Maart 2007 mama's - deel 5

Discussie in 'De mama's' gestart door Jucade, 4 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lidia

lidia Fanatiek lid

goedemorgen dames..

zo boodschappen doen en huisje schoonmaken..

sandra,, meis wat ben je sterk..dikke knuf voor jullie en beterschap voor indy.

carla,, hoe gaat het nu met dinja?? heeft de 3e kuur een beetje geholpen??

anniek,, hahah wij maken er een record van dat we nog heel lang door gaaan met z'n allen.. ben ook blij met jullie allemaal..

ehhh sorry hoofd als vergiet en kanon..:(

2. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    mogge allemaal

@Sandra : dikke knuff voor jou en beterschap voor Indy!

@Hier
    Pffff af en toe he :(
    Net Erik naar school. Nog ff gepraat met de juf. Ik zei dat ie morgen naar de kinderarts moet voor controle. Zei ook dat we ff moesten kijken of we dat redde met de tijd. Maar denk wel dat ie smorgens kan komen. Ja zei ze : want hij mist al zoveel omdat ie halve dagen komt.

En kan er niks aan doen maar dat zinnetje zit me zo dwars he.
    Ten eerste denk ik : wat mist ie dan? Geen lessen want het is een kleuterklas. Ten tweede : ja wat moet ik anders dan? Ik ga hem niet naar school sleuren. Kan hem toch slechts dwingen?
    Of wel? Ben ik gewoon te overbezorgd? Moet ik de woedeuitbarstingen savonds en de nachtmerries etc maar gewoon doorbijten als ie hele dagen naar school gaat?

Want nu als ie zegt : ik wil vanmiddag niet naar school. Dan probeer ik hem wel over te halen maar ik zit er niet bovenop zeg maar. Want ik weet dat als ie toch gaat smiddags dat er dan savonds geen land met hem te bezeilen is. Dus ben ik dan niet ook een beetje egoistisch?
    Dat ik hem eigenlijk liever smiddags thuis hou om het savonds normaal te hebben/ En is dat verkeerd?

Vantevoren hoorde ik een paar moeders praten en volgens mij ging het over mij. Komt : ze gaan vandaag naar een theater hier in de buurt. en dan gaan ze met auto's. Vroeg ik aan een van de moeders die alles regelt of ze allemaal wel in een autostoeltje gaan. Maar dat was niet zo. Nu is Erik niet een van de grootste. Zonder verhoger zit de gordel tegen zn gezicht. Of je moet het onder zn arm doen maar dan slaat de gordel niet aan door zn geringe gewicht. Ze zei dat ik het maar na moest vragen bij de juf. Dat ze niet wist hoe de indeling was wie wel in een auto ging met verhoger.
    Nu hoorde ik dus de laatste stuk van het gesprek over autostoeltjes navragen en dat ze dat grote onzin vind.......

Normaal heb ik er schijt aan. Maar nu zit het me dwars........
    Pfff zit er ff doorheen geloof ik.

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Is toch normaal hedwig, een verhoger MOET gewoon! Kom nou! En begrijpt de juf dan niet wáárom Erik vaak halve dagen gaat? Hebben ze een beetje begrip voor de situatie? Knuf!

Hier kwart voor 7 vandaag. Teken ik voor :) Devin is niet zo te genieten, die is strontverkouden en benauwd.

4. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    dankje voor je reactie Patroes.
    Ja de juf snapt het wel. Min of meer.
    Maar hun zien natuurlijk alleen een stil jongetje dat totaal geen emoties laat zien. Dus ook niet dat ie het niet leuk vind.
    Dus het is moeilijk in te leven.
    De andere juf ( de ene is er maandag en dinsdag de andere woensdag en donderdag )
    Die heeft maar meer begrip maar die begeleid de andere dagen dan ook de rugzak kindjes van de school.
    Maar goed, dat zijn er ook maar 3. Waaronder maar 1 met ook een vorm van autisme.

De grootte van de klas is gewoon TE voor Erik. Zoveel nieuwe kindjes en die zijn giga druk natuurlijk. In de pauze spelen ze vaak of met de peuters of met groep 2.

