En Anniek, nog geslapen vannacht? @ Marian -> wat een vervelend vooruitzicht. Laten we hopen dat dat niet voor Daan geldt en hij dus niet nog zo vaak in het ziekenhuis komt te liggen... Niet leuk! Wel fijn om te weten dat hij er overheen kan groeien, dat is wel een mooi vooruitzicht! @ Judith -> wat goed van Seth, allemaal a-tjes! En Yara die goed vooruitgaat op de zwemles. Wat gaat het snel allemaal hé! Joris en de meds? Gaat echt nog heel goed. Hij heeft soms een offdagje, maar dat hebben alle kids wel eens toch? Maar het gaat echt nog heel goed Maar het is wel spannend. Joris is heel meelevend met de zwangerschap, maar dat kan dus dadelijk als het zover is ineens omslaan. Daar moeten we wel rekening mee houden, dan kan het alleen maar mee vallen volgens de psych. Dus dat is wel even afwachten hoe dat gaat verlopen. Maar moet zeggen dat ik er zelf alle vertrouwen in heb dat ook dat goed komt. Heb er ook met Joris over gesproken hoe hij over de dingen denkt, zoals na de bevalling. Hij gaf zelf aan dat hij de eerste wilt zijn die de baby mag zien en vasthouden en dat dat niet iemand anders mag zijn (hij zei ook; jullie wel, maar niet zoals opa of oma). Nou prima, dat gaat dus ook gebeuren! Ach, we zullen zien hoe het verloopt... Nog ff...
oe anniek ik ken het, dat je dan niet kunt stoppen! hoop dat je toch nog in slaap bent gevallen miranda ik ben ook heel benieuwd, maar jullie doen het zo goed! idd met alles rekening houden straks als die kleine er is, maar het komt vast goed. vandaag denk ik nog een lekker nr het peuteruurtje van de bieb. moet eigenlijk poetsen maar is de laatste keer dat het kan, vlgd maand zit hij op school! en dan vanmiddag nog even 2 uurtjes vergadering op het werk, dan gaat rols moeder yara van school halen een keertje iedereen een fijne dinsdag vandaag! en o was er niet iemand jarig vandaag? even terugzoeken!
gaaappp het was écht te laat toen ik sliep gisteren en vanmorgen om 6 uur de wekker.... niks voor mij. Maar ach tot 16 uur heb ik oppaskindjes hier en daarna nog 45 min rijden dan 2 uur gezinsbegeleiding ddan 45 minuten naar huis beetje ruimen e.d. John werken en ik naar bed. Ondanks dat ik zo moe ben heb ik zin in vandaag.... zo nu een flesje geven en dan Kyana naar school
Succes vandaag... Een erg lange dag dus voor de boeg! Maar gelukkig zo te lezen wel een leuke! @ Judith -> jeetje, Seth volgende maand al op school... Wat is ook dat voorbij gevlogen zeg. Idd dan maar lekker nog genieten van de laatste keer peuteruurtje bij de bieb! Hier ook ff aan de poets, om half 10 komt de pup van mijn schoonouders ff op visite, gezellig! En verder? Lekker niksen!
vanmorgen een ego berichtje maar nu 1 in bed ligt, Kyana op school is en de andere lief zijn wat meer tijd.... Miran ben echt benieuwd hoe Joris straks de baby vind. Wel goed van Joris trouwens dat hij dat zo duidelijk kan aangeven!! Juut oooo die kleine seth! Weet nog wel toen je vertelde in verwachting te zijn en toen hij geboren werd... zo leuk! Hedwig voor owen nog een hoeraaatje voor zijn au! Knap hoor! Marijke hoe gaat het daar? Is je kleine grote man nog opstandig? En Renske? En de huidjes? Carla het komt goed schatje.... Marian Die Daan toch, ik was wel even onder de indruk hoor over die peuterasma en denk dan meteen: onee he en dan nog 4 kids thuis hebben... sterkte. Klinkt misschien heel duf of gek he maar als hij er last van blijft houden is dan een natuurgeneeskundige erbij betrekken misschien een idee? Ik den kdan baat het niet schaat het niet
o echt?!? haha je hebt helemaal gelijk ik beloof er snel iets aan te doen (voor 2013 bedoel ik dan succes met je drukke leuke dagje! miran lekker rustig aan vandaag!
