Maart 2007 mama's - deel 6

Discussie in 'De mama's' gestart door Marian, 28 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Pak van je hart Miranda, hoe ist met de misselijkheid nu?

2. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    De misselijkheid gaat. Soms dagen ineens weer veel last van de maag en dan dagen dat het redelijk tot goed gaat. Ik sta wel nog helaas elke ochtend wat misselijk/last van de maag op. Maar heb wel nog steeds medicatie ervoor.

3. Wat fijn, Miranda. Mooie echo foto!

4. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Phaona, Ik heb met jullie te doen. Het is allemaal niet niks, alles met alles nemen kinderen wel veel energie he? Dan weet je soms even niet waar je het zoeken moet. Ik hoop dat de vakantie jullie goed zal doen!

Hier een supertrotse mama!! Lotte en Martijn hebben de cito gedaan en beiden voor rekenen en taal een A gescoord! Martijn had voor één toets drie foutjes en voor één toets vier foutjes. Lotte had voor beide toetsen maar 1 foutje!! :D:D:D Wat een mooi stel hersens hebben ze! Dus met vlag en winmpel over naar groep 2!

Nog een krappe drie weken en dan begint ook hier de vakantie. Heerlij k6 weken niet op de klok kijken ' smorgens! Wat zal dat een verademing zijn!

5. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    Miranda, wat een goed nieuws dat de echo zo goed was! Helemaal super!

Hedwig, de foto's op facebook zijn mooi hoor!

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Top Marian, heb hier alleen te horen gekregen alles a'tjes en 1 b geloof ik? Weet t niet eens zeker meer..

Heb j ingelicht over t feit dat ie in een geheel nieuwe klas komt. Gewoon luchtig over gedaan en had t idee dat ie t niet heel erg vond.

7. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Kampen
    Hey Juutje!! Het weer al wat beter daar?

8. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    mogge!

Miranda : wauw wat een prachtige echofoto!! En alles goed met de kleine man :) :) Super!

@Phaona : oei druk dus bij jullie. Sterkte!!
    Probeer toch zoveel mogelijk tijd voor jullie zelf te krijgen.
    Het zit 'm vaak in de kleine dingen die al energie kunnen geven ;)

9. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    @Marian : wauw die Lotte en Martijn! Superscores! :)

Hoe gaat het trouwens met Bas op de psz?

10. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Weet je.. Zat me vd week te bedenken, nog 2,5 jaar en dan heb ik tijd voor mezelf!v:)

11. jucade, optimischtisch gedacht.:D

Juut, hoe is het weer?

Miranda, wat fijn!!!

Hier: oudste twee welpjes hebben veel onenigheid. zou het het weer zijn of de vakantie die nog niet is....
    mama wolf is moemoemoe. we zijn wel een beetje een krakkemikkige roedel...
    Maar we gaan door.

Liefs van Raksha

12. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ow... nog ff-tjes dus hihihi

@Raksha : hoor er meer mensen over dat moe zijn. Ligt echt aan het weer denk ik.
    En natuurlijk ook dat mama wolf meer aan dr zelf moet denken misschien? ;)

@ hier
    vandaag een medium hier gehad. Ze was best goed. Kon veel dingen vertellen. ook wel aantal dingen waarvan ik dacht : tja ;)

Over Erik : dat ie heel wijs is en een nieuwetijdskind is. En dat speciaal onderwijs echt een goede plek voor hem zal zijn.
    Voor de rest had ze echt het gevoel dat het wel allemaal goed zal komen met hem. dat ie later weet wat ie wil en de juiste weg ingaat. Wel met behulp van speciaal onderwijs.
    Moest me niet zo veel druk maken om hem.

Over Owen : vond ze heel moeilijk. Owen leeft zo in zn eigen wereld zei ze. Ook zij kon moeilijk contact met hem krijgen.
    Wel elke keer als Owen bij haar in de buurt kwam dan kreeg ze pijn in dr oog. Er is wat met zn oog.
    Vond ik erg frappant want heb dat gevoel zelf al langer. En heb het niet tegen haar gezegd.
    Dus dat was een hele goeie van dr.

