@Jucade :heeft de dokter nog terug gebeld?? Ow spannend dus Juut een heel nieuw kapsel voor Seth Show je het hier wel dan?? En wat lief dat ze een moederdag kado willen kopen!!!! Hier doen ze er niks aan. Is niet erg. Ik zorg dat ik mezelf wel verwen die dag hahaha. En ze hebben beide wel wat gemaakt op 'school' . Maar Owen snapt het niet en voor Erik is het klaar. Durf er om te wedden dat ik zondag nog naar de knutsels moet vragen want Richard denkt er ook niet aan Ik verbaas me er zelf eigenlijk over hoe veel vrede ik ermee heb. Het is gewoon niet anders en het is goed zo. Ze doen het niet expres. Ze kunnen niet anders. En daarom is het niet moeilijk. Voor de rest gaat het wel goed hier. Owen vanacht ( weer ) een erge bloedneus gehad. Alles onder het bloed. brrr. Hij word er ook niet wakker van ofzo. Smorgens haal je hem dan uit een bed dat helemaal onder het bloed zit. Blijf er toch van schrikken. Voor de rest druk bezig met Owens communicatie boek. Gaat super! Is bijna helemaal af. Als het af is dan zal ik het hier showen. Het is eigenlijk mn eigen versie van een PECS boek. PECS zijn gekleurde picto's en die zitten dan in een map met klitteband. Ik heb foto's in pictoformaat en die heb ik geplastificeerd en in een map gedaan. De bladzijdes heb ik ook gelamineerd en daar klitteband op geplakt en op de foto's ook.
wat leuk om te lezen dat het zo goed gaat met het maken van zijn communicatieboek. bij ons werken er ook heel veel kindjes met PECS, ik sta altijd versteld van de resultaten! hoop dat het voor owen ook een supergoed hulpmiddel zal worden! en wat goed dat je schrijft dat je steeds meer rust krijgt in die dingen als moederdag enzo. het is idd niet anders, en het is goed zo. wat ik persoonlijk toch wel leuk zou vinden is als je man er even aan zou denken maar ja, als je erop rekent van niet dan kan het alleen maar meevallen toch? en iek, zo'n bloedbed is idd schrikken..en een hoop was..krijg je die vlekken er wel uit? hier alles goed, kindjes kwamen erg vermoeid weer thuis.. seth was even kwijt geweest in de binnenspeeltuin, mn moeder had m maar om laten roepen haha. ze was erg geschrokken. seth had er natuurlijk geen erg in dat ie kwijt was, hij had gewoon een goeie schuilplek onder een glijbaan waar ie zich erg goed vermaakte \ verder zijn ze de laatste tijd wel weer steeds om 6 wakker..ze wachten braaf op het lampje om zeven, maar het zou zo lekker zijn als ze iets meer konden uitrusten! oe bijna acht uur..heb voor t eerst in mn leven een staatlot gekocht als ik de 38 miljoen win kom ik hier ook iets uitdelen hoor!!
hahaha daar hou ik je aan Juut!!! Wij hebben ook een lot ( abo ) Maar ik kijk altijd smorgens. De uitslagen krijg ik in mn mailbox. En Seth even 'vermist" hahaha ja is meestal he dat ze het zelf niet weten. Maar hij reageerde dus wel op de omroep? Schrok ie daar niet van?? Het bloed. Ja, meestal krijg ik het er wel uit. Ik was het dan echt heet. En als ik het er niet uitkrijg is het ook niet zo erg. Is zijn slaapgoed maar he en zn knuffels en froemeldekens. En gelukkig heeft ie een bed wat we van binnen helemaal met nat af kunnen nemen. Owen gaat sowieso trouwens behoorlijk vooruit hoor kwa communicatie. Het praten blijft moeilijk. Hij zegt veel dingen na maar een buitenstaander zou het niet verstaan. Meestal het begin en einde van een woord kan ie niet uitspreken. En hij zegt het altijd op dezelfde toonhoogte. En als ie je nazegt klinkt de toon ook precies hetzelfde. Maar het begint echt te komen. Vandaag zelfs zei ie : mama...........iet ( fiets ) ....... uite ( buiten ) Hij wilde naar buiten met zn fiets. Dan smelt je toch weg he
nou ik zal jullie maar meteen even uit de droom helpen de 38 miljoen is aan mn neus voorbij gegaan. we hebben wel 20 euro! dus 5 euro winst gemaakt. en nee seth vond t wel grappig dat ie ineens zn naam hoorde zei hij. fijn hoor dat owen zo vooruit gaat qua communicatie! en hij is nog jong he! denk echt dat ie nog flinke stappen zal gaan maken! en dat hij zo toch op zijn manier duidelijk kan maken dat hij buiten wil fietsen, dat is hartstikke knap en mooi!
