Maart 2007 mama's - deel 6

Discussie in 'De mama's' gestart door Marian, 28 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hoi allemaal!

Leuk om te lezen dat iedereen zo geniet :) :)

@Jucade: ai balen dat de kids niet willen luisteren. Hopelijk morgen beter!

@hier
    Vandaag hele dag bij schoonouders geweest. Pff maar goed dat Richards broer met aanhang er niet waren want Owen was compleet in de war van alles.
    Begon er al mee dat ie vanmorgen niet weg wilde gaan. Alles liep ook wat anders want we hadden ons wat verslapen dus na het ontbijt en aankleden gingen we al bijna meteen weg. En dat snapte Owen allemaal niet.

Bij opa en oma heeft ie amper wat gegeten en gedronken. Alleen als ie appart zat in zn eentje met tv dan at ie wel wat.
    Van de kadootjes raakte hij in de war.
    Eerste kado pakte hij wel uit. Was een grote auto waar 4 auto's in konden. 2 bovenin en 2 onderin. onderin ging dan een klep dicht.
    Owen was helemaal overstuur want hij wilde alle 4 de auto's achter de klep hebben maar dat paste niet. Wij maar proberen uit te leggen maar hij werd er alleen maar bozer van. Dus op een gegeven moment heeft opa 2 auto's weten weg te moffelen en toen was het goed hahahaa Geen frustratie meer.

Owen heeft zich de meeste tijd dus afgezonderd.

Erik konden we vaak wel overhalen om bij ons te blijven zitten. Maar ook hij eette maar amper wat. Op de heenweg zei ie nog dat ie zo ontzettend zin had in taart en wel 3 stukken wilde. Uiteindelijk heeft ie 1 hapje gegeten en dat was dat.
    Heeft 2 aardappeltjes gegeten en een stukje kipburger. Wilde geen ijs en niks lekkers. Geen snoepjes of chocolade ofzo.

Erik wel mega blij met zn kadootjes. Leuk om te zien :)
    Maar ook Erik steeds vaker en vaker zo onbereikbaar voor opa en oma. Zo sneu om te zien voor opa en oma. Ik zie dat ze er veel moeite mee hebben nu ze steeds beter beginnen te zien hoe autistisch de kids zijn.
    Opa wil zo graag grapjes maken met Erik. Maar Erik hoort hem vaak niet eens.....

Maar ach, op zich wel een goede eerste kerstdag gehad :)

Morgen lekker rustig dagje thuis. Niks op programma.

Alvast fijne tweede kerstdag allemaal!!

2. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    ben ik ook weer even!
    hedwig, nogmaals respect voor jou!
    en dat je hier zo al onze tralala verhaaltjes kunt blijven lezen, maakt het soms toch ook wel extra zuur..
    het lijkt me zo lastig.

hier ook aan het genieten! vanmorgen heerlijk gespeeld met ons nieuwe disney party&co spel, is echt superleuk voor ons allevier ;)!
    en echt zo heerlijk, lekker kroelen (seth zelfs met duim in de mond -doet ie echt nooit!) een half uur op schoot!
    in de middag naar rols ouders gegaan, zn zus is ook weer over uit engeland, dus dat was ook gezellig.
    bij thuiskomst gezellig gegourmet hier, en yara en seth liggen lekker bij elkaar op de kamer te slapen weer.
    morgenmiddag nog naar mijn ouders toe en dan zit de kerst er weer op.

hedwig fijn dat jullie morgen alles lekker op jullie eigen tempo kunnen doen! en ja, voor je ouders is het ook een heel acceptatie proces natuurlijk waar ze doorheen moeten!
    en wb die auto's, je bent daar al goed in geworden, eventuele triggers gewoon wegnemen/halen, dat kan al een boel schelen!

miran jij klinkt wel heel erg happy, leuk hoor. fijn dat ruben ook zo lekker gaat, kan niet anders he, dat hij met kerst voorbeeldig is ;)

marijke jullie ook lekker gegourmet vanavond, smullen altijd he!
    en haha, zou ook iets voor ons zijn, zo'n cadeautjes misverstand haha..nou gewoon maar van genieten!

jucade heb je nog een redelijk dagje ervan kunnen maken?
    ik hoop het echt!! en het is gewoon echt ook wel een leeftijd waar je af en toe heel moe van wordt hoor..alles wordt beter ;)

3. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hahaha ja Juut op een gegeven moment worden we er wel handig in. trouwens dat van die auto's weghalen was opa's idee. Vond het wel heel slim van hem. Was er zelf nog niet op gekomen namelijk. Maar goed, ik was ook wel nog erg bezig met Erik. Dus had me er nog niet echt mee bemoeid.