Ze zei ook dat ie best zacht van karakter is. Zn hart op de goede plek zeg maar ;)
    En dat is maar goed ook zei ze want anders had ik hem nu al niet meer thuis kunnen houden............
    Ze zei dat we nog heel veel met hem te stellen krijgen. Veel moeilijke tijden.......
    Om hem moest ik me wel zorgen maken zei ze.....

Over mij had ze veel dingen ook wel goed. dat mn stotterproblemen door zenuwen komt, niet los kunnen laten maar ook door een middenrif en maag probleem komt.
    Klopt ook wel, want heb een scheurtje in mn middenrif en heb een chronisch ontstoken maag.
    Ze heeft me nog gezuiverd. Voelde ik duidelijk mn maag en middenrif en tussen mn schouderbladen.

Al met al dus een goede sessie. Fijn te horen dat ik met mn gevoel wat betreft Erik en speciaal onderwijs goed zit. Hopelijk denkt het mkd er ook zo over. Maar dat denk ik wel. Contact is gewoon zo ontzettend moeilijk voor hem! En ook drukte is heel moeilijk voor Erik. Gelukkig krijgen wij ook inspraak in wat voor onderwijs we het beste bij hem vinden passen. Maar goed, dat is pas over 8 maanden. Nog alle tijd ;)

Wel weer even slikken wat betreft Owen.
    Moest er naderhand wel weer een beetje om huilen.

Ook vaak zie je mensen heel appart naar Owen kijken. Echt staren zeg maar en zorgelijk kijken. En dan mis je toch dat vertederende lachje wat mensen vaak krijgen als ze naar een jong kind kijken...
    Zn 'handicap' word ook zo ontzettend duidelijk. Niet alleen zn gedrag maar ook kwa uiterlijk.
    Zn gezichtsuitdrukking, zn loopje en dan de dwangmatige handelingen en klanken die hij produceert............begint zo duidelijk van iemand te worden die geestelijk gehandicapt is........... dat doet zeer!!
    Maar ik weiger me eraan over te geven!! Want hij IS nog JONG! En het kan alle kanten op! Dus ook de goede!!
    En daar aan trek ik me aan op! Plus aan het feit dat ie met kleine dingen toch echt wel wat vooruitgaat :)
    Zoals :.dat ie de laatste tijd vaak gewoon bij me komt zitten. Voor de gezelligheid :) :)
    Nu begint ie het een beetje te laten zien dat ie me graag ziet. En dat doet een moederhart goed :)
    En hoe ie zich ook gaat ontwikkelen, die liefde heb ik toch maar mooi van hem. En dat neemt niemand van me af :)

Morgen intake op het kdc.
    Best een beetje zenuwachtig. Maar ook blij. Is toch weer een stap voorwaarts :)

13. lidia

lidia Fanatiek lid

goedemorgen,,

hedwig succes vandaag met de intake,, hoop dat het een beetje rust gaat brengen voor jullie xx

vandaag in huis rommelen.. gister een nieuwe pannenset gekocht.. was wel nodig wnt de deksels van mijn pannen vielen uit elkaar en mijn steelpan ging steeds krommer staan ..

14. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hoi allemaal!

Nou ben weer terug van de intake.
    Owen deed het super. Heeft ook een hele goede week dus dat scheelt enorm! Was heel nieuwschierig en open enzo.
    Hij wou er niet eens meer weg hahaha Had het daar zo naar zn zin :)

Hij begint eerst in een soort van babygroep. Zitten geen baby's hoor maar kindjes die eigenlijk niks kunnen. Veel liggen enzo. Zit nog een kleintje van 3 jaar die wel rondloopt enzo. En daar begint ie dan. Na de vakantie is er doorstroom en dan word een andere groep ( autistengroep ) wat rustiger en dan als alles goed gaat dan gaat ie daar naartoe.

Hij gaat voor nu maar 2 dagen. Maandag en woensdag.
    En dan als ie doorstroomt naar de andere groep dan meer dagen. Denk voor eerst de donderdag ofzo erbij en dan kijken hoe het verder gaat.

Volgende week woensdag begint ie. Die dag halen en brengen we hem zelf. En dan de maandag erop dan gaat ie met het busje mee. Of dat we hem eerst nog brengen en dat is dan thuisgebracht word met het busje. Moeten nog even zien.

