Maart 2007 mama's - deel 6

Discussie in 'De mama's' gestart door Marian, 28 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gelukkig Juut, altijd schrikken hè als je tas weg is..

Net weer terug van de logopedie met Stijn. Ik ben zo verdrietig hierom. Ik weet het soms niet, maar soms...heel soms denk ik wel eens dat er iets scheelt aan hem. Wat? geen idee. Hij weet bijvoorbeeld nog dingen met z'n babytijd te vertellen (ook dingen die niet op foto's staan) en weet soms nog precies wat er (toen hij iets ouder was) allemaal gezegd is. Hij kan feilloos mensen aan voelen en je in eens op een pijnlijke plek gaan masseren. Allemaal heel leuk al die "Derek" achtige dingen, maar hij moet ook eens iets echt zelf gaan doen. Soms is het net een baby. echt!
    Het liefst wil hij nog dat z'n billen afgeveegd worden, zelf aankleden, ho maar. Niet dat hij dat niet kan, maar ja...hij is lui. Vanmorgen heeft hij zich waarschijnlijk wel zelf aangekleed, maar hij het net z'n pyjama nog aan en daarover heen z'n spijkerbroek. tja...je moet er maar op komen.
    Bij de logopedie moet hij allemaal testjes doen, vandaag auditief geheugen. Testjes als: een aantal willekeurige woordjes worden er voorgezegd, en die moet hij dan opzeggen, en daarna ook nog zinnetjes. Ik schaam me om het te zeggen maar hij werd getest op 3 jaar???
    We zijn zo met hem bezig, maar hij is zo ongelofelijk dwars. Ik weet het soms niet meer

2. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    ach marijke, allereerst een hele dikke knuffel want die heb je nu even hard nodig zo te lezen..
    goed dat je het allemaal eens eruit gooit meid, ik weet dat het vaker wat minder vanzelf gaat met stijn, maar als je er zo mee zit, gewoon hier over praten! doen we allemaal!
    en nooit schamen om hier iets te zeggen, en nooit denken dat je niet genoeg zou doen. stijn lijkt me gewoon een speciaal manneke dat het allemaal op z'n eigen tempo doet blijkbaar...voor jou heel moeilijk, ook omdat je nu renske hebt en de verschillen zo duidelijk ziet!
    onze "vissenkindjes" hebben stuk voor stuk aparte dingen, en zijn nu eenmaal heel gevoelig. stijn heeft idd een hoop van die derek achtige dingen ja, zou je met jucade mss nog s verder over kunnen bomen, aangezien j hooggevoelig is? mss herkent zij veel dingen?
    en hoe gaat het verder op school? ik zou daar ook eens even met de juf afspreken, om te kijken wat haar visie is, en of hij daar hetzelfde gedrag laat zien. gewoon nu even zoveel mogelijk info gaan inwinnen hier en daar.
    de "dwarsheid" die jij omschrijft is gewoon heel erg zwaar voor welke mama dan ook, en tis niet gek dat je er erg verdrietig van wordt. je wil het allerliefst een hele hechte band die zo natuurlijk en vanzelfsprekend is, zonder dat je elke keer weer moeite moet doen om te stimuleren/toenadering te zoeken enzenz (en daar weet hedwig op een andere manier dan weer heel veel van af, hoe vermoeiend dat is..)
    blijf in jezelf geloven, jij bent en blijft een goede moeder en dat weet je diep in je hart ook heel goed zelf. kop op meid, het komt goed!

3. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik heb niks toe te voegen aan het stukje van Judith. Ik heb zelf ook een bijzonder mannetje. Wij zijn er toen verder mee gegaan (heb ik jou ook eens in een pb gestuurd geloof ik, toch?). Praat er eens idd met de juf over. Kijken hoe hun Stijn beleven, want vaak is daar ook een verschil in.

Het is gewoon ook echt vermoeiend, steeds strijd/moeilijkheden waar je tegenaan loopt. Knuf!

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Weer een quick berichtje. Vandaag met de oudste kids naar drouwenerzand geweest. Was erg geslaagd. Is n soort kermis achtig iets. Was tijdens en na t middageten giga druk, maar wel geslaagd :)
    Nu zijn de kids met opa en oma mee en gaan pro en ik heerlijk met z'n 2en uit eten.

