Maart 2007 mama's - deel 6

Discussie in 'De mama's' gestart door Marian, 28 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    hey lieve meiden
    loop echt op mn tandvlees, ben zo onwijs moe. morgen werken, heb geprobeerd vrij te regelen omdat ik mezelf echt keihard voorbij aan het lopen ben. helaas niet gelukt, ik was te hard nodig..
    dus nog maar even tanden op elkaar en doorbijten maar..
    zit niks anders op..

gisteren de kindjes wel heel erg blij met alles, het was fijn om die blije snoetjes te zien. maar verder te druk, ouders hier en mn broer met zn vriendin, dus hoop lopen voor drinken en soep en hapjes enz. volgend jaar mss maar s anders doen, een keer pakjesavond met zn viertjes zou ook fijn zijn.

vanmorgen waren ze vrij, vanmiddag nr school, seth weer even huilen dat ie bij mij wilde blijven. heb toch even doorgezet en dat ging toch goed uiteindelijk gelukkig. verder een hoop gehuil en geruzie vanmiddag, iedereen is erg op hier...

wel goed nieuws: na de kerstvakantie komt er een vierde kleuterklas bij! eindelijk! seth zit inmiddels met 35 in de klas :$:$:$ en yara met 33 geloof ik.
    dus vind het erg fijn, jongste en oudste kleuters hoeven niet nr de nieuwe klas dus die van mij zijn veilig. eindelijk iets meer ruimte en tijd.

vanmiddag weer de hele middag op school geholpen met pieten van de ramen poetsen, en alvast hoepels in kerstkransen veranderen. dus heb weer nuttig werk gedaan (terwijl mn eigen huis volledig onopgeruimd is en op zn kop staat..)

zoo wat een verhaal weer zeg..
    en ik hoop dat het morgen meevalt met de sneeuw, moet naar mn werk, is maar een dik kwartiertje maar toch..ben benieuwd hoe erg het is.

carla hoe staat het met de manege?
    schiet het al op?

miran ik had bij jou niet anders verwacht haha..leuk dat joris helemaal zelf mocht versieren!
    en hoe gaat het met ruben?

anniek hier ook blij dat het weer achter de rug is!
    en tof dat kyana zo blij was!

hedwig dus morgen krijg je het nieuwe bed voor owen? fijn joh! tips voor die overgang heb ik eigenlijk niet, als het kan is het natuurlijk altijd goed om hem zelf het bed te laten "verkennen" voor hij er echt in slapen moet. en zn vertrouwde spulletjes erin, en geen frisgewassen dekbedje maar juist een met zijn slaapluchtje eraan :) heb je zo'n hoge met knoppen met aan de zijkanten plexiglas?

hoe is het met erik zn oog?

phaona hoe gaat het met jou? en raksha?

2. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ai Juut dat is ook wat dat je jezelf beetje aan het voorbij lopen bent. Hopelijk komen er snel rustigere tijden aan zodat je weer meer tijd voor jezelf hebt.

En fijn dat er een kleuterklas bij komt. Zijn idd errug grote klassen.

We moeten nog afwachten of het bed morgen wel komt. Ze belde vanmiddag dat er 'n kans bestaat dat ze niet komen vanwege de sneeuw. Dat zou wel heel balen zijn :(

Hier trouwens 'n link van Owens bed ( hopelijk doet de link het )
    Atlas Kinderbedden - Een Goed Hulpmiddel

Erik zegt dat zn oog vreemd aan voelt. Maar kan niet zeggen wat er dan vreemd aan is.
    Maar goed. Toch ook vragen om andere dingen. Laatste tijd krijgt ie steeds meer pijn. Armen, benen, rug.
    TOen met het sinterklaasfeest en even paar minuten springen had ie hele dag pijn in zn benen en de volgende dag pijn in zn knie.
    Vandaag even naar het mkd wandelen door de sneeuw en meneertje heeft rugpijn :(
    Toch geen dingen wat je normaal gesproken van een 5 jarige hoort........

Weer extra zorgen dus :( :(
    Hopelijk valt het allemaal mee! En gelukkig kunnen we dinsdag al weer naar de kinderarts. Vrees toch dat het bloedprikken word....

3. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    @ Hedwig -> kan me voorstellen dat je je daar zorgen om maakt. Zelf vind ik het ook niet normaal bij een 5 jarige! Gelukkig dinsdag naar de kinderarts en hopelijk doen ze er ook alles aan om te onderzoeken wat het kan zijn. En dat bed, zie een paar verschillende, welke krijgt Owen? Duimen dat het toch morgen gewoon geleverd word!

@ Judith -> allereerst; knuf! Hopelijk hebben jullie het weekend rustig ingepland om even bij de tanken met zijn allen? Jammer dat je morgen geen vrij kon krijgen.

Ruben? Vandaag begonnen met inbakeren. De kraamhulp gaf het in de kraamweek al aan, maar ik had zoiets van; is niet nodig. Joris moest echt ingebakerd worden en zo was Ruben echt niet. Alleen was hij de laatste dagen steeds onrustiger aan het worden en de armpjes maaide steeds meer. Gisteravond ook zo onrustig, hield zijn armpjes vast en hij viel na even mopperen in diepe slaap. Toen herkende ik het wel. Dus vandaag gelijk nog even een inbakerdoek gekocht. Hij moet er nog aan wennen, maar slaapt al langer dan normaal.

Verder dronk hij van de week te veel en nu te weinig! Het lijkt erop dat hij de fles begint te weigeren. Niet handig... Even aankijken. Morgen weer contact met de kinderarts over de vooruitgang met de ingedikte voeding. Het spugen/omhoog komen is iets minder, maar hij huilt/kreunt nog steeds tijdens de fles. Eerste paar minuten gaat het goed, daarna is het bijna een strijd. Schoppen, maaien met de armpjes, huilen, extreem slikken, hoesten, verslikken... Morgen maar weer bespreken met de kinderarts.

4. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen

5. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    dit bed krijgt Owen dus ;)

Hmmm die Ruben. Hoop zo dat jullie snel er achter komen wat het beste is voor hem. Zo zielig om je kindje ontevreden te zien en niet wetend hoe je hem het beste kunt helpen.

6. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    oww juut toch...
    helaas kan ik je melden dat het hier momenteel ook wel zo voelt... Vind vanalles in het huis niet af en heb daar met tijden nogal last van... bij andere lijkt het altijd zo netjes en perfect. verder door me voet kan ik niet zoals ik wil :( geld grr... pff zucht steun en kreun!
    Probeer alles een beetje los te laten meis, wat vandaag niet komt, komt morgen wel. en anders e.a. overdragen

miran
    suc6 met inbakeren... tis toch wat met die babytjes he.

7. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    thnx meiden
    en anniek vind het toch altijd fijn dat ik niet de enige ben..laatst van lidia hier al, en jij, en nog meer hier..
    en eigenlijk hebben wij zo weinig aan ons hoofd als je bv kijkt nr hedwig en san..dan schaam ik me soms ook nog wel hoor.
    maar goed, het wordt wel rustiger
    en dit weekend gelukkig helemaal niks gepland, dus dat is een heerlijk vooruitzicht!

hoop dat het bij jou ook snel wat makkelijker gaat, en hadden we maar kabouters he, die alles voor ons konden schoonmaken en opruimen en poetsen

hoe gaat het nu trouwens verder met die voet van jou?
    wanneer moet je weer terug?

hedwig die bedden zijn fijn wij hebben ook zulke op het werk en met plexiglas ook in de deuren.
    kan best dat owen het als een heel veilig plekje ervaart meteen al, maar kan natuurlijk ook dat hij moet wennen
    heerlijk ook dat ie hoog laag kan!
    en ja wel vaag hoor, dat erik zo'n last heeft. fijn dat je dinsdag al terecht kunt

miranda oe dat is niet de bedoeling dat hij de fles steeds minder goed pakt. hoop dat de kinderarts morgen een goed plan heeft.
    en dat het inbakeren mag helpen bij beter slapen, ik hoop het echt

marian hoe is het met de ziekenboeg?

8. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Goedemorgen!

@ Hedwig -> al iets gehoord over de levering? En ziet eruit als een heel fijn bed. Ik duim dat hij het meteen als een goed, veilig plekje ervaart.

@ Judith -> fijn dat het weekend lekker rustig is. Lekker alles op jullie gemak!

