Maart 2007 mama's - deel 6

Discussie in 'De mama's' gestart door Marian, 28 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    @Marian : Jeetje Marian....hopelijk krijg je snel ( goed ) nieuws!

Hoe is het trouwens met Daan? Je was toch met hem naar de huisarts gegaan vandeweek omdat ie zo benauwd bleef??

@Miranda : hoe is het met Joris?

@Juut : hoe is het daar? nog plannen voor het weekend?

2. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Ja WEEKEND!!! Volgende week 33 oudergesprekken verdeeld over 2 avonden!

Kyra met naar haar 1e proefles dansen geweest, ze vond het echt geweldig!

Marian al wat gehoord inmiddels, jeetje wat een heftige operatie zeg...

Seth beterschap!

Joris een stoere kerel geweest vandaag, gaat het nog met de pijn?

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Bleh, vanmorgen voor de zoveelste x 6 uur. Pro viert zijn verjaardag vandaag.

Weinig te melden voor de rest.

Ik zou wel van jullie willen weten hoe de dagindling is vande kids van J zijn leeftijd. En daarmee bedoel ik ook hoe vaak je iets moet zeggen, zoals bij J moet ik hem s morgens zeker een x of 30 zeggen dat ie even tempo moet maken. Doet jouw kind alles al zelf s morgens?

4. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    o sterkte jucade..die vroege opsta tijden hakken er zo in he, op een gegeven moment..(ik weet er alles van..)
    dan droom je echt van een keer om 7 uur wakker worden ofzo.
    nog proficiat met pro en probeer maar een beetje van de afleiding te genieten van de mensen die op bezoek komen!

hier gister was seth echt nog wel ziek. heeft in de middag twee uurtjes op de bank geslapen, en 's avonds weer om half zeven naar bed. vannacht twee keer wakker geweest en een verse pyama aangetrokken (hij had t zo warm..) en vanmorgen is ie redelijk goed opgestaan geloof ik. gelukkig maar.
    want wij hebben vanmiddag verjaardag van ons oude buurmeisje, en vanavond gaan rol en ik naar de opera van mijn moeder. dan gaan de kindjes logeren, want s-moeder past liever in haar eigen huis op.
    en dan morgen nog even zwemmen met zn allen.

carla wat gaaf dat kyra zo genoot, ik zie het zo voor me, dat dat echt iets voor haar is! superleuk! en jeetje, wat een week ga je weer tegemoet...ongelofelijk..succes alvast, maar nu eerst even lekker weekend vieren!

san heb jij al foto's af laten drukken vr de workshop? ik wil er vandaag even voor gaan zitten. en hoe is t verder? x

5. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    @Jucade : gefeliciteerd met Pro!
    En als antwoord op je vraag ; Erik doet nog niks zelf. Dus ik hoef ook niet te zeggen dat ie tempo moet maken.
    Aankleden lukt hem nog niet ( niet sterk genoeg ) En de dingen die hij kan ( broek aan en uit ) moet ik begeleiden omdat ie anders de volgorde niet meer weet.

@Juut : druk weekendje dus voor jullie. Veel plezier! En hopelijk knapt Seth snel op. Beterschap!

@Hier
    Vandaag even met Erik naar de opticien. Ook even broeken kopen voor Owen. 122 is te klein dus op naar maar 134. Kwa lengte heeft ie dat niet nodig, maar zn billen zijn zo dik :( en die speciale luiers zijn ook zo groot.....dat helpt natuurlijk ook niet echt mee.
    Gelukkig zijn ze bij de zeeman goedkoop :)

6. Jucade, pff lastig is dat he. Stijn heeft dat ook hoor. Hij kan zichzelf gewoon zelf aankleden. Vooral wanneer dit niet nodig is. Maar als we bijv ergens naar toe moeten, moet ik ook heel veel keren zeggen dat hij z'n schoenen aan moet doen. Maar dan kan hij het ineens niet. " het is zoooo moeilijk". Krijg ik dan te horen..en tja als het moeilijk is, doe en leer je het gewoon niet. ..zo vervelend. Ik kan je helaas ook geenctips geven, ben zelf ook op zoek naar een goede oplossing.

7. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Gisteren om half 8 eindelijk goed nieuws. De operatie is goed verlopen, alleen had ze enorm veel pijn bij het wakker worden. Ze heeft veel morfine gekregen en moest langer op de uitslaapkamer blijven. Pas toen het ietsje beter ging kreeg mijn zwager bericht. Ik vond het erg raar, ze kunnen toch wel eerder komen vertellen dat de operatie klaar is? Maar ja, het is achter de rug, over een half uurtje belt ze me hebben we net via whatsapp afgesproken, ben benieuwd hoe het nu gaat en of ze een beetje geslapen heeft!

Miranda, hoe is het vandaag met Joris? Heeft hij een beetje kunnen slapen?