Hij speelt niet met ze maar gaat in zn eentje rondlopen. Hij praat dan met zichzelf of met Mario en Luigi ( van de Wii he )

Ben blij dat we morgen naar Accare gaan. Dan horen we wie ons gaat begeleiden ter overbrugging.
    We hadden vorige keer al aangegeven dat het zo niet verder kon. Dat als Erik hele dagen naar school moet dat ie dat niet aankan. Hij krijgt huil en woede uitbarstingen en schreeuwt dat ie niet meer wil leven en dood wil.
    Dat heb ik trouwens niet tegen de juf gezegd. Vind ik ook wel beetje te heavy om dat tussen neus en lippen door te vertellen.

Sorry weer een heel verhaal..........

Heb net trouwens een zak gekocht voor Owen. Van ikea is dat. Die moet je aan het plafond hangen en dan kan ie er in zwieren.
    Was als tip van iemand van het autisme forum.
    Heb 't gekocht voor 10 euro. Nog nieuw in verpakking hihi. En ze bracht het nog langs ook. :) :) Nu nog bedenken waar ik dat ding moet gaan hangen hihi

5. hardloper

hardloper Niet meer actief

sandra, knap hoe je het doet hoor, en natuurlijk zet je jezelf achteraan. kan wel zeggen dat je op jou moet letten maar snap dat het even neit lukt. doe rustig aan meis. fijn dat er hulp is voor je moeder. we zijn er voor je. als je iets kwijt wilt, als je afleiding wilt...

hedwig, ik begrijp dat erik neit naar school kan de hele dag. zat even te denken, maar eigenlijk denk ik dat je het niet moet forceren. het is te veel, lijkt me geen kwestie van wennen ofzo. ik denk dat hij beter gebaat is bij een kleinere klas en een rustigere school. maar daar komt acare ook wel mee gok ik. dat uitspatten van hem is gewoon te veel indruk die hij letterlijk naar buiten werkt. als jij bang bent ga je ook trillen. dat is energy die je kwijt moet. vraag anders een gesprek aan met juf, dan kan je uitleggen hoe of wat. probeer niets te forceren, hij komt wel waar hij moet zijn.
    Ik vind dat je het trouweens geweldig doet meis. je houd je staande, je zorgt, je betn er. knap!
    ohja, de mamas. dat zou kunnen, dat ze het over je hebben, maar het hoeft neit. als je niet goed in je vel zit of je bent onzeker over dingen heb je vnazelf dat je denkt dat mensen het over je hebben. probeer dat los te laten. als het neit zo is, dan is het neit zo. als het wel zo is, laat ze lekker, wat weten ze er nu van? en er zijn genoeg leuke mamas over hoor.
    autostoeltjes: tja, dat is ook per ouder anders. hier hoefde ze neit mee, maar ik had wel een verhoger mee. ik vond ook dat die neit persee voor mijn kind was, ik vond dat als er een verhoger was de kleinste erin ging. als je rijd met een stamp kinderen erin zorg je gok ik als bestuurder dat ze goed zitten. ik zou nooit een kuind met een halfbakken gordel over zijn gezicht neerzetten. veiligheid eerst, en dat zullen meer mensen denken. vraag aan juf. je kan proberen het lijntje met juf kort te houden, veel praten en overleggen.

slim die schommelstoel. kan me voorstellen dat owen daar wel goed op reageren zal! ben benieuwd! (en ik zou denken zijn eigen kamer, dan kan hij leren om zich daar terug te trekken als het te veel word of is dat raar gedacht?

6. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    dankje voor je lieve bericht Lidwina!

Weetje, dat ik Erik nu wel beetje kende. Maar na vanmiddag snap ik er werkelijk waar geen ene hol meer van hem.
    Of heb wat verkeerd gedaan, gezegd. Of hij neemt me in de maling. of wat dan ook. Ik snap het niet meer.
    Heb het opgeschreven voor mezelf om het een beetje op een rij te krijgen. Maar nog snap ik er niks van.

