Maart 2007 mama's - deel 6

Discussie in 'De mama's' gestart door Marian, 28 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    hoihoi!
    hier alles goed, lijnen loopt lekker, kost weinig moeite!
    yara en seth allebei op school/psz, dus ga gauw iets nuttigs doen :)
    mijn kinderen worden zooo groot. gister yara nr de tandarts met rol, wilde ze persé helemaal alleen nr binnen! nou ja! ze vond het best leuk zei ze?!? (en ze moest 2 kiesjes laten sealen met watjes in de mond enzo?) kan ik nog wat van leren haha!

miran gelukkig maar :)

anniek balen van die baan dat is zeker frustrerend!
    en ja tis errug warm..om over het weekend nog maar niet te spreken...

hedwig nog aanvalletjes bij owen gezien?

lidia geniet nog heerlijk daar wat hebben jullie een mazzel met dat mooie weer! ben blij voor je!

2. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    @Juut : wauw wat stoer van Yara zeg!!

En fijn dat het zo goed gaat met lijnen!

@Hier
    Nou, heb me het weekje wel hoor.
    Opa en oma hier gisteren hele dag geweest. Opa geprobeerd om die verstopping weg te krijgen. lag het toch aan de gemeente die weer geweest. Maar ze wisten niet precies waar het zat. Wel alles doorgespoten maar er zijn schijnbaar putten die niet bij hun op de kaart staan dus moesten we de woningbouw bellen waar de huizen vroeger van waren. Die duiken in archrief maar nog niks van gehoord.

Toch leek het goed te gaan en verstopping weg. Toen weer niet en toen weer goed. Nu blijft het goed maar is afwachten of het zo blijft. Buurvrouw gaat vrijdag op vakantie dus als er wat gebeurd staan we er alleen voor. BAH

Hopen dus dat alles goed blijft gaan.

Heb gisteren de kids dus amper gezien.Was druk bezig met opa en oma heeft de kids binnen vermaakt.

Vanmorgen Erik naar het mkd. Zit Owen me daar toch alles te rampeneren joh. Dook andere groepen in en daar dingen vandaan jatten. Ik hem daar weggeplukt en weer naar de groep van Erik. Ben ik bezig Erik te helpen vernield Owen even eens stereo. Niet expres hoor. Stereo stond op een grote auto waar ie altijd mee speelt. Dus hij trekt die auto weg en boem! Stereo op de grond. Kapot!
    Nu krijg ik vanmiddag te horen hoe en wat met verzekering. Zei al dat ik er hier nog eentje heb staan en dat ze die wel mogen hebben. Zullen wel zien.

Het is half 11 en Owen is al 10 keer gevallen.
    Vanmorgen zakte hij weer door zn knieeen. Geen aanval volgens mij want hij was gewoon bij bewustzijn. Dus hij zakt op zn knieen en zakte daarna verder naar zn zij. Heeft ie zo even gelegen. Beetje drowsy uit zn ogen kijkend.
    Daarstraks zakte hij weer door zn benen.
    Hij heeft ook last van zn bovenbenen? Geen idee. Maar heel zn benen, ook bovenbenen, zitten vol grote blauwe plekken.

En daarstraks stond ie en toen vielt ie plots op zn kont.

Zucht, gaat nog wat worden vandaag :(

Ben deze week nu best wel beu eigenlijk. Hoop niet dat er meer komt.

En we zouden dit weekend met Erik weggaan naar Dolfinarium. Maar ze zeggen dat het wel 30 graden word! Weet iemand of dat wel een beetje te doen is dan? Volgens mij niet veel beschutting daar he? MAar is wel aan het water dus meer verkoeling?

3. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    hedwig je moest de ha toch bellen als het erger werd? ik zou zeggen: doen!! dit klinkt echt heel verkeerd :(
    vind het zo rot voor jullie en sneu voor owen

en wat een gedoe met dat riool zeg, jeetje..
    en dan ook nog een stereo kapot, bahbah..het zit je niet mee

van het dolfinarium weet ik niet zo goed of er veel beschutting is, geen idee. als je het plan hebt zou ik gewoon gaan hoor.

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Niet veel beschutting daar hoor Hedwig!

Heb over n uurtje nieuws..

5. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    waarover dan jucade?

6. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    uurtjes is voorbij....

7. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ownee
    tijd klopt niet

8. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Nou.. Ik word tante.. Van m'n broertje..

9. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    pffff dit zijn dus echt die vreet momenten...
    ben al 10x naar boven egweest voor allebei bah bah bah
    alles maar alles leunt op mijn schouders en wat ik ook nog te horen krijg is waarom dat van de belasting niet klaar is.... ik hang volgens manlief alleen maar achter de computer!!!!
    Nee wat moet ik dan doen??? tv kijken??? als er dan een ligt te janken mis ik weer de helft, een half uurtje is nog teveel.....
    bah bah bah ik heb er ff heeeellll erg de pest in! Tis ook zo dat devin natuurlijk een héél makkelijk kindje is wat niks doet en alleen maar braaf zit te spelen aaaaaaaaahhhhhhenzo... enzo.... enzo.... arghhhhhhhhhhhhhh

sorry voor mijn klaagzang maar bah!

dit zijn zo van die momenten dat ik het liefst een dikke vette friet of een hele zak chips wil leegvreten! en maar goed dat we die niet in huis hebben!

10. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    oooo leukkk
    gefeliciteerd!

11. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Sja, ik zal t heel kort uit leggen.

Hij is vreemd geweest en diegene is nu zwanger. Hij wil er nog niks van weten :(

12. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    omg
    uhm niet zo leuk....
    maar is hij niet pas papa geworden of verwar ik het nu?!

Ennuh vreemd geweest, einde relatie of weet vrouw/vriendin nog van niks?

jeetje :(

13. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    oei Jucade het is dus geen blijde gebeurtenis........Jammer

@Anniek : hmmm dat is idd echt een typisch snaaimoment he :(
    Balen dat je overal zo alleen ervoor staat en dat ie niet ziet dat je jezelf de pleuris werkt :(
    Hoop voor je dat de kindjes snel stil zijn en je kan gaan genieten van een rustig avondje!
    Dikke knuff!

@Juut
    Klinkt dat als slechter worden met Owen? Weet niet........vind het geen typische aanvallen zeg maar. Hij was gewoon 'bij' alleen wat drowsy.
    Hij heeft vanmiddag wel 2 uur geslapen na dat alles. Dus wat er ook met hem was het heeft hem wel uitgeput.
    Niet zoveel gegeten. En hij deed wat vreemd aan tafel. Heeft ie wel eerder gehad. Dan is het net of ie aan het poepen is zeg maar maar dat is niet zo. Dan kreunt ie heel hard en net of ie perst en loopt dan knalrood aan. Dit duurt dan ff en dan is het goed. Geen idee waarom ie dat doet. Is alleen tijdens het eten dat ie dat af en toe heeft.
    Maf kind hebben we hoor ;)

Voor de rest vanavond alles goed met hem. Liep weer een stuk beter. Niet zo vaak gevallen. iig niet raar gevallen. En niet meer drowsy.

Nu wilt ie natuurlijk niet gaan slapen omdat ie een dutje heeft gedaan vanmiddag. Maar goed. Dutje heeft hem wel goed gedaan iig.

14. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Neuh, mijn broertje is behoorlijk in de problemen altijd.

Hij heeft t gisteren aan z'n vriendin vertelt, maar zoals t er nu naar uit ziet, blijft ze bij m?! Weet natuurlijk niet wat ie p'sies heeft gezegd tegen haar. Misschien dus wel dat ie toch niks met t kindje te maken wil hebben.

Ik ken de as moeder n beetje, ze heeft al 2 oudere kinderen. Maar ook als hij er niks mee te maken wil hebben, blijft t mijn neefje of nichtje en die is altijd welkom!

15. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ahum, wel je pik in iemand druven steken en dan je vingers ervanaf trekken? my god sex=kinders kunnen maken.... quit simple
    Hoe voelt deze situatie voor jou? en wat vind jij ervan?

Hedwig
    ik vind het een 'raar verhaaltje' en raar bedoel ik niet negatief maar ik kan er geen ander woord voor vinden, sommige dingen vind ik echt typisch autisme, zoals bv het persen/kreunen andere dingen als bv het uitgeput zijn weer echt typisch iets voor epilepsie, ik zou als het morgen weer zo is de huisarts opbellen en ook uiten dat je hier héél onzeker van word en dat het het niet meer kan ontcijferen!

en wbt Kyana en Devin, beide nog wakker.... devin net weer beneden
    en ik heb net een koek gevreten!!!!!! en nee het voelt niet goed, was wel lekker maar heb inmiddels chaggie zin, ik wil vreten maar ik mag niet vreten bah ben inmiddels mezelf lastig! En wordt gek van die k*t vliegen.....

