Maart 2007 mama's - deel 5

Discussie in 'De mama's' gestart door Jucade, 4 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
  2. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hedwig
    die eerste en tweede zien er beide gaaf uit echter heb je voor deze bedragen ook bakfietsen :) {nieuw!}

ik ga eens ff op mp kijken voor zo'n kar....

3. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Wat een geld voor die bolderkarren zeg! Maar gaaf zijn ze wel hoor!! Succes met je speurtocht Anniek ;)

@ Hedwig -> wel erg leuk die 2 boeken ipv zo uit te delen! Benieuwd hoe Erik het morgen vind!

En Joris? Die blijft hoesten en snotteren...

4. lidia

lidia Fanatiek lid

Hoi allemaal ..

Lees wel mee maar zo druk dat ik aan schrijven niet zo snel toe kom.

Hedwig .. Spannend morgen.succes met het afscheid . En een leuk idee die boekjes.

Anniek .. Oei meis. Spannend zoveel kids.. En leuk hoor een bolderkar . Wij hebben op mijn werk een bakfiets voor 10 kinderen met motertje . Heel handig.

Hier net kids opbed . Elise onder haar nieuwe megamindy dekbed :p (foto op facebook ). Oja haar verjaardag was leuk . Ze is erg verwend en veel leuke reacties op haar prinsessen taart . Foto's komen later. Zit nu op mijn mobiel te tikken ;)

5. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    zoekresultaten - HEMA deze is 775 maar vandaag wel 15% korting, kwam m toevallig tegen

hello!
    alles oke, vanochtend heerlijk gewerkt, lekker smiddags vrij en nr dansles. daarna nog even in de stad. yara en seth zijn zo lief! geniet echt van hen joh.
    lekker stel. ook de schoolfoto gehad, en hij was eigenlijk hartstikke leuk, die van samen heel schattig!

lidia zal zo even spieken op fb.

hedwig poehee wat een gedoe. jammer voor erik en voor jou. maar morgen dan zn laatste dagje..ben benieuwd. wel een heel leuk idee van die boeken!

ehmm verder kan ik even niet terug, i m sorry..

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Vind zelf de reactie van Mommie niet raar overkomen hoor. Ze zegt toch dat t niet voor ons persoonlijk is, maar voor anderen die hier lezen?

Hier morgen met C naar t zkh, controle. Ze loopt goed nu, alleen vind dr wond nog behoorlijk rood er om heen. Misschien hoort dit wel zo hoor, weet t niet.

J mag vrijdag voor het eerst naar zwemles!

En D stapt zoooo goed langs van alles :)

7. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Zo ik ga even m'n verhaaltje van me af typen!!!

Afgelopen vrijdag moest ik bij de directrice komen want ze wilde even met me praten...Dus ik om 15.30 naar haar kantoor voor een gesprek. In dat gesprek vroeg ze 2 dingen aan me waar ik heel goed over na moest denken. Ik sta nu voor groep 5, dat gaat allemaal prima. Maar afgelopen januari is een collega van ons ergens anders gaan werken en vanwege de bezuinigingen mocht er niemand worden aangenomen om die baan op te vullen. De directie is toen voor die groep 7 gaan staan. De directrice 3 dagen en de adjunt 2 dagen. Maar de adjunct kan het allemaal niet aan in die groep waardoor de directrice nu 5 dagen voor de klas staat..dat is geen doen want we hebben nu dus gewoon geen directie. Nu heeft ze mij gevraagd om 3 dagen die groep 7 te gaan draaien na de meivakantie...wat dus inhoud, deze week voor het laats mijn eigen groep 5..mijn kindjes die ik nu voor de laatste 8 weken in de steek moet laten...en die adjunct die het in 7 niet aan kan, moet nu mijn groep gaan doen....Maar ja ik kan niet weigeren want dan gaat ook de directrice er aan onderdoor....
    Dus tja moeilijke keuze die eigenlijk geen keuze is! Dus nu heel veel werk aan de winkel, want de stof van groep 7 moet ik dus helemaal induiken...Maar er was niemand anders waarvan ze dachten dat die dit zouden kunnen..
    Tweede vraag was of ik volgend schooljaar met de directrice als duopartner groep 1/2 wil gaan doen. Zij 2 dagen en ik 3 dagen...pfff weer een hele omschakeling dus want moet ook m'n werkdagen veranderen, oppas dus regelen ed....
    Maar goed ook hier zie ik wel weer een uitdaging in, dus ik ga ervoor.

