Maart 2007 mama's - deel 5

Discussie in 'De mama's' gestart door Jucade, 4 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    pff drukke dag idd Miranda. Succes!

Ook ik heb goed contact met mn schoonouders. Supermensen zijn het! Maar idd moet ik ook uitkijken wat ik tegen ze zeg over de kindjes. Wel jammer maarja, niks aan te doen he ;)

Erik gistermiddag in zn broek geplast en vanacht eerste keer sinds een week zonder luierbroekje en ja hoor, weer in bed geplast.
    En dat alleen op schooldagen. Weekend niks aan de hand.

2. Anniek, dat doet je vast goed, zo'n goede nachtrust. Joepie!

3. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    tnx girl!
    Idd het doet wonderen. Heb gisteren avond voor het slapen gewoon eens lekker leuke gedachten naar boven gehaald... en ben zo in slaap gevallen en heb niet echt hoeven te piekeren! Heerlijk....

heb ff hulp nodig;
    Devin speelt heel weinig zelf, hij zit nu op zo'n leeftijd waar hij niet geweldig zelf kan spelen. Komt steeds naar mij toe maar tja ik wil ook poetsen en gewoon mijn eigen ding doen.... We hebben zzoooo veel speelgoed maar het lijkt wel of we iets missen wat zijn aandacht kan trekken. We hebben ook genoeg spul voor oudere kids maar dan is meteen het nadeel weer dat hij het niet alleen kan :( Verder vind hij een hutje maken wel weer leuk en als ik heb dan bv poppen geef en bakjes met lepels dan is ie 10/15 minuutjes aan het spelen maja eer ik alles gegeven heb... heb ik weer niks kunnen doen. Dvd vind hij leuk maar gaat ondertussen rottigheid uithalen.
    Iemand tips? Wil best {niet te duur} nog wat speelgoed kopen....

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Sja Anniek, je zegt zelf al genoeg te hebben dus zou niet nog meer gaan halen. Justin is ook een hele slechte (alleen) speler, altijd al geweest. En wat hij leuk vind is bijv grove motoriek dingen. Fietsen, hut bouwen, buiten spelen dus.. hij heeft geen 1 specifiek ding wat hij uren kan doen, zo is ie gewoon. Hier ook speelgoed genoeg, dat is voor een dag leuk als ik t naar beneden haal en dan heeft ie er weer genoeg van.

5. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Lidia helaas zijn al die extra uren zonder dat ik iets extra's krijg...dus geen vrije dagen extra of extra uitbetaald...

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Eindelijk een afspraak vh vermoeidheidscentrum :) donderdag 2 februari kan ik terecht!

7. Anniek, misschien echt iets samen met Devin doen, alleen aandacht voor hem. Ipv met speelgoed laten spelen, speel je zelf ook even mee, ook alis het maar een kwartiertje.

Nou ja, hier weer iets stoms mee gemaakt. Ga naar het voorleesuurtje in de bieb. Komt er een man (verstandelijk gehandicapt) naast Stijn zitten en vraagt een handje.. Stijn geeft hem een hand, en die gozer gaat ineens in z'n eigen kruis zitten graaien...heel vies, maar moest er ook wel om lachen. Stijn liet ook gelijk z'n hand los.

8. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Anniek -> hier ook geen tips. Joris is ook zo. Enige waar hij zich echt mee zoet kan houden is computeren... En dan maakt het niet uit of het de pc, ds, mi2, xbox is. Als het maar een computer is. Verder alles samen. Heb hier ook al van alles geprobeerd, maar hij vraagt constant de aandacht...

9. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Hier ook niet echt tips Anniek...Ik heb een Dinja die zich prima kan vermaken als ze alleen is, soms is ze ruim een uur bezig met d'r poppen, little people of duplo. Echt hele verhalen speelt ze dan

10. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    hier een druk middagje achter de rug, met allebei naar de kinderkapper geweest eerst. flink stuk eraf bij yara joh! ik vond het wel spannend haha, maar ze wilde het zelf ook. en kapster zei ook dat het lekker wat voller ging worden. seth ook weer een lekker koppie. daarna door nr de kinderboerderij, daar mochten ze cupcakes versieren, was wel even leuk. maar wat was het koud vandaag brrr. thuis even opgewarmd, gegeten en daarna nr pilates.
    dus nu even niksen.