Krijg nog een lijst thuis wat ie allemaal mee moet hebben enzo. En moet zelf een lijst maken met wat ie lust en niet lust en wat ie leuk vind om te doen. En wat ze wel en niet met hem moeten doen. Bijvoorbeeld geen handje vastpakken want dat wilt ie niet.

Pff ben behoorlijk moe! BAH
    Richard nog ff middagje werken. Vanmiddag laat thuisbegeleiding en dan is mijn lichtje echt wel uit denk ik ;)
    Morgen nog een dagje en dan is het weer weekend!

15. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    klinkt goed hedwig!

Ik hoor Kyana nu roepen; Laat dat uilskuiken :) zus en broer liefde noemen ze dat he! Hahaha

16. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    he girls weer terug in het land. gister om 100 in mn bedje, nu weer klaar voor een dagje werken (daarna weer een week vrij haha dus ik heb niet te klagen!)
    iedereen slaapt gelukkig nog, de terugreis was toch wel weer erg lang, kindjes pas rond 2230 (!!) in slaap gevallen, ben benieuwd hoe lang ze het volhouden.
    voel me wel een beetje brak nu maar ben blij weer thuis te zijn! xxx

17. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    welkom thuis Juut!
    Je neemt helaas het slechte weer wel met je mee he ;)

Wow en dan zit de eerste week van jullie vakantie er al weer bijna op he ;)

Vraagje nog Juut : Heeft jouw werk ook zomervakantie?
    De kdc van mn buuf gaat 3 weken dicht. Maar van de kdc van Owen heb ik niks gehoord.
    Is het standaard dat een kdc 3 weken dicht gaat?

18. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Goedemorgen!

@ Judith -> welkom thuis! Ben wel benieuwd naar een leuk Engeland-verslag hoor :) Incl. foto's uiteraard! En werk ze vandaag!

@ Hedwig -> wat fijn om te lezen dat Owen het nu daar naar zijn zin had. Word toch wel heel spannend, volgende week al starten. Wat zal jou dat ook rust geven, die 2 dagen wat hij vanaf volgende week gaat! En met die medium wat bij jullie is geweest, zoiets is ook slikken hoor. Die duwt je eigenlijk met de neus op de feiten...

@ Anniek -> ach wat is ze toch lief voor haar broertje :D

Hier weinig te melden eigenlijk... Afgelopen 2 dagen genoten van het lekkere weer. Wat was het warm, heerlijk! Echt zomers! Nu is de zon weer verdwenen, maar hopelijk komt die snel weer terug!

19. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Hoi hoi dames!

Zo de 1e week vakantie zit er al weer bijna op...Dinsdag nog een ochtendje gaan werken en de kids lekker meegenomen. die hebben zich prima vermaakt in mijn nieuwe kleuterklas!
    Verder lekker niks gedaan deze week. gewoon heerlijk rustig thuis met de meiden. Merk nu pas dat ik echt wel helemaal op was hoor, ben zo moe.

Juut welkom thuis! hebben jullie het ondanks het weer toch wel leuk gehad?

Hedwig weer een hoop gelezen, kan alleen maar zeggen dat je het allemaal onwijs goed doet meid. Heb respect voor je.

Miranda een mooie 20 wkn echo gehad en wat fijn om dan te horen dat alles goed is he!

Mooie foto's gezien van de kids van Marian!

Sandra hoe gaat het meid? en met Jarno?

Anniek leuk nieuw kapsel! staat je goed!

20. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ja Juut ook ik ben heeel benieuwd naar Engeland spam + verslag! :)

@Carla : lekker is dat he, helemaal niks doen :)

@Hier
    Pffff zit weer eens met mezelf in de knoei. Snap dat nooit van mezelf hoor. Maar goed. Moet gewoon de rust weer zien te vinden in mn hoofd. En alles laten gaan zoals het gaat. Geen zorgen gaan maken over wat komen gaat. Het komt zoals het komt.
    Is zo makkelijk geschreven, maar waarom kan ik het dan niet doen? Waarom voel ik me vaak zo onzeker en onrustig?

iig heb ik wel al antwoord op mn vraag. Het kdc hier heeft wel vakantie. 3 weken.
    Dus dan gaat Owen net er 4 weken heen en dan 3 weken vrij. Vraag me af of ik daar wel goed aan doe en of ik niet moet wachten tot na de vakantie dat ie er heen moet.....

Deel Deze Pagina