Jucade, Hier is het wisselend per dag of week, soms hebben Lotte en Martijn ineens weer de smaak te pakken en komen ze aangekleed hun kamer uit, soms lopen ze linea recta naar beneden, gaat de tv aan en zijn ze niet vooruit te branden met aankleden. Het ligt misschien ook wel een klein beetje bij mijzelf, want ik vergeet ook nog wel eens kleren klaar te leggen, en dan komen ze er niet om vragen. Maar goed, naast het aankleden moet ik ze ook vaak aansporen te eten en te drinken en soms is het op voor ik het gezien heb. Hier werk ik het wel zelf in de hand dat er getreuzeld word omdat ze van mij 's ohtends niet aan tafel hoeven te ontbijten. Dit kost mij teveel tijd, want dan moet ik erbij gaan zitten natuurlijk.. Zal eens even ons doordeweekse-ochtendritueel proberen te beschrijven. Kwart voor 7, mijn wekker, daarna nog twee keer en dan sta ik op. Langzaamaan word iedereen wakker, ik douche en kleed me aan. Als het goed is kleden L en M zich ook aan en gaan naar beneden. Bas kleed ik aan, daarna mag hij ook naar beneden. Ze zitten dan achter de tv. Ik haal Daan en Anko uit bed, kleed ze aan en breng ze naar beneden in de box. Dan ga ik de keuken in, zet flessen voor de kleintjes in de magnetron en smeer brood voor de rest. Ze krijgen een boterham, d en a de fles en dan gaat de melk van de rest in de magnetron. Als de flessen leeg zijn krijgen d en a een boterhammetje in de box en de rest hun melk. Dan maak ik de tassen voor school en mijn eigen ontbijt klaar. ondertussen roep ik vanuit de keuken een paar keer of ze al opschieten. Ik ga zelf 5 of 10 minuutjes aan de tafel zitten met een paar boterhammen en een grote bak thee, even facebook nalopen.. :) Dan begin ik met Lotte's haar, dan de gel in de mannen hun haren, snoeten poetsen, schoenen aan, jassen aan, allemaal ingepakt en gaan... Dit lukt als het moet binnen een uur.

@hedwig, tjonge, die owen! 134! Wel fijn dat jullie de speciale luiers gekregen hebben zeg! En daan. tja, nogsteeds niet heel veel beter, gisteren weer bij de ha geweest, saturatie nogsteeds maar 94. Maar het probleem nu is dat hij de puf weigert. En dat is nu wel het enige wat hem helpen kan. We blijven proberen en hopen dat hij in gaat zien dat het hem helpt. Eerder maakte hij er nooit problemen van en ging het als vanzelf, maar nu.. Hij is zo boos!

Carla, wat leuk, dansles!

Juut, fijn dat seth weer beter lijkt te worden!

8. sandra1979

sandra1979 Fanatiek lid

Goede morgen allemaal.

Hier weer wat beter, afgelopen dagen was het niks, en heb dan meteen geen puf om hier langs te komen.

Pff marian, hopelijk gaat het naar omstandigheden goed met je zus.

Juut, nee nog geen foto's besteld. Weet niet zo goed wat ik moet bestellen, welk formaat enz.
    Wat heb jij gedaan? En geen mailtje meer gehad van doorn?
    Heb er wel heeeeeeeeeel veel zin in trouwens.

Groetjes sandra

9. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier gaat het nog steeds goed :)

Je merkt wel dat de verdoving langzaam eruit is aan het gaan. Hij had een a-blok ofzoiets gekregen. Verdoving vanaf de navel tot de bovenbenen. Zal tot 24 uur kunnen werken, maar we merken dat het langzaam echt uitgewerkt is, want hij gaat steeds meer liggen. Hij vraagt wel netjes voor de zetpillen als het te erg word, dus hij houdt het zelf heel goed in de gaten! Kleine bikkel!! En ook de nacht goed geslapen. Heb hem niet gehoord! Trots natuurlijk :)

@ Marijke -> hij is gisteren besneden ivm te nauw voorhuidje. Dus vandaar dat we in het ziekenhuis waren.

@ Jucade -> Joris kan zichzelf heel goed en snel aankleden, als het voor hem uitkomt! Voor school komt het natuurlijk nooit uit en moeten we vaak achter zijn kont aanzitten of kleden we hem aan. We geven er zelf geen aandacht aan en doen het dan zelf. Dit omdat de tijd hier sowieso te kort is in de ochtend (busje komt al om 7:50 uur. Eer dat Joris überhaupt al uit bed is (7 uur) en heeft gegeten (7:30) dan is het al snel tijd om te gaan... Eerder wakker maken heeft geen zin, want hij staat dan toch niet op. We wekken hem wel vanaf 6:30 uur, maar opstaan? Neuh...

@ Sandra -> gelukkig dat het wat beter gaat.

@ Marian -> knap hoor dat je dat lukt als het moet binnen een uur! Jeetje, petje af! En hoe is het nu met je zus? Heftige operatie, dus hopelijk kunnen ze haar zo behandelen dat het enigszins te doen is voor haar en dat ze niet zo ontzettend veel pijn heeft. Sterkte!!

