Maart 2007 mama's - deel 5

Discussie in 'De mama's' gestart door Jucade, 4 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    sterkte vandaag Jucade!

@Carla : het was een groot succes dus :) Spam?

@Miranda : veel plezier met je rustdag :D

@Hier
    Erik weer naar school. Was een invaljuf. Eigen juf heeft de kindjes ziek thuis dus zelf ook thuis.
    Maar goed, heb heel even Erik voorgesteld aan de juf. Juf tegen hem praten maar hij keek dr niet aan. Dus geen idee of ie er wat van mee heeft gekregen. Maar gezegd dat Erik autisme heeft. Ow, dat wist ze niet.....
    Nou dat gaat wat worden zucht. Heb maar gezegd dat als er iets is ze me moet bellen. En dat ook tegen Erik gezegd dat ie dan de juf moet vragen of ze wil bellen als er iets is met hem.

Dus ben benieuwd. Maar het is goed weer. En zoals ik van een andere moeder heb begrepen ging de nieuwe juf de kindjes heel veel buiten laten spelen. Beter misschien ook. Erik loopt wel alleen rond, in zichzelf te brabbelen hihi

Gisteren naar de kinderboerderij geweest. Deed ie dat ook. Ging ie alleen rond lopen, het hele terrein rond. Alle kinderen zorgvuldig ontwijkend en maar praten in zichzelf.
    Weet soms niet of ik dat schattig of zorgwekkend moet vinden ;)

2. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    vind het maar schattig Hedwig! om dat zorgwekkend te vinden heb je niets aan. Hij is gediagnostiseerd dus die zorgen komen/zijn er toch wel. Zie het maar als een manier om met prikkels om te gaan.

Jucade
    suc6 vandaag

miran
    oe lekker wil ik ook :) {een rustdag tenminste}

hier komt de ggd vanmiddag ivm gastouder worden.... spannendddd
    daarna paardrijden, daarna eten en Kyana op tijd naar bed.
    Ze had het gisteren weer moeilijk om te gaan slapen bah bah en vanmorgen stront vervelend.

3. hardloper

hardloper Niet meer actief

hedwig, diagnose heb je, je vrandert er niets aan. je kan kijken naar de dingen die anders gaan en je zorgen maken, maar feit is dat autisten over het algemeen gewoon geod kunnen leven hoor. ook al hebben veel problemen met het aanpassen aan de maatschappij of anderen of school of whatever. weet je, het is gewoon je eigen lieve kleine ventje en ja, hij loopt rondjes en kletst in zichzelf (dat doen er meer). geniet van het schattige, lieffie, je zorgen maken doe je je hele leven toch wel over je kleintjes. al hebben ze autisme of een spraaktaalachterstand, of ecxeem of zijn ze schuw of zijn ze vaak ziek of..... ze zijn prachtig, jou jochies zijn prachtig. anders dan de norm, maar prachtig. net als jij. prachtig zoals je bent. geniet lieve mama van twee jochies, ze zijn al snel genoeg groot.

4. hardloper

en ik zo zwemles. spannend:) (afzwemmen) en vanmiddag gesprek op school (ook spannend)(van rune)

anniek, komt goed. je word een leuke gastouder:D

5. hardloper

ohja

hanneke hoe is het gegaan?

sandra hoe gaat het met je moeder?

6. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ja, jullie hebben gelijk :)
    ze zijn mijn moppies :D
    En het IS ook schattig om te zien hoor hoe Erik in zichzelf praat. Dan doet ie zn handje zo maken dat die terug praat. En dan hoor je hem hele conversaties houden. Moest ie op een gegeven moment een heuveltje af, kijkt ie zn handje aan en zegt : hoe moeten we hier nou afkomen? :D :D

Maar toch heb ik het op die sociale momenten ook wel ff moeilijk hoor. Vooral met Owen. Die vind zulke dingen 10 keer niks en als je hem maar aanraakt of aankijkt dan gaat ie compleet door het lint!
    En dan zie je andere kindjes van zijn leeftijd of jonger die dan dapper meestappen aan de hand en dolblij naar een geitje wijzen, en dat ze je aankijken en hoi zeggen of dag zwaaien met hun handje........... Ow dat vind ik best moeilijk hoor!!!
    En ik hoop oh zo hard dat Owen dat ooit ook eens gaat doen!
    Nou, hij hoeft dan niet te zwaaien van mij als ie dat niet kan of hoi zeggen. Maar dat ie lekker mee stapt en dat ie het leuk vind om een geitje te zien of wat dan ook. 1 positieve emotie maar!
    Nu is zijn blik leeg als we naar buiten gaan en de enige emotie die hij af en toe laat zien is vreselijke boosheid.

zucht, oke, genoeg geraaskald :p :D

@Lidwina : ow afzwemmen. Spannend! Succes!!!!!!
    En geprek op school bij Rune. Ben benieuwd wat ze gaan zeggen. Hoe is het met zn beentje trouwens? En naar wat voor school gaat Rune eigenlijk? Wat voor CLuster?

