S gefeliciteerd met je verjaardag!! Miranda : hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!! Ow, das een leuk kado ja een tablet! Hebben we voor Erik ook hihihihi @Lidwina : oei, ziekjes? Beterschap! Het heerst zo enorm! Ik paar weken ziek en Richard nu ook. Ik ook niet lekker weer ( oorpijn ) en Erik veel hoest. Blijft maar rondgaan he. Wat heeft Rune eigenlijk gekregen voor zn verjaardag? Enne : vind ik wel een goed idee dat van die juffenwc. Maar denk niet dat ze daar aan mee gaan werken. Hihi geloof trouwens ook niet dat ie er zelf op kan. Kan ie thuis ook niet, heeft ie een opstapje voor nodig Deze week trouwens naar de dieetiste met Erik. Toch heb ik het gevoel dat ie gegroeid is Hebben die cakejes toch wel wat effect hahaha. Kosten me alleen zo veel. Want meneer eet alleen de cakejes van prins die per stuk verpakt zijn. Heb al andere cakes geprobeerd maar nee, dat wil ie echt niet en krijgt er overgeef neigingen van. @Juut : alles weer schoon op je werk? Vraagje aan diegene die met gehandicapten/autisten werken ( juut en Anniek toch? ) Hoe gaan jullie om met slaan en schoppen en bijten van de kindjes? Hoe leg je uit/maak je duidelijk dat dat niet mag? Het word steeds erger met Owen. En hij heeft me een kracht Hij duwt me zo ondersteboven als ie zn zin niet krijgt. En hij wil me bijten en slaat me ( Bij iedereen doet ie dat trouwens ) Het uitleggen aan hem snapt ie niet. Ik dring totaal niet door tot hem. Op die momenten sluit ie zich helemaal af. Ik probeer het te negeren maar dat werkt heel moeilijk.
gefeliciteerd miranda!!! hoop dat je een fijne rustige dag hebt gefeliciteerd sja en ook je mama en papa en je broertjes hedwig, kan je hem in de houtgreep nemen tot hij rustiger word? dat ie veilig 'opgeloten' zit ofzo? een beetje het grenzen gebeuren maar dan heel letterlijk? meis, ik hoop dat je auto snel oke is en dat je snel op het mkd tereecht kan. knuf (en ze zullen eens niet op de duurste cakejes vallen)
hey hedwig deze problematiek hoort er inderdaad helemaal bij, en is altijd erg lastig. het is eigenlijk belangrijk om te observeren in welke situaties het bijten voorkomt, is het frustratie, verveling? het kan ook dat owen op zoek is nr een sensorische stimulatie, dan zoeken ze ook vaak prikkels op zoals bijten. je zou op den duur kunnen leren om het bijten te kanaliseren, kindjes bij ons hebben b.v. vaak een "kauwkoord" (zo noemen wij dat, een soort rubberachtig ding). heb nog wel een interessante link voor je waar je er nog over kunt lezen: Autisme en woede en dat is nog het supermoeilijkste bij autisme, uitleggen/corrigeren/boos worden/negeren, het helpt gewoon allemaal niet. dat ligt niet aan het autisme van owen. wanneer hij beter in zn vel gaat zitten, dan zullen deze dingen hopelijk wat minder voorkomen. dus laat die plaatsing op het mkd maar heel gauw komen! sterkte nogmaals meid!
dankje voor je antwoord Juut ( en voor je link ) Heb de link nog niet helemaal door kunnen lezen maar dat komt omdat Owen de vuilnisbak aan het uitladen was Zal het vanavond op mn gemakje lezen. Bij Owen is de woede uit frustratie. Dat weet ik zeker. Het bijten is niet voor sensorische stimulatie. Daar gebruikt ie metaal voor. De hele dag door is ie op zoek naar metaal. Daarom moeten mn gaspitjes er elke dag aan geloven ( zucht ) en sleutels moeten we ook altijd erg goed wegleggen. Hij bijt en likt heel vaak aan metalen dingen. @Lidwina : het is heel moeilijk om Owen in de houtgreep te nemen. 19 kilo vol blinde woede en frustraties betekend een giga kracht. Vaak ook op het schoolplein als ie zo boos word moet ik hem optillen en met bruut geweld in de kinderwagen zien te krijgen. Vaak springen de tranen in mn ogen van pure onmacht.