5. Ja klopt Miranda, dat ga ik nog een keertje nalezen en inderdaad een gesprek bij de juf aanvragen.

6. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Mooi gezegd Juut!
    @Marijke
    Het is idd moeilijk telkens de strijd en de moeite om contact te maken.
    Bij Erik zie je trouwens ook grote verschillen in IQ. verbale en performale iq. Bij kids met autisme is die verschil altijd heeel groot.
    Bij de een presteren ze onder hun leeftijd. bij de ander boven hun leeftijd.
    Herken het ook van dat Erik net als Stijn weet wanneer wat gezegd is en wanneer en op welke plek etc. Ook van vele jaren terug. Maar hij weet niet meer wat ie die ochtend heeft gedaan bijvoorbeeld. Nuja, dat weet ie wel. alleen kan ie de vraag niet aan de activiteit koppelen. Als ie er uit zn eigen over begint kan ie dingen feilloos herinneren. Maar als iemand ernaar vraagt dan weet ie niks.

Dat aankleden herken ik ook. Wil niet zeggen dat Stijn autisme heeft hoor!. Maar misschien zijn aankleedpicto's een idee voor hem. Dan ziet ie stap voor stap wat ie moet doen. Aan en uitkleden zijn heel veel stappen en de volgorde is moeilijk te onthouden ( zoals eerst pyama uit doen en dan pas kleren aan ;) )

Een gesprek met de juf is idd een goeie!
    Kijken wat zij van Stijn vind en zn vorderingen op school ( nooit eerder er iets over gehoord )

En idd zoals Juut zegt zijn de maart 2007 kindjes erg gevoelige kindjes. dat speelt ook mee natuurlijk ;)

iig hele dikke knuff voor jou! en je niet schamen want je bent een hele goeie moeder!!

@Juut : bedankt voor het advies over het schreeuwen van Owen. Ja ik denk ook wel dat als ie betere manieren heeft om te communiceren dat het beter gaat met het schreeuwen.
    We zien trouwens wel sinds een paar dagen dat ie enorm veel dingen aan het immiteren is. Zoals vandaag had ik oordopjes in en Owen keek me aan, pakte een doekje en hield dat tegen zn oor! En vanmiddag toen opa er was en opa zn overall uittrok, toen keek Owen en immiteerde meteen dezelfde handeling!

Dus hij begint echt naar ons te kijken en naar de gebaren die we maken :) Ik hoop dat het betekend dat we misschien binnenkort kunnen gaan proberen om hem gebaren te gaan leren!!!

@Miranda : weer goed gekeurd bij de gyn las ik. Super joh! En over paar weken de groei echo. Ow wat vliegt de tijd zeg. Nog ff en je ligt te puffen ;)

@Jucade : leuk joh Drouwener. Gaan wij ook wel eens heen. Over een paar weken weer als we verjaardag van mn schoonvader gaan vieren. Onbeperkt ijsjes eten daar he ( en patat enzo ) daar is mn schoonpa dol op! hahaha.

veel plezier vanavond!

7. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    marijke
    allereerst heeft Judith al een hele hoop gezegd....
    Ik denk persoonlijk dat je je die 3 jaar niet zwart/wit moet aantrekken! Stijn is Stijn en hij heeft geen stickertje nodig vind ik dan. Het is een richtlijn. Een voorbeeld van op het werk: een ontwikkelingsleeftijd van 4 jaar maar wel een portie levenservaring waar je u tegen zegt..... en maar overschatten!
    Wbt aan kleden.... hier een heel slim meisje, zo slim dat ze prima weet hoe ze mam zo ver moet krijgen om.....
    Stijn is Stijn en dat blijft. Die derkachtige dingen, tja snap dat dat nogal inpact heeft maar blijkbaar interresseert dát hem wel.
    Respect dat je er zo goed mee omgaat, gooi eruit wat je dwars zit en bedenk dat IEDEREEN tegen problemen, groot én klein aanloopt!

Hier vanavond infobijeenkomst gehad. Ze gebruik hier de leermethode: kleuterplein. Kent iemand dit?
    En nu wil ik niet gaan opscheppen oid maar maak me best wel een beetje zorgen.... Ik vraag me voor een groot deel af wat Kyana nog te leren heeft in groep 2?! Ja ze moet dingen sequurder gaan doen maar verder....
    Kyana is net een spons en vind de oe, eu, ei ui enz erg intressant maar hoe moet ik dát uitleggen? Ik vroeg aan de juf of ze hiermee bezig zijn geweest maar dat was niet zo... dat was geen stof voor groep 2! Nee dat snap ik maar uhm, en nu?
    Tuurlijk ben ik blij dat Kyana goed mee kan en tuurlijk ben ik trots op haar maar..... hoe moet dat dan. Momenteel spreekt ze veel af met groepje 1, het lijkt in mijn ogen erop dat ze hiermee samen werkt en ze het gevoel heeft te moeten 'moederen', dit mag en ik heb hier geen probleem mee maar wel tot op een bepaalde hoogte! Zucht.... misschien moet ik me ook niet zo druk maken....

