Maart 2007 mama's - deel 5

Discussie in 'De mama's' gestart door Jucade, 4 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    hedwig meid, probeer je rust te vinden meid. erik naar het mkd is echt goed, geloof me nu maar! en met nieuwe dingen, je weet gewoon niet wat je moet verwachten he, en dat maakt het voor jou ook heel spannend.
    en de juf, die moet maar s even nadenken voor ze zulke dingen zegt..niet zo handig vind ik. probeer echt dag bij dag of week bij week te leven. wat er straks na het mkd komt, dat zie je dan wel weer..komt goed. het is allemaal heel makkelijk gezegd, ik weet het, maar je kunt het! veel succes!

miran hoe voel je je?

2. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Morgen...

@ Hedwig -> knuf! Het komt ook allemaal goed. Die indicatie voor het MKD krijg je niet zo maar! En die stempel of wat erna, dat is gewoon afwachten. Daar was/is Sven hier ook bang voor, dat hij nu al die stempel heeft door het speciaal onderwijs. Bang dat hij altijd op het speciaal onderwijs moet. Ik zie het niet zo! Wat nodig is, is nodig denk ik maar. Of hij ooit naar het reguliere onderwijs zal gaan? Dat is ook een keuze van jezelf als ouder! Knuf! Komt allemaal goed! Succes vandaag! Bespreek daar ook je angsten/twijfels!!

@ Judith -> ik blijf mijn maag voelen en eet steeds beetjes. Kan geen hele maaltijd op, want dan protesteert de maag. Het is dus oppassen en dan gaat het redelijk. En dingen doen bijvoorbeeld in huis idem. Alles op mijn gemak, want de maag klaagt dan ook als ik te veel doe ;)

Alleen is mijn maag nu wel van slag... Maar dat is Joris 'schuld'! Arme schat was sinds zaterdag verkouden. Zwemles al afgezegd om pseudokroep te voorkomen. Maar helaas. Gisteravond ineens blaffen en overgeven. Sven was werken, dus stond er alleen voor. Alleen stonden we dus samen te spugen :( Weinig geslapen, dat werkt natuurlijk ook niet mee... Toen Sven om 5 uur thuis kwam van het werk, is Joris opgestaan om op de bank verder te slapen/blaffen en heb ik dus tot net nog kunnen slapen. Joris klinkt nu alsof hij de hele nacht heeft gefeest, arme schat. Maar het hoesten is wel minder (zoals normaal...)

3. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Bedankt Juut :)
    Zal proberen dag bij dag te leven. Weet ook wel dat ik dat moet doen. Maar is vaak zo moeilijk he ;)

4. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Goedemorgen!

Hier weer een beetje het normale leven aan het oppakken. Daan doet het erg goed en Anko hoest nog erg veel maar komt er ook wel...

Vanmiddag Bas voor het eerst naar psz. En Heeko is er vandoor met het fototoestel.. Hij had iets belangrijks met werk wat hij moest fotograferen en ik was gisteren niet helder genoeg om te zeggen/ eraan te denken dat wij nog iets veel belangrijkers hebben. Balen, maar dan morgen maar even foto maken, niemand die het later nog weet... :)

Ik ga de paastak maar eens aftuigen, beetje laat, maar het kwam er niet van afgelopen week.. En dan maar eens een beetje poetsen. De was is gelukkig bij dankzij mijn lieve schoonmoeder. Ze heeft nog meer gewassen dan ik normaal doe, bj mij ligt er altijd wel ergens vieze was, nu puilen de kasten uit! :D

O, en ik heb vluchtig gelezen en moet zeggen dat ik mijn petje afneem en een diepe buiging maak voor Mirre!!

5. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    evebn een ego berichtje...
    gisteren op de markt gestaan en nu kei pijn maja....

vanmorgen naar de dokter geweest;
    Devins oortjes waren nu wel ok, wel wat vocht maar verder goed.
    Ikke heb weer pilletjes en een neuspray ivm een allergie {lijkt elk jaar terug te komen dus lijkt op hooikoorts maar sinds we de vogels hebben lijkt het erger geworden....

