Maart 2007 mama's - deel 5

Discussie in 'De mama's' gestart door Jucade, 4 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lidia

lidia Fanatiek lid

goedemorgen,,

brrr wat is het koud:( en normaal is dat niet zo erg maar als alles zeer doet niet;) . hoop wel dat er nog wat sneeuw gaat vallen..

miranda, gefeliciteerd met sven..

zoo even kijken voor een andere telefoon.. tot laters

2. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Gefeliciteerd met je verjaardag Sven!!
    Enne, 30 doet geen zeer hoor ;)

@Hier
    Heel raar maar heb het er best moeilijk mee : Erik naar het MKD.
    Zit zelfs enorm te twijfelen. Het is zo'n leuke school waar ie nu op zit. En de juffen doen echt hun best. En na de zomervakantie naar groep 2. Is ook al wat rustiger.

Maar aan de andere kant...... de groep is NU groot. Maar ookal blijven er maar 22 over in groep 2. Dan nog misschien wel te groot voor Erik. Op het mkd zijn maar 12 kindjes met 3 begeleiders. En alles in huis.

Diep van binnen weet ik natuurlijk wel dat een mkd nu op dit moment beter voor hem is. Daar kan ie de kleuterperiode rustig en overzichtelijk doorkomen met genoeg hulp.

Maar waarom heb ik het dan zo moeilijk er mee? Toen ik het de juf vertelde vanmorgen moest ik gewoon huilen :(

3. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    och lieve lieve hedwig. natuurlijk heb je het er kei moeilijk mee, het zou zo raar zijn als dat niet zo was! de acceptatie is gewoon heel erg moeilijk, dat is een lange weg. je verstand weet donders goed dat hij op een mkd beter af is, maar je gevoel zegt alles zoveel mogelijk "gewoon" te houden. ik snap het heel goed hoor, en er zullen nog veel traantjes rollen hoor.
    maar probeer maar steeds te denken aan een ander scenario, van straks een veel rustigere erik, die beter in zn vel zit en hele goede begeleiding krijgt. "lieve" juffen, dat is gewoon niet genoeg..
    probeer niet zo hard voor jezelf te zijn lieve hedwig, dat je vindt dat je er geen moeite mee mag hebben...het komt allemaal goed.

patries sterkte met de uitslag, spannend hoor

lidia ja he het is heeeeel koud!

sven hieperdepiep hoeraaa voor je verjaardag! proficiat!

jammer miran dat je verder niks mag :)

4. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Hedwig -> het is ook heel begrijpelijk hoor! Het is een grote stap, maar je moet echt voor ogen houden dat ze op het MKD wel weten hoe te handelen met Erik, dat stukje missen ze op school nu heel erg. Ze doen hartstikke hun best, maar het zal Erik al zoveel rust geven als hij overzicht heeft en echt geholpen word. Je krijgt er misschien een heel ander kind mee terug op het MKD!

@ Lidia -> ze voorspellen dat het weekend sneeuw gaat vallen. En ik vind wel dat ze dan Limburg mogen overslaan en al het sneeuw naar jullie mogen brengen ;) Hier ligt op de bergen nog steeds genoeg om te sleeën en op de paden om te schaatsen (zucht).

@ Judith -> hoe had Seth geslapen vannacht?

Hier Sven al verrast vanochtend, zo aankleden en dan gaan we ergens ontbijten. En met zijn verjaardag vieren, hij houd er niet van om 'in the picture' te staan. Laat staan dan met een groter feestje dan normaal haha. Maar we gaan wel zondag uit eten met zijn ouders en broer, dus een klein feestje.

5. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    Hedwig
    Helemaal begrijpelijk dat het heel moeilijk is! De diagnose is nu gesteld, het is nu allemaal helemaal waarheid en dan begint pas de acceptatie en verwerkinge! Het is allemaal niet niks. Probeer je gevoel te volgen of overleg met een instantie blijf vooral je zorgen volgen.... Blij lekker je gevoel posten dit zal opluchten. sterkte....

Miran
    Gefeliciteerd met sven!!! Maaruh hij is echt maar 1 dag ouder dag gisteren hoor. :) :) :)

John heeft vandaag 1 oriënterend gesprek bij een berdijf waar hij graag wil werken en 1 sollicitatiegesprek met een ander bedrijf waar hij ook weer als bakker aan de slag kan. spannendddddd

6. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Oh wat spannend Anniek!! Ik zal duimen voor John!

@ Sandra -> je hebt pb! Het scrapkitje is gevonden :)

7. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ach niet echt spannend....
    John had een oriënterend gesprek en op zijn vroegst hebben ze in september heel misschien plek voor nog een bakker {en dat terwijl er in januari 1 ontslagen is en 1 vertrokken}
    Andere bedrijf hadden tig mensen en is in onze ogen meer een bedrijf die liever een van 18 heeft.....

8. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Wel jammer hoor Anniek!

@ Patricia -> moest jij vandaag niet naar het vermoeidheidscentrum? Zo ja, hoe was het gegaan daar?

9. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Klopt Miranda.

Éindelijk, eindelijk meiden.. het is erkend, ik heb CVS (chronisch vermoeidheids syndroom) en prikkelbaar darm syndroom kwam er ook nog even bij (ik wist t eigenlijk al wel, maar toch..) héél fijn dat t daar gewoon gezegd is. Ik ben niet lui, het zit niet tussen mijn oren! Vandaar mijn prikkelbaarheid :( hoofdpijn, schimmelinfecties, ontstekingen, buikpijn, obstipatie/diarree, opgezette klieren, trillen na veel inspanning, niet meer kunnen concentreren dan etc etc. Er is een belastbaarheidsscan gedaan en een longfunctie meting. Ik scoorde hoog in de vragenlijst die ik in moest vullen (52 op schaal v tussen de 20 (goed) en 57 (extreme vermoeidheid)) en door die scan én ecg kwamen ze te weten dat mijn vetverbranding oa niet goed is, en de a cardiale en cardiale bla bla ook niet (komt er op neer dat ik na een inspanning al mijn verbranding op heb gebrand). Heb medicatie gekregen (DÚÚR) en weer b12 supplementen (omdat 8 vd 10 mensen hier goed/beter op reageren). Nadeel is is dat ik veel uit eigen zak moet gaan betalen.. maar wat moet dat moet. Longfunctiemeting was prima/goed zei ze, maar toen ik op t scherm keek, zag ik dat er leeft 57 jaar ^^ dus ik zei al 'goed??" maar volgens haar geen probleem.

10. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Nu moet ik over zo'n 2 weken terug komen, als ik bepaald heb na hun brief of ik door ga. (omdat veel niet vergoed gaat worden).. dan moet ik langs een fysio, ergo, psycho etc..

11. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    wauw wat fijn eindelijk erkenning patroes!
    Maar wat balen dat je veel zelf moet betalen. Hoe komt dat? Kan je dokter het dan niet voorschrijven?

@anniek : balen van de solicitatie van John.

@Hier
    weet iemand hier ( die werkt in de zorg ) hoe lang de wachtlijst op een mkd ongeveer is?

Op school ging het goed vandaag met Erik. De juf zei dat ie uitzonderlijk blij en opgewekt was vandaag.
    Ik tussen de middag vragen waarom ie zo blij was.
    zegt ie : omdat ik naar een nieuwe school ga! Waar het heel rustig is!
    :)

had nog gehoord van een moeder op school dat de groep van Erik nog groter gaat worden. Verwacht word dat er dan ongeveer 32 kindjes in de klas zijn.
    Hoop zo dat de de mkd geen lange wachtlijst heeft!

12. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Patricia -> wat fijn! Eindelijk! Nu moet toch zeker een last al van je schouder vallen. Het zit niet tussen de oren en het is echt zo! Leuk is het natuurlijk niet, maar wel fijn dat je de diagnose hebt. Wel balen dat je zoveel uit je eigen zak moet betalen... Dure hobby!

@ Hedwig -> geen idee met de wachtlijsten! Wel fijn om te horen dat ook al van Eriks schouders een hele last is gevallen. Hij weet dus precies waar jullie mee bezig zijn!

Hier een gezellig dagje achter de rug. Vanmiddag even op de koffie geweest bij schoonmams met wat gebak. Gegeten bij KFC, Joris mocht kiezen voor Sven. En toen nog even door naar de Ikea, die ligt er tegenover. Daar nog een vloerkleed gekocht en wat prulletjes. Wij zijn de dag dus goed doorgekomen ;)

13. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    dus Sven heeft zn verjaardag goed overleefd hihihi

14. sandra1979

sandra1979 Fanatiek lid

Hallo.

Miranda, bedankt!!!!! Super.

Anniek, wil je mij dat andere kitje ook nog sturen dat jij had?

Patricia, fijn dat er een diagnose is gesteld. Hoef je idd niet zo te twijfelen aan jezelf.

Rest heel vluchtig over heen gelezen.

Vandaag een hele drukke en emotionele dag gehad. Mam ging weer slechter en vanmorgen is ggz geweest. Advies = opname. Het lijkt dat zich er bij neer heeft gelegd. En ze moet dus morgen om 13.00 uur binnen zijn op de PAAZ. Ik vind het zo moeilijk, maar weet verstandelijk ook dat het niet anders kan. Het is natuurlihjk nog de vraag of ze morgen mee gaat. We kunnen haar niet dwingen.....
    Ik zie daarom best op tegen morgen, maar ben ergens ook wel blij dat er veel zorg uit mijn handen wegvalt, al zal het nog pittig blijven.....

gr. sandra

15. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Sandra -> voor jullie zal het wel veel meer rust geven als ze opgenomen is. Zo weten jullie dat er toezicht is. En hopelijk met succes en zien jullie snel verbetering. Het is en blijft moeilijk, het is toch je moeder. Heel veel sterkte vanmiddag.