8. Als ik zo jou verhaal hoor, Hedwig en het verhaal over Joris lees, dan lijkt het wel of Stijn een combi heeft. Als ik jullie verhalen soms zo las, dacht ik " zoiets zou Stijn ook kunnen doen". Hij is echt niet dom. Hij kan juist heel erg over iets na zitten denken en wil hij er alles over weten, enz..totdat die knop omgaat. Dan doet hij net of wij hem te kort doen. Hij krijgt bijvoorbeeld NOOIT nieuwe kleding/snoep of iets dergelijks, als Renske iets heeft gekregen en hij niet..nou geloof me...hij krijgt genoeg.

Bedankt voor jullie verhalen. Morgen de juf aanspreken, of zal ik dat maandag doen? Dan heeft hij zijn juf die hij ook vorig jaar had?

9. Anniek, stiekem denk ik er ook zo over. stijn is Stijn, met zijn eigen interesses! Maar ik had het vanmiddag wel erg moeilijk er mee.

Wat Knap van Kyana, gewoon trots zijn op je mooie meid

10. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    marijke
    een stickertje vind ik altijd zo onnodig.... En wbt NOOIT e.d. nooit is de ovetreffende trap he, nooit klinkt ook erg dan soms. je krijg NU geen.... klinkt veeelll minder erg.

11. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ow en wbt Kyana.... deze kant ik ook niet altijd leuk

12. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Marijke -> het is denk ik verstandiger om met de vaste juf te praten erover. Zij kent Stijn toch wat langer! Gewoon daar je hart luchten over de situatie. Je zal dan al merken dat je dat al goed doet!

En ieder kind is ook uniek. En ondanks de situatie blijft ieder kind zichzelf!

13. Zo is dat ook Miranda. Ieder kind is uniek, kijk maar naar deze fantastische groep, en onze kinderen.

14. @juut Schrikken zeg, dat je tas op eens niet meer in jou omgeving was. Wat voor mama tas hebben jullie? Ik wil zo graag een kleine tas maar wel waar alles in kan. Die niet zo zwaar op mijn schouders ligt (nogal zwakke schouders, sinds de brugklas al)

Oja wat voor agenda hebben jullie?

Marijke, je hebt een bijzonder kind. En getest op 3 jarige leeftijd. Nou so what? Mssn heb je een "nieuwtijds kindje". Zoals Annie, zegt stijn is Stijn.

Drouwerzand, een vriendin zit er ook! Gewonnen op vakantie veilingen... Tot nu toez zijn wij naar koningin Juliana toren geweest? Is dat een soort gelijke?.

Sandra.. Jullie hebben het wel zwaar te verduren zeg. Ik hoop zo, uit de grond van mijn hart dat het een goed jaar wordt voor jullie en voor Indy. Geen problemen met gezondheid. Je bent een sterke meid en een sterke mama...
    ........*******..........
    Het herstel gaat goed, het gaasje is er vanzelf uitgevallen. Daarna ging het herstellen van de wond goed. Heb nog wel het idee dat niet alles weg is gehaald. Maar dat zien we wel over 5 weken. Nu even geen gedonder meer aan mijn vagina hahah..

Met onze laatste 3 kindjes (van de 6) gaat het goed. Merk dat kindje 4 en 5 heel graag naar school willen (daar is mama ook wel aan toe) alleen kindje 5 moet nog wel even wachten. Waarschijnlijk tot januari.. Hij komt in een rot periode terecht om voor het eerst naar school te gaan.
    Met de laatste gaat het ook goed morgen gaan we weer naar de belangrijke controle, dat blijft voor ons nog steeds spannend. Duimen jullie voor ons?

Phao heeft nog steeds geen werk..! Vragen allemaal ervaring. Tja dat heb je natuurlijk nog niet als je geen kans krijgt.

Met mij (Phaona) gaat het wel oké... Ben toe aan vakantie, dat ik niet steeds hoeft te zeggen, niet plagen, niet schreeuwen, nee, en dat terwijl de vakantie hier nog niet eens is afgelopen..

Groetjes phaona

15. Phaona, hoe oud is kindje 5 dan? Renske gaat ook in januari naar de kleuterschool? Natuurlijk duim ik mee voor de belangrijke controle morgen. Kan je er iets over vertellen?
    Tips over werk zoeken? lastig he, ik heb wel werk, maar zoek ook iets anders, maar er is niet heel veel werk he. succes

nog meer ellende hier:
    Een totaal oversturen Stijn in huis. Wat gebeurt er allemaal op school? Hij zegt dat hij geschopt en geslagen wordt, en dat ze hem " Idioot" noemen. En een kindje heeft hem in de klas aangewezen, dat stijn "drol" gezegd zou hebben? (tegen toevallig een gekleurd kindje). pff, ik ben dit allemaal zooooo zat.

16. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ai wat balen Marijke. Word idd tijd voor een goed gesprek met school!!

@Phaona : Hopelijk geneest alles daaronder goed ;)
    Hopelijk hebben ze wel alles weggehaald.

Succes morgen met de jongste! Zal voor jullie duimen!

@Hier
    Zow, naar Accare geweest.
    Owen liet echt prachtig gedrag zien! Precies het gedrag wat ie hier ook had. Konden ze meteen ook horen hoe hard ie gild :D
    Ik moest eerst met de kindjes spelen ( hun achter spiegelglas ) en toen Richard.
    Na een half uur was het klaar. Ze konden echt zo goed zien hoe het thuis in zn werk gaat. Niet helemaal natuurlijk. Maar ze hebben wel een idee.
    Volgende week de bespreking.
    Namen afscheid met : jemig wat is dit vreselijk zwaar voor jullie zeg dat gedrag van Owen.
    Ja, vertel ons wat.......

Gisteren ben ik gebeld door het mkd. Ik geef altijd updates aan hun en onze thuisbegeleidster en die van Accare dus verteld wat er allemaal speelde deze week )
    Dus mkd belde en vroeg of ik het fijn vind dat Erik donderdag toch naar het mkd kwam ( hij heeft nu week vakantie )
    Dus heb met Erik overlegd en heeft er wel zin in om te gaan. Dus morgen Erik toch dagje naar mkd.

Veel pijn aan mn neus en in mn hoofd vandaag :( pfff
    Vanavond maar patatjes eten :)

17. gek om te zeggen Hedwig, maar wat fijn dat Owen zo deed. Hopelijk komen ze met een passende oplossing.

18. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Alleen maar heel fijn Hedwig als ze hetzelfde gedrag vertonen. Zo krijgen ze een goed beeld van de situatie nu met Owen!! En ze zagen dus ook duidelijk hoe moeilijk het is. De rest van de avond maar lekker rustig aan met je hoofd. Knuf!

@ Marijke -> nou wat een situatie weer op school zeg! Echt eens een goed gesprek aangaan op school!

@ Phaona -> blij om te lezen dat het herstel en genezen goed verloopt. En succes morgen met de belangrijke controle, ik duim mee!

Hier vanochtend even naar mondo verde geweest met Joris. Wat was het genieten met het zonnetje! Hij had vrij vandaag, vandaar dat we weer eens lekker rustig konden gaan. Maar nu? Veel harde buiken en rugpijn. Was dus niet zo'n goed plan... Maar ja, toch heerlijk genoten en nu lekker rustig aan doen!

19. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    zo even voor het slapen gaan nog hier typen!
    heerlijk dagje gehad wel vandaag!
    gezellig ochtendje gewerkt (heb echt het leukste jobje van nederland, als je die koppies van de kinderen ziet, geeft zoveel voldoening!)
    daarna kindjes gehaald en lekker heel de middag nr de speeltuin, daar waren allemaal kindjes uit de klas. dus ik lekker kletsen met de mama's en yara en seth veel plezier!
    daarna gelijk de zandmonsters in bad en lekker eten gemaakt.
    vanavond nog wat gewerkt aan fotoboekje vr collega die nr een andere groep gaat.

en jeeeee! ik mag mee op schoolreis! :)
    had me opgegeven, maar met mij nog veel meer moeders..maar heb geluk deze keer. gaan naar de efteling (vind dat eigenlijk helemaal niet nodig voor kleuters maar ja..) yara is ook superblij! hoop maar dat ik lieve kindjes in mn groepie krijg :)

miran het is rot dat je zo'n last erna hebt, maar zoiets gezelligs doen is toch ook veel waard! lekker op tijd nr bed maar!

marijke nu ook dit nog! je krijgt wel een hoop op je bordje. maar s gauw op school gaan praten. wel sneu dat stijn er ook zo'n last van heeft. sterkte meid en een dikke knuffel

hedwig ben ook "blij" dat owen dat gedrag liet zien! en als ze bij accare al zeggen dat ze gelijk zien dat het superzwaar hebben...daar zien ze toch wel het een en ander..het is ook echt niet niks allemaal.ben benieuwd nr de bespreking vlgd week

phaona tuurlijk duimen we voor jullie! hopelijk is alles oke!
    en ik laat die kleine van mij wel gewoon in december beginnen hoor, kids zijn flexibel joh! anders moeten ze wel erg lang wachten na hun verjaardag toch?

Deel Deze Pagina