Maart 2007 mama's - deel 6

Discussie in 'De mama's' gestart door Marian, 28 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    voorkant:
    1.jpg

2. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    binnekant

11.jpg

3. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Leuk kaartje Anniek!! :) :)

@Juut : hihihi weer veel werk op de hals gehaald? Volgens mij doe je dat altijd toch? :D

@Hier
    Neuroloog aan de foon gehad. De eeg van Owen besproken.
    Ja zei ze, vorige keer waren er onregelmatigheden te zien en nu dus weer. Waren onregelmatigheden in de slaapkwabben en ook aan de voorkant van de hersenen.
    Maar omdat Owen elke keer zo over zn toeren gaat en vorige keer ook niet in rust was kunnen ze niet duidelijk epileptische activiteiten meten.

Hij gaat nu wel medicatie krijgen. En dat is voor snachts.
    Hopelijk gaat ie dan wat beter slapen ( hoewel dit de afgelopen dagen weer best goed gaat )

Vandeweek had ie overdag plots last van grimmassen. Ogen dichtknijpen en dan grijnzen en kauwende bewegingen maken. Had het geprobeerd op te nemen maar helaas was het wat te donker en met mn foon kon ik dat niet bijstellen helaas.

Erik vanmorgen ook weer probleempjes. Had veel pijn en moeheid in zn armen. Vooral rechts. Heeft er de hele ochtend over geklaagd. Fietsen ging amper.
    Toen we thuiskwamen van de winkel ging ie op de bank liggen en zei ie dat ie bijna geen adem meer kon halen omdat ie zo moe was.

Zn benen hadden ook een erg rare kleur. Zn linkerbeen meer. Heel bleek en dan echt van die marmerachtig motief. Zie je wel vaak als baby's het koud hebben. Maar bij Erik was het heel erg. En dan vooral bij 1 been.

Alles maar weer genoteerd......

4. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Zo, moet even heel erg vloeken hoor... Ben zo boos en verdrietig!

Kreeg vanavond telefoon.. Mijn nichtje, even oud als ik, heeft borstkanker!

En dat is niet alles...

Jullie weten van het gen in de familie? Het is aan het rollen gegaan omdat haar moeder en zus beiden borstkanker kregen en mijn nihtje dus op jonge leeftijd. Het nichtje dat nu ziek is bleek geen drager, dan valt er toch een last van je schouders...

Zo dus ook bij mij toen ik geen drager bleek te zijn, maar nu...? Ik weet niet zo goed wat ik hier van moet denken. Toevalstreffer? Heeeeel toevallig dikke pech? Of toevallig toch nog een genmutatie die nog niet bekend is? (ze zijn met meer wetenschappelijk onderzoek bezig, brca 1 en 2 zijn bekend en te vinden, maar ze zoeken naar brca3 en misschien wel 4)

Kut kut kut! Ik weet niet zo goed wat ik nu moet voelen...

Er is een knobbel van al 2 cm doorsnede gevonden bij haar, ze heeft al wat langer vage klachten dus de doktoren zijn zelfs al bang voor uitzaaiingen. Dinsdag krijgt ze een scan die meer duidelijkheid moet geven. De doktoren zeggen dat als ze uitzaaiingen heeft de prognose niet al te best zal zijn. Zo jong borstkanker is vaak fataal blijkbaar?

Ik ga even heel boos en verdrietig tegelijk zijn... :x

5. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    lieve marian even een dikke digiknuffel..
    wat zal er een hoop door je heen gaan nu. wat een k-nieuws zeg!
    echt heel erg voor je nicht..wat een onzekerheid nu, en een spannende tijd die ze tegemoet gaat. maar voor jou ook echt een heel erg eng iets, dat je weet dat dit bij haar nu speelt, dat ze geen drager is en het nu toch heeft :(
    ik wist echt niet dat het op jonge leeftijd krijgen borstkanker vaak betekent dat het fataal is..laten we met z'n allen heel hard hopen dat het "meevalt"...
    denk je wel dat je kunt slapen vannacht? er zal veel door je hoofd spoken. heel veel sterkte! xxx

6. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    anniek mooi kaartje is dat hoor! leuk gedaan!
    wat ga je doen op het feestje?