Hallo dames! Ik leef ook nog! Sinds zojuist eindelijk weer internet, zo fijn! De verhuizing zit er zo goed als op. Alles is goed gegaan. Nu staan er alleen nog spullen in de kelder (dozen), die nog verhuisd moeten worden. De rest is wel klaar en ook het huis zo goed als ingericht. Alleen nog her en der wat dingen ophangen. Er staan ook nergens meer dozen die uitgepakt hoeven te worden. Het was wel heel hectisch. Vooral met het overlijden van oma er vlak voor. Daar heb ik het nog af en toe heel moeilijk mee. Maar nog geen tijd gehad om het echt een plaatsje te geven of er goed over na te kunnen denken. De afgelopen weken was het rennen, vliegen, vallen en opstaan. Wat een gedoe zo'n verhuizing. Maar het ritme zit er weer goed in voor de jongens en krijg langzaam ook wat rust en merk dan ook dat het verdriet nog heel hoog zit. Zal ook nog wel even duren eer dat gevoel wat zakt. Verder zijn de jongens heel goed gewend al hier. Ruben sliep gelijk vanaf dag 1 heel goed hier. Wel de eerste dagen wat meer op de arm willen en zich slecht kunnen vermaken, maar dat is ook al voorbij. Hij vermaakt zich prima zelf en is behoorlijk bezig met zijn ontwikkeling. Wat gaat hij snel vooruit, veel te snel! Hij is alleen maar bezig om vooruit te kunnen komen met kruipen. Gaat steeds in kruiphouding. Ook wilt hij alleen maar staan en stappen. En het liefste de hele dag willen zitten. Dat gaat hem ook al redelijk goed af, maar ja, voor hooguit 5 minuten. Maar ik vind hem echt nog te jong ervoor. Hij is al zo iel. Eten gaat nu ook heel goed. 's Ochtends met fruit gaat er elke dag 1 stuk fruit erin. Maakt niet uit wat, hij lust het allemaal en gaat ook elke dag helemaal op. Zo gaat het avondeten ook elke dag beter. Hij eet zelfs zoveel avond dat hij de fles erna niet meer nodig heeft. Hij smult er heel goed van. Joris heeft ook meer rust sinds we hier zitten. Het was gewoon zo spannend voor hem en dan had hij ook een hoop verdriet om oma. Is gewoon moeilijk voor zo'n klein mannetje. Maar hij heeft zijn draai ook gevonden. De driftbuien zijn al een heel stuk afgenomen. Maandag weer school voor hem. Was wel fijn om in de vakantie te verhuizen. Geen heen en weer geren en op tijden hoeven te letten en vooral hem overal in betrokken. Dat scheelde denk ik wel een hoop voor hem. Zo genoeg gekletst! Alvast een fijn weekend
Jammer Juut dat je geen groot bedrag hebt gewonnen. Maar beter iets dan niets he @Miranda : ah, je draai al gevonden zo te lezen. En de jongens ook al. Super! En dat met oma : geef het de tijd. laat het verdriet toe als het komt. En hebben jullie al een beslissing genomen wat betreft Joris zijn nieuwe school?? Hier weten we nog steeds niet hoe of wat. Best vervelend. Trouwens ook nog geen oproep voor de mri. Als het te lang duurt dan gaan we zo even langs om bloed te prikken en doen we het niet in combi met de mri. Wil wel wat meer duidelijkheid. Nu nog steeds dat ie vaak pijn heeft in armen of benen.
