Maart 2007 mama's - deel 6

Discussie in 'De mama's' gestart door Marian, 28 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen

ah ja, dat is een mooie verklaring. Dankje Anniek :)

En gezinsbegeleiding. Leuk joh!! Is het gewone of ook iets als IPG ( wat wij nu hebben )

@Hier
    vandaag naar de oogarts geweest met Erik.
    Nou, alles goed. Hij kan goed zien :) Over 3 maanden smiddags 'n keer langskomen om te zien of als zn ooglid hangt dat ie dan nog steeds goed ziet.
    Maar met de ogen is alles goed. Nu de MRI nog afwachten.

Maar goed, misschien is het toch iets met de spieren. Of het hoort gewoon bij hem dat kan ook :)

2. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Kreeg vanmiddag bericht... We moeten ermee rekening houden dat mijn lieve oma de nacht niet gaat redden :( Ze is vaker heel ziek geweest (ze heeft nu flinke buikgriep), maar was alweer flink afgevallen door de val van vorige week (scheurtje in de heup), en woog nog maar 43 kilo... Afwachten nu. Ze is een hele sterke vrouw, maar op haar leeftijd (94 jaar) is een flinke buikgriep niet niks...

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hè bah Miranda, dat is geen leuk nieuws! Ze zijn zo fragiel dan. Maar het beste er van hopen..

Hier weekend! Kleintjes gaan morgen een tijdje naar m'n moeder dus kan ik eindelijk weer even t huis doorwerken.

4. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Sterkte Miranda...

Anniek heerlijk er even tussenuit!

Juut tja wat zal ik er van zeggen.....druk druk druk...en nog meer werk erbij gekregen..Een collega gaat per 1 maart met pensioen was een daar speciale werkgroep voor opgericht om daar een afscheid voor te regelen. Maar die zijn nu al 4x bij elkaar geweest en nog is er geen datum of plan van wat er gedaan gaat worden. Het arme mens maakt zich druk want alle familie natuurlijk vrij laten nemen voor die dag ed. Dus tja wat doe ik dan...ik heb haar gevraagd wat ze ongeveer zou willen en ben dat gaan regelen! Heb nu een super gave dansdag geregeld voor groep 1 t/m 8 met een gezamenlijke uitvoering voor haar als afscheid!! Maar ja was eiegenlijk niet mijn taak! Directrice is me gelukkig wel enorm dankbaar dat ik de knoop heb doorgehakt en iets geregeld heb! Dus nu komen er weer besprekingen aan met de docente die op die dag komen om de dansworkshops te geven ed!!!

5. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Ow Miranda wat erg meis :( Sterkte!
    Arme oma. Ja idd die oude mensjes zijn zo fragiel. Een simpele buikgriep kan dan al fataal zijn....
    mijn oma is gestorven aan een gebroken arm. Geen infectie ofzo. Maar ze kon het gewoon niet handelen, met die arm hield ze dr loopstok vast. Dus het betekende dat ze ook niet kon lopen.

@Carla : goed van je dat je de knoop hebt doorgehakt. Zo heeft ze tenminste een leuke dag straks. Vind dat je directrice je wel een bonus mag geven eigenlijk ;)

6. sandra1979

sandra1979 Fanatiek lid

Goedeavond allemaal.

Hier vanavond ff heerlijk zitten photoshoppen......ben bezig met het boek van pap. Nu lukt het me wel om er aan te werken.
    Filmpjes wilde ik vanavond nog ff kijken maar gaat me nu niet lukken......

Anniek, veel plezier op vakantie. Heerlijk er ff een paar dagen tussenuit.

Miranda, ach die arme oma. Maar ja idd op die leeftijd....ze kunnen niets hebben. Hoop dat ze niet te ziek hoeft te zijn...

Carla, he bah, wel heeeeeeeeeel herkenbaar. Dat het die anderen dan niet lukt om te regelen, dat gaat nergens over natuurlijk. En goed van je dat jij het nu geregeld hebt, al kun je het er eigenlijk niet bij hebben als je het al zo druk hebt.

Ik kruip zo lekker mijn bedje in. Morgen vrij, maar de auto moet naar de keuring, indy 's middags na school nog naar de zwemles. En ik ben ongesteld, dus vreselijke bekkenpijn. Voor de tijd dat we voor een 2e bezig waren slikte ik de pil gewoon een jaar door. nu ben ik sinds een maand of 5 weer begonnen met de pil. Maar vorige keer na 3 maanden door de pil heen ongesteld, en nu dus ook na 2 maanden. Balen hoor!!!!

gr. sandra

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Moet je misschien een zwaardere pil anders Sandra?

8. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    Hello girls
    Hoe is het met iedereen? Lekker koud zonnig dagje vandaag he!
    Hier alles oke, vanmorgen even de stad in geweest voor wat kleine dingetjes. Vanmiddag krijgen ze allebei een vriendje te spelen.

san fijn dat het allemaal gelukt is met de filmpjes en namens rol nog heel erg bedankt voor de pot :)
    en goed dat je met het boek van je vader bezig bent. ga je t een beetje digitaal scrappen of hou je het simpel?

o carla wat ben je toch lief! maar wel een suffe werkgroep dan, sjongejonge zeg..al 4x bij elkaar en nog niets geregeld..snap je toch niets van. je collega en de directrice mogen je idd maar heel dankbaar zijn! maar nu niets extra;s meer erbij pakken he, zo te lezen kwam er al een berg werk aan dus hou je koest nu!

jucade vandaag even een lekker dagje dat je ongestoord door kunt! geniet ervan!

miranda hoe is het nu? wel triest bericht hoor :(

marian hoe is t daar? voelt je besluit nog steeds goed of is t tussen heeko en jou nu heel moeilijk? en hoe is het met de kids?

9. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    carla.
    wat moeten zetoxh O der jou daar!

miran
    sterkte

hedwig
    wij krijgen vaak casussen vanuit het mak of raad van kinderbeschermind.
    de hulpvragen zijn nogal divers

nou meid we gaan kyana haln en ff lekker chillen! xxxx

10. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Even snel, verga van de koppijn :(

Maar mijn oma lijkt toch op te knappen!! Wel is ze 'raar'. Ze reageert heel anders is doen en laten, veel afwezig, veel slapen. Is echt nog afwachten.

11. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Sterkte Miranda...

12. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    sterkte Miranda!!

13. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Zo, leuk uitje gehad. Gegourmet op het werk.

Vh weekend rustig zomaar.. ^^

14. sandra1979

sandra1979 Fanatiek lid

Goedeavond....

Hier wel een lekker dagje gehad eigenlijk.
    Vanmorgen wat opgeruimd in huis. Na de lunch naar mam gegaan. Daar lekker in oude fotoalbums gekeken, en veel over pap gepraat.
    Daarna de auto opgehaald, moest gekeurd worden. Pfff wat een geld, klein beurtje, nieuwe banden. Daar word je niet vrolijk van hoor.
    Daarna met indy naar zwemles, ze doet het super goed, en mag snel door naar het volgende groepje.....

Vanavond heel de avond foto's ingescand. Wel leuk om al die oude foto's te bekijken.

Even nog een vraagje, zijn al jullie kids 's nachts droog? Hier nog niet nl....komt dat of moet ik andere dingen gaan proberen? (zoals bv plaswekker ofzo)

gr. sandra

15. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    goedemorgen!

san, kan je niet helpen. (yara en seth allebei al vanaf 2,5 droog ook snachts) dus geen idee wat nog "normaal" gevonden wordt.
    anders s even iemand bellen (cb/huisarts ofzo) en advies inwinnen
    en ben zo blij steeds wat betere berichtjes van je te lezen! je bent zo op de goede weg meid, wees er maar trots op!

jucade leuk dat je een gezellig uitje hebt gehad

miranda hoe is het nu? wel erg dat ze zo veranderd lijkt, ze krijgen er toch een klap van natuurlijk..duimen maar

16. Miranda, hoe gaat het nu met jou, en met oma?

Sandra, Hier zijn ze beide ook al vanaf 2,5 jaar s nachts zindelijk. Wel hebben we in het begin, vaak voordat wij naar bed gingen, ze wakker gemaakt en even laten plassen.

17. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hier ook nog niet snachts zindelijk Sandra

Owen natuurlijk sowieso niet ;)
    En Erik heeft de ene week heel veel snachts ongelukjes en de andere week is ie weer helemaal droog. Is geen pijl op te trekken. Dus hij krijgt elke nacht een luierbroekje aan.

Ik had begrepen dat tot 6 of 7 jaar het als 'normaal' word gezien dat 'n kind nog niet zindelijk is.

18. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Tot 7 jaar is normaal, pas dan krijg je de plaswekker vergoedt vd verzekering, had me er al even in verdiept omdat ik dacht dat J. dit nooit zou redden ;) MAAR.. Hij is al bijna 2 weken s nachts droog! :)

19. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Sandra -> idd kan dit nog even duren. Word op deze leeftijd idd nog als normaal gezien... Hier is Joris ook 's nachts droog. Hier ging het vanzelf van de een op de andere dag wilde hij toen geen luier meer om in de nacht. Vanaf dat moment is hij ook droog gebleven. Misschien eens met Indy erover praten? Durft ze het zelf bijvoorbeeld wel aan om zonder luier te gaan slapen? Misschien als je haar vraagt dat ze zegt dat het wel kan en dat het misschien ook goed gaat??

Hier goed geslapen. Ik lag om half 10 al in bed. Ruben moest eigenlijk om half 12 nog de laatste fles, maar hij had zich niet gemeld en ik lag ook te slapen. Dus vannacht om 3 kreeg hij de fles (na 7,5 uur geslapen te hebben, dus toch netjes!). Fles en een kwartier later lag hij weer te slapen tot 7. Maar omdat ik dus al eerder kon slapen, voel ik me stukken fitter! Normaal moest ik op blijven tot de laatste fles (en dat is al erg laat voor mijn doen) en voordat ik dan sliep was het al gauw 12/1 uur. En moet 's ochtends toch uit voor Joris.

Dus ik werd goed uitgerust wakker vanochtend :)

Geen nieuws over mijn oma. Geen nieuws is goed nieuws in dit geval... Ga straks weer naar haar toe.

20. sandra1979

sandra1979 Fanatiek lid

Bedankt voor jullie reakties. Indy heeft nooit een sterke blaas gehad. Heeft tot een 3 maanden geleden ook overdag nog regelmatig ongelukjes gehad. Nu is het nog zelden...... Maar 's nachts voelt ze het gewoon niet. Maar ook als we haar om half 11 voor we naar bed gaan nog even laten plassen heeft ze 's morgens nog een natte pamper. En dan geven we haar na het eten al bijna geen drinken meer (half bekertje).........

gr. sandra

Deel Deze Pagina