@ Hedwig -> ja hoor, goed overleefd :D

@ Marijke -> ik las op facebook dat je terug bent van jullie Disney avontuur! Vertel! Hoe was het? En een spam? Hihi!

Hier bijna verslapen. Was gewoon de wekker vergeten te zetten :( Is me nog nooit gelukt! Schrok dus om 7:20 uur wakker. Was dus even haasten, maar Joris zit in het busje ;)

16. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    mogge dames

@Sandra : Jeetje dan gaat het echt superslecht met je mama zegt. Is ze zo depressief?
    Hopelijk wil ze vandaag wel naar de paaz. Is beter voor haar denk ik.

@Miranda : oei wekker vergeten te zetten. Verjaardag van Sven heeft er wel ingehakt he? ;) :p

@Hier
    Vrijdag dus Erik vrij. Gezellie.
    Helaas geen sneeuw hier nog. Was Erik enorm verdrietig om. Hopelijk valt er nog wat straks. Anders zo sneu voor hem.

@Marijke : welkom thuis!!
    Was het leuk? NIet bevroren?
    We want spam! We want spam!! :)

17. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier wel sneeuw! Moeten even kijken hoe t uitkomt.. Devin is net wakker en Carmen moet zo naar bed, dat is waardeloos.. dan heb je geen tijd om weg te gaan ;)

Sandra, moeilijk hoor.. Sterkte!

Miranda, foei bijna verslapen hahaha. Hier hadden de kids gisteren en vandaag vrij.

18. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hier ondertussen ook sneeuw!

Zijn al buiten geweest. Was niet zo'n heel groot succes. Owen wil geen handschoenen aan. Dus janken van de kouwe handen. En eet alle sneeuw op.
    Wilde op de slee met ze. Maar lag nog niet genoeg.
    Dan maar in de kinderwagen. Maar goed, uit Owen komt niks. Zit alleen als een zombie voor zich uit te kijken. Erik weet niet zo goed wat te doen met de sneeuw alleen.
    En ik kan Owen niet alleen binnen laten en met Erik een sneeuwpop maken ofzo.
    Dus dat is wel jammer.
    We hebben maar boodschappen gedaan.

Dus vanavond moet Richard maar ff een sneeuwpop maken. kan ie heel goed! hihihi

19. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ff snel
    san
    ik ga het straks voor je zoeken en mailen. sms me ff als ik het vergeet {ben beetje een zeef solly}

hedwig
    ik ga het ff navragen bij mam, zij heeft ook een kindje in de oppas die naar het mkd moet alleen dan hier in de buurt. Misschien kun je het mkd eens bellen? Ik bedoel, je wil gewoon weten hoelang zoiets duurt hun kunnnen daar vast ontwoord op geven toi toi toi

patries
    fijn zo'n diagnose... helaas kan ik je buiten de cvs de hand schudden echter herken ik vele klachten door de fibromyalgie en ik heb ook het prikkelbaar darm syndroom zoals ze vroeger noemde: een spastische darm. {miran ook}

heb vanmorgen uitgeslapen, slaap al behoorlijk wat nachten slecht maar waarom? rug pijn lijkt ook weer niet op te houden....

20. lidia

lidia Fanatiek lid

hier ook sneeuw maar kan er nu niet van genieten:( zit ziek thuis met een gehoorgangont net als de vorige keer alleen nu in mijn linkeroor:x, heb gelukkig wel meteen de juiste druppels gehad van de ha dus ik hoop dat het nu niet een week gaat duren.

sandra,, oo meis wat een moeilijk beslissing voor je moeder maar wel de juiste denk ik in haar toestand. ook voor jullie weer een klap.
    dikke knuf

hedwig,, kan je niet met verik wat doen als owen slaapt?? voor de deur vast een grote bal maken;) en ja moeilijk hoor als owen niet reageerd. haha moest wel lachen om erik zijn verhaal dat ie naar een rustigere school gaat,, voor hem is de keuze gemaakt, geeft jou ook wel een goed gevoel denk ik..

patries,, jee meis zou bijna zeggen gefeliciteerd maar dat klinkt dubbel.. wel goed dat er nu iets uitgekomen is en dat je weet dat het een naam heeft.. ik hoop dat de meds en de b12 gaan helpen.

marijke,, welkom terug,, ben heel benieuwd naar de spam;)

ga zo mijn bedje weer in. misschien vanmiddag de kids halen et de slee.. er ligt nu 5cm hier..:D

Deel Deze Pagina