Mrianda, kan je zelf niet langs een opticien gaan? Ik heb net als jij ook een bril tegen de hoofdpijn. Patries, het is soms ook lastig om een hsp kindje te hebben. Stijn heeft dat ook. Ik heb een vriendin, die therapeut is, en ons er bij helpt. Maar hij voelt en ziet ook meer, het is bij ons soms lastig om fantasie en realiteit te filteren. Of dat er iets met hem is gebeurd of met iemand bijv. Uit zijn klas.
Hij zei dat Justin bang/angstig was/is.. maar kan me niet bedenken waarom en waarmee en als wij het vragen weet ie t ook niet. Justin heeft t vaak over een man in een zwart 'pak' dat bij t raam staat etc en gaat er gedetailleert over vertellen, zo gedetailleert dat t niet nep kán zijn. Hij was toen 3,5 ofzo. Creepy en wij maakten er geintjes over eerst. Toen werd ie heel boos en zei dat ie er met ons niet meer over wilde praten. Heb mn excuses later aan hem aangeboden en dat áls ie er over wilde praten, papa en mama altijd zullen luisteren naar hem. En heel soms heeft ie t er nog over. Maar als ik vraag of ie er 'bang' voor is, is het antwoord nee dus.. Ik denk zelf dat t ook wel aan mij ligt omdat ik een kort lontje heb en uit mn slof kan schieten en daar schrikt ie natuurlijk van maja het blijft gissen. Eerst mn manneke maar weer eens lekker vertroetelen en zeggen hoe lief en goed ie is.
Sh*t heel verhaal getypet, en weg.. Ik vind het fijn om je verhaal te leen, Patries, over Justin. Herkenbaar. Stijn voelt en ziet ook mensen, die ik niet zie. Ze zeggen soms ook iets tegen hem. Zelf denk ik dat het mijn zusje is. Want daar had hij het ineens over. Hij wilde ook zien waar ze nu is, maar ik durf dat zelf niet..(naar haar graf). Hij zegt soms ook dingen die hij niet kan weten.
@ Patricia -> zo te lezen dus wel een heel geslaagd tripje! En met een hoop tips, hopelijk met ook een goed effect op alle 3 de kids. En jouw reactie wat je eerst op Justin gaf over die man, is niet gek hoor. Het is ook iets waar je op dat moment op reageert alvorens je er echt over nadenkt. Hopelijk ook voor Justin dat hij minder angstig/bang is en zich wat prettiger in zijn velletje voelt. @ Anniek/Marijke -> ik heb al een adres gevonden waar je ook met kids heen kan gaan. Dus dat ga ik van de week ook eens doen. Ik wil gewoon bevestiging of het aan de ogen kan liggen ja of nee. Wil niet zeggen dat het daaraan ligt, maar zo heb ik wel geprobeerd de oorzaak goed te achterhalen. @ Lidia -> veel plezier vanavond! Zwemmen ging niet zo geweldig. Was ontzettend druk, Joris meteen weer heel onzeker en wat angstig. Waren ook veel pubers die ontzettend druk waren... Het leek wel alsof hij niet meer wist hoe hij moest zwemmen. Was best sneu... Maar steeds wat rustigere plekjes uitgezocht en daar lekker gek gedaan in het water.
heb san weer even gesproken. met haar moeder gaat het niet goed, vanmiddag crisisteam van de ggz geweest. ze krijgt nu intensieve thuiszorg (4x per dag) en zo kijken ze het nog even aan. ze kan eigenlijk niet meer alleen thuis zijn, wil ook geen medicijnen innemen enzo. dus even kijken of ze het zo nog kunnen redden. zwaar hoor..san bikkelt maar door. ik snap niet hoe joh. met indy gaat het redelijk naar omstandigheden, nog wel vaak verdrietig. ik heb echt diep respect hoor meiden voor san.. Goed hoor patries, dat je kids even "doorgelicht" zijn. EN van justin wist je natuurlijk wel, maar best fijn om nu de bevestiging te hebben. En wie weet dat het nu snel lekkerder gaat met iedereen en met jou, je verdient een gelukkig gezinnetje! anniek nog wakker??? en goed man van het afvallen! ga zo door!! klinkt leuk maar ik ga na the voice kids toch echt lekker slapen! lidia veel uitslaapplezier morgen! miran hmmm beetje vreemd van de huisarts! marijke ik zou echt skibroeken kopen hoor! het is zoooo koud als je hele dagen buiten bent! maar o wat zullen jullie genieten met zn viertjes! hedwig hoe voel je je nu? is het allemaal een beetje gedaald? ik vind het beetje apart dat sommige mensen nu zeggen: het wordt zwaar. ik denk juist dat het voor jou makkelijker zal gaan worden! de thuissituatie wordt straks echt ontlast door alle hulp en door de plaatsing van owen op het mkd
Hedwig, ik denk ook dat je de lastigste tijd gehad hebt. Je hebt hier zo vaak gezegd dat je je geen goede moeder voelde, omdat de kinderen bepaald gedrag vertoonde, en de "kenners", maar bleven zeggen dat er niets aan de hand was. Maar mij hebt je moederhart gevolgd, en dat vind ik zo ongelofelijk knap van je. En nu, na een hele tijd toch maar doorzetten, is er eindelijk een uitslag en het is misschien niet leuk om te horen, maar er is aan te werken..dikke knuffel voor jou.
