jucade wel hoor dat zou wel wát helpen maar als je 25kg af wil vallen dan moet je wat langer en erger door de zure appel heen! nou ga ff snel douche en nog 2 koppies koffie zetten voor John en mij en w88 tot ie thuis komt, kunnen we onder het genot van een bonbonnetje babbelen.... heb tenslotte nog steeds de puntjes over en zo kan ik me een bonbonnetje permiteren!
Des te minder snel kom je ook weer aan. Als je echt gaat diëten werkt t naar mijn idee meestal averechts nl.
tja maja wat is echt dieeten he, daarom doe ik het 40 punten dieet, ik gebruik dus normale voedingsmiddelen maar let streng op mijn calorieen zodat ik niet teveel binnenkrijg. In het weekend permiteer ik mezelf wat meer omdat ik het anders niet volhoud en als ik {bijna} aan mijn streef gewicht zit ga ik wat calorieen opbouwen, 2dznd calorieen is voor een vrouw normaal 'onderhoud'. Ik wil op deze manier mij een gezondere manier van leven aanleren. Verder wil ik gaan proberen mijn koolhydraten te beperken, hier zijn wij in nl namelijk verslaafd aan. Ga maar bij jezelf na {en dan bedoel ik niet Jucade zelf} maar iedereen eet veel koolhydraten nml; aardappelen, brood, beschuit, pasta's, rijst, álle koek, chips, cornflakes enz enz Ik wil proberen 1 broodmaaltijd te gaan vervangen door yoghurt/kwark of een salade of een groente omelet... 'savonds letten op de inname van koolhydraten..... het nadeel is alleen dat we er financieel súper slecht voorstaan en juist koolhydraten het 'goedkoopste' zijn nml; brood! 5 appels zijn net zo duur als 1 brood
en anniek, hoe had john het gehad? ben heel benieuwd! hier alles oke. gister goed 1e lijndagje gehad (ook gewoon inclusief koekje hoor jucade ) rol is nog thuis deze week dus dat is wel heel gek. hij is gister nr zwemles geweest met yara. ze moet nu een uur lang he!! maar gelukkig bij haar oude lievelingsjuf das dat was helemaal tof. maar kzie wel een beetje op tegen dat lange zitten met seth..tis daarboven ook zo warm! nou ja, we zien wel. gelukkig vond ze het leuk. yara slaapt nu nog, wel intensief, zo'n 1e dag school en gelijk zwemles er achterna. school was goed gegaan ook al had ze geen zin, ze kon gelukkig naast haar beste vriendje zitten (zo lief, die kennen mekaar al vanaf 2 jaar en hebben zoveel lol met elkaar en ook steun aan elkaar!) seth was ook weer met veel plezier nr de psz gegaan gelukkig. miran leuk dat joris het zo nr zn zin had gehad! hedwig ik deel de mening van de andere meiden. en vandaag wel echt de ha bellen he!! verder weet ik het even niet meer..
goedemorgen.... -1.2 kg dat is een lekker beginnetje he! Pies wel echt de hele dag door omdat ik zoveel water drink! John, had het heel leuk gehad. Veel indrukken enzo en diverse dingen al gedaan zo op het oog ook leuke collega's heeft zin om vanaaf weer te gaan werken. Ik heb een leuk dagje, vanmorgen even iets op papier zetten met een vraagouder daarna naar een vriendin koffie drinken en dan thuis iets eten en als Kyana klaar is op school naar een vriendin die dan mijn én Devins {en misschien kyana's} haren doet. ow en nog iets.... Ik zat gisteren avond weer te malen, over geld natuurlijk. Ik moet echt per 1 september uren extra hebben, heb gewoon echt geld nodig en er gaat iemand weg hier! Daarbij voel ik me te vaak wat jaloers op andere, niet negatief want ik gun het hun wel maar zou zo graag zelf ook ietsie meer hebben..... Dus ik vroeg mezelf af waarom ik niet gewoon blij kon zijn met dat wat ik wél heb en niet met dát wat ik niet heb, we doen het tenslotte echt niet verkeerd en iedereen in zijn leven maakt wel eens domme fouten.... en NU KOMT HET; Precies toen kam Devin binnen met een big smile: hier ben ik! Hahaha we hebben even lekker gekuit toen..... en dacht; kijk hier doe ik het voor, onze trots! Blij moet ik gewoon zijn met wat ik heb verdomme!
