je zo'n grote zorgen baren. af en toe even driftig of verdrietig van je af typen kan dan een ietsiepietsie helpen misschien. dikke troostknuffel voor nu!
Ach lieve Hedwig! Vind het altijd zo sneu voor je en zou je graag geruststellende woorden willen geven, maar helaas heb ik die niet voor je Een dikke knuf! Ik ben wel heel blij dat jullie volgende maand al de diagnose hebben en hopelijk dan snel goed geholpen worden. Niet alleen voor jullie, maar ook voor Erik! En Owen uiteraard ook... @ Judith -> oei, een echte dame dus naar de kerstviering! Leuk hoor! En arme Seth, zo sneu dan hé als ze slapen. Hopelijk toch goed gegaan? Joris op tijd in bed, die was blij om te horen dat hij morgen naar school mag. Alleen is de ontlasting nog niet normaal, dus met school afgesproken dat we pas om 11 uur komen en dan kijken hoe het gaat.
Het gaat een heel stuk beter gelukkig! Lief dat je dat vraagt. Morgen een dagje werken en dan heerlijk 2 weken vrij. Ben er wel aan toe! Sandra hoe gaat het met je? Werkt de nieuwe pijnstiller nog goed? Anniek waar ben je?
hedwig, dikke knuf, en denk nooit dat je een slechte mama bent want dat is zo niet waar! verder kan ik alleen maar judith beamen. je doet het top, en we wachten de diagnose af en dan kunnen ze je beter helpen en erik en owen ook. lieve hedwig, je bent een kanjer. knuf
Hedwig, het is voor jou nóg moeilijker als bij ons met onze 'peuter en kleuter pubers' en zelfs wij zitten af en toe met onze handen in het haar.. Jullie doen het zeker niet verkeerd! Maar wat al eerder was gezegd, accare geeft jullie straks vast handvatten waar je méér mee kunt, want dit is zo ontzettend frustrerend en machteloosheid voor jullie allemaal.. Dank voor de felicitaties Pro begint begin januari met zijn nieuwe job.