Zuur om jullie leuke verhalen te lezen?? Tuurlijk niet lieve Juut! Ik geniet er enorm van om jullie verhalen te lezen! Af en toe denk ik wel eens van : was het hier ook maar zo. Maar ik gun het jullie allemaal van harte! En iedereen heeft moeilijke tijden. Kijk maar naar Sandra hoeveel tegenslag zij wel niet heeft.
    Dat vind ik het mooiste van ons clubje> dat we bij elkaar blijven door goede en slechte tijden :)

We blijven ook hoop houden voor de toekomst hoor. Met sommige dingen gaat Owen best vooruit. Dus we hopen er het beste van ;)

@Miranda : leuk joh dat jullie zo genieten met kerst! Zag ook de giga leuke foto op facebook :D

@Juut : ow wat lief die Seth, duim in de mond en lekker op schoot om te kroelen. Heerlijk! :) :)

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Oh jawel! Kids hebben het heel goed gedaan, ze liggen net een half uur op bed. Ach ja.. Soms heb je ff van die pff momenten en de vermoeidheid speelt natuurlijk ook een grote rol hè. Maar ze waren hartstikke lief!

5. lidia

lidia Fanatiek lid

Goedemorgen lieve dames..

Wat goed om te lezen dat jullie het zo gezellig hebben gehad..

Hedwig, veel respect voor jou om zo de goede dingen te zien in je kids. En hihi dat 2 auto's minder zo goed kan zijn.

Jucade,, fijn om te lezen dat ze het toch goed gedaan hebben..

Juut,, klinkt erg gezellig zo kroellen.. altijd fijn familie bij elkaar..

Marijke,, leuke fotos gezien van renske en stijn.. wat worden ze groot zeg:D

Hier gisteren bij mijn zus en zwager geweest met mijn ouders en erg verwent met kadootjes.. hadden met mijn ouders en zus geen sint gevierd dus die kregen we nu.
    Damian een piratenschip van playmobiel en elise fury friends..

Vandaag schoonfamilie hier gaan gourmetten.mmmmm zin in.. fijne 2e kerstdag allemaal

6. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Judith -> heerlijk dus genoten van vooral de kids! Heerlijk dat kroelen.

@ Hedwig -> geniet vandaag van het rustige dagje. Hopelijk doet dat de kids ook goed en komen ze weer een beetje in hun eigen ritme. Heeft Erik ook vakantie nu? En met gisteren, heel slim van opa. Scheelde daarna een hoop frustratie. Wel sneu voor ze dat Erik steeds minder bereikbaar is voor ze. Kan me goed voorstellen dat ze het moeilijk vinden.

@ Lidia -> smakelijk alvast!

@ Marijke -> hoe was het schaatsen?

@ Jucade -> fijn dat de kids het goed hebben gedaan.

Andere dames; geniet nog van 2e kerstdag!

Hier staat het vlees al gemarineerd in de koelkast (kipspiesjes, een blok rosbief en een beenhammetje). Straks samen eten met vrienden. Met frietjes voor Joris, aardappeltoefjes voor ons, salade, boontjes met spek en dan al het vlees. En als toetje ijs met slagroom en vers fruit. Heb er nu al zin in :D

7. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    veel plezier iedereen!!
    Hmmm iedereen gaat lekker eten zo te lezen. jammie!

Hier geen speciaal eten. Rollade voor Richard en kipfilet voor de jongens en mij. Erik wil geen taart, snoep, choco, toetje of ijs. Dus aan hem kunnen we geen lekkers kwijt. En Owen moeten we niet te veel geven hihihi

8. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Gisteren heerlijk Chinees gegeten, was gezellig. Maar wat vandaag op t menu staat is weer een verrassing. De 2 mannen zijn nu naar het wintercircus, ikzelf zou in eerste instantie met J gaan maar was toch verstandiger om naar m'n lichaam te luisteren :s

9. sandra1979

sandra1979 Fanatiek lid

Goedeavond allemaal.

