Nou, voor Lotte een doorverwijzing gekregen voor de kno arts. Moest wel aandringen, want ze vond het eigenlijk niet zo nodig.. Ze zei dat hij waarschijnlijk toch niets zou doen, ik heb gezegd dat ik het dan wel graag van de kno arts zelf wilde horen, dat we de snottebellen zat zijn!
hier was de huisarts ook niet happig op doorverwijzing. Hij zei ook dat ze bij zulke kleine kinderen niks doen. Nou de kno arts heeft een keer gekeken bij Owen en gelijk afspraak gemaakt voor buisjes plaatsen en neusamandelen knippen. Keelamandelen niet. Behalve dan als ie slecht zou eten. Maar daar was geen sprake van Succes voor Lotte!
@hier Heb mijn dag niet. Echt niet. En wat het nou is weet ik niet. maar kan niks hebben. Zit er totaal doorheen. Wil huilen maar er komt niks. Pff hoop dat Richard snel thuis is. Eten en dan de kindjes zo vroeg mogelijk naar hun nestjes! Kan ik ook lekker op bed, Beetje laptoppen, tv kijken. Heerlijk! Stom he maar ben best zenuwachtig voor morgen ( uitslag van Owen ) snap eigenlijk niet waarom. Bij Erik was ik helemaal niet zo van de kaart. Maar nu...........Ben een wrak
@ Hedwig -> hopelijk is Richard dan snel thuis en de kids op tijd in bed zodat je even kan ontspannen. Het is ook niet niks. Alvast heel veel succes morgen! Een spannende dag, maar daarna kan wel de hulp beginnen en jullie echt geholpen worden! @ Patricia -> het is me wat met jouw 3tal. Allemaal wat aan het sukkelen. Sterkte en beterschap! @ Marian -> goed dat je aangedrongen hebt voor de verwijzing. Hopelijk kan de KNO arts dan toch wat voor Lotte betekenen en is ze dan verlost van die groene monstertjes! @ Anniek -> huishoudelijk werk is ook zwaar hoor! Goed dat je nee hebt gezegd en alleen indien nodig opgeroepen wilt worden. Eerst even zelf alles op een rijtje krijgen en hulp krijgen voor je rug. Dat is toch wel belangrijk nu! @ Judith -> ach wat sneu voor Yara. Joris doet dat trouwens ook heel vaak en dan idd ook dat hij niet zolang zonder mij kan. Echte traantjes komen dan, zo sneu gewoon. Is gewoon niet leuk. En beterschap met je verkoudheid. @ Roba -> veel plezier alvast met het carnavallen! En een indoorspeeltuin is idd wel altijd ideaal. Hier vanmiddag gaan vrij zwemmen met Joris. Hij wilde nu wel perse zonder hulpmiddelen. Op de zwemles durfde hij niet en nu plons, hup erin! Mijn knappe kleine kerel. Zo zonder hulpmiddelen aan het zwemmen. Zelfs duiken, erin springen, onder water zwemmen en zelfs koprollen onder water (nou ja, poging tot ). Alleen heeft hij sinds een week of 2 last van een beentje, die gaat gewoon niet meer mee. Alleen heeft Sven datzelfde probleem. Ziet ook precies hetzelfde uit. Gelukkig krijgt hij nu ondersteuning extra erin op de zwemles, maar naar mijn mening word het niet beter, maar juist erger. Dus ook net de zwemleraar gemaild en gevraagd voor tips wat wij kunnen doen... Zal sneu zijn als het beentje niet te corrigeren is en hij daardoor niet op mag voor zijn zwemdiploma... Afwachten maar. Maar toch ondanks dat komt hij vooruit in het diepe zonder hulpmiddelen
hier snip en snotverkouden, de pakken zakdoekjes vliegen er door heen. voel je je zo moe van he. maar verder heerlijk dagje, kindjes zijn zó lief! kan op zulke dagen zo erg genieten!! seth heel makkelijk en lief, vindt alles best, yara gezellig, lekker kleuren aan tafel. zo'n lief stel die twee! dus ondanks dat ik een beetje belabberd ben, toch prima. wel stond ik bij de ah zonder pinpas :x dat stomme ding weer in de rabo reader laten zitten (en das niet de 1e keer...) dus daarna weer terug. ach, dan is je middagje snel gevuld he! miran superknap van joris hoor! ik vind dat ie dat heel snel gedaan heeft, dat ie zonder drijfmiddelen durft! en dat beentje dat is jammer, maar hij redt zich vast wel! ik herinner me, ik durfde nooit te duiken (schijterd) dus toen je vroeger voor b 7 meter onder water moest zwemmen, sprong ik erin (met mn neus dicht, wat een held haha) en ging dan 7 meter zwemmen. ach hedwig toch,het is zo normaal dat je, nu het eind in zicht komt van het alleen worstelen, instort. ik wens je heel veel succes voor morgen, en verwen jezelf vanavond maar lekker. het is allemaal niet niks, en je sluit eigenlijk een periode af van alles alleen doen. nu krijg je professionele hulp en kun je vragen wat je wil. je hebt het allemaal zo goed gedaan joh! patries daar gaat het ook niet zo lekker dus..beterschap voor iedereen, jij bent straks vast door je paracetamolvoorraad heen! anniek maar gaat t psychisch wat beter dan nu? want hoe je een tijdje terug postte, daar schrok ik toch een klein beetje van. sandra hoe is het daar?