s gefeliciteerd met je verjaardag. miranda. ook gefeliciteerd . hier all de hele dag hoofdpijn . reageer straks. x
S van harte gefeliciteerd met je 5e verjaardag! Miranda van harte gefeliciteerd! Zkh maar weer gebeld, bah. Gaat nog helemaal niet beter met C haar voetje en ben er echt niet gerust op. Nu kunnen we vrijdag weer terecht. En ze zijn verschríkkelijk de laatste dagen, werkelijk alleen maar huilen en krijsen, mijn god. Echt abnormaal vooral C (maja als ze ook last van dr voet heeft?)
Ach, wat vervelend nou voor die kleine C? Wat kan het nou toch zijn? Getsie laat je niet afschepen hoor in het ziekenhuis. Miranda, leuke verjaardag gehad, ondanks dat je het niet vierde? Nu klaar voor de verjaardag van Joris? Mommie, heeft S ook een leuke 5de verjaardag gehad? Morgen weer starten met zwemles. We zijn heel veel gaan, zwemmen met Stijn. Nu durft hij zelfs onder water te "zwemmen" (lees, duiken, spartelen).
@ Jucade -> wat sneu. Hopelijk dan vrijdag wat duidelijkheid over wat er nu aan de hand is met C. @ Marijke -> ja we hebben een leuke dag gehad! Vanmiddag gaan winkelen en ergens op een terrasje in de zon gegeten. Was echt genieten. En sinds Joris in bed ligt alles versierd en klaar gemaakt voor morgenvroeg. En spannend voor jullie, weer starten met de zwemles! Ik duik lekker het bed in, doodop. Morgen weer een nieuwe dag
Joris, gefelicitreerd grote man! veel plezier met je verjaardag, en ook papa en mama! sorry, voel me belabbert, dus verder niets
Joris : hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!!! @Jucade : wat balen zeg dat het nog steeds niet goed gaat met C Als ze het daar niet weten in het ziekenhuis moeten ze je maar doorverwijzen naar een kinderziekenhuis hoor. grr @Marijke : wat knap van Stijn zeg!! @Hier Erik gisteravond behoorlijk ziekjes. Dus vandaag maar even thuis. Opa en oma komen ook vandaag. Opa gaat de mega grote conniferen heg eruit halen. Krijgen we weer een halve meter tuin erbij @Hier Grrrr Owen zn billen helemaal kapot en zn wangetjes ook mega geirriteerd. Denk dat ie kiesjes krijgt. De achterste denk ik. Gisteren Owen naar de kapper geweest. oh oh wat een hels drama!!!! Bij Richard op schoot in de houtgreep. Die kon hem nog maar net houden. Geen doek over ofzo want hij ging zo tekeer dat dat niet bleef zitten. Dus beide helemaal onder de haren. kapster werkte zo hard als ze kon. Maar goed, het ziet er niet mooi uit en al helemaal niet afgewerkt. Dat kon gewoon niet..... zucht
Hedwig, balen Marijke, hij vind het dus echt leuk? Heb zelf eergisteren gebeld omdat op hun site stond dat de kindjes van febr nu aan de beurt waren. Vage man, ja zegt ie, febr duurt wel een maand he? eh ja maar ik vroeg gewoon of je zelf gebeld word als ie aan de beurt is en aangezien op de site stond dat de febr kindjes nu aan de beurt waren, dacht ik, ik bel even.? Nee, dan bellen ze zelf. Ok, zal wel?
goedemorgen joris. gefeliciteerd met je 5e verjaardag . miranda en sven ook gefeliciteerd met jullie grote man. hedwig. oei moeilijk. hoor. en beterschap voor erik.x lidwina beterschap .