Zo te lezen heeft bijna iedereen genoten van kerst. Ik heb er wel wat vluchtig overheen gelezen. Niet omdat ik het jullie niet gun hoor, maar in tegenstelling tot hedwig, vind ik het wel lastig om te lezen........
    Ik ben dan ook blij dat kerst er weer op zit. Op onze manier hebben we proberen er wat van te maken hoor. Kerstavond bij de overburen, 1e kerstdag bij mijn tante gourmetten samen met mijn moeder, en vandaag naar de halfbroer van jarno......
    Maar pffffffff wat kost dat allemaal veel energie.
    Vanavond om half 9 naar bed gegaan en viel zo in slaap. Er nu toch maar ff uit, anders lig ik vannacht wakker.

Indy trouwens bij broer van jarno nog wel verwend. Dan is ze zo blij.......dan geniet ik wel echt als ik haar snuitje zie.

Morgen 1 1/2 uur therapie om even de kerstdagen te spuien, en dan pas woensdag weer.
    Oud en nieuw kijk ik wel naar uit. we vieren het met een aantal buren.....

Dat was ie weer.
    x
    sandra

10. Hier ook weer blij dat de kerst erop zit, maar we hebben 3 top dagen gehad. Veel te veel gegeten! De kids hebben zich prima vermaakt. Ze waren wel druk, maar niet zeurderig.

Het schaatsen was trouwens zo leuk. Het is een klein ijsbaantje in Zandvoort, maar groot genoeg voor Stijn en Renske. Ze hebben beide ook zonder "zeehondje" geschaatst. Nou ja, een paar bewegingen los gedaan. We gaan zeker nog een keertje. Stijn vond het zo leuk dat hij de volgende dag weer wilde schaatsen. Meestal is hij meer van de luie activiteiten?

11. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier was het vandaag 'J..... Dag' qualitytime voor J ;)
    We hebben geschaatst, hij vond het ontzettend leuk! Echt genoten! Daar wat gegeten. Thuis film gekeken en daarna nog baby filmpjes van J, zo schattig :) toen saampjes pannenkoeken gebakken en een lekker toetje gegeten. Echt zo fijn om weer eens ist alleen met de oudste te doen, hij genoot er zo van.

12. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    wat leuk Jucade. Heerlijk he zo'n dagje alleen met de oudste :)

@Marijke : leuk joh schaatsen! Kan het zelf totaal niet maar Erik vind het ook leuk. Gelukkig kan oma en opa wel schaatsen.

@Sandra : Dikke knuff voor jou!
    Fijn dat je morgen therapie hebt en lekker van je af kan praten.

@Hier
    Vanmorgen met Owen naar de opticien geweest. dit liep niet echt soepeltjes. En dat is nog zachtjes uitgedrukt ;)
    Maar we hebben de juiste maat bril kunnen meten en het is in bestelling.
    Krijg bijna alles vergoed van de verzekering. Maar goed, een kinderbril is dan ook niet echt heel duur he :)

Had geen keuze natuurlijk wat montuur betreft. Er is er maar een dat ze echt maken voor gehandicapte kindjes. Maar het wel een mooi brilletje. Degelijk ook. Als het gebogen word dan is het ook weer makkelijk terug te buigen en het is ook makkelijk weer aan elkaar te solderen als dingen afbreken enzo. Pootjes zijn flexibel en dus ook van die flexibele dingen voor achter zn oren en die omsluiten dan het hele oor zodat de bril niet afzakt enzo.

Vandaag ook weer drinkvoeding en luiers besteld voor de kids. Hahaha geloof niet dat mn zorgverzekeraar erg blij met ons is :p

Opa en oma zijn ook nog even langs geweest. We kwamen net terug van een mislukt eindje wandelen. Bijna thuis en toen zagen we opa en oma in de auto.
    En ik weet niet hoe het gebeurde maar Erik was best happy en een beetje aan het springen enzo en zo viel ie onderuit. Plat op zn rug.

