Maart 2007 mama's - deel 6

Discussie in 'De mama's' gestart door Marian, 28 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik wil zo graag normaal reageren maar mijn toetsenbord werktniet mee! grrr

ff voor hedwig;
    Moeilijk allemaal hoor, ik vind het allemaal echt naar voor je
    Ik kan je wel

2. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Hoi dames,

Ik heb me vandaag ziek gemeld, man o man wat een last heb ik van die getrokken kies...zondag en maandag koorts gehad dus alleen maar in bed gelegen...vanmorgen terug naar de tandarts geweest, maar het heeft echt tijd nodig...kan nog een week duren...baal dus enorm en verga af en toe van de pijn...

zo genoeg geklaagd....sorry...

Sandra jeetje je moeder al naar huis...en die Jarno ook in de lappenmand...

Hedwig klinkt als een zwaar weekend, op naar een betere!

Juut leuk weekend gehad zo te lezen, fijn!

3. Classic

Classic Niet meer actief

sterkte Carla, ik weet hoe het voelt. Liever 20 keer bevallen dan last van je tanden!! Ik heb de mazzel dat mijn getrokken kiezen minder pijn deed, bij mijn doen de wortelkanaal behandelingen helse pijn. helaas!!
    Dus nogmaals veel sterkte..

heb je ibru gekregen van de tandarts?

4. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Oei Carla! Sterkte! Wat een ellende zeg...

5. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ai dat is balen Carla :(
    Wow nog een week. brrr
    Sterkte!!

@Anniek : hihi duidelijk je toetsenbord stuk> Volgens mij wilde je iets tegen me zeggen maar kon je het niet afmaken....

@Miranda : Gelukkig alles klaar :)
    Foto?? Ben wel benieuwd hoe het is geworden!
    Hoe is het met Joris??

@Hier
    Heerlijk hoor zo'n korte week. We beginnen met de week en het is meteen dinsdag :)

Erik naar het mkd. Die moet ik om 3 uur weer halen. Owen ligt een tukje te doen ( hoop ik )
    Morgen met Erik naar de Anesthesist en dan kan ie op de wachtlijst voor de besnijdenis. Ow wat zie ik daar tegenop zeg brrr.
    Vooral voor de pijn achteraf. Lijkt me zo erg voor Erik :(

6. lidia

lidia Fanatiek lid

hoi dames,,
    raar begin van de week...;) net damian van school gehaald komt ie thuis voelt ie wat warm aan.. dus de oorthermometer erbij heeft ie gewoon 38.8:$.. geeft ook last aan zijn oor aan dus even afwachten.

wel leuk weer een nieuw deel.. dat we maar weer een hoop mogen delen met elkaar..

hedwig.. pff heftig weekend zo.. hoop dat het volgede week beter gaat..

juut,, hoe was de cursus??

carla,, jje dat doet zeer zeg :( beterschap..

7. Zielig, die Damian. Beterschap.

Vandaag was Stijn thuis van school, studiedag van de leraren. Vanmiddag met Stijn lekker ergens een broodje gegeten. Was zo gezellig een keertje met hem alleen. Gewoon heel zitten kletsen.

8. hardloper

hardloper Niet meer actief

jeetje hedwig, het is ook allemaal heftig hoor. zwaar en moeilijk! je wilt gewoon dat je kindjes lekker in hun velletje zitten, maar je leert echt hoe dat gaat lukken en dat gaat ook lukken meis!!!! ach, en die besnijdenis, t arme ventj, lijkt me vreselijk, maar het schijnt mee te vallen:(

anniek, lief aangeboden, maar je ziet de drukte al komen met zijn 5ven;) maar als ik weer in de buurt ben kom ik weer langs maar dan als je er wel bent oke:cool: (heb geen poeh knufs meer)

miranda, nog gelukt met je ramen of gewoon even rustig genoten van het minder warme weer?

jee carla, wat blijft dat lang zeuren dan zo'n niet meer kies zeg:( ik had vanmorgen een wortelkanaal, maar die valt alles mee... kan je nog thuis blijven?

lidia, gossie gewoon ziek, wilde hij nog een weekje vakantie? zou dat een eerslag op het warme weer zijn?

he marijke, weet neit of ik eer al op had gereageerd, dus dan nog maar een keer;) maar ik hoop dat je snel wat anders vind. lijke me fijne uren om te werken. en raar hoor, met ons continu rooster hebben ze vrijdags ook gewoon tot kwart voor drie les...

judith, hoe gaat het met je krab? en een rustiger dagje gehad vandaag?

