hmm goeie tips heb jij! denk alleen niet dat ik m zo gek krijg eigenlijk... heb je af en toe nog een klein beetje tijd voor jezelf marian? ben zo benieuwd..is heeko nog veel weg of wel iets meer thuis?
Gezellig hier Balen Miranda dat de misselijkheid er nog is. Hopelijk over een paar weekjes dat het over is @Marian : je hebt pb @Juut : wow 400 euro. Balen zeg. Las wel dat de compensatie voor chronisch zieken wel omhoog gaat. Maarja, daar heb je niks aan natuurlijk. Als ik jou was zou ik gewoon die verstandskiezen laten trekken @Hier Vandaag onverwachts bezoek gehad. 2 oudklasgenootjes ( met moeder van 1 klasgenootje en haar jongste zoontje ) kwamen Erik een verrassingsbezoekje brengen Helaas was Erik gewoon naar het mkd. Hun hebben geen vakantie. Dus dat was wel balen. Wel binnengevraagd natuurlijk. Kindjes lekker gespeeld en mama's onder elkaar lekker kleppen hihi. Owen........die zag ze niet eens!!!!!!! Keek alleen maar tv ( blues clues, zn nieuwe passie ) echt waar! 3 kids in huis en een moeder. Maar niks! keek niet eens op! En toen ie uiteindelijk na een half uur om zich heen keek was ie niet eens verbaasd. Alsof die kids en vrouw er altijd al zijn. Hij negeerde ze compleet!!!! Oke, Owen is een kei in negeren. maar zelfs mij verbaasde het. Wat zou er toch in zn hoofd omgaan he????? vraag ik me echt af! Met Erik gaat het goed! Wil sinds vorige week alleen niet meer alleen slapen. Toch door de verandering denk ik van het mkd. Voor de rest doet ie het fantastisch! Begeleidster zei dat meestal de eerste weken dat ze zien dat het thuis juist slechter gaat. Maar Erik komt er echt tot rust. het mkd is een verademing voor hem. Eindelijk na een half jaar stug gedrag en steeds slechter eten, gaat het nu super met hem! Gelukkig niet meer zo obsessief met de wii/mario. Hij heeft nu eindelijk dat ie ook andere dingen leuk vind Maandag komt zn begeleidster bij ons thuis om te kijken. Erik laat op het mkd gelukkig ook al gedrag zien waar ze aan kunnen werken. Ze zei vandaag nog dat het een goede beslissingg was geweest om Erik naar het mkd te doen Dinsdag moet Erik naar de mkd arts. Ik ben er dan ook bij. Vantevoren ben ik een klein uurtje op de groep. Dat vroegen ze. Ze nodigen om de zoveel tijd altijd ouders uit om even mee te draaien in de groep om te zien hoe het daar gaat. Over een paar weken dan ook tussen de middag mee eten. Leuk hoor dat we toch zo betrokken worden!
Tijd voor mezelf is nog wel eens een probleem, maar dat komt ook wel een beetje door mezelf. Ik gun mezlef te weinig, voel me snel bezwaard om oppas te regelen om wat leuks voor mezelf te gaan doen. En Heeko die zorgt dat hij rond naar bed ga tijd in ieder geval hier is, want dan worden Daan en Anko al onrustig. Dus dan is hij er meestal om hun rustig te houden en breng ik de andere drie naar bed. Andersom wil niet, dan heb ik drie opstandige kinderen....
Juut, de krokettenpraat helemaal gevolgd. Heerlijk toch zo'n buur! Ik lus geen kroketten, maar het is wel super lief. Pff, net gaan condoleren bij mijn oma (92 jaar). Morgen wordt ze begraven. Ik kom uit Katwijk, en een deel van mijn familie is van de zwarte kousenkerk. Morgen dus gekleed in totaal zwart..
kletsmugge! eigenrisico van 400... tis echt belachelijk! Mam en pap moeten dus in de 1e maand {of 1e 2} dus ff 800 euro ophoesten! sorry hoor maar waar gaan we naar toe?! Je kunt je haast bijna beter NIET meer verzekeren! Juut fijn dat ze het leuk gehad hadden maar die huilbui is dan wel minder. Heerlijke gevoelige dingen zijn het. miran nu de jus op denk ik? zucht....