Dit is niet de eerste keer dat dat gebeurde. Op het mkd ook. Ook zo onderuit. Leidsters wisten ook niet hoe is dat voor elkaar had gekregen aangezien er nog nooit iemand onderuit gegleden is daar.

Zucht. zal blij zijn als Erik ook door de mangel word gehaald. Want hij krijgt steeds meer van die rare ongelukjes.

Ook sleept ie vaak met zn woorden. Maakt ie woorden erg lang ( bv koeeeelkast en daaaaar en deeeeveeeeeeedeeee ). Heeft ie nog nooit gehad. Is pas sinds een maandje ofzo.
    Ik vroeg nog aan hem hoe dat kwam, waarom ie dat deed. Hij zei omdat zn mond zo moe was......
    Zou het misschien aan de leeftijd liggen? Herkenbaar misschien bij jullie?

13. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Hedwig -> niet herkenbaar hier dat praten... Wel vreemd met het onderuit gaan. Maar wel fijn om te lezen dat Erik zo blij was om opa en oma te zien. En ik ben heel benieuwd naar Owen met zijn brilletje!

@ Sandra -> dikke knuf! Kan me wel voorstellen dat de feestdagen er echt inhakken met zoveel gemis.

@ Marijke -> dus extra gaan schaatsen als Stijn het zo leuk vind en normaal niet zo van de echte activiteiten is!

@ Jucade -> genieten dus! Heerlijk hoor. Het klinkt echt als een heerlijke dag samen met J.! Dat hebben ze toch nodig hé. Merk ik hier ook, en dan heeft Joris pas een broertje.

Hier is Ruben al vanaf de fles heel vrolijk wakker (half 7). Ja begint nu wat te miemelen (had hem net in de box gelegd, is hij het blijkbaar niet mee eens hihi), maar toch knap. Veel gelachen, lekker vrolijk, af en toe een brabbelgeluidje! Heerlijk!

14. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hihi die Ruben. Ow wat gaat de tijd toch snel he :)
    Nu alles wel goed met voeding en reflux enzo? geen klachten meer?

Hoe gaat het met Joris en zn gedrag? Nog steeds zo dol op zn broertje?

15. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ruben heeft wel nog last van de verborgen reflux. Maar moet zeggen dat het nu reuze meevalt. Het is een stuk minder sinds de andere voeding. Ja vorige week was het erger toen hij zo verkouden was, maar dat is blijkbaar normaal. Nu is het weer rustiger.

Joris? Nou zijn gedrag was wel erger geworden sinds de komst van Ruben. Medicatie iets opgehoogd, en nu gaat het redelijk. Nog niet zoals voor de geboorte, maar het is nog te doen. Maar hij is wel nog altijd dol op zijn kleine broertje. Hij blijft er maar aan zitten steeds, aai over de bol, handje pakken, kietelen onder de voetjes haha en elke dag vraagt hij nog steeds om hem vast te houden!

16. sandra1979

sandra1979 Fanatiek lid

Goedeavond.

Het is weer heerlijk weekend.
    En dacht ff gezellig berichtje sturen na een heerlijke dag. Vandaag met mijn moeder naar de psychiater geweest, en was een goed gesprek, ook voor mij......met wat meer begrip vanuit mijn moeder.
    Daarna lekker samen (en met indy) de stad in geweest. Was gezellig, lekker wat gegeten, enz.
    Was sinds tijden weer eens een leuke ontspannen dag......

Sorry niks terug gelezen.
    Ga nu verder de voice kids kijken.
    x

17. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Wat een fijn bericht Sandra!! Het is je zo gegund!!!! :) :)

@miranda : die Joris. ja dacht ik al dat waarschijnlijk de medicatie wel verhoogd zou zijn. Wel fijn dat ie medicatie heeft. Zo kun je tenminste je aandacht verdelen tussen de 2 mannekes ;)

@Hier
    Druk dagje geweest. Ook wel moeilijk dagje met de jongens. Maar ik stond best wel sterk vandaag. Richard wat minder. Die is het ook wat minder gewend natuurlijk.