en hier, ik loop zo om... aan alle kanten komt zo veel stressgedoe op me af dat ik de tijd niet krijg om rust te krijgen. was gestopt met de pillen:) maar na drie dagen continue paniek aanvallen en neit slapen toch maar weer begonnen (alleen nog neit aan de ha gezegd, voelt zo als falen;)) mijn huisje komt langzaam op orde, maar ik nog niet... ach, ooit komt het goed, en ik denk dan maar dat ik een goed mens ben en dan komt het mooie me wel tegemoed toch? ik ga maar voor karma, dus iedereen die ons nu zit te naaien krijgt dat nog wel op zijn brood:x:)! zo pffff. en verder gaan we door en door en door.... (goede energy mijn kant op welkom:))

sandra hoe gaat ie?

9. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ramen? Nope... Die staan nog op het lijstje. Van 12 tot half 4 nog geslapen. Was niet zo moe ;)

@ Marijke -> dat is ook genieten! Gezellig is dat hé. Vind ik met Joris ook. Doe ik ook wel eens geregeld, maar ja, dan heb ik nu dan nog alleen Joris. Dus dan kwam dat al sneller voor. Hele gesprekken aan tafel. Heerlijk!

@ Lidwina -> voelt als falen? Je luistert naar je lichaam, dat is geen falen, dat is ingrijpen waar nodig! Je komt er wel, alleen was het blijkbaar nu te vroeg om te stoppen met de pillen! En je bent een geweldig mens, een geweldige mama, een geweldige vrouw!! Ik stuur je wat positieve energie!

@ Lidia -> ach wat sneu voor Damian. Beterschap en hopelijk krijgt hij er niet te veel last van en is snel weer koortsvrij!

@ Hedwig -> logisch dat je er tegenop ziet! Het is ook niet niks... En foto? Zal straks of morgen een foto maken. Kijken of ik nog een voor foto ergens heb...

En pssst... Volgende week moet Joris beginnen met de kleren aan zwemmen. Hij heeft nu genoeg stuwing ondanks dat gekke beentje van hem! En als hij het volhoudt met de kleren aan, mag hij 24 juni op voor zijn A diploma!! Is dus nu even spannend, want als hij het niet red, moet hij weer een groepje terug. En vind dat toch wel sneu voor hem. Wat nodig is, is nodig, maar steeds het weer moeten wennen aan nieuwe kindjes maakt het ook niet leuker erop voor Joris. Dus ik hoop zo voor hem dat hij het geregeld krijgt!!

10. Spannend zeg voor Joris, dat er al een datum bekend is voor het afzwemmen.

Lidwina, het zijn bij ons ook alleen de kleuterklassen hoor, die om 12 uur vrij zijn, ivm continurooster. Daarna ook tot 1445.
    Ik ben druk aan het solliciteren, maar er is niet heel veel..maar het komt goed!

11. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    nog een poging;

Hedwig
    wilde idd nog wel wat zeggen hahaha maar na 3x opstarten heb k het opgegeven.
    Wat ik wilde zeggen is dat ik misschien hier en daar nog wel wat tips kan geven maar dat het gewoon moeilijk blijft. Daarbij bekijk ik het vanuit een proffesioneel oogpunt dus als cliënt zijnde en niet als zoon zijnde, das natuurlijk een heel andere insteek! En je doet het gewoon kei goed... tis gewoom zo moeilijk!

Lidwina
    whats going on? Las Didier al op fb! Ennuh die 5 kan ik wel aan hoor!
    En zoals Miran al zegt? FALEN??? nee joh je bent juist zo goedo m naar je lijf te luisteren!

Lidia
    arme Damian, Hier had devin het de afgelopen dagen.

miran
    oe spannenddd

carla
    goed gedaan! Klote tand, neem maar de max aan ibuprofen {ergh hoe schrij je het!} en dan nog de max aan paracetamol, dit mag namelijk bij elkaar gebruikt worden!!!! {veel mensen weten dit niet} Zorg wel dat je dan wat eet ivm je maag.

Marijke
    wat een geweldige foto's van het strand van die kanjers van je!
    En ooo gezellie alleen met je zoon, zo lekker dan he. Kun je tenminste ff kletsen.
    uhmmmm heb ik ze gehad?

12. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Anniek ja gebruik 1 ibu met 2 para's elke keer, maar heb sinds zondag wel enorm last van m'n maag daardoor en diarree, dus probeer nu te minderen..pfff klote tand...
    Probeer morgen weer te gaan werken.

