is zo anniek, weet ook wel wat je bedoelde hoor, maar wilde dat het voor leeuwenstein ook duidelijk was zijn er pictoagenda's? handig! weet je al wat meer van je paarden?
Hoe bedoel je Lidwina Kyana gaat dit doen voor ongeveer 1 of 2 maanden. Voor mij weet ik het nog niet. Ik ga dinsdag zowiezo op bezoek en dan kletsen we verder en prikken we een middagjes ofzo voor mij. Weetje ik heb járen paard gereden, paarden ingereden, les gehad, priveles gehad enz. ik heb een verzorgpony gehad die ik van a tot z verzorgde maja toen hadden hun eisen en toen ben ik opgehouden en ik hou niet van die makke manegeknollen dus ben nooit meer begonnen......
misschien kent ze een van ons. En wil ze zo op de hoogte blijven ofzo ? @Anniek : mag Kyana nu al op paardrijden? Hier mag het pas vanaf 7 jaar geloof ik. Vanwege de groei. Erik vind het namelijk ook geweldig paardrijden en dus hadden we ernaar gevraagd tijdens de opendag. @Lidwina : normaal geef ik hem ook nooit de keuze of ie naar school wil of niet. Hij zegt het altijd zelf dat ie niet wil. En eigenlijk geeft ie altijd als reden dat het te druk is voor hem. Dat de kinderen te druk doen. Nu zei ie vanmorgen tegen de juf toevallig als reden dat ie gistermiddag er niet was omdat ie moe was. En dat vond ik zo raar. Vandaar dat ik smiddags erom vroeg. Hij geeft dus vandaag elke keer een ander antwoord. Maar zoals de juf al zei : als ie al liegt dan is ie er zich niet van bewust. Want dat blijkt uit niks van hem. Vanmiddag is het dus goed gegaan op school. Juf zag hem wel af en toe wat wegzakken. Maar op zich wel goed gegaan. Ze zei ook dat ie ontzettend slim is. Verder dan ieder ander kind in zn klas. Maar ook met zn fantasie. Die is zo complex dat die niet te volgen is. Op het autisme forum hebben ze het over puzzelstukjes. Dus dat elke reden dat Erik geeft een stukje is van het geheel. Overblijven is geen optie zei de juf. De juf zit er zelf niet bij en hij zou dan in de grote aula moeten zitten met de rest van de school. Er zijn maar 2 personen die hier toezicht op houden. Hij moet een stuk eigen verantwoordelijkheid hebben en die heeft ie niet. Zo zou ie dus niet eten, niet naar de wc gaan, niet weten wat te doen met de tijd tussen het eten en de les. Dus dat is echt geen optie. Morgen naar Accare. dan krijgen we te horen bij wie we terecht kunnen ter overbrugging. Maar goed, erik is hele dag naar school geweest. Dus heeft savonds niks gegeten. En kon weer niet stoppen met Wii-en. Dat ding vloog weer door de kamer. Bijna een ruit in de deur gesneuveld zo hard gooide ie 'm dicht. pfffff En dat heeft ie dus nooit als ie maar halve dagen naar school is geweest Vind het moeilijk hoor. Maar goed, leven is gewoon niet makkelijk he
haha spannend hoor, mevrouw van leeuwenstein. ze is wat mij betreft ook welkom hier, als ze maar even zegt wie ze is. ik ken trouwens ook een lesbisch stel, maar die waren vlgns mij half 2010 nog niet bezig. mochten zij het wel zijn: hoiiii! anniek wat heerlijk weer een blij berichtje van je! lidwina ik ben het met je eens ik fiets ook liever carla thanx vr je lijstje! was alweer lang geleden! en geinig hoor, wij hebben steeds dezelfde plannen! hedwig pfoei wat een verhaal weer. ben het helemaal eens met lidwina, dat al die vragen en keuzes het waarschijnlijk heel erg verwarrend maken voor erik. ook al bedoel je het nog zo goed, hij vraagt om heel veel duidelijkheid. veel concepten zoals wij ze snappen, snappen kindjes met autisme niet.nmoeilik hoor. hangt owen zn ikeaschommel al? zullen beide jongens vast heel fijn vinden!
o tussendoor ook nog een post van je hedwig! jeetje..wat zwaar als ie dan thuis zo tekeer gaat. het si zo onwijs moeilijk om onderscheid te maken tussen wat bij zn autisme hoort, wat bij het gedrag van een 5jarige hoort, waar je goed aan doet in welke situatie.. ik kan me zo voorstellen dat je met de handen in het haar zit meid. ik hoop dat je morgen echt een hele goeie lieve toegewezen krijgt, die er gauw voor gaat zorgen dat erik op speciaal onderwijs terecht kan (want eerlijk gezegd denk ik dat dat niet anders kan).