ahh, zo te lezen hebben de kindjes zich prima vermaakt de eerste schooldag en de lijndames zijn de dag goed doorgekomen Goed zo!! Hier moet ook zeker 20 kilo eraf. Ik tel geen punten ofzo maar let gewoon op wat ik eet. Hoewel ik dat altijd doe. Ik eet niks geks. Snoep nooit tussendoor, geen koekje, geen snoepje, geen chips. Ja wel af en toe in het weekend. Maar vaak als ik erg moe ben dan ga ik eten ( cracker, xtra boterham etc etc ) en dat telt natuurlijk ook aan. @Anniek : wauw goede instelling van je! Van vergelijken word je alleen maar verdrietiger. iid blij zijn met wat je hebt. En jullie geld geluk komt vast wel 'n keer. Wij hopen daar ook op. Want ja, het zal idd allemaal wel wat makkelijker zijn als we meer geld hadden. Maar helaas. Oja, vanmiddag om half 4 met Owen naar de dokter.
hedwig hoop dat de dokter je serieus neemt meid! zet m op! hier vanmiddag even op bed gelegen. was ineens zo vreselijk moe! rol is nog thuis dus das wel fijn. het is ook wel alweer heel lang 600./630 hier en als je dan zelf een paar keer laat gaat...niet zo handig! oe het wordt dit weekend echt tropisch he, vind het echt vreemd, zulk weer terwijl de kids alweer naar school zijn. toch wel een beetje jammer dat we zo onwijs veel regen gehad hebben.. hedwig gek hoor als je nooit of weinig aan de slechte dingen komt..want n keer n xtra boterham of cracker zou toch moeten kunnen. anniek hou dat gevoel vast meid! t kan idd nog zoveel erger/rotter..echt! je mag je handjes dichtknijpen eigenlijk, en geld is maar geld hoor! jullie komen er wel en mss belt gaston van de postcodeloterij nog eens aan!
hoi hoi, Benauwd is het he. BAH Op zich vind ik het niet zo erg. Maar ons riool is verstopt en die van onze ene buuf ook. Dus het hele huis ruikt naar riool. En dan met die hitte erbij. Word je niet blij van Opa komt morgen het fiksen ( hoop ik ). Gemeente was al geweest maar het probleem ligt op eigen grond zeggen ze. Dus tja. Vanmiddag met Owen naar de huisarts geweest. Hij heeft meteen een fax gestuurd naar het umcg. Hopelijk krijgen we snel een oproep voor 'n eeg. Vanmiddag Owen waarschijnlijk weer een aanval gehad. Weet het niet zeker want heb het niet gezien. Stond in de keuken en ik hoorde opeens een keiharde bonk en toen ik ging kijken lag Owen daar totaal gestrekt in de deuropening. Dus het is of gevallen of een aanval. Geen idee. Hij is al hele dag wat van slag. Wilde ook niet wandelen toen we van de dokter af kwamen. Wilde de buggy niet uit. En aangezien dat dat vorige keer ook zo was na een aanval....... iig deelde onze huisarts onze bezorgdheid. Hij hoorde ons verhaal en dacht ook meteen aan epilepsie. Hij zei als het erger word dan moet ik meteen contact met hem opnemen. Hoop gewoon dat we snel in het ziekenhuis terecht kunnen. Pfff ben echt doodop
jeetje hedwig...er blijft jou ook weinig bespaard..fijn dat de arts het serieus nam. hopen maar dat je gauw gebeld wordt. dit is echt loodzwaar waar je door moet. nog niet eens de eerste echte diagnose, en nu alweer bezig voor de volgende..jeetje. en wat akelig dat ie nu echt gevallen is. en omdat hij exact hetzelfde gedrag laat zien daarna, denk ik toch echt dat het geen gewone val is geweest. echt shit, en das nog zacht uitgedrukt.. zo nog even voorbereiden op mijn jaargesprek, dat is morgen gelijk al.
ja om eerlijk te zijn ben ik er ook best beetje emotioneel van.... En natuurlijk giga moe. Hoop gewoon zo dat we snel duidelijkheid krijgen. Laatste week/weken was Owen allemaal nieuwe geluidjes aan het maken. Echt brabbelen zeg maar. Zo mooi om te horen. Vandaag heeft ie het amper gedaan. Ben zo bang dat dat weer zoiets is wat ie verwerpt. Had trouwens op google gelezen dat Klassiek autisme in 90 procent van de gevallen samengaat met mentale retardatie en dat 1 op de 3 epilepsie heeft. Dus misschien komt het allemaal wel van de autisme. Nuja, maar onderzoeken en dan weten we het zeker. Zodat we tenminste ook weten waar misschien dat snelle groeien vandaan komt. @Juut : jaargesprek? Is dat zoiets als werk evaluatie? Dus hoe ze vinden hoe je het doet op je werk? Succes!! weet zeker dat je het fantastisch doet op je werk
@mamzie ik heb twee vriendinnen die epilepsie hebben. De ene valt echt voed neer en heeft echt flinke shocken.maar de andere had bijvoorbeeld kleie aanvallen. Ze stond dan stil... En begon te "schuimbekken" zo zag het voor mij eruit.. Sterkte ermee.......!