KYANA, heb met de dokter overlegd over het broekplassen en ze krijgt nu tabletjes voor de controle van haar blaas! Morgen kan ik ze halen, ze werden besteld. Hoop dat ze die pakt, ga er maar meteen een stickersysteem aan vast hangen en laat haar een mooi cadeau uitzoeken die ze kan verdienen door de pilletjes te pakken! Over 1 maand weer naar de dokter voor evaluatie!

6. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Goed zo Anniek, actie erop!

Hedwig alles komt goed hoor, dat mkd is gewoon nodig. Rare juf met haar uitspraken....

7. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hey carla
    tnx, idd actie! :)

8. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    alles goed hier, dag weer voorbij gevlogen. vanmiddag vriendinnetje van yara mee nr huis, das altijd feest voor seth haha, die vindt dat altijd zó leuk!
    gekke koekjes gebakken van eetbare klei, smaken best vies maar ze vonden het een leuk iets.

zo nog even voor mn werk zitten, morgen ouderavond, moet ik presentatie geven in 3 rondes voor veeeel ouders! spannend altijd! wel leuk!

hedwig hoe is het gegaan en hoe is je gevoel nu?

anniek ben benieuwd hoe het met de tabletjes gaat! hoop voor je dat het dan gauw ten einde is!

mar5ian las op fb dat bas het stikleuk vond! goed zeg, van hem!

miran wat een nacht heb je achter de rug..jeetje..
    en met die kleine beetjes eten, val je nu niet heel veel af? of valt dat mee?

9. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    eetbare klei?
    nooit van gehoord!!!

Achja, ze plaste weer in de broek in haar paardrijbroek, zit zich op de grond uit te kleden en pist hele grond vol... vervolgens boven een schone onderbroek aan en een pyama broek, gaat beneden haar knuffels halen en komt boven en heeft weer in haar broek geplast... zucht.... en ik maar rustig blijven pff....

10. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    nou ik vind het knap van je hoor anniek!
    grrrrr! snelsnel die tabletjes proberen..dit is wel hele frustrerend!

en het was echt smerig hoor, had t op de kreadoe meegenomen vorig jaar! soort poeder, moest je met een spuitje 15 ml water erbij doen, en dan kreeg je allerlei kleuren. kon je mee kleien, vormpjes maken, en dan even bakken. blegh, is geen aanrader (en het heet nog wel yummy dough...nou dat is niet zo yummy hoor!)

11. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hoi allemaal,

@Miranda : arme Joris weer pseudokroep? Balen zeg. Beterschap voor hem! Erik heeft het sinds gisteravond ook weer.
    Is ook beetje mijn schuld want had al paar dagen niet zn pufjes gegeven :)

Hoe is het nu met je maag? Kleine beetjes is wel goed dan ja. Volledige maaltijden komt wel weer als je je weer beter voelt ;)

Stempel van speciaal onderwijs. Ach zo erg zou ik dat niet vinden hoor. Als Erik maar gelukkig word/is. Maakt niet uit wat voor onderwijs is dan moet volgen.

Op het mkd zeiden ze vanmorgen ook dat ze vervolg na het mkd in overleg met ons doen. Schijnbaar hebben wij er behoorlijke inspraak in.

@Anniek : Wauw wist niet eens dat zulke pilletjes bestonden. Hopelijk wil Kyana ze wel innemen en werken ze goed!

@Marian : EN???? Hoe was de eerste dag van Bas op de PSZ???? Ben zoooo benieuwd!!
    Balen van de camera. Maar ach idd dan morgen maar een foto. Kniesoor die daar op let hihihi.

@Juut : Succes alvast morgen met de presentatie!

@Hier
    Nou intake is geweest op het mkd. Eerst Erik op de groep afgezet. Kregen we gezamelijk een rondleiding. Dat was wel leuk :) Ziet er gezellig uit hoor!!
    Erik aan tafel achtergelaten met een puzzel en dan gingen ze wat drinken.
    Toen wij naar boven voor het gesprek. Hoop dingen besproken. Hun veel vragen en wij ook natuurlijk.
    Die 3 dagen doen ze xpres zo omdat het anders nogal intensief is voor de kids. Het is natuurlijk een behandelplek en geen onderwijsplek. En daar hebben ze natuurlijk gelijk in.
    Soms doen ze wel eens 4 dagen. Dat kan dan in overleg voor Erik om te wennen weer straks als ie weer naar school moet. Combinatie is ook mogelijk aan het einde van het mkd traject. Dus dat ie dan 2 dagen mkd doet en 3 dagen school.