Werd teruggebeld gister. Moeten t nog even afwachten. Mocht ie koorts krijgen moeten we weer terug. Hij heeft verhoging en echt last. Maar goed we wachten af. Wat ik zo vreemd vind is dat ie nu geen loopoortje heeft. Misschien komt dat nog. Is de druk er IIg af.
yes! eindelijk de voetsplinter eruit! na heel veel biotex badjes en pincetacties . ben blij. hier een lekker dagje. yara ging "even" met rol om een moederdagcadeautje, en ze kwamen vier uur later weer terug haha. ze kon een beetje moeilijk kiezen met seth naar de kapper geweest, het is nu een stuk korter! zal nog wel een foto showen maar weet niet wanneer. ben nu beetje lui, en dan moet ik weer kabeltjes zoeken verder lekker aangerommeld vandaag,en vanavond spinaziepannekoekjes met zalm gemaakt, erg lekker vonden wij! wel raar, een knalgroene pannekoek op je bord. seth at t met smaak op, yara natuurlijk niet.. jucade ik hoop dat ie vandaag minder last had van zn oortje! hedwig wat vervelend dat je nog steeds niet meer weet wb school. miran fijn om weer wat van je te lezen. heftige tijd geweest voor jullie..
Zo hier ook weer terug van alle bezoekjes, was wel leuk. Yara ziet er wel tegenop om morgen weer van alles te moeten. Wij ook haha, rol heeft morgen meteen zelf een examen en gaat hele drukke weken tegemoet, en ik moet van 8.30 tot 20.00 werken morgen Seth heeft nergens last van en verheugt zich erop zn vriendjes en vriendinnetjes weer te zien.. Rol zit nu ook voor school te werken, gaat altijd zo veel tijd in zitten. En ik ga drukke week tegemoet, rols zus komt nog eten, ik moet collecteren, en donderdag wordt seth natuurlijk geopereerd.. Nou ja, adem in, adem uit, dan komt t vanzelf weer goed.
ja carlaatje...jij hebt dat gevoel nog drie keer zo erg denk ik he.. nog 7 weken tot aan de zomervakantie !!
Ja begin nu met aftellen!! En dan hoop ik dat we over 7 weken ook super mooi weer krijgen wat 6 weken mal duren!!!
ja hoop het ook carla, ik ga heel erg hard duimen!! wil echt een mooie, lange, warme zomer!! en voor jou nog even heel hard werken om het jaar af te ronden..
Lange warme zomer? Dat willen wij ook @ Judith -> ik heb geloof ik even gemist waarom Seth geopereerd moet worden donderdag... En werk ze vandaag! Wat een lange dag zeg. @ Hedwig -> ik ga zo bellen voor afspraken te maken bij 2 scholen hier in de buurt. 1 is een openbare school en de andere een katholieke school. Dus ben wel heel benieuwd! En jeetje, die informatie alleen al. Joris zit elke dag tot half 4 op school. 1 school in de buurt is elke dag tot 14:15 uur en de andere school tot 14:45 uur en op de woensdag tot 12:30 uur. Wat houden wij dan veel tijd over zeg! Ongelofelijk!! En wat een gedoe toch elke keer met die onderzoeken bij jou! Snap soms echt niet waarom alles zo lang moet duren! Heb je nog eens gebeld ervoor? @ Jucade -> hoe is het nu met D.? Iedereen verder een leuke moederdag gehad? Hier weinig aan gedaan. Wel een ontbijtje gekregen en volop verwend door mijn mannetjes. Maar daarna verder het oude huis leeg te maken. Dat is ook gelukt gelukkig. Ook het oude huis nu helemaal schoon en dus kunnen afsluiten. Donderdag de sleutel inleveren en dan kunnen we dat ook officieel afsluiten. Vandaag dus verder met de laatste spullen. Nu staan er weer her en der dozen die uitgezocht moeten worden en dan opgeborgen. Maar moet zeggen dat het met de zooi best meevalt gelukkig! We zijn er bijna!! Joris zo voor het eerst zelf naar school brengen. Bracht hem wel eens zelf, maar nu dus elke dag. Vind het zo fijn! Geen busje meer, maar gezellig zelf brengen en halen. Al zou dat ook wel wennen zijn, maar komt helemaal goed.