Denken jullie mannen ook zo makkelijk trouwens?
    Die van mij gaat werken en die maakt zich nergens druk om! Zegt ie vanmorgen nadat ik hem duidelijk gemaakt had dat ik het op een dag nogal druk heb doodleuk; uhm de tlverlichting in de garage is kapot, misschien als je ergens in de buurt komt.... maw ga ff halen....... nou ik had hem op z'n bek kunnen stompen!!!

16. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Onwerkelijk nog, maar wat ik al zei, m'n neefje of nichtje is altijd welkom! Ikzelf heb gewoon contact met haar, ken haar van t werk voorheen (en broerlief ook). Zondag komt ze ook gewoon langs hier.

17. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Hé Anniek. Raar verhaaltje? hihi
    Ik denk dat zn gedrag gewoon beide is. Of van beide niks. weet het niet.
    Is natuurlijk moeilijk te achterhalen altijd wat bij Owen de autisme is of zn achterstand of misschien een syndroom of misschien wel epilepsie of gewoon alles bij elkaar??

Moet eerlijk zijn dat ik er niet echt onzeker van word hoor.
    Hulp is onderweg. Meer kunnen we niet doen. Enige wat ik kan doen is hem goed observeren en alles opschrijven wat me opvalt.
    Ik probeer ook vreemd/vreemder gedrag op te nemen. Maar dat valt niet mee ;)

Het scheelt natuurlijk niet ie geen zware epileptische aanvallen heeft waar ie niet uit komt. Als dat het geval zou zijn, ja dan zou ik zo snel mogelijk in een ziekenhuis met hem willen zijn.

En voor zn diagnose autisme was ik echt super onzeker met zn gedrag. Dat heb ik nu een stuk minder. Toen dacht ik echt bij alles van : is dit autistisch of niet? Heeft ie het wel of niet?
    Nu weet ik dat ie het heeft. Punt.
    De vraag is alleen heeft ie naast zn autisme niet nog meer? Of heeft ie een syndroom waarbij autistische kenmerken voorkomen? dat is dus even afwachten.

Maarre..... dat kreunen en persen is typisch iets voor autisme?
    Wist ik niet.
    Vonden het gewoon zo raar eruit zien. Richard opperde nog dat het misschien was dat ie zich aan het uitrekken was. Maar dan zonder het uitrekken hihihi

Hoop echt voor je dat de kindjes snel slapen! En anders gewoon lekker een stukje chocolade nemen. Morgen weer een dag!
    En makkelijk denken? Nee dat doet Richard gelukkig niet. Lijkt me idd enorm irri als ze dat doen en dan zulke opmerkingen gaan maken.

18. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    moeiljk hoor, zeker wordt je er onzeker van! Nou veel autisme hebben bepaalde 'dingen' flapperen met handen, schommelen, herhalende bewegingen... ik kan me voorstellen dat dit voor Owen iets is, iets waar hij iets bij voelt zeg maar, ik kan het zo moeilijk uitleggen.

heb alweer menms gsnoept, maar er is {bewust} bijna niks in huis....

Devin heeft nog steeds niet opgegeven, Kyana slaapt!
    híj is degene waar ik zo moe van word en nu dus ook weer het nodige van mijn energie kost pfff

jucade
    zeker is hij/zij welkom, dat is ook súper maar ik bedoelde meer naar je broer toe!

19. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ow zo dat het typisch iets voor autisme kan zijn.
    Nee, Owen heeft idd echt van dat soort dingen ( rondjesdraaien en flapperen idd )
    Dat kreunen en persen is nu pas voor de tweede of derde keer dat ie dat doet. Vorige keer was een paar maanden geleden geloof ik.
    Toen ook tijdens het eten of dat ie net wakker was. Ziet er iig raar uit.

Ai die Devin. Ook Owen slaapt nog niet... is er storm op komst misschien? ;)

20. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik vind dat ie z'n verantwoordelijkheid moet nemen, Marja..

Deel Deze Pagina