Veel over de moeilijkheden van Erik besproken enzo.
    Ook aangegeven dat ie bij hun heel aangepast gedrag zal laten zien. Maar dat waren ze wel gewend. Dat kwam heel vaak voor.

Zn eetproblemen kwam hun ook heel bekend voor. Schijnbaar een veel voorkomend probleem bij autistische kinderen. Gelukkig gaan ze goed met ons meedenken.
    Ook staan ze heel open over dat Erik bepaalde dingen precies zo wil en niet anders kan. Zo is bij hun regel dat na de lunch ze tanden poetsen. Maar Erik wil maar 1 soort tandpasta. En dat mag ie dus gewoon van thuis meenemen. Ook wil Erik maar 1 soort beleg en die hebben hun niet. En dus mag ie dat dan meenemen. Dat met het beleg gaan ze dan uiteindelijk proberen te veranderen en dat ie ook andere dingen gaat proberen. Net als met drinken.
    Dat met de tandpasta is niet belangrijk omdat te veranderen.
    Dus ze zijn goed in prioriteiten zien :)

Echt mega veel dingen besproken. Erik krijgt daar ook logopedie. Niet voor uitspraak ofzo, maar meer om zn communicatie vaardigheden te verbeteren. Dus dat ie een echt gesprek gaat leren aan gaan. En dat ie dus niet alleen zn eigen gedachten gangen volgt. maar ook leert om naar de ander te vragen enzo.

Ook krijgt ie psychomotorische therapie. Dus dat ie zelfverzekerder word met bewegen enzo.
    En ook fysio krijgt ie.

Voor de rest gaan ze dus echt leren hoe beter om te gaan met prikkels, dat ie leert dat ie zn grenzen moet aangeven, aangeven als het teveel voor hem word, leren om met andere kinderen om te gaan. dus ook tegen hun zeggen dat ie iets niet wil enzo. En dat ie niet bang voor vreemde kinderen hoeft te zijn> Dus dat ie meer zelfvertrouwen krijgt. En dan natuurlijk het eten. Dat ie meer dingen gaat proberen te eten enzo.

Ze werken ook met picto's. maar niet zulke duidelijke als thuis en op school. Dus misschien dat ie zn eigen pictokaart krijgt met duidelijkere picto's

Toen we terugkwamen op de groep was ie met een juf met lego aan het bouwen. Hoop pret dat ie had hahaha! Echt zichzelf was ie. Geen stress. Mooi om te zien!
    Ze zeiden dat het goed was gegaan. Met spelen in de gymhal heeft ie niet gespeeld maar op het bankje gezeten met een van de juffen.
    Hij heeft ook een cracker op en sinaasappelsap. Dat doen ze smorgens als tussendoortje. Normaal krijgen kinderen iets op de cracker maar dat wou ie niet. Vonden ze heel goed dat ie dat had aangegeven :)

Pfff we hebben echt zoveel besproken. Wil alles wel neerzetten hier maar dat word wat teveel hahaha.

Donderdag gaat zn mentor trouwens kijken nog op zn oude school. Hoe hij het daar doet. Is dan ook zn laatste dag. spannend hoor.

En dan maandag beginnen op het mkd.
    Wat anders dan school is dat zeg. Alle eigenaardigheden van Erik wilden ze weten en dat ze daar dan rekening mee kunnen houden.
    Hij krijgt ook een schriftje waar de jufs alles in schrijven van de dag en waar wij in kunnen schrijven hoe het thuis gaat.

Over Owen hadden ze zich ook al over ingelezen. Daar wisten ze ook een boel van.
    Echt geinteresseerd waren ze en mega goed nadenken over dingen van hoe ze dat het beste konden gaan aanpakken. En dat ook samen met ons.
    Ben er dus behoorlijk positief over!
    Heb nog steeds wel last van het stemmetje dat zegt dat Erik niet zo problematisch is dat ie daar hoort. Maar ach, dat zal wel blijken of dat wel of niet zo is over een tijdje. iig kan ie daar veel leren en krijgt ie meer zelfvertrouwen en leert beter te eten. En dat is het belangrijkste. En dan weten we ook meteen wat voor soort onderwijs het beste zal zijn. Want die vraag zou anders toch gekomen zijn later op de basisschool denk ik. Beter dat we het nu gelijk al weten dan pas over een paar jaar ;)

12. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik zie je gezicht al helemaal voor me....

en tja echt rustig blijven is bijna niet te doen hoor, tis gewoon zo frustrerend dat ik bijna hoop dat het iets medisch is!

13. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    hey hedwig goed joh!
    ben zo blij!
    zat ook echt op wacht voor je berichtje haha..zo fijn dat je nu een positief gevoel hebt!
    je hebt gewoon straks een heel stelletje experts bij elkaar daar, dus daar is erik zoveel beter af!
    en so what als zn problematiek niet zo zwaar zou zijn..hij kan er echt even tot rust komen, en jullie en hij krijgen nieuwe "tools" aangereikt, en dat is super!
    fijn dat je m al lol zag hebben in zn klasje. welke dagen gaat hij straks? ben zo benieuwd of je snel verschil gaat merken!
    en zo'n heen en weer schriftje is zo fijn, kun je ook gewoon je vragen en onzekerheden in kwijt he!
    je kijkt er goed tegenaan nu, en dat stemmetje houdt straks vast zn mond wel denk ik ;)

14. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ja en dat is het belangrijkste he, dat we nieuwe tools krijgen aangereikt en Erik ook. Zodat ie zich wat zekerder gaat voelen en zich beter leert uiten.

Hij gaat dan maandag, dinsdag en donderdag naar het mkd.
    Had al aangegeven dat als Owen gaat dat ik dan graag zie dat hij andere dagen gaat, zodat ik tenminste maar 1 dag in de week de beide jongens tegelijk thuis heb.

Owen is de eerste volgende aan de beurt als er plek vrij komt. Ze weten nog niet of dat op Eriks groep zal zijn of op de andere 2.
    We moeten dan ook overleggen wat wijsheid is als die plek zou vrijkomen op Eriks groep. Maar goed, zullen dan wel zien he ;)

Ja, hoop ook dat dat stemmetje snel dr kop houd hahaha. Want die onzekerheid vreet behoorlijk wat energie!

15. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Goedemorgen,

@ Hedwig -> wat een ontzettend fijn bericht van jou en het MKD! Zo te horen gaan ze echt zoveel rekening houden met Erik en echt werken aan Erik! En zo te lezen gaat hij ook echt op zijn plek zijn daar! En dat stemmetje? Dat is vast ook nog het onwetende van wat er wel en niet gaat gebeuren. En zodra je verschil merkt aan Erik dat je meteen al een stuk op je gemak bent! En ook heel fijn om te lezen dat Owen de eerst volgende op de lijst is!! Ligt het MKD trouwens dicht in de buurt of gaat hij met een taxi?

@ Judith -> wat stom van die eetbare klei! Vooral met zo'n naam en dan niet eens te eten! En ik met kleine beetjes eten en afvallen? Ik ben gelukkig pas 1 kilo kwijt, dus het valt mee. Eet wel veel pudding tussendoor, misschien dat dat veel scheelt? En daarbij scheelt het gelukkig ook dat mijn stoelgang een stuk langzamer is nu, dus geen diarree meer!!

@ Anniek -> wat spannend met die pilletjes. Ik wist ook niet dat daar pilletjes voor bestonden. Nu duimen dat Kyana ze gewoon neemt en ze ook daadwerkelijk helpen. Kan me goed voorstellen dat het heel frustrerend is!!

@ Marian -> ach idd, later zal niemand zien dat het een foto is van dag 2 ;) Enne, dan mag je ons ook wel de foto showen hé! Jeetje, Bas al naar de psz!

Gisteren eind van de middag nog naar de huisarts met Joris geweest. Arme schat schreeuwde het elke keer uit na een beetje hoesten. Dus even laten nakijken. Had hij in die ene nacht al zijn hele keel open gehoest. Dus logisch dat hij het uitschreeuwt! Maar ja, niks aan te doen dan uitzieken. Wel moeten we de volgende keer direct naar het ziekenhuis van de huisarts, vooral als het weer zo heftig is. Dan moeten we bellen en zeggen dat Joris aan de vernevelaar moet.

