Maart 2007 mama's - deel 5

Discussie in 'De mama's' gestart door Jucade, 4 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Het geboortekaartje is uitgezocht! Nu ben ik bezig om een gedichtje te maken, maar kom er niet zo uit... Dus een beetje hulp is welkom!

Ik wil iets met ''twee keer twee plus één is vijf'' of iets dergelijks en ik heb dit bedacht;

wat een geluk dat ons is gegeven, zomaar ineens zijn we met zeven.

Maar kom er niet helemaal uit wat het precies worden moet dat het ook allemaal nog lekker loopt en leuk klinkt.

Suggesties zijn welkom!

2. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    twee plus één is drie,
    en twee erbij maakt vijf
    samen zijn we nu met met zeven,
    wat fijn om dit te mogen beleven

of

het begon met onze lotte en martijn,
    en toen kwam bas, hartstikke fijn!
    nu zijn ons nog 2 lieve kindjes gegund
    het had niet mooier gekund!

of

twee x twee plus één is vijf
    voor de één zomaar een rekensom, meer niet
    voor ons een enorm geluk
    twee x twee plus één is vijf

of een combi van dit zo'n beetje

ik ga yara zo s klaarmaken..ze mag straks dansen in de grote zaal van de schouwburg! heb er weer zin in, alleen yara wat minder, dis is erg moe en vindt het altijd moeilijk om een handje te geven aan n ander kindje bij het lieveheers beest lied haha

vandaag was het half zeven dus dat was beter. heb ook noh 2x15 min getrimd. net naar speeltuintje geweest, nu even dvdtje op en zo op naar de schouwburg

miran leuk met opa en oma eten veel plezier

marian heeko al wakker ;)? dan was het vast erg gezellig..jeetje wat laat..

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wow Juut, mooie gedichtjes! Hoe kom je daar nou op, zelf bedacht??

Hier.. Carmen is toch ziekjes en niet in dr hummetje. Ze wil ook niet slapen (heeft ze 2x een half uurtje gedaan, waarvan 1x bij mij in bed. Van het slapen is niks meer gekomen (hooguit een uurtje dus morgen is grote uitslaapdag voor mij.

4. Wauw Juut, je schud maar zo even een paar mooie gedichtjes uit je mouw.

Hier e ht een rampdag gehad met Stijn. Ik weet niet meer wat ik met hem aan moet. Hij is zo vervelend en niet leuk bezig. Hij kan alleen maar huilen en gillen. Ik snap best dat hij af en toe wat anders kan reageren, doordat zijn huidje jeukt ( terwijl het op zich best goed gaat momenteel, wel veel jeuk). Maar...pff. Nu ook van de logopedie oefeningen gekregen, maar dan gaat hij heeft ongeinteresseerd zitten doen. Bah, ik baal er zo van.

5. O ja, Renske's huidje gaat goed, droog maar alleen op haar polsjes eczeem.

6. hardloper

hardloper Niet meer actief

we waren met 2 en werden toen 1
    en eentje erbij, dat werden er 2
    weer eentje erbij, toen waren we 5
    nog eentje er bij, en weer dubbel zo blij
    nu dus met 7, een mooi groot gezin
    En elk klein wonder een enorm gewin

1+1=4
    4+1=5
    5+1=7

Twee keer een tweeling dat is wel heel sjiek,
    Maar net als onze bas, zijn ze allemaal uniek.

Er is weer een tweeling bijgekomen
    Daar kan je als ouder toch enkel van dromen
    Ons gezin is nu echt compleet
    (want ik werp tweelingen bij de vleet) (solly, flauw grapje)
    ehhhh

Ik ben neit zo goed in kleine gedichten, ik ga nog even denken

Hedwig, (*preekstand aan*)ik maak me zorgen, klinkt niet fijn, ga naar de dokter (*preekstand uit*) knuf

Opening ging goed. Was erg gezellig, veel positieve dingen gehoord. waren leuke mensen (ook iemand van een tattooblad:)). ben benieuwd hoe we gaan draaien:):D

ben erg meo, dus hou t even hier bij. had ook een familiereunie van didiers familie:)

7. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    deze vind ik erg leuk zeg!

hier waren we om 1915 (!!!) terug van yara's dansvoorstelling. het begon om 1600 en was 1815 afgelopen, rond half zeven kwam ze s tevoor schijn, toen nog bloemen enz..en thuis natuurlijk nog snel een boterham.
    het was wel weer superschattig om te zien, al bleef yara erg achteraan en was t een beetje een zooitje ongeregeld om te zien, maar wel erg lief.
    dit was de laatste want ze wil niet meer, jammer hoor ;)
    seth heeft het eerste half uur liggen slapen op schoot en was daarna niet zo in zn hum. hij ging ook superhard huilen toen t afgelopen was, yara verdween achter de dichtgaande gordijnen en hij brulde: ik wil naar yara toeeee
    achgos hij dacht zeker dat zn zus nooit meer terugkwam.

wij maar even de frietpan aangezet (fout...) maar wel lekker!
    morgen het laatste weekje in

lidwina fijn dat jullie zulke positieve dingen gehoord hebben en dat het allemaal naar wens is verlopen. ga jij er ook werken?

marijke dike knuf voor jou. niet leuk als ze zo doen he..is echt lastig, soms zit je met je handen in het haar omdat je echt geen idee hebt hoe meet ze om te gaan zeg maar..hopelijk trekt stijn gauw bij

patries jammer dat je geen tukkie meer hebt kunnen doen, dan morgen maar goed inhalen. en balen dat carmen zo weinig sliep

8. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    Dat waren een paar mooie suggesties Juut en Lidwina! Daar kunnen wij denk ik wel wat mee... Hoe schudden jullie het zo uit jullie mouwen?

Marijke, balen dat Stijn zo opstandig is. Hier zijn Lotte en Martijn de laatste tijd ook niet al te goed te spreken, het hangt misschien ook wel in de lucht! ;)

Patries, slaapse morgen! :D

Judith, fijn dat het weer leuk was, jammer dat ze niet meer wil. En arme Seth! Dacht ie dat ie Yara nooit meer zou zien.... Friet eten mag best af en toe, lekker toch? De volgende dag een beetje compenseren en klaar ben je! Hier vandaag pizza gehaald, dus ook niet al te gezond. Morgen weer gezonde groenten in huis halen....

Lidwina, mooi dat de opening geslaagd was! Ik ben ook heel benieuwd hoe het gaat lopen, maar het komt vast goed!

9. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Lidwina -> wat fijn dat de opening zo geslaagd was! Idd nu even spannend hoe het zich gaat ontwikkelen met de nieuwe zaak!

@ Marian -> ik ben echt geen dichter, totaal niet. Ik ben iemand die zoekt op internet :D

@ Judith -> vind het echt heel knap! Je schud zo even een paar gedichtjes uit je mouw! Heel mooi! En idd wel jammer als ze stoppen hé. Had ik hier met de judo. Eerst was het zo geweldig en toen ineens huilde hij, geen zin meer. Toch een paar keer gegaan, wat uitliep op een uur mopperen en huilen. Dus toen gestopt helaas!

@ Patricia -> gelukkig morgen uitslapen in het verschiet met zo'n vermoeiende dag wat je achter de rug hebt.

@ Marijke -> ach wat sneu zijn zo'n dagen hé! Dan duren ze heel lang en ben je blij als ze op bed liggen. Wel fijn dat het beter gaat met de huidjes van de kids.

Hier vanmiddag een heel stuk gaan wandelen, daarna richting opa en oma gegaan. Joris was helemaal door het dolle toen ze ineens een uur eerder dan gepland thuis aan kwamen. Wat was hij blij om ze te zien, en zoveel verhalen om te vertellen dat die had aan ze. Zo leuk! Daar gegeten en toen richting huis. Merkte wel dat in zijn hoofdje nog veel omging, want hij ging heel onrustig slapen.

10. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    goedemorgen! het was vanmorgen half zeven :) :)
    zo boterham maken en dan 2 kindjes wegbrengen

miran wel lief dat joris zo enthousiast was zeg!

marian ja vanavond maar weer spinazie :)

11. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    Hier kon ik met moeite wakker worden vanmorgen, de wekker is wel drie keer gegaan! Om kwart over 7 heb ik de moed bij elkaar geraapt en om half 8 heb ik de kinderen wakker gemaakt. Had Lotte haar hele bed nat, kon ik haar nog snel gaan douchen ook! Maar goed, met een beetje efficientie ben ik nu bijna klaar, hoef ik alleen de haren nog maar in de plooi te maken en zijn we klaar voor school. O ja, de bekers melk moeten ook nog leeggedronken worden, maar dat moet geen probleem zijn, we hebben nog een kwartier. :D

Vannacht om half drie was Martijn wakker, hij kon niet meer slapen zei hij. Gelukkig kreeg ik hem wel weer terug in zijn bed. Om kwart voor zes werd ik wakker met zo'n ontzettende kramp in mijn kuit dat ik het wel uit kon gillen. Heeko moest de kramp eruit masseren, een beetje oprekken hielp niet eens... Had het vorige week ook al in mijn andere kuit. Beetje jammer...

Dat was het hier eerst wel weer even, zo kids wegbrengen, naar de markt, zus op bezoek, etc....

12. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Goedemorgen!

@ Judith -> wauw, half 7! Wat goed!

@ Marian -> auw, zo'n kramp kan ook heel pijnlijk zijn! Hopelijk niet iets wat nu elke nacht terug komt. En dat je zo slecht je bed uitkwam vind ik niet gek hoor. 2 keer de nacht onderbroken. Wel goed van je dat je het toch maar even hebt gered hoor!

Hier had Joris heel onrustig geslapen, veel wakker, huilen! Dus ik kwam ook slecht mijn bed uit (en Joris ook!). Was dus een gezellig uurtje voordat hij naar school ging. Nu even wat ruimen, was wegwerken, moet nog gaan voor mijn rijbewijs te verlengen, wat boodschapjes...

13. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    goedemorgen all...

eens kijken wat ik nog weet;

Marijke
    sterkte, moeilijk is dat he als ze zo giga tegendraads zijn en dat je jezelf erop betrapt dat hij ernstig over je grens gaat en je hem een ' knal' zou willen verkopen? Ik heb niet echt tips behalve dan het nega gedrag zo veel mogelijk negeren en het positieve gedrag bekrachtigen. Maar dit zul je waarschijnlijk al best doen dus kan je nog niet echt helpen...

Juut
    och wat sweet hihi die seth :)

Lidwina
    ow leuk joh, ben zzooo benieuwd.

miranda
    nog 1 weekje school :)

uhm verder heb ik geloof ik niet terug gelezen...
    nu ff klagen en ego doen;
    Vanmorgen had Kyana echt giga opstart problemen, zzooo vervelend dat ze was niet normaal! Ze hebben vandaag sport dag dus denk dat ze gewoon erg zenuwachtig was ofzo maar oe... gelukkig heeft ze een nieuwe juf en die heb ik ff ingelicht over haar opstart problemen. Juf pakte haar aan de hand en heeft haar meegenomen, iedereen heeft dat wel eens he. Maarja.
    Juist nu heb ik echt giga rugpijn en pijn in mijn bekken.
    Heb vanavond mijn 1e WErkavond!! Zo moet ik er dan 7 maar oe die rug bah bah bah heb zin in het nieuwe werk maar mijn rug denkt daar anders over...

14. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ow natuurlijk Marian vergeten;
    Ik ben geen goede dichter... helaas. Gelukkig hebben juut en lidwina je al geholpen {jeetje wat doen jullie dat ff goed!!} Ben wel benieuwd naar de namen van jullie 2 beebjes :)

15. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen

hihihi die vind ik wel heeeeel grappig :D :D

Juut ook al zo knap met dichten. Goed hoor. Ik ben net als Miranda : ik zoek ze ook op internet hihi

@Lidwina : wauw jullie zaak ook nog in een tatooblad. Gaaf hoor! Ben heel benieuwd hoe het allemaal zal gaan.