Zal het hier neerzetten. Hopelijk snappen jullie er iets van?
    Komt ie ( is wel vreselijk langdradig hoor. kon het op geen andere manier het opschrijven )

vanmorgen erik naar school. Ze gingen naar van berensteyn voor een voorstelling. Allemaal goed gegaan. Smiddags hem opgehaald. Hoorde van de juf dat ie het enorm naar zn zin heeft gehad.
    Eenmaal thuis, gegeten, ik aan het stoeien met internet die lag eruit. Weer aan de praat gekregen. Erik heeft een beshcuit gegeten.
    Zegt ie : ik ga vanmiddag niet naar school. Ik: waarom niet?
    Nou, omdat ik moe ben. Ik : je ziet er niet moe uit. Ben je moe in je hoofd? Ja zegt ie.
    Omdat de kindjes zeggen bla bla bla.
    Oke. De normale reactie dus.
    Zeg ik : en als je een cakeje krijgt op school? Dan wil je wel?
    Ja zegt ie dan wel.
    Grrrr. Dus dan ben je niet moe meer? Nee zegt ie.
    Paar minuten naderhand weer vragen : wil je naar school? Nee zegt ie. Waarom niet? Vraag ik.
    Zegt ie : omdat ik me niet goed voel en de andere kindjes wel. Ik: wat heb je dan?
    Erik : ik heb last van mn rug, hier ( hij wijst het aan )
    Vraag ik : heb je daar last van als je zit? Nee zegt ie als ik zo lang moet staan.
    En thuis dan? Dan niet zegt ie. Dus dan heb je geen pijn in je rug? Nee zegt ie.

Dus ik beetje boos. Zo van wat is het nou? Waarom wil je niet naar school?
    Omdat ik moe ben zegt ie weer. Ik zeg dat als ie moe is dan doen we thuis de hele dag niks hoor. Dan wil je nog niet naar school? Nee zegt ie.
    Ik weer over de cakejes en toen wou ie wel naar school weer.

Dus ik hem gewoon naar school gebracht. Onderweg gevraagd waarom ie nou wilde thuis blijven. Omdat ik verliefd op je ben zegt ie.
    Ik : misschien moet je maar overblijven voortaan. Dan zie je me wat minder.
    Ja zegt ie. Ik zeg dan eet je daar je boterham met de andere kindjes. Wil je dat? Ja zegt ie.
    En ik zeg dan zie je me tussen de middag niet he. Nee zegt ie.
    Ik zo : dan moet je wel op school plassen tussen de middag ( doet ie niet graag ) ja zegt ie.
    En dan na de boterham moet je buiten spelen met de andere kindjes. Wil je dat?
    Ja zegt ie ( terwijl ik weet dat ie het niet wil )

Ik zeg : dus je hebt elke keer gelogen dat je niet naar school wilde omdat de kindjes te druk zijn?
    Ja zegt ie. Gewoon normale toon elke keer. Niks bedrukt of wat dan ook., klonk haast blij.
    Ik zei : ( ook normale toon, heb niet een keer mn toon veranderd of boos geklonken ofzo )
    omdat je gelogen hebt mag je vanavond geen Mario spelen.
    Nou, huilen dat ie deed. En dan mis ik mn knuffels zo........ ( geen idee wat dat er mee te maken heeft ) en dan mis ik papa zo.

Maar goed, hele verdere weg naar school gehuild. Bijna bij school stopt ie met huilen.

Loopt blij de klas in. Zegt hoi tegen de juf. Laat dr centjes zien.... ( waar heeft ie dat vandaan? )
    de juf vraagt waar dat voor is. Zegt ie : om te reizen.
    Voor het schoolreisje? Vraagt ze. Ja zegt ie.
    Ik zeg tegen de juf dat ik altijd alles in een keer betaal. Dat ik van niks weet.
    Vraagt de juf waar ie de centjes vandaan heeft. Kijkt ie mij aan : ja weet ik ook niet hoor Erik.
    Van thuis? vraagt juf . Ja zegt erik. Van mama? Ja zegt ie. Ik zei dat ik van niks weet.
    Van je spaarpot vraagt ze. Ja zegt erik. Heb je spaarpot op je kamer en heb je daar de centjes uit gepakt? Nee zegt ie. Waar dan vandaan? Weet ie niet.
    Maar waar is het dan voor? Om te reizen zegt ie . Juf : maar mama heeft al betaald.
    Is het voor adoptiekindje? Ja zegt ie.
    Dan moet je dat maar met mama overleggen aangezien ze niks weet van de centjes. Wilt ie weglopen. Vraagt ze : waar is mama? Wijst ie me aan.
    Maar goed, ik met hem gepraat. Werd er ook niet wijzer van. Dus ik zeg dat ie het dan wel in het potje mag doen voor het adoptiekindje.