Wat te gek voor Joris als hij toch op zou mogen, ik hoop het zo voor hem!

13. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    jarig:

Dinja 9 juli 2009
    Patroeschka 18 augustus
    Sandra 23 augustus 1979
    Daan en Anko 31 augustus 2011
    Devin 15 september 2009
    Babiche 1 oktober 1977
    Jade 5 oktober 2003
    Bas 10 oktober 2009
    mommieof2 20 oktober 1987
    E O 29 oktober 2011
    Marian 1 november 1979
    Lidia 2 november 1978
    Esther 1 december 1980
    Seth 3 december 2008
    Carmen en Devin 3 december 2010
    R S 4 december 2008
    Carla 13 januari 1980
    Renske 30 januari 2009
    Lidwina 9 februari 1973
    Martijn en Lotte 14 februari 2007
    Mirre 17 februari 2002
    Justin 28 februari 2007
    Damian 1 maart 2007
    Yara 1 maart 2007
    Stijn 1 maart 2007
    Kyra 3 maart 2007
    Anniek 4 maart 1985
    Owen 4 maart 2010
    Kyana 5 maart 2007
    Indy 11 maart 2007
    Jayson 16 maart 2007
    Judith 17 maart
    Rune 18 maart 2007
    S J A 20 maart 2007
    Miranda 20 maart
    Joris 21 maart 2007
    Youri 25 maart 2007
    Erik 3 april 2007
    Didier 4 april 1971
    Elise 11 april 2009
    Hedwig 22 april
    Marijke 26 april 1976

Minimuisje: uitgeteld op 24 november 2012!

14. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Zo het lijstje er ook weer bij!!!

en nog even een dikke knuf voor Lidwina...

15. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hoi dames

@Lidwina : Zal alle goede energie die ik kan missen naar je toesturen :)

@Miranda : YEAH goed van Joris dat ie zo goed vooruit gaat dat ie (misschien ) voor diploma A mag proberen. Spannend hoor!!
    Hoop dat het met kleren aan zwemmen goed gaat. Zal voor 'm duimen

@Carla : idd gewoon 2 para's en 2 ibuprofen. Doe ik ook altijd bij griep enzo. Ik heb gelukkig ook omeprasol, dat beschermt de maag. Weet zo niet wat jij kan nemen om de maag te beschermen.
    Misschien wat venkelthee en dan samen met wat kamille thee.
    Venkel is goed voor de spijsvertering en kamille verzacht. Ook goed voor je maag maar ook voor je tand misschien.
    Sterkte!

@Anniek :
    Alle advies is welkom hoor ;)
    Is natuurlijk moeilijk om te geven want je kent Owen niet in het echt he.
    Vandaag lijkt het wat beter te gaan met Owen gelukkig.
    Erik was vandaag naar mkd en Richard werken dus was weer rust in huis. Komt ie lekker vaak bij me enzo.
    Jammer dat ik niet met hem kan spelen. Enigste wat ie wil is op schoot zitten met gezicht naar me toe en dan moet ik hem kietelen en dan laat ie zich achterover vallen. Vind ie zo leuk he. achterover/ondersteboven.
    Meer kan je niet met hem doen. Ja, af en toe met de blokken. En dat was het.
    Vanavond zijn we nog wezen wandelen met zn allen. Owen liep goed mee. Nog naar het speeltuintje geweest. Owen lekker schommelen in zo'n vogelnest. Vind ie zo super!! Kan ie uren lang doen! Gelukkig konden we hem na een kwartiertje wel eruit halen en heeft ie nog met Erik op de wipwap gezeten en van de glijbaan af. Owen is echt nergens bang voor :)

@Lidia : beterschap voor Damian!

16. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    jarig:

Dinja 9 juli 2009
    Patroeschka 18 augustus
    Sandra 23 augustus 1979
    Daan en Anko 31 augustus 2011
    Devin 15 september 2009
    Babiche 1 oktober 1977
    Jade 5 oktober 2003
    Bas 10 oktober 2009
    mommieof2 20 oktober 1987
    E O 29 oktober 2011
    Marian 1 november 1979
    Lidia 2 november 1978
    Esther 1 december 1980
    Seth 3 december 2008
    Carmen en Devin 3 december 2010
    R S 4 december 2008
    Carla 13 januari 1980
    Renske 30 januari 2009
    Lidwina 9 februari 1973
    Martijn en Lotte 14 februari 2007
    Mirre 17 februari 2002
    Justin 28 februari 2007
    Damian 1 maart 2007
    Yara 1 maart 2007
    Stijn 1 maart 2007
    Kyra 3 maart 2007
    Anniek 4 maart 1985
    Owen 4 maart 2010
    Kyana 5 maart 2007
    Indy 11 maart 2007
    Jayson 16 maart 2007
    Judith 17 maart
    Rune 18 maart 2007
    S J A 20 maart 2007
    Miranda 20 maart
    Joris 21 maart 2007
    Youri 25 maart 2007
    Erik 3 april 2007
    Didier 4 april 1971
    Elise 11 april 2009
    Hedwig 22 april
    Marijke 26 april 1976