@ Anniek -> nergens is het netjes en perfect ;)

Hier de arts al gesproken (telefonisch spreekuur). Nu wilt hij hem maandag zien. Dus maandagochtend weer naar het ziekenhuis. Eerst in Brunssum (stukje verder) en om 14:10 uur en om 15:10 uur in Heerlen. Om 2 voor Joris (uroloog) en om 3 voor mij bij de MDL arts... Dus maandag een dagje ziekenhuis!

9. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Lieve Juut dikke knuf voor jou meid.....Heel herkenbaar helaas....

Hier een fijne pakjesavond gehad, sint met 2 pieten op bezoek dat blijft toch wel erg leuk hoor! De meiden allebei bij sint op schoot gezeten. en erg blij met alle mooie cadeautjes!
    De manege is klaar!!!

Miranda de kerstboom al klaar! Leuk! En Hopelijk heeft Ruben baat bij het inbakeren. en succes maandag..

Sandra fijn weer wat van je te lezen meid...

Hedwig hoop dat het bed voor Owen goed bevalt en dat hij lekker wil slapen.

10. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    @ juut, je soms is het echt fijn als het herkenbaar is bij andere. Merk gewoon dat mijn deuk van 3 jaar nog lang niet is opgelost en soms kan ik dat heel makkelijk van mij afzetten maar soms ook niet. Vind het momenteel vooral heel moeilijk mezelf te zijn. Kijk té erg naar wat andere vinden. Bijvoorbeeld kwa kleding van Kyana enz... ik probeer dit minder te doen ook al zijn sommige dingen niet echt stylisch verantwoord :) Voor 4 jaar geleden kon ik gewoon nieuw kopen als ik dat wilde, we hadden en konden alles. Nu moeten we al een hele tijd 'pas op de plaats' doen en daar heb ik moeite mee, dingen schieten nu niet op {dingen in huis afmaken dus ook niet}... zucht geld maakt niet gelukkig zeggen ze dan.....

mijn voet...
    Tja hoe dit verder gaat weet ik niet. Door al mijn ongemakken die ik lichamelijk heb moet ik voorzichtig zijn. Mag niet te scheef lopen want heb steeds pijn in mijn rug en bekken enz. Ben niet zo goed in rustig aan doen dus moet echt balanseren.
    Volgende week moet ik terug naar de huisarts, dan gaat de tape eraf en kijken we verder!
    Belanchelijk iets trouwens: voor de foto's moest ik bijbetalen terwijl ik top verzekerd ben maar met het diagnostisch centrum heeft mijn verzekering geen contract... nu werd ik ook nog door de apotheek gebeld, moet de tape a 15 euro ook fijn zelf betalen!!! Fantastisch geregeled in nl...

zo klaag modus UIT!

Miran
    gezellie een dagje ziekenhuis :(

11. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik kreeg na het slaapje van Ruben een big smile!! Krijg het er nog warm van :D En niet 1, maar toen ik hem daarna op de arm had nog 1! Mijn dag kan niet meer stuk!!!

En arme Joris... Hij word nu van school gehaald. Ze belde net dat hij behoorlijk aan de diarree is. Dus Sven is hem nu ophalen.

12. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ooo wt leuk!
    hou je fototoestel bij de hand, ik wil ook genieten!!!!!
    En wat sneu voor Joris :( dadelijk norit voeren :)

13. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    ach gus arme Joris. beterschap voor hem.

En wauw het eerste lachje van Ruben!! Dan wou je dat je een fotocamera in je hoofd had he. Dan kon je meteen een foto maken van wat je ziet :)

En maandag een drukke dag voor jullie. wow.

@Anniek : balen zeg dat je zoveel eigen bijdrage hebt nog :(

@Hier
    De mannen zijn bezig met Owens bed!!!! Ikke blij :) :)
    Hoop zo dat Owen het ook leuk gaat vinden.

Bedankt nog voor de tips Juut! Zal ze zeker toepassen :)

14. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    mamzie
    is niet eens eigen bijdragen, die was in april al op... nee hoor dit wordt tegenwoordig allemaal gewoon niet vergoed...

15. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hmmm nog erger dus Anniek. Bah nog even en we kunnen alles zelf gaan betalen..

Gelukkig het bed van Owen hoeven we niet zelf te betalen ;)
    En hij staat!! Wauw machtig ding zeg echt super!

Zal straks eens een foto maken en plaatsen hier.