Die belofte heb ik wel eens vaker gehoord hoor Judith Straks om half 6 de groeiecho! Ben zo benieuwd!
hihi juutske hahaha geweldig... Kyana krijgt een geverfde herfstboom mee van school hahahaha. Zulke dingen zijn gewoon zzzooo niet haar ding, heeft ze ff snel snel gedaan volgens mij... vraag haar beter naar welke dag het is en morgen enz of om woordjes te spellen en te lezen.... maar kleuren en een boompje verven... no thanks... haar eigen woorden: daar leer ik toch niks van, verven kan ik allang hahahaha Vind haar soms wel echt raar hoor. haar vriendinnetje wat nu hier is heeft een hele mooie boom geverfd is echt een verschil. Ik vroeg welke dag ze het ontbijt hadden en dat wis het vriendinnetje niet precies ze reageerde met de dag na de dag.... dus ik zij donderdag? Dus overmorgen? Dat wist S niet waarop ik zei welke dag is het vandaag? daar wist ze ook geen goed antwoord op dus vroeg het aan Kyana en die verteld ff welke dag het vandaag is en welke dag het overmorgen is... dat weet Kyana wel maar een gewone simpele boom of een kleurplaat no way
Gekke Kyana Nee hoor, niks geks aan. Moet zeggen dat Joris vaak geen geduld heeft op school om te knutselen. Hij is ook meer bezig met schrijven, stempelen van letters ipv die 'simpele' werkjes. En zoals de dagen van de week weet hij ook heel goed te benoemen. Is het ene kind voor het andere volgens mij, net waar de interesse ligt...
hiihihih zo zijn gewoon onze maart/april 2007 kindjes Erik is net zo. Geen geduld voor knutselen of wat dan ook. Meer voor schrijven en rekenen. Weet ook precies de dagen en ook morgen en overmorgen en de datum erbij. Kan precies zeggen hoeveel nachtjes slapen het is tot Sinterklaas of Sint Maarten ofzo @Miranda : Succes bij de groei echo!! @Juut : al druk bezig met de banner? @Hier Net weer gebeld door de neuroloog. Hele vreemde man hoor. Maar goed, het kwam erop neer dat ie alles afschuift naar de TDO en dat hun er niks meer mee doen. Het is aan hun. Lekker makkelijk dus. pfff Deze keer zei ie opeens dat ie GEEN epileptische activiteit was en dat het wel gewoon in zn gedrag misschien lag. Maar goed, dat moet het TDO maar onderzoeken zei ie. Nou, ondertussen weet ik dus echt zeker wel dat Owen iets van epilepsie heeft. Wat ie doet is gewoon niet normaal. Vanmorgen ook weer. Is ie tv aan het kijken, laat ie opeens weer kei hard zn hoofd op de tafel vallen. Plat op zn gezicht. En zo blijft ie dus een halve minuut roerloos liggen. Reageert nergens op. pff zware dag vandaag/ Vanmorgen lampionnetje maken op het mkd. smiddags pmt met Erik. Nou, die is helemaal over de piespot hoor. Al sinds ie thuis is is het giga drama en we krijgen hem er maar niet uit. En Owen weer erg hoofdbonken en schreuuwen vandaag. Om kwart over 6 gaan we ze naar bed doen. We kunnen niet meer
Net terug van de groeiecho... Kleine man is veel te klein! Tussen de 2200 en 2300 gram. Ze kunnen er natuurlijk naast zitten, maar ze had 3 keer alles gemeten om een beetje zekerheid te hebben. Ze zei verder weinig, alleen dat de gyn het morgen allemaal moet bespreken... Echoscopiste gaf wel aan, dat ik waarschijnlijk gewoon kleine kindjes 'maak'. Joris was ja 2880 gram bij 41,5 week. Morgen weet ik dus meer. Ze kunnen er toch weinig aan veranderen. Heb er wel een dubbel gevoel bij. Vooral omdat alle controles tot nu toe goed waren en de kleine op schema lag. En nu op het einde dus totaal niet meer.