Sja, hier maar weer zkh gebeld. Eigen ha is op vakantie. Hij heeft nog steeds last. Krijg vanmiddag te horen gnoe en wat. Voel me echt zo'n zeur joh. Maja wat moet ik anders?
Balen Jucade dat D nog steeds zo'n pijn heeft @Miranda : ow dat is leuk dat je Joris zelf kan brengen en halen. Vind Joris het ook leuk? En hopelijk zijn de scholen in de buurt wat. Hou ons op de hoogte he? En de onderzoeken? Tja, is normaal hoor dat alles zo lang duurt en dat de wachtlijsten lang zijn. Is toch een universitair ziekenhuis. Maar denk dat ik toch even bel. iig voor Owen. Vond het maar niks die bloedneus ( tenminste, nam aan dat het uit zn neus kwam, zou niet weten waar anders uit ). Want schijnbaar heeft ie ook veel ingeslikt want zaterdag was zn ontlasting gitzwart en rook het heel raar...... De laatste dagen plast ie ook veel en veel meer. Lekt elke keer door. De syndromen waar ze aan denken komt beide ook hoge bloeddruk en nierproblemen bij voor. Dus ben er wel extra allert op. @Juut : wauw drukke week voor de boeg. Succes meid!! En is Seth zenuwachtig voor de operatie? Of valt het wel mee? Volgens mij is het wel een stoere kerel he
Hoi meiden.. Jucade,, heb je nog iets gehoord? Wel zielig dat hij nog steeds last heeft. Juut,, werkse deze week en spannend donderdag.. wat jammer dat yara er niet zo veel zin in had om naar school te gaan.. Carla,, ja nog 7 weken voor jullie,, hier nog een weekje langer school.. en dan duimen.. Hedwig,, heb je nog gebeld voor owen? En met erik? Miranda,, fijn he dat je joris nu gewoon kan brengen.. en zou hij na de zomer naar de "gewone" (sorry) basisschool gaan? Wat heeft jou voorkeur? Hier een druk weekend,, zaterdag had ik een workshop voor taarten maken en daarna boodschappen gedaan met elise.. Helaas zaterdag nacht werd elise ziek met spugen dus de hele nacht wakker geweest.Ook Vin last van zijn buik dus veel op de wc.. en toen zij eindelijk sliep om 06:00 werd damian wakker en zei hij zoooo nu gaan we moederdag vieren.. nou geen gewone moederdag hier dus.. Vandaag en morgen werken en vrijdag mee op schoolreis naar artis.. hoop op droog weer..
@ Hedwig -> dat is ook vreemd... Maar als je al wist wat er 'scheelt' aan Owen, dan kan je veel dingen makkelijker een plekje geven. @ Lidia -> na de zomervakantie mag hij de overstap maken naar regulier onderwijs Hij is klaar op speciaal onderwijs. Daar zat hij alleen voor de spraak en die is nu zo goed als in orde. En balen van jullie moederdag, was denk ik heel vermoeiend met zo'n korte nacht. @ Jucade -> iets wijzer nu? En niks een zeur. Je wilt toch duidelijkheid en je moest bellen bij verhoging of als er iets was. Dus je doet er goed aan Hier weinig te melden. Het is echt een genot om Joris zelf te brengen en te halen. Joris geniet er ook ontzettend van. Heerlijk hoor. Morgen open dag op de 1e school die wij op het oog hebben. Wij hebben er nu 2 op het oog. Maar mocht die school morgen bevallen zijn we klaar. Gaan dan niet ook nog bij die 2e school kijken.