Hedwig dikke knuff voor jou meid. Moeilijk allemaal. Zo pfff best vermoeiend om 32 kleuters te vermaken de hele dag!!!! Veel nieuwe kindjes die net 4 zijn en dus een aantal die het nog erg moeilijk vinden om afscheid te nemen van mama. Moest er één letterlijk van de benen kan moeder betrekken. Gelukkig waren ze zoals meestal snel stil toen de mama's weg waren.
@ Hedwig -> gelukkig nam de huisarts je wel serieus en is er een fax verstuurd. Hopelijk heel snel bericht over wanneer jullie nu terecht kunnen in het ziekenhuis. Wat een onzekerheid weer. En het is gewoon ook doodvermoeiend. Jullie gaan van het een in het ander... Knuf! @ Judith -> succes met het jaargesprek! @ Carla -> kan me heel goed voorstellen dat het vermoeiend is. Is ook niet niks, 32 kleutertjes vermaken. Petje af!
hedwig het is idd wat zeg pff helaas... mijn schoonzus heeft ook epilepsie. pff en ik had gesolliciteerd op een vacature voor activiteiten begeleider bij jongeren maar ik voldeed volgens hun niet aan het profiel terwijl ze ervaing zochten, heb ik. spw4 diploma, heb ik enz enz mja
Hedwig, wat leef ik met je mee. Wat een toestand allemaal zeg.. Carla, een hele opgaaf met zoveel kleuters. Anniek, gek he? Ik ben natuurlijk ook druk bezig en krijg ook steeds zulke antwoorden..er zijn best weinig banen en veel mensen die werk zoeken. Soms denk ik dat ik met m'n 36 jaar al te oud voor ze ben. Een juf van het kdv, die helaas weg moet omdat de school leeg loopt. Kreeg van de albertheijn te horen dat zevte oud was...ze is 24???
Hoi allemaal.. Hier op de helft van onze vakantie. Wel raar te lezen dat er al kindjes naar school zijn .. het wordt hier ook rustiger steeds meer lege plekken op ons veldje.. alleen Noord Nederland heeft volgende week nog vrij.. Krijgen vrijdag nog visite van mensen van vorig jaar op de camping. En volgende week gaan we nog dagje efteling en naar bakkerijmuseum in luijkgestel.. Anniek.. jee dat is balen heb je eigenlijk alles wat ze vragen en dan is het nog niet goed.. Hedwig.. me is wat een zorgen er nog bij.. hopelijk hebben ze na alles onderzoeken straks een goed beeld van Owen en kunnen ze hem met de juiste begeleiding en meest helpen.. knuf voor jullie..... Carla,,jee 32 kids dat is een boel.. succes.. Miranda,, fijn te lezen dat het zo goed gaat met de kleine in je buik.. en Joris op school ook goed geeft wel een goed gevoel hé.. Juut,, succes met je jaar gesprek. Las ook van meiden aan de lijn?. Succes.. ik ga na de vakantie beginnen.. nu is het met al die lekkere broodjes s'morgens en de bbq niet zo makkelijk.. (heb nu ook geen zin eigenlijk.)
marijke vreselijk frustrerend is dat he bah bah lidia geniet van je vakantie! ennn maar gelukkig dat het hier maar 35 graden in de schaduw is
Niet goed Anniek, ik lijk met de dag dikker te worden @ Lidia -> geniet nog van jullie vakantie! Met het weer hebben jullie echt geluk, fijn hoor!! @ Marijke -> is toch erg hé. Een meid van 24 al te oud voor te werken in een supermarkt! Helaas hoor je het steeds meer en meer dat ze echt naar leeftijden kijken. Vind ik echt erg, want zo maken de 'oudere' dus nooit kans op een betere baan! @ Anniek -> balen zeg. Voldoe je aan de eisen van de vacature, maar voldoe je niet aan het profiel/ervaring. Pff! Zo is er altijd wel iets waar ze het op kunnen gooien hé! @ Hedwig -> hoe is het daar nu?