Ik nog ff met de juf gepraat. Die zegt dat ie er op school best gelukkig uit ziet enzo.

Ik zeg dag tegen erik die in de kring zit en een beetje in zichzelf zit te praten.
    Kijkt ie me aan, zegt ie : je was het vergeten he dat ik vanmiddag naar school moest, naar de juf.
    Ik zei : hoe kom je daar bij? Jij wou niet naar school.
    Ja, je was het vergeten zei ie met een lach.

Heb maar dag gezegt.

Snap er werkelijk waar geen fluit meer van!!!!!!!!

7. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    dikke knuffel hedwig. ik reageer vanavond even uitgebreid, kindjes vragen aandacht hier nu..
    je slaapt je er allemaal goed doorheen...:(

8. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    san
    ik ben zoooo trots op je!Knap hoe jij je hierdoor heen weet te worstelen!

sorry lady's heb ff niet bijgelezen maaarrrr:
    KYANA GAAT PAARDRIJDEN {tijdelijk dan!} bij een vriendin van mij! En ik heb ook voor mezelf gevraagd, ik moet namelijk gaan sporten maar zie fitnes e.d. niet zitten :)
    ooooo zou mijn droom uit gaan komen en weer heerlijk kunnen gaan paardrijden? tis alleen stront duur. Moet eens vragen hoeveel het kost als ik het straks structureel ga doen en zij mij lesgeeft {zij is oruninstructriese {argh hoe schrijf ik dat!} en ze geeft les in central riding...
    naja zal de meeste niks zeggen maar lees: ik ben hyper :)

9. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    @Leeuwenstein: Als je hier steeds mee leest zou ik het wel op prijs stellen als je een keer iets van je laat horen, zodat we ook eens iets van jou te weten komen....

10. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Hedwig, jeetje meid wat een verhaal weer. en tja wat moet je ermee....Is zo lastig omdat hij zo moeilijk in te schatten is natuurlijk...

Anniek helemaal hyperdepieper!!! Leuk voor jullie!!!

En Juut goh we gaan elkaar dus nog net niet tegen komen daarginds!!!!!!

11. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik vind het bijna eng worden die leeuwenstein!

edit:
    dit vond ik:
    Hallo,

Mijn vriendin en ik melden ons hier ook maar aan :)
    Wij zijn een lesbisch stel, door middel van IUI-D proberen wij zwanger te worden van ons eerste kindje.

9 juni is mijn vriendin geinsemineerd, 23 juni is onze NOD. De eerste poging dus extra spannend!

Mijn vriendin merkt nog helemaal niets... over 6 dagen mogen we testen en dan weten we meer.

Groetjes van ons

ze heeft 2 berichten gepost deze stammen uit 2010, woont in het zuides des lands.

12. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    jarig:

Lidwina 9 februari 1973
    Martijn en Lotte 14 februari 2007
    Mirre 17 februari 2002
    Justin 28 februari 2007
    Kyra 3 maart 2007
    Damian 1 maart 2007
    Yara 1 maart 2007
    Stijn 1 maart 2007
    Anniek 4 maart 1985
    Owen 4 maart 2010
    Kyana 5 maart 2007
    Indy 11 maart 2007
    Jayson 16 maart 2007
    Judith 17 maart
    Rune 18 maart 2007
    S J A 20 maart 2007
    Miranda 20 maart
    Joris 21 maart 2007
    Youri 25 maart 2007
    Erik 3 april 2007
    Ruben 3 april 2007
    Didier 4 april 1971
    Elise 11 april 2009
    Hedwig 22 april
    Marijke 26 april 1976
    Dinja 9 juli 2009
    Patroeschka 18 augustus
    Sandra 23 augustus 1979
    Daan en Anko 31 augustus 2011
    Devin 15 september 2009
    Babiche 1 oktober 1977
    Jade 5 oktober 2003
    Bas 10 oktober 2009
    mommieof2 20 oktober 1987
    E O 29 oktober 2011
    Marian 1 november 1979
    Lidia 2 november 1978
    Esther 1 december 1980
    Seth 3 december 2008
    Carmen en Devin 3 december 2010
    R S 4 december 2008
    Carla 13 januari 1980
    Renske 30 januari 2009

13. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Anniek ja die had ik ook al gelezen

14. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Zo het lijstje weer even opgezocht!

15. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    mmm vreemd.... en vervelend!
    "ze" is weg nu.

en pff ben idd hyper. Maar die vriendin van mij is psychodynamisch therapeut en weet ik wat voor opleidingen nog allemaal hahaha. Ze was laaiend enthousiast toen ik de opleiding ging doen en vind coachen echt iets voor mij. Helaas ben ik moeten stoppen met de opleiding omdat het werk geen 'stage'plek voor mij had... daar baal ik van en besprak dit met haar zij baalde ook en gaf mij wat tips en ben weer gaan google fout....fout....fout.....

16. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Anniek, hartstikke leuk maar als je t straks niet kunt betalen is t dan geen domper voor Kyana?

17. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    Kyana weet dat dit voor tijdelijk is ;)
    ze weet dat ze daarna eerst moet zwemmen en diploma's moet halen voor het zwemmen. Hierna zien we wel verder maar ik hoop over een paar maanden financieel weer in een iets betere positie te zetten zodat ze over een jaartje elke week kan gaan paardrijden!
    Dit is overigens een excollega/vriendin van mij en Kyana mocht zoweizo komen om af en toe te hobbelen dus het komt wel goed.

18. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Nu leest ze weer mee ;) ik ga bericht maken aan de moderators.

19. hardloper

hardloper Niet meer actief

misschien vind leeuwenstein ons een gezellig clubje en leest ze ook bij andere mamas mee? vind het trouwens geen punt als ze lesbisch is. lijkt me alleen moeilijker zwanger worden. maar ben ook wel benieuwd. mag van mij best eens posten hoor.

hedwig, ik denk dat ik liegen als woord niet zo gebruiken. kan me voorstellen dat hij dat een lastig concept vind. misschien is de vraag of hij wil wat ingewikkeld voor hem, moet ie naar school, weer terug, dan wer naar school, dan weer terug... verwarrend? overblijven is wel duidelijk, maar wie zit daar bij? is dat juf? je zou kunnen proberen. een dag half naar school (bv maandag en vrijdag, woensdag automatisch) en dan twee dagen heel naar school, eventueel met overblijven. je merkt denk ik heel snel of overblijven te veel is of niet. hij heeft een dagplanningbord toch? misschien kan je het kleiner maken zodat hij op school er ook mee kan werken. een soort dagagenda waar je met juf samen duidelijk in kan maken of hij nog terug komt en zo. probeer het zo eens, en dan niet erik vragen of hij wil of niet, maar het gewoon als stelling neerleggen. je gaat naar school smorgens en smiddags vandaag. kan zijn dat hij die duidelijkheid nodig heeft omdat kiezen wel meoilijk is. (wat wil ik, waarom, wat lever ik in....)
    wel heel lief dat ie verliefd op je is. zie je wel, je bent het belangrijkste in zijn leven! je bent een goede mama!

anniek, paardrijden, brrrrrr. hoog en eng en hard en wiebelig, doe maar maar een fietsje:D maar ik hoop dat je kan hoor. leuk voor jullie!

20. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    'hahah lidwina
    Wbt LEEUWENSTEIN en lesbisch dat maakt ook niks. Mijn schoonbroer is 'homo' {bbrrr vind lesbisch en homo altijd zo negatief klinken, net of het dan andee wezens zijn bah!} zijn beste mensen en niks anders of geks of weet ik het wat.
    Ik poste meer deze quote omdat dit min of meer haar enigste post is waar iets over haarzelf instaat en waarin ik vermoed dat ze geen kindje uit 2007 heeft.
    Ik ken wel een lesbisch stel, ex-collega en die hebben inmiddels een manneke maar ik neem niet aan dat zij dit is..... maar als dat wel is maakt het verder niets uit alleen zou ik het wel prettig vinden als LEEUWENSTEIN even verteld wie ze is en wat ze 'hier komt doen'

Deel Deze Pagina