o dat lijkt me ook heel erg frustrerend anniek..moeilijk hoor..en we verliezen allemaal wel eens ons geduld he meid, daar moet je je niet schuldig over voelen hoor! overkomt ons allemaal! en ja, wat te doen als je alles al uitgeprobeerd hebt..kweet het niet. geowon maar even helemaal niks misschien? en het haar zelf elke keer laten opknappen? weet het ook niet. maar wel rot hoor
Ach Anniek, je reactie komt bekend voor hoor, zet dat schuld gevoel opzij. Het klinkt als aandacttrekkerij. Renske heeft ook pas weer zo'm periode gehad. Ik heb haar toen weer heel vaak bewust mee genomn naar de wc en weer helemaal bejuibeld als ze iets deed.
Waren vanmiddag pas om 17.00 terug, t liep uit. Waardes zagen er goed uit. Moesten eigenlijk donderdag terugkomen om te kijken hoe t dan gaat met t voetje. Ze vertelden wel dat als ze ziekig of koorts zou krijgen dat we dan moesten bellen. Ik zei nog 3x dat ze wel warm aanvoelde (maar ik weet t ook aan t zkh dat t zo warm was) en we gingen naar huis. Je raadt t al. Ik vertrouwde het na t avondeten toch niet, ze kreeg rode wangen en begon te hangen. En jawel 39 koorts. Meteen weer gebeld. Moesten naar spoedeisende hulp :s wéér bloedgeprikt, arm meiske en gefrummel aan dr voetje. Ze waren bang dat er misschien een acute ontsteking was ontstaan óf dat t slechter ging met haar voetje. Maar de waardes waren wederom goed.. als ze morgen of zondag weer of nog steeds 39+ heeft, moeten we weer meteen langkomen om bloed te prikken :s ze kunnen er zeif nog niet de vinger opleggen waarom ze nog warm voelt bij dr voetje terwijl ze geen onstekingswaarden heeft en waarom t dan nog dik is. En ook niet waar ineens de koorts vandaan komt. (kan dus van wat anders zijn, kids hebben wel vaker ineens koorts en dan is t weer weg dus..) al met al zijn we weinig wijzer geworden, behalve dan dat de koorts niet samengaat met haar voetje. Nu moeten we sowieso maandag weer langskomen om t voetje te laten controleren.
Toch vreemd he, dat C. Steeds maar ziek blijft? En dat het voetje niet minder wordt! Frusterend voor je hoor. Sterkte en duimen dat de koorts daalt.
jucade dat is wel vervelen zeg, telkens bloedprikken, ziek... arm kleintje. wel fijn dat ze der een beetje in de gaten houden. hoop dat ze snel opknapt. kan je trouwens niet ook ontsteking hebben zonder dat de waardes zijn verhoogd? ik weet het, niet vaak, maar ik dacht dat het kon (en anders laat mij maar zwetsen...) anniek, tja, kan eenpaar dingen zijn: of ze is een hypergevoelig kindje en pikt dingen op uit haar omgeving (jij) en reageert zo (vind ik trouwens niet passen bij kyana, maar goed) of ze vind het ineens wel erg hard gaan. al 5 jaar, zo groot, verantwoordelijkheid, school, op mama letten en devin en papa en dan nog oppaskindjes... misschien wil ze nog een beetje klein zijn? (vind ik meer bij haar passen)(oh en dat bedenkt ze zelf hoor, oudste eigen denk ik) of ze wil eventjes gewoon de extra aandacht, mama mee naar de wc ofzo... maar goed, lastig, want ik ken haar verder neit zo, maar ik ging voor de middelste. ik denk dat boos worden niet helpt, dat ik gewoon weer mee zou gaan ofzo, extra prijzen,knuffen enzo. en ik kan me ook voorstellen dat je er gek van word en haar een emmertje en een doek geeft om het gewoon even zelf schoon te maken. en verder schiet iedereen wel eens uit zijn slof. mama zijn is best lastig en je hoeft neit altijd lief en begripvol en gematigd en rustig enzo te zijn. soms ontplof je, en zolang je dat niet dagelijks doet en niet vreseloos mept is dat echt niet zo erg hoor. (zeg nu