Joris, van harte met je verjaardag, maak er een geweldige dag van. Miranda en Sven ook van harte met jullie grote/kleine mannetje. Fijne dag. Hedwig, meisje meisje, wat vind ik het toch ontzettend knap van jou/jullie waar je je allemaal doorheen moet slaan. (ik weet het je hebt weinig keus, maar daardoor vind ik het niet minder knap). Je bent een geweldige moeder. Erik en Owen (en ook Richard) mogen in hun handjes klappen dat ze jou getroffen hebben. Dikke knuf. Marijke, leuk leuk zwemles. Jayson wil ook, dus hebben hem opgegeven voor een proefles ergens in mei, hoop dat ik wat hoor. Mijn favo zwembad had een wachttijd van 8 maanden, dus dat doen we maar even niet. Jucade, idd een vreemde reactie, je stelt toch gewoon een vraag... En ik hoop dat ze er bij C gauw achter komen wat er aan de hand is en gericht kunnen gaan behandelen. Nou hier alleen op het werk vandaag pfff, word een lange dag. Heb genoeg te doen, maar heb eigenlijk helemaal geen zin hahaha. Maar ja, toch maar beginnen. Meiden geniet vh prachtige weer vandaag.
Zo, t shirts hangen aan de lijn van J, heb de zomer in mn bol haha en eten gemaakt voor C en D, altijd handig om iets in de vriezer te hebben. Nu even tukkie doen en straks de kamer opruimen t is echt een rotzooi!
Jucade, dus die man dacht dat je J. Op wilde gven voor februari 2013? Miranda, is Joris goed verwend? Stijn zijn eerste echte zwemles gehad. Het ging goed..zelf vond hij het zo goed gaan, dat hij gelijk vroeg of hij zijn diploma al mocht krijgen..tja...moest er wel heel erg om lachen.
@ Marijke -> hihi, die Stijn! Maar wel fijn dat het zo goed ging! En we hebben een geweldige dag achter de rug. Om kwart voor 12 waren wij welkom op school. Daar werd het echt heel uitbundig gevierd. Confetti, zingen, dansen, toeteren, een sterretje afsteken, kaarsjes uitblazen, kindjes in slaap toveren, uitdelen en cupcakes versieren. Was echt heel geslaagd. Eenmaal thuis kreeg hij zijn cadeau van ons, dat gezicht! Hij was zo blij met de tablet. 's Middags nog naar de zwemles. Ook daar werd uitbundig gezongen en mocht hij een rugzak uitzoeken van de zwemschool. Ook nog een gesprekje gehad met de badmeester. Hij moet eigenlijk een groepje terug ivm zijn beentje. Het is zo moeilijk voor hem geworden, maar hij blijft zo hard eraan werken. Aan zijn inzet ligt het echt niet. Maar een groepje terug kan gewoon niet ivm de tijd wanneer die is. Was ook geen probleem en ze hielpen Joris waar ze kunnen met extra aandacht. Zo mag hij ook vanaf 4 april met de kleren gaan zwemmen. Toch weer een mijlpaal. Na de zwemles door naar de wok. Joris maar liefst 4 keer gelopen om eten op te scheppen. Hij genoot er zo van! Ook daar werd er gezongen, een ijsje met daarop vuurwerk en een kadootje gebracht (een mok). En glunderen wat hij deed. Net een half uurtje thuis en Joris vroeg gelijk of hij naar bed mocht. Doodop na zo'n geweldige dag. Joris was ook zo ontzettend lief en genoot overal van... Een heerlijk dagje dus achter de rug! Nu duurt het hem wel te lang tot zaterdag met de visite en kadootjes... Maar ja, nog 3 nachtjes slapen en dan vieren we echt zijn verjaardag