Misschien stelt het voor jullie niet zoveel voor wat ik hier nu typ, dat begrijp ik best, maar voor mij als leerkracht zijn wel heftige veranderingen in een korte tijd.

sorry voor het lange verhaal!

8. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    super carla! Toppie, strong girl.

Juutske :)
    er kunnen maar max 3 kindjes in, ennuh heb er op het drukste 6 ;) fiets dan lastig met 2 fietsen tegelijk :) :)

9. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Nou ik vind het toch heel wat hoor Carla! Ik werk dan niet in het onderwijs of geen ervaring mee, maar tussen groep 5 en 7 zit een groot verschil qua stof. En snap ook heel goed dat het vervelend is. Het schooljaar is bijna ten einde. Je werkt het hele jaar naar het einde toe. Een heel schema, die je nu moet laten vallen. Snap ook heel goed dat je het moeilijk vind om jouw kindjes van groep 5 te moeten laten vallen. Het is toch niet niks! Wat een omschakelingen allemaal... Dat wordt dus in de meivakantie aanpoten om je voor te bereiden op groep 7! En dan na de zomervakantie weer een hele omschakeling, maar ook dat is idd een uitdaging! Toi toi toi!!

10. lidia

lidia Fanatiek lid

Carla,, heftig hoor. Wel leuk groep 1/2. En jammer voor je groep 5 als je weg gaat. Maar het is wel begrijpelijke beslissing.

11. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    o haha anniek sorry hoor, niet zo goed gelezen..slecht van juutske ;)
    kun je niet zo'n golfkarretje doen met daarachter een aanhanger met maxi cosi's en bankjes enzo ;)

carla fijn dat het nu rond is, het gaat je vast en zeker lukken. wanneer worden de ouders ingelicht?
    en dat wordt dan best een drukke vakantie ja..en na de vakantie ook weer een nieuwe uitdaging, zit je tussen de hele kleintjes ineens!

12. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Morgen gaat de brief mee naar de ouders...

13. lidia

lidia Fanatiek lid

goedemorgen..

vandaag 6 jaar getrouwd:D. vanavond pannekoeken eten met de kids. gaan een andere keer samen uiteten maar we gaan as zaterdag ook al uiteten. ;)ach wat in het vat zit verzuurd niet toch,,

carla, spannend de brief naar de ouders, hoe denk je dat ze zullen reageren??

anniek,, moeilijk hoor een goede bakfiets. kan je niet kijken voor een met sponsering/reclame er op? scheeld vaak ook weer.

hedwig,, hoe ging het op school vanmorgen voor de laatste keer?? wilde Erik nu wel blijven??

jucade,, fijn dat c er al beter op loopt, ben benieuwd of het rode hoort. en spannend hhor voor j zijn 1ste zwemles. Damian vond het geweldig vroige week..

zooo even een boodschap doen en dan vanmiddag weer naar de logo voor damian en dan door naar zwemles. tot laters

14. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    spannend carla!

Hier al spelletjesmoede rgeweest vanmorgen, en al 1.5 uur opgepast vanmorgen. Nu ff break en dadelijk aan de poets, vanmiddag bezoek van vraagouders :)

Zit alleen beetje in de put over het stoppen van de zaak, belasting adviseur zegt dingen die ik moeilijk vind naja... moeilijk uit te leggen hier open en bloot zeg maar....
    Wacht nu weer op mail maar alls kost tijd bah! Ben niet zo geduldig en goed in wachten!

15. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    @Carla : dat is toch een behoorlijke beslissing die je hebt gemaakt.
    Succes met het lesgeven in groep 7!

@Lidia : Gefeliciteerd!!!

@Miranda : hoe is het daar?

@Hier
    Erik dus laatste dag school. Was best wel ziekjes. Maarja, kan nu niet thuisblijven natuurlijk.
    Ben benieuwd hoe het is gegaan!!

16. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Hedwig -> hier ook benieuwd hoe het is gegaan! Dus vertel!!

@ Lidia -> gefeliciteerd!!

@ Anniek -> zo te lezen had je dus een druk dagje... Hopelijk al wat duidelijkheid van die mails waarop je aan het wachten was?

@ Jucade -> hoe is het nu daar?

@ Marian -> hoe is het bij jou? Beide mannetjes weer helemaal fit?

Hier gaat het vandaag. Doen alles maar op een rustig tempo ;)

17. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    nou het afscheid achter de rug.
    Erik heeft nergens last van. Geen emoties, niks.
    Ik zelf moest echt mn best doen om niet te huilen hihihi.

Mkd was vanmorgen ook wezen observeren. Ook hun zagen niks verontrustends op school. Wel dat ie echt mega rustig was in de klas en vaak wegdroomde. En dat de groep echt te groot was voor hem. Ze zeiden dat ie veel vaardigheden toch behoorlijk goed kende. Maar wel goed dat ie naar het mkd kwam.
    Maar is wel positief dat ie wel mee kan draaien in een klas. Dat maakt het terugstromen op den duur makkelijker.

Ook thuisbegeleiding gehad. Ze gaat proberen om meer duidelijkheid te krijgen van het MKD hoe lang het nog gaat duren wat betreft het plaatsen van Owen.
    Op sommige punten gaat Owen wel vooruit. Maar op andere punten word het steeds zwaarder voor ons.

18. Lidia, gefeliciteerd met je huwelijksdag!

Carla, wat een overstap zeg! Lijkt me wel pittig om nu ineens nog een andere klas overnemen. Je directrice heeft in ieder geval alle vertrouwen in je.

19. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Kan weer eens helemaal de tijd niet vinden om jullie op de hoogte te houden en op jullie te reageren. Mijn huishouden is een puinhoop, ik ben moe en ik wacht op een heerlijk voorjaar. Bah, voel me gewoon een beetje depri!

Daan en Anko knappen wel op, vooral met Daan gaat het erg goed. Anko blijft wel nog erg hoesten en soms stikt hij er zowat in lijkt het. Gelukkig is dit alleen vlak na het eten/drinken, dan is het controleerbaar.. Afgelopen nacht ging het prima, ze sliepen gewoon de nacht door, dus hopen dat dat nu vannacht ook weer zo is.

Als de anderen dat dan ook doen.. Lotte heeft er de laatse weken een handje van 's nachts wakker te worden.

Iemand ervaring met groeipijn? Hoe lang kan dat aanhouden? Lotte lijkt er nu al weken last van te hebben, maar soms heb ik ook het idee dat ze het maar gewoon gebruikt om aandacht te krijgen. Twijfel dus.. Ik wil het niet zomaar afdoen als onzin maar wil natuurlijk ook niet het gedrein in stand houden als er niets aan de hand is.

Bas heeft het erg leuk gehad op de psz van de week. Ik kon iedere keer gewoon weg gaan en hij heeft er leuk gespeeld en erg goed meegedaan. De juf zei dat hij meedeed of hij er al maanden zat. Alleen heeft hij er nog niet gepraat, maar dat komt vanzelf wel he? Ja zeggen ging nog net, heel zachtjes, maar ondanks het niet praten was het plezier van zijn gezicht te lezen.

Deel Deze Pagina