Juut Psychisch gaat het mwa, zo met ups en downs maar na een paar keer flink met John gepraat te hebben kan ik iets meer relativeren. NIet dat dat altijd lijkt maar kan nu weer ff meer in oplossingen denken dan in problemen, en ik zie die oplossingen ook wat meer. Helaas heb ik wel nog steeds kei weinig fut en merk dat veel dingen zijn tol kosten. Gelukkig heb ik ook met 2 vriendinnen 'live' kunnen prate hierover en dat luchte ook wel een beetje op. Ach het gaat zo met zo'n ups en downs. Over is het nog niet helaas... nog lang niet maar het lijkt nu ietsie minder oorlog merk wel dat het weinig nodig heeft om weer voor onrust te zorgen..... {solly, heel verhaal} En ji een lekker keuvel dagje lees ik. Super is dat. Vind het zooo leuk altijd om te lezen dat Seth en Yara zo'n team zijn. Ik herken dat namelijk totaal. Hedwig logisch dat je je nu ongeloofelijk klote voelt. Het is niet niks en je gaat maar door en door maar ergens loop je ook wel eens tegen de lamp. Sterkte meid! Miran wauw ik vind dat toch maar heeellll knap van Joris.
Hoi allemaal. Wel gelezen maar geen fut om te reageren ga zo slapen net vergadering gehad van oc-Commissie. Morgen zwemmen met Elise. Welterusten.
hedwig heb je al iets gehoord meid? zo nr dansles, yara gaat voor eerst kijken bij het groepje van 5 en 6 jaar, samen met een vriendinnetje van school. ben benieuwd. niet zo'n hele handige tijd maar ja
Ah leuk Juut, ben benieuwd hoe ze het vond.. Hedwig weet je al iets? Hier ik niet zo lekker, zo'n griepgevoel. Duik zo weer mn bed in. Fysio kwam net met het nieuws dat ik wrsch mn hele leven wel pijn blijf houden bij mn si gewricht omdat we nu al een jaar bezig zijn en er een lichte verbetering is. ik heb een sec opinion aangevraagd bij de manueel therapeut (gewoon omdat ik hoop dat t mee valt ) Justin is weer naar school geweest, Devin vanmorgen 37.7 dus viel mee. Carmen heeft er een handje van om te gaan slaan.. grr.
juut oe spannend voor yara. Hier gaat het weer lekke pff Had maar weinig geld gekregen van het uwv ondanks mijn ziekte. blijkt nu dat mijn huidige werkgever ondanks mijn 0 uren contract, mij het gemiddelde van de afgelopen 3 maanden moet betalen! Zij zeggen dus van niet en uwv zegt van wel. juridisch loket gebeld en uwv heeft geloijk. werkgever zoekt het nu uit maar ik kan je zeggen dat het giga veel energie kost! Pfff
Lekker is dat, Anniek! Hedwig, weet je al iets? Renske is eindelijk geknipt en ik ook, naast elkaar in een kappersstoel, nu ging ze heel relax zitten.
nou ik krijg de rest idd betaald maar moet er wel nog ff 1 maand op wachten! later zei hij weer zsm. ik weet het ook allemaal niet. Hij {medeeigenaar} was best boos want ik moest nu accuut naar hun bedrijfsarts enz. Maja doe het best {al zie ik daar weer giga tegenop!} ik had gisteren al voorgesteld dat ik 3 avonden zou willen werken mja dat kon niet verder hadden ze niets voor mij dan huishoudelijk en dat is te zwaar! bla bla bla en volgens hem klopte het eigenlijk allemaal niet dat ze moesten betalen maar tja het staat in de wet en ze moesten zich hier maar aan houden ofzoiets.... zucht nu een maand zonder geld! Kan niet eens eten kopen e.d. en door de financiele stress staan we nog altijd rood. als alle vaste lasten eraf zijn staan we maximum in het rood... en hoe moet ik nog eten?