Hoe is het met Rune en de meisjes?

@Juut : jammer de laatste voorstelling van Yara. Misschien dat ze in de toekomst wel weer wil ;)

@Miranda : je pa en ma ook weer goed thuisgekomen las ik. Zo schattig dat Joris zo enthousiast dan is :)

@Anniek : zo te lezen heeft Kyana een ochtendhumeur.... balen zeg

@marian : oei kramp. dat is idd mega pijnlijk! Gelukkig was Heeko er om je te masseren

@Hier
    Erik weer naar school. Had er weer veel zin in. Vanmiddag hier naar het bos met school. Dan volgen ze een of ander kabouterpad. Ze mogen dan ook als kabouter verkleed komen. Dus Erik maar zn plopmuts opzetten vanmiddag hihihi. En hopen dat de bewolking vanmiddag wegtrekt.

Mijn schoonmama word deze ochtend geopereerd aan dr spataders.
    Hoop dat ze naderhand niet al te veel pijn zal hebben.

Ik morgen naar het ziekenhuis. Ben benieuwd..........

16. sandra1979

sandra1979 Fanatiek lid

Hoi allemaal.

Hier wel alles gelezen, maar ben beetje een zeef.
    Erg moe vandaag.

Morgen weer gaan werken.....nog wel aangepaste diensten omdat ik nog 4 wkn lang geen auto mag rijden. Ben blij als het weer mag, want dat rot openbaar vervoer...

Verder leuke gedichtjes gelezen.

Verder weet ik het eigenlijk al niet meer zo goed.

Morgen indy voor het eerst naar de VSO. Ben benieuwd.

Nu het gewone leventje weer gaat beginnen probreer ik hier wat meer te komen.

groetjes sandra

17. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier was t wederom half 5.. Carmen is nog steeds ziek, maar ze is evengoed mee naar opa en oma gegaan. Ik heb vandaag bijgeslapen van 9 tot 3 ^^

18. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Goedemorgen!

@ Patricia -> wat sneu dat Carmen nog ziek is. En jeetje, van 9 tot 3 bijgeslapen, dan had je het ook hard nodig!

@ Sandra -> kan het me goed voorstellen als je weer mag autorijden. Van het openbaar vervoer word je echt niet vrolijk... En succes met de VSO! Toch wel spannend zo'n eerste keer!

@ Anniek -> hoe was je eerste werkavond? En die Kyana, ook toe aan vakantie ;) Had ze wel betere zin na school?

@ Hedwig -> hoe is het met je schoonmoeder gegaan? En wat schattig, allemaal kaboutertjes aan de wandel :D En succes vandaag in het zkh!

Hier heeft Joris vandaag juffendag op school. Hele dag feest! Een stormbaan, ze gaan naar de speeltuin (ligt letterlijk aan de overkant, dus ideaal!), krijgen frietjes, snack en een ijsje ipv boterhammen. Echt feest dus! En ze hebben geluk met het weer! Ze voorspellen 25 graden en de hele dag zon!

19. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Leuke dingen in t verschiet voor Joris, Miran! En idd t word (als t goed is) prachtig weer en ook niet té warm.

Hier was t weer vroeg dag, kwart over 5.. Devin wilde na 2x zijn speen, toch niet slapen dus toen naar beneden, gebadderd en een flesje gegeven. Toen nog even spelen en toen kwam Carmen om kwart voor 7. Die heeft net ook al gebadderd en een flesje gehad. Ze heeft geen koorts meer, is alleen nog verkouden. T word weer een lange dag vrees ik.

20. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Justin is ook vrij vandaag, dus van slapen komt niks vandaag. Maar even kijken wat we straks gaan doen.

Deel Deze Pagina