Heb mn moeder weer even op dr plaats gezet. Af en toe moet dat helaas. Toen het umcg gebeld want die hadden een slaap eeg gepland zonder roesje. Nou dat gaat never nooit lukken. Dus is het uitgesteld totdat de neuroloog terug komt van vakantie.

Heb boodschappen gedaan, drinkvoeding en luiers opgehaald bij de apotheker. Beide met Erik. Is altijd zo gezellig he :) :)
    Toen savonds Erik nog even snel naar de kapper. Dus weer lekker kort koppie. En glitterspray in zn haar gekregen. Was ie zo trots op hihihi

En dan zit onze vakantie er al weer bijna op. Pfff vliegt de tijd ja.
    Woensdag Richard weer aan het werk en Owen weer naar het kdc. Dus lekker 1 dagje samen met Erik nog en dan donderdag Erik 1 dagje naar het mkd en dan is het alweer weekend voor hem. Week erna een druk weekje. Dus nu nog even genieten van de rust ;)

Kopen jullie eigenlijk vuurwerk? Wij doen dat nooit eigenlijk. Vinden het beide zonde van het geld
    We vinden het wel leuk om naar te kijken trouwens :)

18. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    morgen half 11 ikea he san?
    ben zo blij dat je vandaag een fijn dagje had! dat er zo nog maar heeel veel mogen volgen!!

19. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    zo even bijkletsen hoor!
    hier alles prima, goeie 2e kerstdag gehad. daarna zijn rol en ik donderdagmiddag een nachtje weg gegaan samen, naar een verrassingshotel via zo'n goedkope voucheractie. we kwamen in lekkerkerk terecht. en we kregen echt een hele vieze stinkkamer. echt, het rook daar naar oude stinksokken joh! dus wij een andere gevraagd, gelukkig kon dat, anders waren we weggegaan, brrr.
    die andere kamer stonk niet maar voelde toch een beetje viezig, smerig tapijt, en het was er echt heel erg koud.
    ach, we kunnen er altijd wel om lachen samen, en toen zijn we gaan eten in het restaurant. had al gelezen dat dat wel heel lekker was.
    en dat was gelukkig waar, ik heb nog weinig zo lekker gegeten zeg! heerlijk!
    en heel gezellig zo met zn tweetjes weer eens.
    toen gister naar rotterdam alexandrium gegaan, wilde ook wel eens naar de primark gaan. ben toen in engeland geweest en vond het daar super. maar in rdam, het was echt een mega gekkenhuis zeg..ongelofelijk! ik hield het er niet lang uit en vond vr yara en seth heel weinig dus we zijn er weer uitgevlucht. gelukkig nog genoeg andere winkels daar, dus ik ben alsnog wel geslaagd, en eindelijk ook s wat voor mezelf (leve het eindejaarsextraatje!)

dus dat was uiteindelijk wel heel geslaagd. yara en seth hadden voor t eerst een echt uitje met opa en oma, die waren met de trein nr miniworld geweest. ze vonden het helemaal super.

en toen nog heel erg leuk nieuws: de zus van rol (die in engeland woont) is zwanger. echt super, ik natuurlijk gelijk bij de prenatal een lief pakje gekocht en opgestuurd. jammer dat ze zo ver weg zit hoor!

hedwig lief zeg dat erik zo happy was met z'n glitterspray!
    en ja, hier een kindervuurwerkpakketje van 5 euro, verder ook niets.

miranda blij te lezen dat het na de ophoging weer wat beter gaat. wel heel fijn dag hij zo dol op ruben is

marijke ben je nog gaan schaatsen?

jucade klinkt heerlijk die dag speciaal voor jullie oudste! gezellig!

lidia hoe is het bij jullie?

20. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Oh wat leuk juut! Heb je wel zsp aanbevolen? ;b of spreekt ze alleen Engels? Hoe ver is ze?
    Enneh.. Als t koud op de kamer is, moet je elkaars lichaamswarmte maar opzoeken ;)

Hier vanmiddag naar sprookjeswinterland mits het droog is, daarna gaan de kids door naar verschillende opa's en oma's om te logeren. Kunnen we een keertje uitslapen en kan pro aan z'n werk, rustig, zonder kids om zich heen.

Deel Deze Pagina