nou daar zijn we dan weer. Het hoge woord is er uit. Owen heeft Klassiek Autisme. Normaal stellen ze het nooit echt vast bij kinderen van zijn leeftijd. Maar bij Owen was het zo duidelijk dat ze het bij hem wel doen...... Ben blij en vreselijk verdrietig tegelijk. Wist het wel van Owen. Maar nu zo duidelijk uitgesproken is toch ff slikken. En tegelijk zo onwerkelijk. Kwa ontwikkeling loopt ie een half jaar achter. Maar dit is niet met zekerheid te zeggen omdat Owen niet communiceerd. Hoe nu verder. Ze zorgen dat ze zo snel mogelijk alle papieren in orde hebben voor indicatie voor MKD. Wij moeten dan komen en tekenen. En dan hopelijk is Owen binnen een paar maanden geplaatst. Van het mkd uit krijgen we dan thuishulp van jeugdzorg. Om die periode te overbruggen krijgen we van Accare hulp. Dit omdat de thuiszorg en mkd wel een paar maanden kan duren eer dat opgestart is. En aangezien Erik in april 5 word en dus leerplichtig moet er eerder hulp komen. Nou, hoop gedoe. En zit nu al te stressen weer. Dit ook omdat mn schoonouders het eigenlijk niet snappen maar ze zeggen van wel. ZEiden we dat we zondag wilde komen om uit te leggen maar hun willen dan iets anders doen omdat het mooi weer zou worden....... Pfff word er zo moe van. Straks ook nog aan mn moeder vertellen. En die reaggeerd dan weer het andere uiterste. Oh god wat vreselijk!! ow wat erg!!!!!! Wat verschrikkelijk!! bla bla bla. Was bij Erik ook zo. Pfffff
pfoe hedwig ik heb eigenlijk met je te doen hoor! Het is idd fijn te weten wat hij heeft en natuurlijk was het duidelijk maar het is evengoed moeilijk om dit te horen! En schoonouders... pff moeilijk hoor misschien moet je het niet eens meer uit willen leggen. En jou moeder, misschien weet ze ook niet hoe te reageren? Ik kan haar natuurlijk niet he. In ieder geval sterkte als je gaat bellen. En owen komt nu in goede handen!
onee, verkeerd neer gezet. We krijgen thuishulp van het MKD. Niet dan jeugdzorg. Jeugdzorg verzorgt de indicatie voor het mkd. Voor de rest niks
Hedwig, fijn dat je bevestiging hebt nu. Is er bij jeugdzorg of mkd niet een klein boekje met uitleg over autisme, voor je schoonouders? Nog 4 dagen en dan gaan we naar Disney.. Renske ziet dnu echt overal disneyfiguren, op een tas van iemand, op de kappersdoek, op tv, ze is al helemaal gezellig hyper, haha. Bij Stijn leeft het niet zo, die wil alleen maar massages geven en krijgen..(heb pas een cursus shiatsu massage gevolgd, gericht op ontspanning voor kinderen)
hier nog even nr de pilates geweest. vanmiddag yara's dansles was een groot succes, ze baalde gewoon dat het afgelopen was. hebben pasjes geleerd op maxima van k3 (leuk nummer vind ik dat joh!) daarna nog even de stad ingeweest, schoenen gescoord voor yara van 35 voor 15 dus die was helemaal blij (en mama mag ik dan ook nog een kleertje haha) en vr seth had ik nog een spijkerbroek nodig. die kleren worden allemaal zo groot joh! ben nog wel stikverkouden. morgen heb ik de hele dag een workshop, voor mijn werk, maar wel veel zin in! is een muzisch agogische methode voor kinderen met een meervoudige beperking. hoi lieve hedwig. de kogel is door de kerk, voor allebei je jongens een diagnose. wat ben jij sterk zeg! en wat heb jij je goed en keihard ingezet om de juiste hulp te krijgen. het einde van het alleen maar alleen worstelen is nu voorbij. owen krijgt straks een plekje op het mkd, dat betekent goede professionele hulp, en heel veel begeleiding. voor erik wordt vast ook bekeken waar hij het beste op zijn plek is (en het zou me niet verbazen als dat speciaal onderwijs is). natuurlijk is dat even heel erg schrikken en slikken, maar uiteindelijk blijven het ook gewoon owen en gewoon erik he. weliswaar met een labeltje nu, maar ze zijn dat niet alleen he! ik heb echt, nogmaals, respect voor hoe je het allemaal doet. helemaal omdat je van richard ook niet echt de steun krijgt (die hij je ook gewoon niet kan bieden, vanwege zn asperger) veel sterkte met de oma's en kom hier maar flink spuien he! dikke knuffel! patries sterkte met het griepgevoel! anniek he getsie het gaat dus niet zo lekker daar. balen dat je op je geld moet wachten joh. anders nog wat spul op mp zetten en verkopen?