oja en hedwig mocht je nog een idee willen voor owens verjaardag..heb via het werk laatst een nieuwsbrief gekregen van speelgoed, staan echt toffe dingen tussen die heel betaalbaar zijn en waar sommige kindjes met autisme op het werk echt helemaal gek op zijn! als je m wil pb dan even je mailadres als je wil. dacht er ineens aan. xxx
ze is weer weg. ben nu ook wel nieuwsgierig. maar ik ken geen lesbisch koppel in het zuiden. denk ik tenminste... anniek, ik dacht dat je al zeker zou gaan. verkeerd gelezen. hedwig, ik ben ook benieuwd hoe het morgen gaat. hoop zo dat je een geweldig iemand krijgt! en judith, hoe was jou dag? pffff, tractaties verzinnen
hihi juut tnx.... ik zie inmiddels lichtpuntjes in mijn leven weer. helaas blijven er momenteel vele zwarte punten die ook wel de kop op steken mja we zullen doorgaan! Ennuh liever fietsen? nee joh, die kan omvallen hedwig uhm bij een manege weet ik het eigenlijk niet precies als ik eerlijk ben. Vaak wordt rond de 7 jaar aangehouden omdat ze dan bv ook letters beter kennen alleen is dit geen issue bij kyana.... Dat het lichemalijk slecht zou kunnen zijn, zijn de meningen nogal over verdeeld! Het cb vind van niet las ik op internet. Overigens zou omgang met paarden voor Erik iets heel positiefs kunnen opleveren... Paarden spiegelen namelijk gedraag en zijn hooggevoelig. Mja het is nog steeds gewoon bij een excollega/vriendin van mij dus ach.
pictoagenda's jep die zijn er, hier werkte we op de stichting ook mee lidwina jep ik ga ook zeker maar nu ff een dagje plannen maar het vervolg is nog niet zeker. Wil eerst eens kijken hoe mijn lijf reageert, zou zomaar kunnen dat ik enorme klachten krijg die niet binnen 24 uur herstellen {en dan heb ik het niet direct over mijn luie spieren hahaha}
net zoiets als dolfijnen.... doe maar dan die maar. enneh, van een fiets val je neit zo makkelijk af, hij gaat er neit ineens vandoor, die is neit idioot hoog...... leek me vroeger trouwens altijd wel geweldig. door de duinen en langs het strand galloperen.... door de branding.... dat kan dan weer neit op de fiets
moet je wel verschil kunnen maken tussen je (niet luie) ongetrainde spieren en je lijf's zwakke punt. (maar zal je ongetwijfeld, ik voelde me daarna ongeveer dood)
een paard val je ook niet zomaar vanaf {dju waarom ben ik dan op een balk geflikkerd en een spliter van mijn stuitje... naja} vind het erg grappig dat mensen bang kunnen zijn hiervoor hahaha. Niet lullig bedoeld hoor helaas denken mijn ouders hier heel anders over. Balen voor mij hoor want heb op de ponyclub gelest en zat hier binnen een half jaar in het hoogste niveau {daar dan wel te verstaan!} maar mijn ouders wilde niet investeren dus kon niet op wedstrijd e.d. op een gegeven ogenblik zelfs een verzorgpony waar alleen ik op reed ongeveer 3x per week. Het enigste wat mijn ouders hadden moeten doen was met mij meegaan op concour en evt een trailer huren oid... maarhelaas. Heb wel nog een tijdje privé les gehad. En raar maar waar, ik heb het met Kyana hier nog nooit over gehad. Ik weet niet eens zeker of ze weet dat ik altijd veel gereden heb en toch merk ik aan haar een voorliefde......
zeg hey, niet zo groot! Maar met dolfijnen, heb jij dat gedaan? Lijkt me ook ontzettend gaaf! ik heb nu een opleiding gevonden tot equicoach... razend intressant!
zit er in. in de genen misschien dat als ik de eerste keer een normaal iemand had gehad dat het had gescheeld, maar ze was neit aardig en vervelend en ik heb hoogtevrees, dus ik zie de afstand dan raar ofzo. tja, ik heb het nog eens geprobeerd, maar t word m niet. (en ik wilde zo graag door de branding...)
nope, nooit gedaan, maar mijn meiske wil het erg graag, dus als ik een miljoen win..... (was ook nooit zo van het zwemmen)
hmm anniek kan me voorstellen dat je dat jammer vindt joh! maar ja.. dat kyana idd die voorliefde van jou heeft, dat is dan toch alleen maar mooi! en zus van roland heeft ook zoveel met paarden he, is ook in spanje geweest, en les gehad van paardenfluisteraars enzo..vind het altijd wel heel interessant om erover te horen, dat wel! lidwina ik vind dolfijnen ook veeeeel liever! heb in het dolfinarium zelfs ooit van 1 een kus gehad! en tractatie verzinnen, niet te moeilijk doen joh neem gewoon s wat over van internet!