@Anniek : succes met de ggz!
    En leuk, weer paardrijden. Alvast veel plezier :)

7. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    sorry ik moet ff mopperen:
    Ik kreeg van het uwv een brief met het dagloon vanuit de ziektewet! Schrik me kapot man het was iets van nog geen 200 euro per maand!!!! Dus echt belachelijk maar zo'n brief is echt waardeloos ogebouwd dus moest wachten tot vandaag om te bellen. nu blijkt het zo te zijn dat ik nog ww en ziektewet ontvang dus die 2 bedragen samen.... konden ze me na een half uur zeiken toch vertellen! Maar het bedrag klopt even goed niet. nu werd ik net terug gebeld met de uitleg maar die uitleg klopte voor geen meter. O mevrouw, dat wist ik niet maar me collega heeft deze berekening gemaakt en ik geef deze informatie nog aan haar door ze is er woensdag weer en dan hoort u meer! Het uwv durft dus gewoon doodleuk mijn loon van afgelopen 6 maanden te nemen en die te delen door 1 jaar! Maw dat bedrag gedeeld door 12 maanden ipv 6 maanden!!!!!!!!! Geen wonder dat je dan kei laag uitkomt. Dit was volgens hun omdat ik nog een werkgever had??? sorry??? ik word/werd gestraft omdat ik dus 6 jaar voor 1 werkgever gewerkt heb, toen 2??maanden ww en daarna bij deze werkgever.....

8. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    potverdikke anniek, wat zit het tegen zeg met die stomme geldzaken..is heel erg vermoeiend! hoop dat het gauw goed geregeld wordt!

mamzie dat zijn en blijven hele moeilijke dingen..lidwina heeft al een mooi aanmoedigingspraatje geschreven, daar kan ik me alleen maar bij aansluiten.
    hoop dat erik de dag redelijk is doorgekomen met de invaljuf

lidwina en is t diploma binnen? en succes met het gesprek voor rune!

miran lekker goed uitrusten vandaag! met je hoofd even in het zonnetje!

jucade sterkte met de dag! en hoe hebben de mannen het op vakantie?

hier seth opgehaald van de psz, wilde boodschappen doen, had ik geen geld meer op de rekening, gelukkig ontdekte ik dat eerst..
    dus straks maar weer terug (en weer vd spaarrekening moeten pikken)
    voor de rest: ik ben zo blij met de zon!! heeeeerlijk!!
    vanmiddag komt er nog een meisje uit de klas spelen hier. verder geen nieuws.

9. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    juut
    tnx, idd geld grrrr... en jij ook al! pff gelukkig wel nog wat spaar.

Lidwina
    you go girl!

10. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    yeahhh de goedkeuring van de ggd is binnen!!!!
    nu nog ff wachten op mijn lrk nummer en ik mag beginnen! Hehe

en nu koppijn.

11. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    gefeliciteerd Anniek!!

@Lidwina : hoe ging het zwemmen?

@Jucade : hoe was het in het ziekenhuis?

@Miranda : hoe was je dagje rust?

@Juut : Hoe was de speeldate vanmiddag?

@Hier
    School was wel goed gegaan met Erik. Middag thuis gebleven.
    Ben een eetdagboekje aan het bijhouden van Erik. Toch ff precies bijhouden wat ie zoal eet en drinkt op een dag.
    Vandaag was best een goede dag en heeft ie 700 calorieen binnen gekregen. Moeten er 1500 zijn.......

Overmorgen de slikfoto. Ben heel benieuwd hoe het zal gaan!

12. Pff, dat geld ook altijd.. Zijn toch ook wel zorgen. Ze moeten vooral alles nog duurder gaan maken.

Lidwina, hoe is het zwemmen gegaan? En het gesprek voor Rune?

Hedwig, hoe ishet gegaan met de nieuwe juf?

Anniek, dat is in ieder geval weer positief, de goedkeuring vd ggd

13. Fijn dat het goed gegaan is op school.

14. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hedwig
    fijn! maarug 1500 kalorieen? serieus? die eten ze hier beide ook niet hoor

15. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Ja had ik gelezen op internet.
    Nee denk ook niet dat een hoop kindjes dat halen hoor hihi
    Geloof niet eens dat ik zoveel calorieen haal op een dag hihi.

Vind voor Erik eigenlijk dat ie zeker 1000 moet hebben op een dag. Vooral ook omdat ie vaak dwangmatig rondjes loopt ( als ie niet aan het gamen is )
    En vandaag was dan een goede dag. Normaal gesproken komt ie vaak niet eens aan de 300 calorieen.

Ochtend : kwart drinkvoeding flesje ( 1 flesje is 300 cal ) + 3 hapjes droge cornflakes
    school : 1beker appelsap + 1 koekje
    Lunch : halve geroosterde boterham zonder korstje
    Middag : 4 biscuitjes
    avondeten : 8 maanden babypotje spinazie
    toetje : yoghurt
    avond : cakeje + half flesje drinkvoeding.

16. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    hello hier weer om 6 uur al de 1e..
    vandaag wordt een beetje superhectisch voor mn gevoel, maar komt goed..ik moet extra dagje werken (collega op vakantie) dus tot 1600 werken, dan van 1600 tot 1800 vergaderen, gauw nr huis, en om 1900 kijkgesprekje bij yara op school. seth gaat nr rols ouders, yara tussen de middag nr mn moeder, smiddags nr rols ouders, en rol haalt ze daar weer op om om 1800 nr zwemles te gaan. dan past mijn vader hier vanavond nog dat kwartiertje op dat we nr school moeten.:$
    ben blij dat we niet vaak zulke dagen hebben!

mamzie ook hier lang geen 1500 hoor!

marijke hoe gaat het nou met jou?

anniek had niet anders verwacht :)! leuk!

san lang niks gelezen van je, kga je vanavond even bellen oke?

17. hardloper

ik ben moe! (pfff, voorjaarsmoeheid. vind ik altijd zo lastig, ben je de winterdip aan het uitklimmen, zak je de voorjaarsmoeheid in;))

en ik heb mijn diploma gehaald. C:D

judith, doe sandra de groeten, eg maar dat we aan haar denken, en vraag even naar haar mama als het kan? maak me zorgen...

hedwig, begrijp ik. hoop dat owen snel terecht kan bij het mkd (?)
    kan ie mama gebaar leren:)

judith, succes vandaag. komt goed. jij bent dacht ik zo van de goede planning:)

anniek, had ik wel verwacht. leuk! wanneer komen nu je kindjes?

en gesprek op school ging goed. ze vinden hem neit autistisch verder, maar kinderen met spraaktaal kunnen ook wel dezelfde trekjes hebben. oh, hij zit trouwens cluster 2. net als joris.

weet t verder even neit.

18. sandra1979

sandra1979 Fanatiek lid

Goedemorgen....

Hier gaat het rustig aan.
    Mam gaat heel langzaam, met innie minnie sprongetjes vooruit. Maar daar zijn we al heel blij mee. Ze is zelfs op indy's verjaardag een uurtje geweest.

Disney was echt super. Zal vanmiddag wat foto's erop gooien.

Wij zaterdag naar k3 geweest. Ook indy vond het weer helemaal geweldig. Heel de show dansen en zingen.....

Zondag haar verjaardag. Druk maar wel leuk, al was ik heel blij dat het weer achter de rug was. Morgen nog haar kinderfeestje...en dan zit het er weer op.

gr. sandra

19. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Bloedwaardes waren goed, dus we konden weer naar huis. 2 weken afwachten hoe het gaat.

Lidwina gefeliciteerd, weer wat overwonnen!

Krijg om half 10 fysio voor D, maar hij is moe maar wil niet slapen grr dus dat word weer wat straks :( bah, t loopt NOOIT zoals je wilt he. Naja misschien valt t ook wel mee, zie altijd beren op de weg.

En om 11 uur weer hulp van Pro zijn tante, ze is heel lief voor de kleintjes en doet kleine hh klusjes. Echt fijn hoor en ik kan tussendoor naar bed.

20. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    @Lidwina : gefeliciteerd met je diploma! Goed zeg!
    En fijn dat het goed gaat op school met Rhune. Ook cluster 2 dus.
    Dachten ze eerst wel aan autisme dan? Gelukkig volgens de school niet :)

@Jucade : gelukkig bloedwaardes goed. Hopelijk knapt C snel weer op!

@Sandra : fijn dat het met je moeder beter gaat.

Ben heel benieuwd naar de Disney foto's!!

@Juut : wow druk dagje dus. Sterkte!!

@Hier
    Erik naar school :) Wilde eerst niet maar toch gegaan!!!!
    Anniek : heb je tip toegepast en volgens mij werkt het!! :D
    Heb gezegd dat Mario en Luigie ook naar school moesten vroeger. Dat hoort erbij! Hun mochten ook niet elke keer op avontuur. Eerst naar school en dan pas op avontuur.
    ahahaha Je zag hem echt denken. Hij zei : echt waar?
    Yep! ( serieus gezicht opgezet )
    En toen dus hup naar school ahahahaha.
    Hij zei nog wel : ik ga maar 1 keer hoor.
    Dat is goed zei ik want zo is het ook afgesproken met Accare.

Op school wou ie niks doen, alleen maar wachten op zn vriendje zodat ie zn knuffelspin kon laten zien en achter hem aan kon rennen :D
    Gelukkig heeft ie een topvriendje die overal wel voor in is hihi

Morgen Erik ziekenhuis voor de slikfoto. Pfff Iemand nog tips?
    We zaten eraan te denken om hem 1 verjaardagskadootje eerder te geven ( een knuffel van Luigie ) als steun.
    maar zou dat wel een goed idee zijn??

Deel Deze Pagina