Afgelopen nacht ging redelijk. Toch nog een stuk of 10 keer wakker geweest en gillen, maar hij sliep daarna wel weer gewoon verder. En nu slaapt hij nog.

16. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Hedwig goed om te lezen dat de 1e dag van Erik zo positief was!

Juut, klinkt idd ook niet erg lekker...eetbare klei....

Anniek jeetje die Kyana.....Hopelijk doen de tabletjes hun werk snel.

Sandra succes meisje! Denk aan je.

17. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ach gos arme Joris.
    Lust ie honing? Ander kan je een lepeltje honing geven aan hem.
    Of thee met honing. Vooral dan Kamille thee. Dat verzacht en verlicht. en dan lepeltje honing erin.
    Doe ik altijd aan Owen geven als ie ziek is. Knapt ie altijd lekker van op.

Mkd is hier vlakbij! Kan ze er bijna naar toe gooien hihihi.
    Is iets van 3 minuten lopen :D

Net nog met juf van Erik gepraat van school. Ze zei dat ze gisteren Eriks mentor aan de foon had gehad. En ze had er een heel positief gevoel over!! Ze vond het zo'n fijn gesprek! En ook besproken waar ze op school tegenaan lopen. Dat was niet veel hihi. Alleen sociaal/emotioneel dan. Daar zaten de problemen. En toen zei ze dat zn mentor had gezegd dat DAT juist de dingen waren wat ze op het MKD Erik zo goed mee konden helpen.

Juf heeft ook nog gezegd dat Erik kwa schoolwerk echt uitgedaagd moet worden omdat ie zo slim is. Maar dat hadden ze al gezien zei zn mentor in die anderhalf uur dat Erik daar was :)

Dus dat gaat zn mentor donderdag ook bekijken. Hoe ver ie al is met schoolwerk.

Erik wel moeite met achterblijven op school. Hij wilde niet dat ik wegging en wilde met me mee. Kan je toch zien dat ie het gehad heeft daar. Want dit gedrag heeft ie nu een week ongeveer en word met de dag erger.
    Maar goed, laatste dag vandaag bij deze juf. Dus vond wel dat ie moest blijven......

Nu te hopen dat ze snel plek hebben voor Owen. Man man wat word ik dat gegooi beu zeg!!!
    En nu heeft ie weer iets nieuws. Elke keer mn hele bestekla leeggooien. Dus ik ga daar straks een slot op zetten. Maar goed, gooit ie wel met iets anders. grrrr

18. Classic

Classic Niet meer actief

Het is misschien niet leuk voor de dames zonder FB.. A.s Donderdag ga ik natuurlijk weer naar de cardioloog.. Ik weet tot nu toe niet wat hier uit komt.
    Ik zou graag dat hier niet over wordt gesproken over ZWpagina..!
    Als iemand hier vragen over wilt (meiden zonder FB) graag via een pb'tje!

NOGMAALS dit is in verband met meelezers!!! En niet voor jullie persoonlijk!
    Srry!!

Volgens mij is er wel eens soort club OP ZWpagina, waar je wel "persoonlijke" dingen kan bespreken, en staat het niet zo openbloot!

19. Sorry meiden, dat ik er zo weinig ben. Ik lees wel mee, maar ben ff te moe om te reageren.

Mommie, dat is toch ook eigenlijk van de zotte, die meelezers!

Hedwig, wat fijn dat de eerste dagen zo goed zijn gegaan. Dat geeft je toch wel een goed gevoel!

Miranda, wat zielig voor Joris! Hoe gaat het nu met jou?

Juut, wat knap dat Seth al kan fietsen, zonder zijwieltjes. Renske wilde van de week ook perse de zijwieltjes eraf, maar mevrouwtje ging dan fietsen (met ons er naast en zadel vasthouden) en bleef maar alle kanten opkijken.

20. sandra1979

sandra1979 Fanatiek lid

Hoi allemaal.

Even een berichtje..vandaag eerste naar dagbehandeling geweest. Wat was het spannend, ook voor de andere 4 natuurlijk, die vandaag ook startte. Toch is het meegevallen. Heb goed mijn problemen kunnen omschrijven, en vond veel herkenning in de anderen. we hebben een fijne jonge groep, dat vind ik wel prettig.

Sorry verder even geen reaktie, ben echt doodop....

Deel Deze Pagina