Maart 2007 mama's - deel 6

Discussie in 'De mama's' gestart door Marian, 28 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    fijn dat de thuisbegeleiding wel wat goede tips opleverden!
    bij het 1e gesprek straks voor owen zit daar heel het team bij wat met owen werkt?
    en wat goed dat jullie het beeld zo herkenden..dat hij ook daar zijn twee kanten laat zien!
    hmm en eindelijk uitslag..maar eigenlijk nog wel een beetje vaag..maar goed, straks bij opname komen er natuurlijk veel meer onderzoeken nog.

en ja, die 16 inch werd hier echt te klein, maar yara is ook supergroot!
    ik schrik er soms van, echt he, als ze naast die jongste kleuters staat die net begonnen zijn, dan lijkt ze wel een reus! haha

2. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hoe lang is Yara dan eigenlijk? En Seth?

Ja idd vaag van de eeg. Maar het was natuurlijk ook niet echt de ideaalste omstandigheden he met Owen.
    Dus ik weet niet of dat van invloed heeft.

Ondertussen blijft ie gewoon de aanvallen houden.
    Net als gisteren. Kwam opa binnen en die heeft vlak voor Owen een aantal minuten zwaaiend voor hem gestaan. Maar Owens blik stond op oneindig en reageerde nergens op.

Wat ook opvallen was was dat ik hem een uurtje vantevoren een schone luier had gegeven maar na dat aanvalletje ( nuja, het waren er eigenlijk meerdere, voor opa er was had ie al absences )
    was Owen dus echt totaal doordrenkt. Net of iemand een maatbeker urine in zn luier had gegoten. Zn broek aan de buitenkant kletsnat! Zelfs de bank.
    Dus volgens mij tijdens die aanvalletjes dat ie gewoon echt alles heeft laten lopen..... Kan het anders niet verklaren.
    Hij lekt wel vaker door maar nooit zo extreem en in zo'n korte tijd na een luierwisseling.

Het word bij Owen ook echt erg getriggerd door moeheid. En de laatste tijd is ie sneller moe dan anders.
    Maar als ie gewoon moe is dan staat ie meestal wel gewoon en hangt dan op de salontafel.
    Als ie aanvalletjes heeft dan gaat ie na de eerste aanval zitten op de bank en komt er dan ook niet echt meer vanaf. Is echt heeeel uitzonderlijk voor Owen! Zelfs tijdens het eten kan ie niet stil zitten. Altijd met wel 'n deel van zn lichaam in beweging. Maar tijdens de aanvalletjes zit ie dus echt doodstil op de bank.... en dat voor langere tijd.

3. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    seth is nu 1.04 ongeveer en yara vlgns mij al 1.20 ofzo, zal morgen wel eens meten, draagt ook al een tijd alle bovenstukken maat 122
    grote meid is het!

o echt, ik herken het allemaal zo! bij mij werd het ook getriggerd door vermoeidheid (en ik had ook die grote aanvallen waarbij ik alle urine liet lopen..)
    en het kost me daar een partij energie..niet zo gek dat hij daarna heel erg moe is. en idd wel uitzonderlijk dat hij gewoon blijft zitten!

4. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    wauw al 1,20 :)
    Maar volgens mij zijn jullie beide ook best lang toch?

Dus wel weer herkenning bij jou dat verhaal van Owen. Hopelijk groeit Owen er ook overheen later net als jij deed.

Volgende week trouwens de medisch adviseur voor de wmo hier.
    Hopelijk krijgen we dan snel een aangepaste kinderwagen voor Owen. Want zowel de buggy als de kinderwagen zijn niet meer te sturen als Owen erin zit. Is heel vervelend!
    En de laatste tijd is Owen steeds sneller moe. Dus tijdens het wandelen wilt ie steeds vaker en langer in de kinderwagen zitten.

Heb daarstraks nog onze mutsen en sjaals tevoorschijn gehaald. Brrr wat is het koud he!?

5. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    ja het is echt heel erg koud ineens!
    brrr! kids ook al handschoenen aangedaan op de fiets
    ik zal mn winterjas ook s tevoorschijn halen!

en we zijn best lang maar niet heel erg hoor, 171 en 178 ofzo.
    ben benieuwd of yara zo hard blijft groeien

en ja met die aangepaste kinderwagen ben je straks echt geholpen!
    al heel lang heb je nou zo aan moeten sukkelen..goede veranderingen zijn onderweg!!

en dat sneller moe zijn, dat kan natuurlijk door de epilepsie zijn maar hier gaat zn gewicht ook wel echt een rol spelen natuurlijk. hierdoor is zijn conditie ook minder natuurlijk.
    maar fijn, het duwen wordt voor jullie wel makkelijker en ook om hem echt goed vast te kunnen zetten enzo met borstfixatie e.d.

6. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Morgen...

Ik baal zooooo!

Slaaptekort levert mij eigenlijk altijd migraine op. Van de week al de eerste 'aanval'. En nu gisteravond wéér! Om 9 uur dus uit ellende naar bed gegaan, terwijl ik mezelf eigenlijk tot minstens 10 uur wakker wilde houden zodat ik hopelijk de nacht door kon slapen. En nu? Is het bijna 5 uur en zit echt weer klaarwakker hier met een heerlijke koppijn (van die klote migraine).