Miranda, ik geef je groot gelijk, alles uitsluiten. Wel lastig zeg voor Joris. Ik heb ook weleens iets gelezen over peuterhoofdpijn.
hello! roland is al weg die gaat vandaag de hele dag slopen bij zijn ouders. niet zo gezellig maar ja, we maken er wel weer iets van met zn viertjes hoor. denk dat we weer s lekker iets gaan bakken vanmiddag, eierkoeken ofzo. seth vannacht wel een paar keer huilend wakker van de verkoudheid en verstopte neus. verder tot half zeven geslapen, en ze hebben nog een half uurtje in bed liggen kletsen. wat gaan jullie allemaal doen vandaag?
mogge! Ach gus die Sandra.... Heb zo met dr te doen Wat vreselijk dat het zo slecht gaat met dr moeder. Hopelijk komt ze er snel door heen en ziet dat ze nog een prachtige dochter en kleindochter heeft om voor te leven! Dikke knuff voor jou en je gezin Sandra! @juut : ook zo'n vroege vogel zie ik hihi Balen dat Roland hele dag weg is. Maar zo te zien zullen jullie je niet vervelen Wij gaan vanmiddag met Erik naar Thomas de Trein musical. Kaartjes had ik maaanden geleden al gekocht hihi Daarna denk ik ff naar de Mac. Owen gaat naar opa en oma.
Goedemorgen! Juut, met zijn viertjes? Als Roland er niet is zijn jullie toch met zijn drietjes? Of is er misschien iets wat je ons niet verteld hebt...? Veel plezier met bakken, wij hadden van de week ook koekjes gebakken maar onze oven deed een beetje raar, dus de koekjes een beetje te bruin... Hedwig, leuk zeg! Veel plezier! Wij krijgen vandaag de guppies op visite, gezellig! Kan iemand me helpen met Martijn? Hij is de laatste week zo ontzettend opstandig, agressief en brutaal... En als ik op een rustig moment probeer te achterhalen waar het vandaan komt krijg ik geen antwoord. Ik heb dus geen idee waar het aan ligt en weet ook absoluut niet wat ik er mee aan moet. Ik zie nu al op tegen het kinderfeestje, ben zo bang dat het mis gaat, hij is ook zo tegen andere kinderen. Er hebben er een paar gespeeld hier van de week, maar hij staat er iedere keer tegenover te schreeuwen en te dreigen. Rustig op hem inpraten wil niet, op de gang zetten werkt niet... Vanochtend neemt Heeko hem even mee als hij naar een klant gaat, dan heb ik even rust in huis, maar dat kan natuurlijk ook niet altijd...?
goedemorgen, reageer vanavond, meoten zo weg en meot alle meisjes spul nog verzamelen. loopt een beetje ingewikkeld vanmirgen. welkom prepuberteit pffff, dat gaat nog wat worden... tot zo marian
juut 4tjes? hahahahaha ben idd op gebleven Marian pff moeilijk is dat he! Kan hij zijn energie wel kwijt? Ik zou zeggen koop hem een boksbal en laat hem eens ff flink rammen als hij het moeilijk heeft. Ik zei tegen mijn bewoners {sorry, bedoel het neit verkeerd} schreeuw maar ff dan ben je het misschien kwijt. Of als we met 5 man bovenop iemand lagen dan vroeg ik heel koelbloedig; ben je het al bijna kwijt of moeten we nog een uurtje blijven zitten? Blijf in ieder geval rustig en misschien hem even laten uitrazen op iets wat mag en niet kwaad kan. boh ben een zeef!
mmviertjes..was toch niet erg wakker van mij, met zn viertjes... het is idd 3tjes, geen verborgen verrassingen hoor o pff boodschappen op zaterdag ik doe t niet meer denk ik..wat een ramp was dat toch. kindjes waren superlief gelukkig maar o grrrrr. daarnet lekker eierkoeken gebakken mmm superlekker. en een treineierkoek of bereneierkoek is toch wel veel leuker dan gewoon rond. lidwina en marian veel plezier met zn allen (8 kinderen! oeink!) hedwig wat superleuk! ik hoop dat je er een beetje van kan genieten! marian moeilijk hoor met martijn dat ie zo boos is. kan me voorstellen dat je dan een beetje opziet tegen het kinderfeestje. ik heb niet zoveel tips voor je eigenlijk. moeilijk...mss is iets van een beloningssysteem de moeite waard ofzo..of is ie daar niet gevoelig voor? wel lastig hoor!
Vandaag Renske haar verjaardag gevierd, wat een heerlijke dag..morgenochtend richting Parijs..heb er super veel zin in.. Lieve meiden, als ik jullie niet meer spreek, gezellige weeg en tot ziens
oeee marijke was ze vandaag ook echt jarig (Schaam schaamO\) of morgen? carla (met haar lijstje) is toch wel onmisbaar! en zowiezo carla, ik mis je wel hier hoor! van harte met je grote dochter hoor!!! en ontzettend veel plezier in disney, dat gaat driedubbel en dwars genieten worden, ik weet het zeker! doe iedereen de groeten daar van ons!
Ach nee hoor Lie e Juyt, renske is maandag pas echt 3 jaar. Maar omdoat we morgen al richtng parijs gaan, vierden we het vandaag..