ohjeetje miranda, das wel dubbel. hoop dat het verder geen probleem geeft, maar als joris ook zo'n ukje wass... marian, goed zeg! gewoon naar huis hedwig Echt gewoon onwijs geweldig! au en mama! ik ben ook trots op owen! (En liggen ze al?) hier speelde de welpjes met my little ponys geloof ik. inmiddels is het computer... hier gaat ie aardig. ben nog steeds moe zucht. komt denk ik ook door de meds. niets aan te doen want ik mag van neimand stoppen... depressie komt weer op dus tijd voor de lamp. ben wel minder warrig. das alvast iets... welpjes gaan lekker, akela gaat goed groetjes van raksha
@Miranda : hmmm dat is balen ja. Maar hopelijk hoort het gewoon bij je en is alles goed met de uk. @Raksha : balen dat je winterdepressie weer de kop op steekt. Hopelijk doet de lamp snel zn werk! Knufffff!
miran pff dan schrik je toch wel he. Mja wie weet valt het allmaal wel mee, hier hadden ze de schatting toen ook behoorlijk mis... ben benieuwd morgen nou achja school, ik erger me gewoonweg een beetj aan het feit dat ze voorbij gaan aan Kyana's kunnen.. althans zo lijkt het soms. Kyana kent het hele alfabet woordjes als sap, pim, kop, kast, gaan, boek, maan, roos, vis, vuur en nog heel veel meer woorden van een lette of 3/4/5 kan ze allemaal schijven, spellen en lezen.... Kyana daag je niet uit met verven e.d. Kyana gooit op die manier een beetje de kont tegen de krib want ik weet bijna zeker dat als ik het hier thuis m,et haar zou doen dat de boom wél een boom was en dat was ie nu dus echt niet! Devin zou deze boom bijna gemaakt kunnen hebben. Mja ik had me voorgenomen om het even te laten rusten tot de ouder gesprekken maar deze gedachtgang laadt het weer op... Hedwig vervelend als je zo afgescheept wordt! BAH
Miranda, dat is wel even slikken.. Maar als het alleen de groei is die stagneert en niet de ontwikkeling..? Joris deed het toch verder goed bij de geboorte? Hier zijn ook alle kindjes gestopt met groeien in de 34e week van de zwangerschap. En ze hebben geprobeerd te onderzoeken hoe dat kwam, maar konden het niet vertellen na verschillende onderzoekjes. Ik hoop dat de gyn je gerust kan stellen en hoop voor je dat het meevalt. (haal vast wat pakjes maat 44 in huis...)
herken het wel hoor anniek. hier hetzelfde als bij jou, en er wordt ook niks gedaan voor de kids die graag iets meer willen. ga t wel nogmaals onder de aandacht even brengen denk ik vlgnd gesprekje..klopt natuurlijk niet dat de kindjes met een achterstand op welk gebied dan ook van alles extra aangeboden krijgen, en die van ons niks!! miran oeink dat is wel heel ieniemienie! en joris ook maar 2800 gram?? (kom ik aan met mijn kinderen van bijna 4300 gram haha) ben benieuwd wat je morgen te horen krijgt..ze kunnen toch vrij weinig denk ik..? heb er geen verstand van hedwig heb je een beetje rustig avondje gehad? en neurologen zijn altijd rare vage mannen, was die van mij ook (hoezo over 1 kam scheren..) maar dat is dus echt wel epilepsie hoor, hoe kan ie nou zoiets zeggen. beeld kan niet meer herkenbaar zijn!!
Judith & Anniek -> echt aangeven hoor op school als je dat merkt! Ze moeten toch zeker wel elk kindje proberen aan te bieden wat nodig is en waar de interesse ligt. Snap best dat ze ook gewoon moeten knutselen net als de rest en dat ze niet zelf mogen kiezen hoe en wat. Maar de kids moeten toch wel echt uitgedaagd blijven. @ Hedwig -> een beetje bijgekomen van gisteren? Die neuroloog was wel heel makkelijk hoor, gewoon zo afschuiven. Wanneer moet je weer terug bij het TDO? @ Marian -> ik heb een paar pakjes maat 44/46, gekregen van mijn zus Joris had met zijn 2880 gram ook maat 46 aan in het begin bedacht ik me net... @ Judith -> ze kunnen ook weinig doen. Bij Joris moest ik de laatste weken steeds aan de CTG, extra controles etc. Maar blijkbaar maken wij gewoon echt kleine kindjes, plus is er ook nog het feit dat ze er helemaal naast kunnen zitten met die echo's. Ach, ik weet ook gewoon dat ik er niks aan kan veranderen. Het is zoals het is Minimuisjes hé!