hey die hedwig! gezellig! en wat ben ik blij om over erik te lezen zeg! echt te gek dat ie zo lekker meedraait op het mkd, en dat jullie zo betrokken worden bij alles. je zult zien dat ie allemaal stappen vooruit gaat maken de komende tijd! knappe vent! en wat lief van die oud-klasgenootjes, jammer dat erik niet thuis was natuurlijk. maar het gebaar is echt tof, en ook vr jou even gezellige afleiding natuurlijk! en ja, wat owen betreft, dat is echt klassiek autistisch gedrag he..jezelf compleet afsluiten van alles wat er rond je heen gebeurt. voor ons heel erg vreemd, voor hen de enige manier om te "dealen" met deze situaties
Wat fijn dat het zo goed gaat met Erik! Dat slapen gaat vast ook weer goed komen als hij goed gewend is op t mkd! En Owen, die je blijft verrassen. Ik kan me goed voorstellen dat je je afvraagt wat er in dat koppie omgaat. Soms is het jammer dat we geen gedachte kunnen lezen..
Hey, Anniek en Marijke ook hier! Gezellig! Marijke, zware dag dus morgen.. Sterkte ermee! Anniek, hebben je ouders zo veel medische kosten?
juut jummie daar doe ik het voor Miran oe leukkkkkk dan gaan we weer helpen namen verzinnen! {nu al zin in!} vandaag een lekker dagje gehad bij mijn vriendin! Zo lekker ff met Melua geknuffeld, Kyana en Devin lekker gespeeld met de andere 2 meiden en wij lekker tok tok tok tok tok.....
oe marijke solly ik las eroverheen; gecondoleerd! Marian Mijn mam heeft flinke reuma en hier diverse soorten medicatie voor en spuit zichzelf wekelijks {met methrotexaat, goedje wat ook bij kanker gebruikt word} Pap is 1.5 jaar geleden gevallen en heeft inmiddels 2 operaties gehad, verder heeft hij zo nu en dan medicatie om vet af te drijven ivm overgewicht en medicatie voor een te hoge bloeddruk.... tja dat was het wel geloof ik... Maja ik wacht ook op de brief dat ik weer flink mag dokken
haha ja tokken kunnen wij wel..tikken ook trouwens! klinkt als een gezellige dag joh! en wat erg vr je ouders dan ja, 800 euro in een maand, daar kun je dan nu beter maar vast voor sparen! en ja namen verzinnen voor de nieuwe minimuisbaby! leuk!
@Marijke ; sterkte morgen! @Juut : Ja, idd is echt klassiek autistisch gedrag he.......... Maar soms dan maakt ie wel contact met bezoek. Nuja, min of meer dan hihi. iig lukt het ons steeds beter om contact te maken met hem. aan de ene kant dan, aan de andere kant is het ook weer onmogelijk. Zo dubbel altijd met Owen Het zwaaien lijkt erin te blijven! doet ie nu al bijna 2 weken!!!! Hij doet het natuurlijk alleen als ie zelf op het idee komt. niet als we vragen. maar dat geeft niet. Het proberen trein te zeggen is totaal verdwenen..........is niks anders voor in de plaats gekomen helaas. Maar toch begint ie ons steeds beter te begrijpen. en dat is heel fijn!!! Trouwens, nog helemaal niet verteld........Erik heeft vandaag een giga grote stap gemaakt! Op het mkd heeft ie voor de allereerste keer in zn leven een boterham MET korstjes gegeten!!!! Ow wat was ie trots! En wij natuurlijk ook! Nu hopen dat ie dat morgen thuis ook gaat doen
ach weetje mam en pap kunnen dat wel betalen hoor daar niet van maar denk dat er helaas zat mensen zijn die dat niet kunnen! {zoals wij bijvoorbeeld!} Ik vind het gewoon nergens op slaan, we betalen zo'n 250 euro aan ziektekosten per maand x 12 = 3000 en dan nog eens 800 euro pp eigen risico, nu heeft John het eigenlijk nooit op maar goed... en daar bovenop alles wat boven het pakket uitkomt {1keer extra fysio bijvoorbeeld en medicatie waar je op bij moet betalen!} en tja ik vind dat echt belachlijk en kan me er giga boos op maken! Als ze nu eens op de lonen van willem alllexanders, de koningin, bak ellende enz besparen! zucht... erger modus UIT!
Jeetje, ja, dan wil het wel ja.. Inderdaad nu maar vast beginnnen met opzij leggen van geld dan. Daar kun je gewoon van op vakantie, belachelijk toch!?
Anniek, ik erger met je mee! Maar je hebt toch wel zorgtoeslag mag ik hopen? Als je niet zo'n hoog inkomen hebt heb je daar wel recht op he?
20 euro paar maand... joepie {waarschijnlijk krijgen we nog wat terug daar ons inkomen wat hoger geschat is}