Vandaag heb ik wel geluk, want er was al afgesproken dat Joris om 10 uur opgehaald werd om bij opa en oma te gaan logeren (wij hebben een etentje vanavond). Dus dan kan ik vanmiddag (hopelijk) bijslapen in de hoop dat het daarna ver weg is...

*zucht*

Nog maar max. 4,5 week te gaan...

7. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    dikke knuffel voor jou Miranda!!!!

@Juut : nu pas je winterjas?? Brrrr
    MAar goed, jullie wonen in het zuiden he. Daar is het wat langer warm gebleven. Hier in het noorden lopen we allang weer met onze winterjas aan. Velen zelfs al met muts op en sjaal om.

Ja dat van Owen. Zn gewicht werkt idd niet mee nee en is daardoor natuurlijk ook sneller moe. Hoewel ie altijd wel in beweging is normaal gesproken.

Fijn weekend allemaal!!

8. lidia

lidia Fanatiek lid

zoo klaar voor onze 3d film avatar .. morgen met mijn mama en de kids naar plopsaland indoor in coevorden . fijn avond .

9. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Lekker Lidia, geniet ze!

Hier alvast een paar dagen aan t wennen voor de wintertijd. Hopelijk pakken ze t goed op en hoeven we er morgen niet al om 6 uur uit!

10. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Zo net al even online inkopen gedaan voor 5dec! Is nu 15% korting bij Bart Smit en wordt gratis thuis bezorgd!

Brrr wat is het koud he...
    En dan de klok idd, ben benieuwd hoe vroeg we morgen wakker worden...Kids net een uurtje later naar bed gedaan maar meestal werkt dat hier niet helaas!

11. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Lidia -> heel veel plezier morgen!

@ Carla -> dat is leuk shoppen! En met die gratis verzendkosten (heeft intertoys trouwens nu standaard), hoef je niet meer de stad ervoor in!

Hier net terug van het uit eten. Was een etentje met de ouderraad, bij de wok. Was heerlijk en gezellig. Ook goed doorgekomen ondanks de hoofdpijn, dus daar was ik ook wel blij om. Vooral omdat ik eerst twijfelde, maar blij toch te zijn gegaan.

Wintertijd? Joris is bij opa en oma, dus hier geen last ervan ;) Ben wel benieuwd of hij eerder wakker is. Daar is hij sowieso eigenlijk altijd vroeg wakker, dus denk dat ze de lol op kunnen morgenvroeg!

Slaap lekker dames!

12. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier goed gelukt! D. Was ff voor 7en wakker, J. Ook en C. Na 7en (nieuwe tijd).

Vanmiddag op visite bij m'n moeder en lekker snert eten.

13. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Veel plezier vandaag Lidia!!

@Miranda : dus je kan lekker uitslapen vandaag :)

@hier
    Erik vanmorgen om 6 uur wakker maar die ging lief met zn mi2 spelen. Owen om 7 uur wakker.
    Dus dat viel allemaal nog wel mee :)
    Was gisteravond zo moe dat ik al om 8 uur ging slapen!! Schandalig he hihihi

Gisteren lekker even geshopt met Erik. Owen had nog wat truien nodig en rompers. Mooi geslaagd en ook nog met korting dankzij de C1000 waardebonnen :)

Owen weer een blauw voorhoofd. Zucht
    Had gisteren weer een erge hoofdbonkdag. Bonkte tegen de metalen trapspijlen ( zijn vierkant ) En ook tegen de metalen knoppen van de kast.
    Beide keren snel gereageerd maar hij doet het zo ontzettend hard dat het leed al was geschiet. Zucht.

Voor vandaag niks op de planning. lekker beetje poetsen en niks doen. Wilde een sjaal gaan breien....maar kan mn breinaalden niet meer vinden GRRR

Fijne zondag allemaal!

14. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Uitslapen? Wat is dat? ;)

15. das wat kinderen rond hun 10e beginnen te doen en ouders dus ook als de jongste die leeftijd heeft... gaat tevens gepaard met later opblijven en nog veeel naar beneden komen dus je rustige avondje kan je vergeten;):D

16. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Geweldig :D :D

17. Marian

Marian Fanatiek lid

27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Daan ligt weer in t zkh. Weer zo bemauwd en zuurstof tekort. Hij leek vandaag op te knappen.maar einde vd middag toch weer zuurstof aan. Nu weer even zonder, maar dat lukt wss vannacht niet dus dan moet hij langer blijven.
    Hij moet een nachtje zonder voor hij mee mag. Ik zal jullie pp de hoogte houden. O ja, dokters vermoeden peuterastma dus hij krijgt pufjes.

18. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ik las het idd op facebook Marian.
    Balen zeg! Hopelijk is Daan snel weer beter en thuis. En hopelijk krijgt ie de juiste medicatie mee en word ie dan niet meer zo snel ziek.

Het is trouwens echt een rottijd voor mensen met astma.
    Hier hebben ze er ook heel veel last van.

19. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Beterschap voor Daan, hopelijk mag hij snel weer mee naar huis...

20. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Zag de foto's op fb, arm jochie, maar hopelijk knapt ie snel weer op zeg. T is vermoeiend als er 1 in t zkh ligt!

Deel Deze Pagina