Minimuisje: uitgeteld op 21 november 2012

Even het lijstje iets aangepast. Uitgerekende datum was ja verschoven :)

17. lidia

lidia Fanatiek lid

goedemorgen(nog net ;) )

hier gaat het wel goed met damian,, hij had nog wel koorts dus hem thuisgehouden vandaag(1e keer sinds hij op school zit) maar heeft meer energie dan gister.
    kids zo samen even op bed leggen..

zelf last van allergie dus dikke ogen en snotteren :( pff..

18. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    @Lidia : gelukkig gaat het al wat beter met Damian.
    Balen van je allergie. Had al gelezen dat het slechte dagen waren voor mensen met hooikoorts. Heb het zelf ook maar gelukkig niet zo erg.

@All
    Soms ben ik wel eens benieuwd wat nu eigenlijk normaal gedrag is voor een 5 jarige.
    Vooral ook omdat mn schoonouders wel eens zeggen over Eriks gedrag dat het normaal is voor die leeftijd.

Zo word het gedrag van Erik in mijn ogen steeds duidelijker. Voor opa en oma volgens mij ook.
    Maar goed.
    Opa en oma en mijn moeder krijgen steeds moeilijker contact met Erik.
    Als mn moeder komt bijvoorbeeld en hij haalt haar op van de trein dan als ze thuiskomen dan trekt Erik zich meteen voor uren terug. Gaat niet bij oma zitten of wat dan ook. Alleen verdiept in zn ds of met de wii of gaat boven spelen.

Vandaag had opa ons gebracht naar het ziekenhuis. Maar ook dan komt er weinig van Erik uit. Hij zit achterin de auto en zegt niks. Als opa een grapje maakt lacht ie soms wel en soms niet.
    Vaak komen veel dingen die opa zegt niet aan bij hem. Bij ons heeft ie dat ook heel vaak. Dan kun je praten wat je wilt maar het komt niet aan. Er is geen reactie.
    Behalve met fysieke dingen dan dring je wel bij hem door. Dus dat opa scherpe bochten neemt met de auto, dat ie doet alsof ie kan toveren enz.

Ook vraagt ie nooit wat aan opa en oma of oma tilburg.
    Hij heeft absoluut geen interesse in hun levens, wat ze doen of wat dan ook. Ook verteld ie nooit wat spontaan over wat ie beleefd heeft of wat hem bezig houd. Of het moet een game zijn van mario.

Wat is het gedrag van jullie kindjes naar opa en oma toe?
    Vragen ze dingen? Vertellen ze dingen? gaan ze ook gewoon hun eigen gang als bijvoorbeeld opa of oma er zijn die ze lang niet hebben gezien? Of juist maar een week geleden ofzo.

Ook als er bezoek komt die hij helemaal niet kent. Er is totaal geen interesse naar die persoon toe. Kijkt op als ze hoi zeggen en is beleefd als ze wat vragen maar dat was het.
    Vraagt naderhand ook niet wie dat was en wat ze kwamen doen.
    Als er bezoek is dan gaat ie filmpjes kijken en je hoort hem uren niet zolang het bezoek er is.
    Hoe reageren jullie kindjes op bezoek?

Oke dat was het eigenlijk wel zo;n beetje ;)
    Ben gewoon benieuwd. Vooral omdat opa en oma zeggen dat het normaal is voor zn leeftijd dat Erik eigenlijk niet veel interesse in ze toont en net als met verjaardagen dat ie zich dan helemaal afsluit boven of met de wii.

Vind het soms wel sneu voor ze. Vooral opa. Die probeert zo grappig te zijn enzo. maar 3 kwart komt niet echt aan bij Erik.
    Erik negeert ze niet met opzet. Hij heeft het gewoon niet in de gaten dat ze proberen contact te maken volgens mij.

19. Heb je hooikoorts, lidia?
    Hoe is het de dag gegaan met Damian?

Deel Deze Pagina