zelf, ze schrok gok ik, maar het weerhield haar niet om het te laten gebeuren nog eens. kyana weet als het goed is dat jij ook maar een mens bent en dat jij ook wel eens iets fout doet. en das juist heel fijn, dat betekend nl dat het oke is om fouten te maken en dat ze het dus zelf ook kan begrijp je?) en als je je er nog rot onder voelt, dan zeg je toch gewoon even sorry, had niet uit moeten vallen maar vind het lastig dat, weet jij misschien waarom, kan ik je mischien helpen ofzo... (meteen ingang voor goed gesprek over het leven en alles)
hello! hier alles oke, zin in een nieuw zonnig dagje! rol gaat vandaag nr een concert van paul mc cartney, begint vanavond om 1930 en hij gaat rond 800 vanmorgen weg ik verklaar m wel een beetje vr gek haha, maar ja, hij moet het helemaal zelf weten he..vlgs mij staat ie echt de halve dag in zn eentje in de rij..die vriend waarmee ie gaat komt ook wat later. een vriendin van mij komt straks al hierheen en is lekker een dagje hier. gaan eerst even weg voor zaken en dan met de kindjes nog wat op pad, en vanmiddag even zwemmen. yara is zo lekker bezig met schrijven de laatste tijd, zo leuk. kwam gister van mn werk en kreeg n zelfbedachte brief: mama ik mis j. ik kroel met n bir. pashaas en koonijn. xxxyara. ik ga die echt allemaal bewaren voor later. en pfft als ik er aan denk dat in december mn laatste kruimel ook gaat, ik vind dat echt moeilijk! maar ja. is gelukkig nog ver weg! jucade wel een heel gek verhaal hoor, en best eng dat die koorts er weer is steeds
goedemorgen vandaag boodschappen doen en vanavond verjaardag van schoonpapa . tussendoor de tuin doen en de trampoline terug brengen want er zit een constructie fout in. anniek . meis ik kan je reactie wel begrijpen hoor. ik ben ook een keer uitgevallen tegen Damian en dan voel jeje rot. heb geen tips voor je voor kyana . sterkte meis . Juut..lekker vooruitzicht vandaag. en die rol haha ben benieuwd hoe lang hij alleen is daar.
@Anniek : dikke knuff voor jou!! Ook ik kan je reactie volkomen begrijpen en is ook erg herkenbaar.... Misschien kan je met dr naar een poep en plas poli bij jullie in het ziekenhuis? Kijken of hun weten hoe het komt @Hier Bah het word weer zo'n weekend Kindjes zeuren. Mn splinternieuwe laptop kapot. BAH
judith, ik weet nog dat we naar michael jackson gingen en toen gingen we ook zo razend vroeg weg hoor (ik dacht zelfs eerder) maar het was daar toen al best druk en erg gezellig en vooral erg warm. je wilt gewoon een goede plek, en zodra het open ging ging iedereen rennen.
tnx lady's Ik was het gisteren echt even zat dat ik ook niet meer kon relativeren bah! Onze aanpak is meestel gewoon negeren, haar naar boven sturen en wat anders laten aandoen en alles op de waskamer neer laten leggen. Maar dit doen we al zo lang dat dat geen vruchten meer afwerpt. Verder complimenteren we als ze netjes naar de wc geweest is en zelfs met extratje als ze de hele dag droog geweest is, soms een ijsje, soms een spelletje het verschilt. Helaas lijkt niks tot haar door te dringen.... we hebben over medische oorzaken gedacht maar in onze ogen zou ze het dan ook nachts doen en dat gebeurd niet {toevallig vanacht wel maja wat wil je met 40 graden koorts} Hier nu beide ziek, Kyana en ik. We doen wedstrijdje wie de hoogste koorts heeft pff. We hadden erg veel op de planning staan, wilde ook bbqen..... zucht.... jucade jeetje het is wat met c... vind het maar een vaag verhaal zo! Is het een idee om met haar naar België te gaan? Meestal zoeken ze daar wat beter hoor ik in mijn omgeving.