hedwig jeetje dat zijn weer een boel minder leuke dingen

hier gister nog lekker bezig geweest met koekjes bakken en beetje oefenen met decoreren. ik word er erg blij van!
    gingen nog wat spulletjes halen bij de boerenbond ervoor, en seth was heel, heel erg verdrietig. de tranen biggelden over zijn wangen, omdat hij zo ontzettend graag een konijntje wilde..echt zielig hoor, het was geen dram/zeurhuil, maar echt verdriet, want hij wilde zo graag voor iets zorgen zei hij..
    ik rol en ik zijn helemaal niet van de dieren, beetje pech dus voor de kindjes..maar als ie 10 is en hij wil het nog, dan zien we wel, dan zou een konijn ook het enige zijn wta ik heel eventueel ooit nog binnenlaat haha (of buiten)

yara en seth zijn nu paashaas aan het spelen. straks gaan ze ws nog even zwemmen met rol.
    fijne zaterdag allemaal! xxx

7. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Jeetje Marian wat schrikken zeg :(
    Zet je dat niet aan het denken om dan toch preventief een operatie te laten doen net als je zus?

@Juut : och gus arme Seth die zo graag een konijntje wil.....
    Misschien kan ie dan sparen voor een Furby ofzo. Heeft ie toch iets om voor te zorgen ;)

@Hier
    Vandaag naar opa en oma. De verjaardag van oma vieren.
    Ben net al met Erik naar de kapper geweest.
    Owen moet even wachten tot het wat warmer weer is. Want hij wil nooit geen muts op en om dan al heel kort haar te hebben lijkt me niet zo verstandig ;)

Fijn weekend!!

8. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    Dank je juut, ik heb redelijk goed geslapen vannacht, dat gaat me meestal wel goed af gelukkig... Mijn ouders zijn nog even geweest gisteravond, heb ik het ook even van me af kunnen praten.

Hoe jonger je bent hoe sneller de kanker zich uitbreid. Daarom is kanker bij jonge kinderen ook zo gevaarlijk. Bij oude mensen van 80 die kanker krijgen duurt het veel langer omdat de kankercellen zich niet zo snel delen.

Mijn nihtje had al maanden last van vage klahten, maar werd niet serieus genomen. Nu zelfs zei haar huisarts dat hij niets voelde in haar borst, en alleen omdat zij erop stond naar het ziekenhuis te gaan is het balletje gaan rollen.

Ze had vorige week donderdag al een punctie gekregen en pas nu vrijdag de uitslag, het gaat allemaal zo traag.. En dat kan me zo boos maken, laat staan hoe zij zich nu moet voelen...!

Ik ga van de week naar de huisarts, eens even praten. Ik hoop dat ik haar zover krijg dat ik voor jaarlijkse controle in aanmerking kom. Wil dit niet via de huisarts ga ik het proberen via de klinisch geneticus die onze familie onderzocht heeft. Mijn zus zou ze ook even mailen over dit geval en wat vragen stellen. Het maakt mij best angstig, ik denk dat er echt nog iets van een genmutatie in de familie zit, want hoe langer ik er over nadenk hoe meer ik er van overtuigd raak dat dit toch eht geen toeval kan zijn. En ik weet het wel, ik moet mezelf niet gek maken, maar ik ben liever extra voorzichtig en oplettend...

9. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    Ja Hedwig, dat spookt inderdaad door mijn hoofd, maar dat zal wel niet zomaar gaan als je geen aangetoonde afwijking hebt...

10. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Nee dat is idd misschien wel zo Marian. Maar idd een jaarlijkse controle bij de klinisch geneticus lijkt me een zeer goede beslissing!!

Heb je bij de kids borstvoeding gegeven? Ze zeggen dat je dan minder kans hebt op borstkanker. Misschien gaat dat ook wel op als je zelfs de gen hebt of een gemuteerd gen ervan........tenminste, dat hoop ik dan voor je!

Maar idd goed van je dat je het nu echt heel goed uitgezocht wil hebben. Want het gaat niet alleen om jou maar ook om je kids natuurlijk.

11. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    #2471 Marian, 23 feb 2013
    Laatst bewerkt: 23 feb 2013
    Ja, ik heb wel bv gegeven, bij lotte en martijn maar even, maar bij bas daan en anko vrij lang. Toevallig heeft mijn nichtje geen bv gegeven aan haar zoontje...

Maar inderdaad, voor mezelf ben ik niet zo bang, maar voor de kinderen.. Ik wil natuurlijk niet dat ze het zonder moeder moeten doen.. En dan denk ik wel heel ver verder, maar dat houd je toh bezig als je zulk nieuws krijgt..:(

12. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Marian -> dat je zo denkt vind ik helemaal niet gek! Ook jij bent nog jong. Plus daarbij het verhaal dat het bij jonge mensen sneller uitbreid, nee vind het niet gek dat je zo denkt! Het is echt niet niks. Hoe oneerlijk en hoeveel onzekerheid het nu allemaal teweeg brengt. Ik vind het heel verstandig van je dat je probeert om elk jaar goed te laten controleren. Wat een onzekerheid dan elk jaar weer... Knuf!

@ Judith -> ach wat sneu voor Seth! Maar ja, wij ouders moeten dan uiteindelijk toch het meeste werk ervoor doen voor zo'n beestjes. Dus snap je beredenering heel goed hoor! Als hij idd een jaar of 10 is, is het een ander verhaal.

@ Anniek -> heel gaaf geworden het kaartje. Het was dus gelukt ;)

@ Hedwig -> idd, dan lekker dat haar wat langer in de winter. Veel plezier op het verjaardagsfeestje.

Hier weinig te melden. Joris is nog bij mijn zus, hij is daar gisteren blijven logeren. Word vanmiddag weer thuisgebracht. Ruben slaapt, dus ik ga even verder met het opruimen... Fijn weekend!

13. lidia

lidia Fanatiek lid

hoi dames,,

marian.. oei wat een verhaal.. kan me wel voorstellen dat er zo mee zit.. fijn dat je met je ouders kan praten. ik hoop dat de ha je doorstuurt..

juut,, och arme seth zo verdrietig.. maar wij hebben pas ons konijn verloren maar wij hoeven geen nieuwe meer.. merk dat het toch maar van korte tijd is dat de kids er leuk mee zijn.. misschien wat hedwig zegt een furby.. of een mooie bloem/plant die hij steeds water mag geven??

anniek.. mooie kaart..

hedwig.. fijn dat je nu weer meer uitslagen hebt ..

miranda,, lekker toch zo heerlijk tijd voor de opruiming..

carla,, hoe was het feestje van kyra??

wij hebben vanmorgen gezwommen met de kids,, maar elise vindt het nog eng.. en gister Damian ziujn haar gedaan met de tondeuse:$ ging iets korter dan de bedoeling was maar het staat hem wel goed,, maar wel een muts op zijn koppie met dei 6mm stekels..

hier de vakantie begonnen.. ik moet allen morgen werken en vanavond een begin maken aan de piratenboot taart voor damian zijn verjaardag.. fijne zondag allemaal..

14. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Goedemorgen!

@ Lidia -> arme Damian met zijn 6 mm koppie :D Lang leve de mutsen en hij zal er vast geen last van hebben hoor zo kort.

Hier moeten we zo weer naar het ziekenhuis. Provocatie dag 2. Blijft spannend... Fijne dag meiden!!

15. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Succes Miranda!

16. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    marian
    das schrikken :( brr
    Heftig als het zo allemaal net naast je gebeurd! Sterkte

Miran
    suc6 in het ziekenhuis!

hier: Zometeen oppaskindje, om 14.30 komt er nog een. Om 14.45 komt mam want ik heb zelf een overleg, john is om even over 15 weer thuis en past dan op. Vanavond nog een half uurtje zorgverlenen. Maar nu eerst ff door het huis vliegen.
    fijne dag all

17. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    carla veel succes vandaag in het ziekenhuis meid.
    hopelijk valt het allemaal een beetje mee..zie je er erg tegenop?
    fijn dat kyra's feestje achter de rug is,was het leuk?
    en kun je typen met je andere hand ;)

hier bijna de hele nacht op geweest..van 2230 tot 6, was 1 drama. seth heeft oorpijn, en tussendoor hele enge dromen. dus die lag alleen maar te kreunen/huilen enz. hij heeft een paar uur tussen ons in gelegen, maar dit werkte ook voor niemand. toen weer terug, maar wilde ook niet dat hij yara wakker zou maken. dus maar naar beneden.
    nu hij rechtop is lijkt het wel weer te gaan.
    maar jeetje, altijd in zo'n drukke week voor een verjaardag krijgt hij dit soort dingen he..wilde vandaag zo veel doen voor vrijdag...nou ja, niks aan te doen, maar gewoon weer gauw bij neerleggen maar..

miranda hoe is het in het ziekenhuis gegaan? oja, las t trouwens op fb, dat ie zo weinig geslapen had.

lidia gaaf dat je zelf een taart gaat maken! wilde dat eerst ook doen, maar moet al 1000 koekjes bakken en versieren voor haar traktatie, en voor feestje zoveel zelf doen, dat ik me bedacht dat ik dat dan mss maar even moet laten zitten. wel foto's posten als ie af is he!

marian hoe is het nu? heb je al contact opgenomen om dat jaarlijks onderzoek te regelen?

18. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    succes/sterkte vandaag Carla!!!

@Juut : ach gus arme Seth :(
    Wel balen idd dat het net weer gebeurd in een drukke week. Hopelijk voelt ie zich snel weer beter!!

Hihi vind het altijd zo appart dat als jullie met de verjaardagen van de kindjes bezig zijn dat ik dan met de verjaardag van Owen bezig ben en nog niet met die van Erik ;)

Wij vieren de verjaardag van Owen trouwens deze zaterdag.
    Lekker rustig. alleen opa en oma en mijn moeder.
    Is druk genoeg voor Owen. Dan lekker een dagje bijkomen en dan maandag jarig en trakteren op het kdc.
    Ben benieuwd hoe ie het zal vinden :)

19. lidia

lidia Fanatiek lid

hoi dames,, zo naar de tandarts met de kids en dan gaat damian met oma naar de speelgoedwinkel vor zijn verjaardagskado.. mag hij dan zelf uitkiezen..

gisterenavond via marktplaats een fiets gekocht voor damian.. 20 inch.. maar hij lijkt toch nog iets te groot????? ach oefen zo maar buiten..

20. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Goedemorgen!

@ Judith -> ach wat sneu voor Seth. Arm mannetje... Hopelijk gaat die oorpijn snel ervandoor!

@ Hedwig -> blijft toch leuk die voorbereidingen op die verjaardagen hé. Gezellig!

@ Carla -> succes en sterkte vandaag!!

@ Lidia -> gewoon idd proberen en anders gewoon nog even de garage in. Wie weet lukt het hem wel. Hier rijd Joris nog steeds op een 16 inch fiets. Maar ja, hij is maar een ukje hé.

@ Anniek -> als ik jouw verhalen soms lees van jouw indeling qua dag, pff. Ik word al moe van alleen de tekst. Wat vlieg jij vaak heen en weer zeg!!

Ziekenhuis gisteren? Weinig slaap? Kan ook niet anders. Om half 8 moesten we daar zijn (toen had hij even geslapen in de auto). Om 8 uur uitkleden, bloeddruk, wegen, controle van de huid. Om half 9 kreeg hij 1 ml, om 08:50 10 ml, om 09:10 20 ml, en zo door tot 90. Dus met steeds een pauze ertussen van 20 minuten. Toch was het hem gelukt om 2 x even in te dutten ertussen. Ook zijn we 1 keer 20 minuten gaan snoezelen. Dat vond hij heerlijk! Bubbeltjes kijken, lampjes op het plafond en de grote spiegel waar hij zichzelf zag. Wat een lol had hij!

Maar de conclussie van ons zelf; vorige week zat er koemelk in, gisteren niet. Vorige week was hij meteen daarna wat onrustiger (en zo ook de overige dagen van de week) en nu lijkt niks aan de hand. Gewoon zoals normaal. Volgende week dinsdag krijgen we de officiële uitslag.

Vandaag weer naar de kinderarts. Wegen, meten, spuitjes en controle.

Deel Deze Pagina