marijke he getsie zeg, en stom
    en wat een verhaal over die buurman, ongelofelijk...

patries ik ben blij voor jou dat je die afspraak hebt! en ik ben ook wel benieuwd waarom je perplex stond van het uwv

anniek lastig hoor, ik heb ook geen tips eigenlijk, ik denk ook niet zo erg eerlijk gezegd dat meer of ander speelgoed de oplossing zal zijn, is ook een beetje de aard vh beessie..
    heb je wel een soort van dagindeling of wisselt dat elke keer heel sterk? hier al jong begonnen, met als ze thuis zijn, dan keutelen we wat aan, dan nb als ik yara nr school heb gebracht ga ik eerst wat doen (bedden opmaken, was doen, puin ruimen enz) en dan speelt ie zelf, met zn auto's. idd hele verhalen verzinnen. tussendoor regelmatig contact houden, dus bv ik zeg wat er zgn in brand staat, seth gaat t blussen met zn auto :) rond 1015/1030 hebben we dan even pauze, gaan we even drinken met wat erbij, daarna doe ik even wat met hem, en dan bv van 11 tot 12 weer even"werken". dit maakt het wel overzichtelijk op die manier.

miran lief dat he met je oma meeging! en hoe ging de zwemles dit keer?

hedwig he get dat bed plassen is niet fijn zeg, zal dan toch met de spanningen te maken hebben. wanneer krijg je de uitslag van owen?

11. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Niets gelezen maar ff korte update vanuit hier;

Het gaat hier allemaal weer ok. De griepepidemie hier in huis is zo goed als voorbij.

Met Daan en Anko weer bij cb geweest en ze zijn weer goedgekeurd. 6 en 6,5 kilo met iets meer dan 4 maanden, ze zijn op de precies gemiddeldelijn aangeland, volgende keer maar eens zien of ze er net als die andere drie doorheen schieten.

Met Martijn naar fysio geweest omdat er op de rontgen niets te zien was wat zijn rare loopje verklaard. Hij blijkt hypermobiel te zijn. Volgende week nog wat testen om te kijken hoe 'erg' het is. Bij Bas hebben ze dat ook al gezien toen ze kwamen voor zijn voorkeurshouding, en ik vermoed dat Lotte het ook heeft, ze kan evenver met de pink de verkeerde kant op als Martijn, volgende week de fysio maar eens vragen? En eens vragen wat het nou precies inhoud en of er wat aan gedaan kan worden met oefeningen.

Vorige week bij Amber geweest, wat is die Eli een knap kereltje zeg! :)) Was erg gezellig om eens bij te kletsen.

Denk dat ik verder weinig te vertellen heb, ben druk met de kinderen het houd me bezig!

12. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Judith -> zwemles ging goed. Wel is hij nog wat bang, dus de kurkjes bleven nog even veilig om. Pushen heeft toch geen zin! En nu verwacht ik uiteraard wel een foto van jouw 2 knappe gemodelleerde kids :)

@ Marian -> gelukkig is de griep zo goed als weer vertrokken! En hopelijk kan de fysio dan wat betekenen voor Martijn.

Nu gauw slapen, morgen weer een nieuwe dag...

13. lidia

lidia Fanatiek lid

morgen dames:( hier wakker geworden met een erge hoofdpijn en het voeld alsof het ergste nog moet komen:(. damian naar school en elise thuis dus zo maar even kijken of ze ook wil slapen met mij of tv kijken terwijl ik mijn ogen dicht doe. net de meds van de ha in genomen dus hoop dat ze snel gaan werken.

sorry even geen reactie, kan niet echt denken..

14. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Oei Lidia, dat is echt heel vervelend. Hopelijk slaan de meds snel aan en voel je je weer een beetje mens! Beterschap!

Hier zo klaarmaken om naar het ziekenhuis te gaan, is weer tijd voor de remicade (eindelijk!) Fijne dag dames!

15. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    hello!
    seth heeft het de laatste tijd een beetje moeilijk bij het wegbrengen naar de psz, hij wil steeds weer met mij terug :( vind het wel sneu. ik schrok vanmiddag toch even hoe kort yara's haar was toen de vlechten eruit ging (en toen had ze echt zo'n lelijke poedelkrul haha)..maar ze vindt het zelf helemaal tof dus dan is t goed. ze begon rond zessen alweer flink te hoesten.
    vandaag een rustig dagje, morgen werken/

miran succes met de remicade die hand van jou op fb zag er best eng uit!

lidia klinkt echt heftig! sterkte ermee!

marian dankjewel voor je update, dat je daar nog even tijd voor maakt! en een hypermobiele 2ling, das helemaal iets bijzonders.
    kunnen ze daar iets aan "doen"?

16. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    sterkte vandaag Miranda!

@Marian : Hier het hele gezin hypermobiel. Schijnt erfelijk te zijn.
    Erik valt daardoor heel snel. Owen ook. Richard zakt geregeld door zn benen heen en vaak pijn en ik ook.

Het enige wat de fysio kan doen is spierversterkende oefeningen opgeven. En ook houding corrigeren. Erik bijvoorbeeld overstrekt zn knieen enorm. Waardoor als ie stil staat zn knieen op slot knikken. Ik heb dat ook enorm. Ik heb al na jaren oefenen een andere houding weten aan te leren. Erik moet dat nog leren.

Richard kan zn duim tegen zn onderarm buigen. Ziet er vreselijk uit. En Erik door zn autisme heeft vaak complexe handbewegingen waardoor je de hypermobiliteit dan ook weer heel goed ziet.

17. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    oei Lidia vervelend hoofdpijn. Beterschap!!

@Juut : ach gus die Seth. Moeilijk is dat dan he.
    En Yara met dr nieuwe kapsel. Kan je geen foto plaatsen van dr poedelkrulletjes? :p :D Ben wel heel benieuwd!! hihi

@Hier
    Erik thuis. Wilde niet naar school.
    Gistermiddag een vriendje wezen spelen hier.
    Is voor mij heel dubbel. Is goed voor Erik dat er 'n vriendje komt spelen. Maar daarna gaat ie dan altijd totaal door het lint! Is altijd te veel voor hem. En idd gisteravond was het weer prijs!
    Huilen, krijzen, kwaad, alles en iedereen moest weg!, toen mij geslagen, de wii afstandsbediening kapot gegooid, gegild dat ie niet meer wilde leven!
    Leuk, vriendjes die komen spelen......zucht.

Trouwens dat klinkt afschuwelijk dat ie niet meer wil leven. Maar hij heeft dat van tv. Toevallig zat ik erbij toen ie buurman en buurman keek en daarin zei de een tegen de ander : als ik mn huis niet meer in kan dan wil ik niet meer leven!
    En dat heeft ie overgenomen.
    Maar geloof wel dat ie snapt wat het betekend. En dat maakt het toch beetje zorgelijk. Al denk ik niet dat ie het echt meent als ie het zegt. ( hoop ik )

Nu even iets leuks ;)
    Owen zei gisteravond jas en vanmorgen zes :D :D
    Nadeel is is dat ie het niet gericht zegt en als we er op in spelen of het vragen ofzo we geen enkele reactie krijgen. Hij zegt het alleen als ie alleen in zn wereldje zit.
    Maar leuk is het wel om te horen! En hopelijk zet het zich wel voort! Richard en ik zijn dus behoorlijk enthousiast :D

18. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    och hedwig..zo verdrietig om te lezen..wat moet dat moeilijk zijn, om je kind zo onbereikbaar en driftig te zien...dikke knuffel voor joul. het is maar goed dat er hulp onderweg is....:(
    wel fijn dat owen weer twee nieuwe woordjes zegt!

19. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hihih nuja, het is niet WEER 2 nieuwe woorden hoor. Het zijn zn enige woorden ;)
    Helaas hebben de woorden geen betekenis voor hem. Maar het is goed dat ie andere klanken aan het uitproberen is :)

20. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hedwig
    jeetje mina, jij slaat je er gewoon geweldig doorheen maar wat moet dat moeilijk zijn om beide mannetjes, die zorgen!

juut
    ik zou ook ff schrikken hihi... ennuh FOTOOOOO

miran suc6 vandaag

marain-> hypermobiel
    ook ik kan mijn hand opsteken. en die 7 jaar turnen hebben er niet aan bijgedragen... pff vandaar ook de bi enz. Ben overigens bang dat Devin dit ook heeft, Kyana weet ik eigenlijk niet.

zondag nog meer babyknuffelen bij mijn nichtje!

Deel Deze Pagina