Anniek, je weet dat J ook nog steeds broekplast en dit is dagelijks zo'n 2 tot 4 x op een dag maar ik laat t maar gaan. als ie 18 is zal t wel over zijn. Medisch zal t hier ook niet zijn, half jaar geleden toen al eens laten checken en had ie niks dus zal nu ook niet zo zijn schat ik. J vind t allemaal wel best, boeit m gewoon niet. En zolang dat zo is, kun je hoog of laag springen maar dan helpt er niks. HELAAS C had vandaag geen koorts meer én ze ging al ietsje meer op haar voetje staan!
hoi! hier een leuk dagje gehad. ik sta te kijken van die meid van mij vanmiddag weer even gaan zwemmen en mevrouw gaat gewoon met haar hoofd onder water, drijft op haar rug & maakt een soort van beenslag.. is dat dezelfde die 5 weken terug nog aan het miepen was van een druppel in haar oog in bad? en dat na 4 watervrij lessen, ben echt blij dat ze niet meer zo bang is nu! nou en rol staat vooraan hoor! mag ook wel, na zo lang wachten. het was erg gezellig daar. en hij was niet de 1e vanmorgen! anniek rot hoor. ik heb vannacht heel de tijd gedroomd dat yara en seth echt overal aan het plassen waren...haha! echt! lidwina wauw zeg heb jij michael jackson echt gezien? en rol smste dat er strenge mannen waren waarvan je echt niet mocht rennen! hedwig veel sterkte meid! is er vandaag nog iets meegevallen of was het zo lastig als verwacht? lidia das ook jammer van de trampoline!
Hello dames! @ Judith -> mijn beste vriendinnetje is nu ook bij Paul Alleen ging die hier pas om half 5 weg erheen. Heeft zitplaatsen, dus hoeft niet zo vroeg er te zijn... Verder reageer ik later, doodop! Vandaag Joris zijn verjaardag gevierd. Pff, dat was doodvermoeiend. Hij keek er zo naar uit. Maar het was 1 en al stressen geblazen. Hij zei zelfs net onder de douche dat als hij 6 word, hij geen feestje wilt... Hij maakt zich echt overal druk om, heel paniekerig, overzicht kwijt, snel huilen, druk maken om 'niks'... Een paar keer apart moeten nemen om eventjes rustig te laten uithuilen. Was op zich toch wel geslaagd, met dan die momenten er tussendoor. Volop verwend en dolblij met de kado's. Nu is hij dan ook gelukkig afgekoeld en doet hij weer 'normaal'. Maar tijdens het feest... Oei oei... Maar ja, we hebben het achter de rug. Morgen alleen nog met schoonouders en schoonbroer en vriendin vieren en dan is het gedaan voor dit jaar
youri gefeliciteerd! heb een fijne dag grote man!!!! en nu maar hopen dat ik me neit vreseloos vergis judith een vriedin van ons was fan dus die ging liggen voor de kaartjes. was erg leuk hoor vreselijk gelachen, was razend warm.
youri van harte met je 5e verjaardag en een fijne zonnige dag gewenst! hey good morning sunshines! hier alles prima, het gaat zo goed met de lampjes op tijdschakelaar! ben blij. voor de rest ben ik met heel veel leuke dingen bezig, en ben gewoon lekker happy! dus da's mooi he geniet gewoon ook hartstikke van dat tweetal van mij! lidwina ja dat soort dingen vergeet je niet meer he! super! miranda das zonde dat het zo liep. arme joris, dat ie zelffs zegt dat ie vlgd jaar geen feestje meer wil. maar goed, tis alweer bijna voorbij..
Youri : gefeliciteerd met je verjaardag!! @Juut : prachtig joh dat de lampjes werken! Wat een uitvinding! hihi En lekker aan het genieten las ik. Heerlijk!! Veel plezier @Miranda : dat is balen dat het zo liep. Misschien volgend jaar toch wat anders doen/proberen. @hier Dierentuin staat in de planning voor vandaag. Hopelijk word het wat Maandag gelukkig weer naar Accare! Richard en ik zijn beide op! Zelfs Richard gaat al de hele week om half 9 naar bed. Zelfs in het weekend. Kan niet goed zijn........ Voel me soms net een pingpong bal. Dan maken we ons vreselijk zorgen om de een, dan gaat het daar beter mee en dan begint de ander, dan weer de een, dan weer de ander. Sorry dat ik hier de laatste tijd met alleen maar geklaag kom. Het zit hier ook zo hoog. Gisteren was het zelfs zo ver dat we elkaar aankeken en zeiden : hadden we Owen maar nooit gehad En natuurlijk menen we dat niet diep in ons hart. Maar op dat moment .... ja was die uitspraak even gemeend.......... De hele dag door geven we 200%. En als we mazzel hebben krijgen we 5% terug met Owen. Niks dringt door. Hij gooit met alles, stopt alles in zn mond, bijt op alles, als ie maar zn zin niet krijgt dan valt ie ons aan ( duwen, slaan, bijten, hoofdbonken ( van de week bijna een tand eruit bij mij ) Zelfs tegen Erik aan ) En dan dat dwangmatige gedoe. Alles moet precies zo staan en niet ander. Geef ik hem een doosje krentjes dan haal ik de bovenkant eraf en dat moet dan met de binnenkant op de tafel liggen en recht, niet anders anders dan word ie vreselijk kwaad! Gillen! Nuja het zijn meer kreten en dan hupst ie op en neer, ronddraaien, totaal geen contact met hem te krijgen. Opa was hier gisteren even en ik zie die man zo zn best doen om contact te krijgen. maar niks! En dat doet hem zo'n verdriet! Soms krijgt ie even een lach en dan is ie verrukt. Maar dat is altijd weer snel voorbij en Owen keert weer in zichzelf. Het lijkt wel alsof Owen met de week verder afglijdt En dan opeens gaat het weer goed! Maar daarna gaat het nog verder de verkeerde kant op. Owen doet altijd 1 stapje naar voren en dan 3 terug. OKE OKE, genoeg even negatief. Even iets positiefs!!!! Erik had vrijdag... ja let op!........ 2 Kroketten op en 15 patatjes whhaaa machtig he!