De buuf was nog even komen kijken maar die schrok. Ow wat vond ze het erg zeg. Dr grote vriend in zo'n 'kooi' .
    Maar goed, ik ben er blij mee en ik hoop zo Owen ook!!

Ik ga eerst ff eten en dan boven het bed afsoppen en dan opdekken en de rest van de kamer weer in orde brengen.

16. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    hier een rustig dagje gewerkt, prima gegaan en de sneeuw was gelukkig goed te doen hier vanmorgen.
    verder is yara nog aan het bijkomen van alle sintspanningen, dus flink wat gedoe soms, maar het neemt af :)

hedwig oe was zo blij op fb te lezen dat het goed ging. is ie al een keer wakker geworden? of heb je m niet meer gehoord?
    en ja, het zijn hele handige goede bedden!

anniek zo balen dat je zoveel uit eigen zak moet betalen bah bah
    en wat geld betreft ook vr kyana, het is soms gewoon lastig om een stap (of meerdere) terug te doen..maar ooit komen de 7 vette jaren er vast weer aan :)

miran heeft joris nog veel last gehad?
    en leuk hoor lachjes als cadeautje op zijn 1 maand verjaardag! :)

carla dankje voor de knuf, een dikke terug voor jou!
    en wat leuk dat de sint weer zo;n succes was! wil eigenlijk nog wel wat gezellige foto's zien hier hoor!

17. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    hello dames voor jullie allemaal een fijn weekend!

18. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    dankje Juut! Jij ook een fijn weekend gewenst! :)

Nou, Owen heeft best wel goed geslapen in zn nieuwe bed.
    Alleen gisteravond tegen 11 uur werd ie wakker. Huilen, miepen. Dus speentje gegeven, goed gelegd, drinken gegeven. Maar dat was 'm allemaaal niet. Hij was denk ik gewoon even in de war van zn nieuwe bed. Dus maar even door laten miepen en toen is ie vanzelf weer in slaap gevallen gelukkig.

Dus hij heeft het super gedaan in zn nieuwe bed!! :) :)

19. sandra1979

sandra1979 Fanatiek lid

Goedemorgen allemaal.

Hier proberen om wat meer mee te gaan schrijven. Wel alles gelezen, maar onthouden niet :(

Fijn hedwig dat owen goed geslapen heeft. En tja snap wel dat de buurvrouw schrok, maar voor owen is het het beste

Juut dikke knuf voor jou.

Anniek, voor jou ook een dikke knuffel. Balen van je voet zeg, en tja dat geld. Hier zooooooooo herkenbaar. Ik naar 70%, jarno al bijna 7 mnd alleen kaal salaris. Scheelt ons echt mega veel, dus ook vele stapjes terug. Gaat op zich wel redelijk, maar dan moet je niet van die stomme kosten hebben zoals tape en dergelijke. Wij hebben hier denk ik al ruim 2500 euro buiten de eigen bijdrage moeten bijbetalen. Gaat echt NERGENS over. En dan ook extra aanvullend verzekerd.

Hier gisteren uitslag van de slaaptest gehad. Uitslag = dat ik wel onrustige benen heb, maar dat de neuroloog het niet erg genoeg vind om medicatie te geven (zo vertelde de longarts). Woensdag een gesprek bij de neuroloog. Nou ik ben benieuwd, want ik val soms in de auto, al rijdend, in slaap. Nou dat vind ik wel erg genoeg, ik zal er dus voor gaan dat ik er iets voor krijg.

Sinterklaas hier was erg leuk.
    Indy heeft zo genoten, en was vooral erg blij met haar waveboard. Bij elk cadeautje dat ze uitpakte zei ze: maar ik vind mijn waveboard het coolst. Haha.

Verder hier een rustig weekend. Lekker ff bijkomen van een drukke week.

gr. sandra

20. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    fijn weekend al

Sandra
    jeetje wat een geld dan he bah bah! En die neurloog is vast op zijn kop gevallen!
    En hier ook fix aanvullend verzekerd mja mag allemaal niet baatte :( Hier hadden we dat ook he, ik 70% en John van baan geswitcht waar hij een aantal 100 euro per maand minder kregen. Gelukkig hebben we nu beide weer een fijner inkomen maja we moeten shit van 3 jaar wegwerken he.... dus wil je spuien, je bent welkom pff
    hihi een waveboard, cool hoor ( ze is net als ik een halve jongen hihi)

Deel Deze Pagina