@ Judith -> ik duim dat Seth verder opknapt en niet weer zieker word! Lekker morgen zwemmen met zijn allen, heerlijk!

10. sandra1979

sandra1979 Fanatiek lid

wow wat een bikkel die joris. Toch niet niks voor zo'n mannetje...
    hopelijk gaat het snel beter, en heeft hij er niet teveel last van.

marian, heb je je zus gesproken? en hoe ging het met haar?

11. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    J. staat om 7 uur op. Zijn 'taak' is; plassen, wassen en aankleden. Als ik er niks van zou zeggen zou hij er echt wel 3 kwartier over doen denk ik, misschien wel helemaal niet.. Heb t.nooit geprobeerd. Daarna eten en drinken, al zou ik daar niks van zeggen is hij ook daar zeker wel 3 kwartier mee bezig. Dan tanden poetsen, moet ie s morgens zelf doen en doe ik zijn haren. Ik maak zijn tas klaar, laat tegenwoordig voor t gemak C en D in pyama, die gaan toch in de voetenzak in de wagen. En voor J er uit gaat, maak k mezelf klaar.

12. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Hier kleden de meiden zichzelf aan, Dinja heeft nog wel wat hulp nodig, Kyra doet alles alleen. Ik maak in de ochtend het brood, maar ze poetsen beide zelf hun tanden en wassen zelf hun snoet. Gaan ook beide zelf naar de wc. Ik doe de haren, want ja dat is wel erg lastig met lang haar!

13. Natuurlijk kunnen ze zich bede wel aankleden e.d., maar het is net als Jucade zegt, dan duurt het heeeeeel lang. Jammer genoeg wordt Renske hierin mee gesleurd.

14. lidia

lidia Fanatiek lid

Hoi dames,,
    Niet terug gelezen, gister uit eten geweest met meiden van mijn oude school.. lekker tappas gegeten mmmm heerlijk..

Elise ook ziek , begon do middag en nu nog steeds koorts. Ook hoesten en benauwd.. sorry dames film gaat weer verder.. morgen meer bijlezen..

15. Elise, beterschap, meisje! Lidia is ze vanmorgen al fitter wakker geworden?

16. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Lidia -> hoe is het nu met Elise?

En qua aankleden, zijn dus meerdere. Hier kan Joris het ook, maar duurt anders veel te lang. En zo te lezen bij Carla, is het misschien wel jongens-eigen haha.

Hier alles ok, Joris springt ook weer rond. Soms wat te wild en dan klaagt hij wel, maar het gaat eigenlijk heel goed. Zwelling is ook langzaam wat aan het afnemen.

17. lidia

lidia Fanatiek lid

Bedankt meiden.. Vanmorgen ging het wel , ook even naar buiten geweest maar vanmiddag toch nog verhoging en veel hoesten . Lekker op de bank de kleine zeemeermin aan het kijken . Zo pannekoeken eten.

18. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    .. En net als vanmiddag. Hele tijd bij mij of m'n man 'hangen'. Dus op slot hem weer 'verplichten' om binnen 10 tellen iets te pakken om te spelen en dan gaat ie tekenen. Welgeteld een 20 minuten en toen kwam ie weer hangen. Er kwam vanmiddag visite.. Weer hangen, niks zelf bedacht om te spelen. Toen de visite kwam mocht hij een 3 kwartier op de i pad en hoor je hem niet. Maar de andere tijd hangen om iedereen heen, vragen of iemand spelletjes op de telefoon heeft (gelukkig zeiden ze nee). Hij heeft 5 min met het keukentje van c en d gespeeld. Toen de visite weg was, was pro er mee aan en heeft J naar boven gestuurd om even alleen te spelen (voor de eerste keer) want hij was de tweeling aan het narren :( het was smeken en huilen want hij zag het als een straf, terwijl er uitgelegd werd waarom hij even naar boven mocht. Is dit herkenbaar of niet?

19. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ps vaak doet 1 vd 2 wel wat met hem als de kleintjes op bed liggen, een spelletje oid maar we waren een beetje 'verrot' omdat t gister 2 uur was geworden met verjaardag,

20. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    heel herkenbaar Jucade. Erik speelt nooit alleen. En hij speelt met niks. enige tijd dat je hem niet hoort is als ie met de ds speelt of achter de pc. dat houd ie 20 minuten vol.
    Voor de rest doet ie niks. Nooit gedaan ook niet. Hij claimt alleen ons. Hij kan niks zonder ons. Hij kan ook niet spelen zonder ons. Hij weet gewoon niet wat ie moet doen. Hij kan iets klaarzetten ( treinbaan oid ) maar dat is een zeldzaamheid geworden.

Eerst kon ie zich wel uren vermaken met de ds of de tablet. Maar daar word ie allemaal moe van de laatste tijd. En dus doet ie maar niks.

sterkte meid!

Deel Deze Pagina