lieve hedwig, geen excuses maken meid. we snappen het helemaal, en schrijf gewoon maar lekker van je af. wat zal er straks een wereld vr jullie open gaan op het mkd. straks een heel multi disciplinair team die jullie gaan ondersteunen, en allerlei hulpmiddelen die het leven makkelijker zullen gaan maken. want jullie hebben het loeizwaar, en het is al ene hele tijd crisis eigenlijk he, en niet meer vol te houden. ik denk dat je maandag bij accare echt vreselijk moet aandringen op spoedplaatsing omdat anders iedereen er onder door gaat. langer wachten is geen optie joh. fijn dat jullie er zo op tijd zijn.
dankje Juut! Als het goed is krijgen we maandag te horen wanneer we de intake hebben bij het MKD. Want we hadden vorige week brief gekregen dat de jongens nu op de wachtlijst stonden en dat we van onze contactpersoon van Accare hoorde hoe en wanneer het intake gesprek enzo zou zijn. De jongens staan nu dus al 1 week op de wachtlijst!
lieve hedwig, wij pingpongen ook hoor. dat hoort er een beetje bij met kinderen. om de beurt hebben ze eventjes wat meer zorg nodig. en wat onwijs goed zeg! zeker die twee kroketten! wauw! (trotse mede mama) en owen, tja, jullie zitten nog buiten het doolhof en jullie zijn enorm op zoek naar de ingang. maar de hoofdingang die bij anderen wel open is is bij jullie dicht. dus ga je naar de andere poortjes, alleen hebben jullie het juiste poortje nog niet gevonden. en als het goed is kan acare met jullie op zoek, die weten nog net even wat meer poortjes te vinden. en als jullie dat poortje hebben moeten jullie het doolhof nog door. en dat is zoeken en verkeerd lopen en terug lopen en weer een andere weg nemen, maar uiteindelijk kom je altijd in het centrum terecht. en in dat centrum staat owen. en hij hoort jullie wel hoor, over dat doolhof heen. hij weet alleen ook niet zo goed wat hij moet doen. rondlopen is geen optie, hij is klein en kan makkelijk verdwalen. dus hij roept wat, maar niet hard genoeg om het te horen voor jullie en hij zwaait, en dat kunnen jullie neit zien omdat de muur te hoog is. punt is, jullie zoeken, en dat is goed. hij weet dat jullie zoeken, hij hoort af en toe gerommel aan het doolhof. en hij probeert, hij weet dat jullie er zijn, jullie weten dat hij wacht. uiteindelijk vinden jullie elkaar. word niet verdrietig meis, als iemand contact probeert te krijgen en het lukt niet. julle doen je best en dat weet owen. en hij doet zijn best en dat weten jullie. er staat alleen dat doolhof tussen. jullie zijn met elkaar verbionden meis, dat weten jullie allebei en klaag vooral hier. we luisteren, we proberen, allemaal hebben we andere ingangen die je kan proberen. we zijn je hulptroepen! en die mag je altijd inschakelen. judith, wat ben je heerlijk gehumeurd! leuk!!!!!